Verliefd op veel jongere man
dinsdag 4 december 2007 om 13:09
Nou zoals de titel dus al zegt ben ik sinds kort halsoverkop verliefd op een jongere man, en de gevoelens zijn wederzijds. Hartstikke leuk natuurlijk maar nou is de man in kwestie 22 en ik 35 en ik merk dat ik daar toch wel een beetje moeite mee heb. Aan de ene kant heb ik zoiets van geniet ervan en zie maar hoe het loopt, maar aan de andere kant heb ik toch mijn twijfels of dit op de lange duur wel haalbaar is. Mijn vriendinnen reageren allemaal positief maar ik kreeg van mijn broer dus een ontzettende negatieve reactie waar ik best van geschrokken ben. Ik ben eigenlijk benieuwd of hier nog meer vrouwen zitten die een veel jongere vriend hebben of hebben gehad en hoe dat bij jullie is gegaan.
vrijdag 7 december 2007 om 17:44
Ja Marjan ik heb inderdaad een kinderwens en dat weet hij ook nou heeft hij die dus ook en lijkt het hem fantastisch om jong vader te worden, dus dat is verder geen probleem niet dat we daar nu al serieus mee bezig zijn hoor nu willen we even alleen maar genieten van elkaar. Mijn angst was vooral of ons verschil in levenservaring ons geen parten zou gaan spelen maar iemand van mijn leeftijd hoeft die levenservaring ook niet perse te hebben en dan loop je ook tegen verschillen aan. En wat anderen denken ga ik me verder niks van aantrekken ik neem aan dat ze wel bijdraaien als ze zien dat ik zo gelukkig ben.

zondag 23 december 2007 om 20:51
Mijn man is 9 jaar jonger dan mij. Wij denken eigenlijk nooit aan het leeftijdsverschil en zijn heel gelukkig samen. Het gaat er toch om dat het klikt en dat er liefde is. Ik heb ook wel negatieve reacties gehad. Dat ze dan vragen of ik wel zeker weet dat hij van mij houdt en of ik in de toekomst plastische chirurgie ga doen om nog met de jongere vrouwen te kunnen concureren. Echt belachelijk, zulke stompzinnige reacties gaan bij mij het ene oor in en het andere uit. Aan oudere mannen met een vriendin die hun dochter kan zijn wordt zoiets nooit gevraagd of ze zich ff laten verbouwen om te concureren met jonge mannen. Mensen kunnen zo bekrompen zijn. Misselijkmakend vind ik het ook dat er kennelijk veel mensen van mening zijn dat je als vrouw op leeftijd niet meer aantrekkelijk kan zijn voor mannen.
Meiden trek je er niets van aan en geniet van je geluk.
Meiden trek je er niets van aan en geniet van je geluk.
vrijdag 28 december 2007 om 15:52
Ik heb het er nog een keer met mijn broer over gehad en gelukkig reageerde hij nu een stuk positiever en zei dat het belangrijkste was dat ik gelukkig was met hem, ben er toch wel blij mee want vond zijn eerste reactie best vervelend. Mijn moeder heb ik het inmiddels ook verteld en haar reactie was ook positief nu heeft de zoon van haar beste vriendin een relatie met een vrouw die 14 jr ouder is dus ze weet dat het vaker voorkomt. En dat valt me wel op dat ik steeds meer om me heen hoor van vrouwen die een veel jongere vriend hebben maar dat zal ook wel komen omdat ik er nu misschien extra op let. Maar ik ben iig nog steeds hartstikke happy met hem.
dinsdag 1 januari 2008 om 21:32
quote:sienna72 schreef op 07 december 2007 @ 16:34:
Jeetje Drew wat rot voor je dat het zo gelopen is, hoop dat het nog goed kan komen iig bedankt voor je verhaal en advies en een dikke knuffel.Leuk om te horen dat het tussen jullie nog steeds koek en ei is. Tussen mij en mijn jonge exvriend zal het niet meer goedkomen (jammer genoeg) maar het leven gaat verder he. Verlang tot ik weer eens iemand graag zal zien en omgekeerd. Maar we krijgen dat niet op bestelling he. Dus ik zou zeggen, Sienna, geniet er maar van!
Jeetje Drew wat rot voor je dat het zo gelopen is, hoop dat het nog goed kan komen iig bedankt voor je verhaal en advies en een dikke knuffel.Leuk om te horen dat het tussen jullie nog steeds koek en ei is. Tussen mij en mijn jonge exvriend zal het niet meer goedkomen (jammer genoeg) maar het leven gaat verder he. Verlang tot ik weer eens iemand graag zal zien en omgekeerd. Maar we krijgen dat niet op bestelling he. Dus ik zou zeggen, Sienna, geniet er maar van!
zaterdag 19 januari 2008 om 19:53
Wat fijn om te lezen dat er meer dames zijn die een jongere vriend hebben. Ik heb sinds kort ook zo half half iets met iemand die 7 jaar jonger is en ik ben 37. Het klopt wel je moet genieten van elkaar en daar hoeft leeftijd niks mee te maken te hebben. Toch twijfel ik ook of ik het wel moet doen. Ik voel me supergoed bij hem! Ik heb voor mijn gevoel al een heel leven achter me, 7 jaar samengewoond.
Is nu vroeg om erover na te denken, maar kinderen is natuurlijk ook zoiets. Ik heb niet echt een kinderwens, nooit gehad overigens, hij ook niet, nu, maar bij hem komen die kriebels nog en dan is het te laat. Maar zoals jullie ook al melden, je leeft nu en je moet nu genieten!
Maar fijn dat dit forum er is.
Is nu vroeg om erover na te denken, maar kinderen is natuurlijk ook zoiets. Ik heb niet echt een kinderwens, nooit gehad overigens, hij ook niet, nu, maar bij hem komen die kriebels nog en dan is het te laat. Maar zoals jullie ook al melden, je leeft nu en je moet nu genieten!
Maar fijn dat dit forum er is.
zondag 20 januari 2008 om 18:09
Hey Sienna,
ik denk dat het er helemaal vanaf hangt of je vriend op zijn 22e mentaal gezien al redelijk uitgegroeid is.
Mijn vriend heeft voor hij mij leerde kennen 8 jaar lang een relatie gehad met een vrouw die meer dan 20 jaar ouder was dan hij. Dit is ondanks alle kortzichtige, negatieve reacties uit de omgeving een warme, goede relatie geweest, tot het misliep. Bij hen is het niet zozeer misgelopen door het leeftijdsverschil, maar wel doordat hij nog volop in ontwikkeling was toen hij haar leerde kennen. 8 jaar verder bleek dat hij zich zodanig verder ontwikkeld had dat de relatie niet meer werkte. Note; het lag dus absoluut niet aan het leeftijdsverschil (hoewel bizar groot), maar wel aan het feit dat hij nog niet klaar was met zichzelf mentaal/psychisch/emotioneel te ontwikkelen.
Als je het idee hebt dat dit niet het geval is bij jouw vriend, en dat hij min of meer weet wie hij is en waar hij staat in dit leven: Go for it!
En anders? Dan zou ik het rustig aan doen, zodat je hem niet overvalt/overruled en bij jullie hetzelfde gebeurt als bij mijn vriend en zijn ex, maar ook dan: Go for it!
Tenslotte is het jouw leven en jouw keus. Wat de hele wereld daar dan ook van mag denken.
Groetjes,
SD
ik denk dat het er helemaal vanaf hangt of je vriend op zijn 22e mentaal gezien al redelijk uitgegroeid is.
Mijn vriend heeft voor hij mij leerde kennen 8 jaar lang een relatie gehad met een vrouw die meer dan 20 jaar ouder was dan hij. Dit is ondanks alle kortzichtige, negatieve reacties uit de omgeving een warme, goede relatie geweest, tot het misliep. Bij hen is het niet zozeer misgelopen door het leeftijdsverschil, maar wel doordat hij nog volop in ontwikkeling was toen hij haar leerde kennen. 8 jaar verder bleek dat hij zich zodanig verder ontwikkeld had dat de relatie niet meer werkte. Note; het lag dus absoluut niet aan het leeftijdsverschil (hoewel bizar groot), maar wel aan het feit dat hij nog niet klaar was met zichzelf mentaal/psychisch/emotioneel te ontwikkelen.
Als je het idee hebt dat dit niet het geval is bij jouw vriend, en dat hij min of meer weet wie hij is en waar hij staat in dit leven: Go for it!
En anders? Dan zou ik het rustig aan doen, zodat je hem niet overvalt/overruled en bij jullie hetzelfde gebeurt als bij mijn vriend en zijn ex, maar ook dan: Go for it!
Tenslotte is het jouw leven en jouw keus. Wat de hele wereld daar dan ook van mag denken.
Groetjes,
SD
dinsdag 22 januari 2008 om 07:24
vrijdag 25 januari 2008 om 10:48
Ik vind het fijn om te lezen dat het wel goed kan gaan.
Ik ben sinds kort verliefd op een jongere man. Ik ben 34, hij is 25.
Het gevoel is helemaal wederzijds en we genieten enorm van elkaar als we samen zijn. We hebben zo veel raakvlakken en dergelijke....
Ik heb ook totaal geen moeite met het leeftijdsverschil.
het enige probleem is dat hij erg veel negatieve reacties van zijn familie heeft gekregen. Daardoor is hij heel terughoudend geworden en heeft het gevoel dat hij alleen (lees zonder familie) komt te staan als hij de relatie die we hebben openbaar maakt. Ik ben er erg van in de war, want ik wil niets liever dan van de daken kunnen schreeuwen dat we verliefd zijn. Ik heb het gevoel dat onze relatie nu geen eerlijke kans kan krijgen.
Mijn hoofd zegt dat ik er mee moet kappen en aan mezelf en mijn zoontje moet denken, maar mijn hart schreeuwt om hem...
Ik ben sinds kort verliefd op een jongere man. Ik ben 34, hij is 25.
Het gevoel is helemaal wederzijds en we genieten enorm van elkaar als we samen zijn. We hebben zo veel raakvlakken en dergelijke....
Ik heb ook totaal geen moeite met het leeftijdsverschil.
het enige probleem is dat hij erg veel negatieve reacties van zijn familie heeft gekregen. Daardoor is hij heel terughoudend geworden en heeft het gevoel dat hij alleen (lees zonder familie) komt te staan als hij de relatie die we hebben openbaar maakt. Ik ben er erg van in de war, want ik wil niets liever dan van de daken kunnen schreeuwen dat we verliefd zijn. Ik heb het gevoel dat onze relatie nu geen eerlijke kans kan krijgen.
Mijn hoofd zegt dat ik er mee moet kappen en aan mezelf en mijn zoontje moet denken, maar mijn hart schreeuwt om hem...
vrijdag 25 januari 2008 om 10:55
Jammer dan maar geen familie... Hij moet toch met jou verder gaan...
Gelukkig heb ik een heel lieve schoonfamilie.. Mijn schoonmoeder is slechts 7 jaar ouder en kan soms heerlijk "wil je nog wat drinken meid"zeggen.. Zo merk je pas goed dat het leeftijdsverschil niet speelt.. Daarbij komt nog dat ik er jonger uitzie. De meeste schatten mij op midden 20 terwijl ik echt toch 37 wordt haha..
Gelukkig heb ik een heel lieve schoonfamilie.. Mijn schoonmoeder is slechts 7 jaar ouder en kan soms heerlijk "wil je nog wat drinken meid"zeggen.. Zo merk je pas goed dat het leeftijdsverschil niet speelt.. Daarbij komt nog dat ik er jonger uitzie. De meeste schatten mij op midden 20 terwijl ik echt toch 37 wordt haha..
vrijdag 25 januari 2008 om 11:05
Zo denk ik er dus ook over...
En mijn omgeving zegt alleen maar "geniet er van meid"
Maar het is gewoon ongelofelijk frustrerend... Ik wil hem doormekaar schudden en vertellen dat ze zich heus niet van hem zullen afkeren en dat het echt wel goed zal komen... Maar schijbaar is hij toch erg beinvloedbaar. Ook dat zet me aan het twijfelen hoor... moet ik er wel mee doorgaan als iemand zich zoveel aantrekt van wat 'de wereld' zegt...
Nou zie ik er ook gelukkig een stuk jonger uit.... Lang leve de anti-rimpelcreme hahahaha
Ik vind het fijn voor jou dat jouw omgeving zo heerlijk relaxed reageert... geniet ervan...
En ik denk dat onze tijd nog wel komt...
En mijn omgeving zegt alleen maar "geniet er van meid"
Maar het is gewoon ongelofelijk frustrerend... Ik wil hem doormekaar schudden en vertellen dat ze zich heus niet van hem zullen afkeren en dat het echt wel goed zal komen... Maar schijbaar is hij toch erg beinvloedbaar. Ook dat zet me aan het twijfelen hoor... moet ik er wel mee doorgaan als iemand zich zoveel aantrekt van wat 'de wereld' zegt...
Nou zie ik er ook gelukkig een stuk jonger uit.... Lang leve de anti-rimpelcreme hahahaha
Ik vind het fijn voor jou dat jouw omgeving zo heerlijk relaxed reageert... geniet ervan...
En ik denk dat onze tijd nog wel komt...
vrijdag 25 januari 2008 om 18:17
Ik ga nu sinds een klein maandje ook om met een jongen die 8 jaar jonger is dan ik. Hoewel ik hem echt heel erg leuk vind, is er toch nog wel die twijfel. Doordat hij zoveel jonger is (hij is 21), zitten we in een compleet andere levensfase. Wil ik nog minstens drie jaar lang altijd bij zijn ouders thuiskomen als ik bij hem wil zijn of naar zijn studentenkamer in een stad heel ver weg van waar ik woon. Ik weet wel liefde overwint alles, maar mocht het een relatie blijven dan zou ik gewoon nog drie jaar een soort van studentikoze relatie op afstand hebben. Wil ik dat nu nog wel, wil ik niet gewoon bij iemand zijn zonder samen de afwas te doen met huisgenoten, bij hem blijven slapen zonder dat je naast de slaapkamer van zijn ouders ligt. Die tijd heb ik allang gehad. Herkennen jullie dit/ hebben jullie dit ook op deze manier meegemaakt? Ik vind hem echt heel leuk, ben erg verliefd, maar aan de andere kant denk ik wil ik wel zoveel inschikken. Ik weet namelijk zeker dat echt nog wel andere mannen zijn waar ik ook verliefd op zou kunnen worden en waar dit dilemma niet speelt........
donderdag 31 januari 2008 om 09:12
Mel, ik denk dat het belangrijk dat je de twijfels van je afschudt. 21j en 29j vind ik niet zo'n overkomend probleem. Maar het gaat er natuurlijk om wat jij voelt. Ik weet niet of ik het opnieuw zou doen (ik was 35, hij 23), het is toch wel degelijk het leeftijdsverschil dat ons parten heeft gespeeld. Had ook nooit gedacht dat ik zou vallen voor iemand die zo jong is. Weet je wat wel leuk is aan zo'n jonge partner, dat jeugdige, dat bruisende,.. Hij was gewoon iemand waar ik veel plezier mee kon maken maar wanneer het een tikkeltje serieuzer werd en ik eens wat diepzinniger gesprekken wou voeren daar had hij het best moeilijk mee. En een relatie moet een beetje van alles in huis hebben he. We zijn nu bijna twee maanden uit elkaar, hebben elkaar verleden week enkele keren teruggezien, eventjes weer wat moeilijk gehad maar ik ga verder hoor nu. Het leven heeft veel te veel te bieden om bij te pakken te blijven neerzitten. Je moet er voor gaan, want twijfels zijn een sluipend gif in een relatie. Ben je niet overtuigd of heb je te veel twijfels, sla dan een andere weg in.
Maria, wat mooi om dit te horen. Heb een vriendin die verleden jaar is getrouwd met haar veel jongere man. Ze is nog nooit zo gelukkig geweest. Ze wilden samen ook nog een kindje maar door een hysterectomie is die droom in het water gevallen, maar ze zijn nog steeds heel gelukkig.
Maria, wat mooi om dit te horen. Heb een vriendin die verleden jaar is getrouwd met haar veel jongere man. Ze is nog nooit zo gelukkig geweest. Ze wilden samen ook nog een kindje maar door een hysterectomie is die droom in het water gevallen, maar ze zijn nog steeds heel gelukkig.
zaterdag 2 februari 2008 om 02:21
Vindt verschillen toch wel degelijk meevallen, niet dat ik 1-2-3 op 'n vrouw van ruim 30+ zit te wachten ofzo, maar m'n ex-bovenbuurmeisje, heeft 'n relatie met 'n man die ruim 22 jaar ouder is, dus het valt hier behoorlijk mee..
Die 2 hebben nu samen 1 kind gekregen & wonen nu +- 4 jaar samen, als ik me niet vergis althans..
Vader & Moeder keken er eerst wat raar naar de relatie, maar vinden het inmiddels prachtig!
Het is ook zo dat die gozer onwijs leuk & relaxt is..
Beide wat aan de excentrieke kant & houden van exotische zaken...
Wel grappig is dus dat die gozer maar 'n aantal jaar van de vader scheelt...
Hij is in bepaalde opzichten wel wat aan de jonge & avontuurlijke kant zegmaar; hij is nl. Fotograaf; mode, voedsel, e.a.
Hoewel voedsel niet echt avontuurlijk is, is dat wel hetgene wat hij met z'n jonge zoontje het makkelijkste kan doen.. De meeste Model-shoots die hij doet zijn nl. In Fl. USA Niet echt om de hoek zegmaar
Die 2 hebben nu samen 1 kind gekregen & wonen nu +- 4 jaar samen, als ik me niet vergis althans..
Vader & Moeder keken er eerst wat raar naar de relatie, maar vinden het inmiddels prachtig!
Het is ook zo dat die gozer onwijs leuk & relaxt is..
Beide wat aan de excentrieke kant & houden van exotische zaken...
Wel grappig is dus dat die gozer maar 'n aantal jaar van de vader scheelt...
Hij is in bepaalde opzichten wel wat aan de jonge & avontuurlijke kant zegmaar; hij is nl. Fotograaf; mode, voedsel, e.a.
Hoewel voedsel niet echt avontuurlijk is, is dat wel hetgene wat hij met z'n jonge zoontje het makkelijkste kan doen.. De meeste Model-shoots die hij doet zijn nl. In Fl. USA Niet echt om de hoek zegmaar
zaterdag 2 februari 2008 om 02:44
Mijn ex vriend en ik scheelden 10 jaar, hij 23 ik 33. Geen negatieve reacties gehad, maar uiteindelijk liep het stuk omdat zijn familie het er niet mee eens was, hij is namelijk allochtoon en ik nederlands. Had niks met de leeftijd te maken, alleen met mijn afkomst. Gewoon van genieten zou ik zeggen. Als leeftijd nu voor sommigen misschien op dit moment een probleem zou zijn, zoals bij je broer, over 10 jaar is het sowieso niet meer noemenswaardig.
Geniet er van!!!
Geniet er van!!!
zaterdag 2 februari 2008 om 20:57
Hey ik zag dat er nog steeds leven in dit topic zit dus ik zal maar is ff een update geven, maar ik heb van de week dus een punt erachter gezet ik merkte toch wel behoorlijke verschillen tussen ons mede toch ook wel denk ik door de leeftijd, maar ook door een te verschillend karakter. Ik vond het absoluut geen vervelende ervaring, maar ik denk toch dat het voor mij beter is als iemand een beetje dezelfde leeftijd als mij heeft.
zaterdag 2 februari 2008 om 21:16
Hey sienna ja dan kan de leeftijd geen probleem zijn het karakter moet ook een beetje passend zijn.. Gelukkig is dat zo bij mijn vriend en mij.. Veel de zelfde hobbies en ook delen we dezelfde vervelende karaktertrekjes haha..
Ik heb een zoon van 17 dus 10 jaar jonger dan mijn vriend en vanmorgen moesten we erom lachen toen ik zei dat als mijn zoon over een paar jaar zelf vader zou worden mijn vriend dan een erg jonge opa wordt.. Hij gelijk als antwoord maar dan wel een heel moderne haha..
Ik heb een zoon van 17 dus 10 jaar jonger dan mijn vriend en vanmorgen moesten we erom lachen toen ik zei dat als mijn zoon over een paar jaar zelf vader zou worden mijn vriend dan een erg jonge opa wordt.. Hij gelijk als antwoord maar dan wel een heel moderne haha..
zondag 3 februari 2008 om 10:58