verliefd worden na scheiding

31-05-2008 21:19 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af: Zal ik, nu ruim een jaar na mijn scheiding , ooit nog verliefd worden?

Toen ik nog getrouwd was voelde ik zo vaak vlinders voor een leuke man, let op, ik deed er nooit wat mee hoor..

En nu kan het, en nu gebeurd er niks. Lijkt wel of mijn gevoel dood is. Ik heb gedate, en dan kriebelt het even, maar dat is niet voor de man in kwestie, maar gewoon omdat ik daten leuk vind.

Ik zit er soms gewoon een beetje van in de put.

Ik heb toch nog wel gevoel????

Pearl, dat heeft tijd nodig, ik had na mijn scheiding wel vriendjes.. maar feitelijk zocht ik mannen uit, die net zo weinig toe waren aan een relatie als ik zelf. Pas toen ik inzag dat ik met minder als een partner die me 100% zo neemt als ik ben, geen genoegen wilde nemen. Maakte ik het uit met mijn vriend (2x relatie binnen 5 jaar) en was van plan voor mezelf te gaan en toen kwam ik hem tegen... nu 2,5 jaar geleden en volgend jaar gaan we trouwen.

Het heeft 5 jaar geduurd, na scheiding, voor ik dus echt in staat was weer een volwaardige en daardoor gelijkwaardige relatie aan te gaan.
Hoi Pearle,

Zeker weten dat je gevoel hebt. Maar ik herken het wel. Ik heb vooral iets met getrouwde mannen, al ben ik er tot dusver maar met eentje verder gegaan dan zoenen. Lekker veilig, ze gaan toch niet weg bij hun vrouw en ik durf nog niets vast...en nee, daar ben ik niet trots op, dat gerotzooi met getrouwde kerels. Maar overduidelijk ben ik nog niet toe aan een relatie omdat ik er vooral nog geen vertrouwen in heb. Ben nog te sterk van ík pik dit niet en ik pik dat niet'. Mijn eisenpakket is eindeloos. Denk dat Livingstone gelijk heeft, op het moment dat ik dat eisenpakket 'versoepel' en een vent heb die niet wat buiten de deur heeft en ik daar wil gaan, dat het goed komt. Kernwoord in Livingstone's verhaal is de gelijkwaardigheid.

Niet aan jezelf twijfelen, dat je hiermee zit is een bewijs dat het wel degelijk snor zit met je 'gevoel'.
Ik sluit me ook aan bij jou Livingston. Ook ik heb me de eerste tijd instinctief 'geworpen' op mannen die net zo unavailable waren als ik. Terwijl ik (maar dat is specifiek mijn ding denk ik) dacht juist op zoek te zijn naar een partner. Ik héb wat wrakhout meegezeuld naar mijn hol bij wijze van spreken. Ik voelde er niks bij maar wilde dolgraag weer met iemand samen zijn en dan ben je op de een of andere manier niet meer zo kieskeurig.

Verliefd ben ik nooit meer geweest trouwens. Mijn man en ik gingen gewoon meteen van elkaar houden en nu ben ik stapelverliefd op hem maar niet zoals in met je hoofd in de wolken en je geen raad meer weten van verliefdheid. Ik had meer het gevoel dat hij de juiste man voor me was, dat het gewoon heel goed paste en tot nu toe heb ik daar ook nog geen seconde aan getwijfeld. Wel heb ik me er bij neergelegd dat ik nooit meer ongebreideld verliefd zal zijn, wat ik persoonlijk niet erg vind omdat ik verliefdheid een nogal overschatte gemoedstoestand vind.

Maar er is dus nog hoop hoor Pearle!
Hoi Pearle, misschien is het gewoon toeval en heb je nog niet de juiste ontmoet.

Ik was zelf pas een paar maanden alleen toen ik verliefd werd, op mijn huidige man. En ik was werkelijk verliefd met alles erop en eraan. Totale euforie, ik was in de zevende hemel, ik dacht dag en nacht aan hem en viel kilo's af. Het kan dus wel. Waarom zou het voor jou dan niet kunnen? Ik vind een jaar veel te kort om te besluiten dat je niet meer verliefd zou kunnen worden. Bij mij was het enorm toevalig dat ik zo kort na mijn scheiding al mijn man ontmoette, het had ook tien jaar later kunnen zijn, want mijn criteria lagen héél erg hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven