Verliefd op veel jongere man
dinsdag 4 december 2007 om 13:09
Nou zoals de titel dus al zegt ben ik sinds kort halsoverkop verliefd op een jongere man, en de gevoelens zijn wederzijds. Hartstikke leuk natuurlijk maar nou is de man in kwestie 22 en ik 35 en ik merk dat ik daar toch wel een beetje moeite mee heb. Aan de ene kant heb ik zoiets van geniet ervan en zie maar hoe het loopt, maar aan de andere kant heb ik toch mijn twijfels of dit op de lange duur wel haalbaar is. Mijn vriendinnen reageren allemaal positief maar ik kreeg van mijn broer dus een ontzettende negatieve reactie waar ik best van geschrokken ben. Ik ben eigenlijk benieuwd of hier nog meer vrouwen zitten die een veel jongere vriend hebben of hebben gehad en hoe dat bij jullie is gegaan.

dinsdag 4 december 2007 om 13:43
Ik zou daar vantevoren echt niet te ernstig over nadenken hoor! Gewoon lekker doen en go with the flow. Jij bent degene die het doet, en je moet t zelf weten. Reacties zijn aardig, maar niet meer dan dat.
Ik zie ook niet zo in wat het probleem zou kunnen zijn..
Misschien is hij ouder dan zn leeftijd, ben jij jonger dan je leeftijd (en hoe oud is 35 nou helemaal zeg!) en passen jullie leuk bij elkaar. En zo niet, dan kom je daar ook wel weer achter..
Leeftijd moet echt geen issue zijn ..
Ik zie ook niet zo in wat het probleem zou kunnen zijn..
Misschien is hij ouder dan zn leeftijd, ben jij jonger dan je leeftijd (en hoe oud is 35 nou helemaal zeg!) en passen jullie leuk bij elkaar. En zo niet, dan kom je daar ook wel weer achter..
Leeftijd moet echt geen issue zijn ..

dinsdag 4 december 2007 om 18:34
dinsdag 4 december 2007 om 20:26
Ik ben 39, mijn man is 29, we zijn nu 7 jaar bij elkaar en anderhalf jaar getrouwd. Onze relatie is van begin af aan warm en harmonieus en van negatieve reakties (in het begin van onze relatie een paar keer en dan vooral van zijn collega's) hebben we ons he-le-maal niks aangetrokken. Nooit! Wat interesseert de mening van een ander mij als ik verliefd ben op een 10 jaar jongere man? Dat zegt wat over die ander en niks over mij of ons!
Ik snap dat je je de reaktie van je broer aantrekt, maar misschien was het bij hem wel een schrikreaktie. Misschien, als de storm wat geluwd is kun je hem nog eens vragen naar het waarom van zijn felle reaktie? Voor de rest blijf ik erbij, al klinkt het misschien grof in jouw oren: heb schijt aan de reakties van anderen, ze doen niet ter zake!
Ik snap dat je je de reaktie van je broer aantrekt, maar misschien was het bij hem wel een schrikreaktie. Misschien, als de storm wat geluwd is kun je hem nog eens vragen naar het waarom van zijn felle reaktie? Voor de rest blijf ik erbij, al klinkt het misschien grof in jouw oren: heb schijt aan de reakties van anderen, ze doen niet ter zake!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
dinsdag 4 december 2007 om 21:03
JA, die van mij is een klein beetje jonger. Dat was toen we tieners waren vooral een probleem in de ogen van anderen, maar naarmate je ouder wordt schijnt de omgeving er minder problemen mee te hebben. HEE, leef je eigen leven! Wat zegt leeftijd nou toch? GA weg, laat je niet gek maken, en trouwens, welke vrouw ziet een jongere vriend nou niet zitten????
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 4 december 2007 om 21:53
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er ook van genieten nu voelt het goed en ik kan me wel zorgen gaan maken om dingen die kunnen gaan gebeuren maar dat schiet toch niet op. De reactie van mijn broer viel gewoon nogal rauw op mijn dak hij vond dat ik echt goed fout bezig was en zei dat niemand me nog serieus zou nemen maar in principe is dat dan zijn probleem.
dinsdag 4 december 2007 om 23:38
Trek je niks aan van je broer of andere mensen die zeggen: dat kan/mag niet! Jij bepaalt zelf met wie je een relatie hebt/wilt. En als dat bij jullie is, dat hij jonger is, dan is dat zo. Je laat je (eventuele) grote liefde toch niet lopen omdat anderen vinden dat het niet kan?
Ik zou gewoon lekker van hem en het samenzijn genieten. Niet al te hard van stapel lopen. Niet zo'n zorgen maken over wat anderen ervan zullen vinden.
Ik vind het niet abnormaal.
Liefde kun je niet dwingen.
Ik zou gewoon lekker van hem en het samenzijn genieten. Niet al te hard van stapel lopen. Niet zo'n zorgen maken over wat anderen ervan zullen vinden.
Ik vind het niet abnormaal.
Liefde kun je niet dwingen.
woensdag 5 december 2007 om 08:35
Hey Sienna, mijn vriend is ook een stuk jonger. Ik ben 33 en hij is 25 jaar. We zijn nu zo'n 1,5 jaar samen en ik kan je zeggen, ik heb nog nooit zo'n leuk en lief vriendje gehad. Tuurlijk merk ik wel eens wat van het leeftijdsverschil, maar ja, dat maakt het juist ook weer heel leuk.
Wij hebben gelukkig helemaal geen negatieve reacties gehad, integendeel zelfs. Ik twijfelde ook even of ik hier wel aan moest beginnen, maar mijn omgeving verklaarde mij voor gek als ik het vanwege het leeftijdsverschil dit zou afkappen. Zo leuk is hij dus hihihi.
Meid, geniet er lekker van en trek je niks aan van wat anderen zeggen.
Wij hebben gelukkig helemaal geen negatieve reacties gehad, integendeel zelfs. Ik twijfelde ook even of ik hier wel aan moest beginnen, maar mijn omgeving verklaarde mij voor gek als ik het vanwege het leeftijdsverschil dit zou afkappen. Zo leuk is hij dus hihihi.
Meid, geniet er lekker van en trek je niks aan van wat anderen zeggen.
woensdag 5 december 2007 om 10:40
Leeftijd is slechts een getal.. Als het klikt dan moet je er voor gaan... Ik 36 en vriend 27 zijn nu 20 mnd samen waarvan we 17 mnd samenwonen..
En niemand in onze omgeving vind het raar...
Misschien omdat je het leeftijdverschil nieteens goed ziet.. We hebben veel dezelfde hobbies en zijn nog steeds stapelgek op elkaar..
En niemand in onze omgeving vind het raar...
Misschien omdat je het leeftijdverschil nieteens goed ziet.. We hebben veel dezelfde hobbies en zijn nog steeds stapelgek op elkaar..
woensdag 5 december 2007 om 13:00
Hier ook een groot leeftijdsverschil: ik ben 37 en mijn vriend is 26. We zijn nu bijna 9 maanden samen en we zijn van plan samen oud te worden!
Heb ook nog nooit 1 negatieve reactie gehoord trouwens, maar mocht ik die wel horen, zou het me echt niet boeien, als wij maar gelukkig zijn toch?
Toch kan ik me voorstellen dat het niet leuk is als je broer zo raar reageert, die zou juist achter je moeten staan toch? Misschien nog es vragen waarom ie zo raar reageert? Je hebt toch niet iets met een puber of zo?
Verder gewoon lekker genieten van je verliefdheid!
Heb ook nog nooit 1 negatieve reactie gehoord trouwens, maar mocht ik die wel horen, zou het me echt niet boeien, als wij maar gelukkig zijn toch?
Toch kan ik me voorstellen dat het niet leuk is als je broer zo raar reageert, die zou juist achter je moeten staan toch? Misschien nog es vragen waarom ie zo raar reageert? Je hebt toch niet iets met een puber of zo?
Verder gewoon lekker genieten van je verliefdheid!
donderdag 6 december 2007 om 11:35

donderdag 6 december 2007 om 21:20
Sienna, natuurlijk moet je ervoor gaan. Op liefde staat geen leeftijd. Heb net een relatie achter de rug. Is dit weekend geëindigd. Hij was 23, ik 35. Tijdens het begin heb ik veel getwijfeld. We hadden wel onze verschillen, dat moet ik toegeven. Of dit aan het leeftijdsverschil gekoppeld zou ik niet direct durven zeggen. Hij miste wel de levenservaring die ik had. Maar goh, wat was hij volwassen. Praten ging iets moeilijker tussen ons, maar ook dat denk ik was niet direct aan zijn leeftijd te linken.
Ik denk dat ik fouten heb gemaakt. Dus maak aub niet diezelfde fouten. Ga je niet wereldwijs voelen naast hem, want dan zou hij zich naast jou onzeker kunnen beginnen voelen. Als hij nog iets niet kan opentrekken zoals jij dan kan, heb dan ook geduld met hem. Mijn (ex)vriend wou ook tijdens het begin heel snel gaan samenwonen terwijl ik tijd nodig had. Dat heeft hem heel onzeker gemaakt, en het moment ik het helemaal zag zitten, haakt hij af. En nu zit ik heel erg te treuren om mijn jonge rakker van 23. Dat je als vrouw ook veel kunt voelen voor iemand die veel jonger is, ja, dat voel ik momenteel aan den lijve.
Maar je moet ervoor gaan. Heb een vriendin, haar man is ook 10 jaar jonger. Nog nooit is ze zo gelukkig geweest.
En stopt het op een bepaald moment net omwille van het leeftijdsverschil, wel, dan is dat één van de zovele redenen waarom een relatie kan stuk gaan. Genieten zou ik zeggen. Wou dat ik in jouw plaats was..
Ik denk dat ik fouten heb gemaakt. Dus maak aub niet diezelfde fouten. Ga je niet wereldwijs voelen naast hem, want dan zou hij zich naast jou onzeker kunnen beginnen voelen. Als hij nog iets niet kan opentrekken zoals jij dan kan, heb dan ook geduld met hem. Mijn (ex)vriend wou ook tijdens het begin heel snel gaan samenwonen terwijl ik tijd nodig had. Dat heeft hem heel onzeker gemaakt, en het moment ik het helemaal zag zitten, haakt hij af. En nu zit ik heel erg te treuren om mijn jonge rakker van 23. Dat je als vrouw ook veel kunt voelen voor iemand die veel jonger is, ja, dat voel ik momenteel aan den lijve.
Maar je moet ervoor gaan. Heb een vriendin, haar man is ook 10 jaar jonger. Nog nooit is ze zo gelukkig geweest.
En stopt het op een bepaald moment net omwille van het leeftijdsverschil, wel, dan is dat één van de zovele redenen waarom een relatie kan stuk gaan. Genieten zou ik zeggen. Wou dat ik in jouw plaats was..
donderdag 6 december 2007 om 23:41
Hier ook eentje met een groot leeftijdsverschil, ik ben 45 en mijn bijna man is 29. Wij zijn 9 jaar en 2 gezonde kinderen verder, en volgend jaar mei gaan wij trouwen. Heeeeeeerlijk, en ik heb nog nooit van mijn leven zo''n leuke, (h)eerlijke, romantische en gelijkwaardige relatie gehad als de afgelopen 9 jaar Meid, kies ervoor en geniet!
vrijdag 7 december 2007 om 17:01
Ik zeg niet dat het niet haalbaar is, maar ik begrijp wel dat ze daar haar twijfels over heeft.
Het is nu eenmaal zo dat als Sienna kinderen zou willen, ze daar misschien niet heel lang meer mee wil wachten en het is ook zo dat een man van 22 meestal nog niet aan kinderen toe is.
Het hoéft geen probleem te zijn maar de kans dat het het wel ís, is een stuk groter.
Als Sienna helemaal niet aan kinderen denkt, is er natuurlijk niets aan de hand.
Het is nu eenmaal zo dat als Sienna kinderen zou willen, ze daar misschien niet heel lang meer mee wil wachten en het is ook zo dat een man van 22 meestal nog niet aan kinderen toe is.
Het hoéft geen probleem te zijn maar de kans dat het het wel ís, is een stuk groter.
Als Sienna helemaal niet aan kinderen denkt, is er natuurlijk niets aan de hand.