Verliefd??

13-11-2018 07:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25, vriend 27. Officieel zijn we nu 1,5 maand samen, maar we kennen elkaar inmiddels een halfjaartje. Ik ben dol op hem; ik wil bij hem zijn, ik wil hem zoenen, ik wil hem zien, maar ik kwam er een beetje over aan het nadenken.. Dat ik me nou ontzettend verliefd voel; nee, dat niet zo. Nu ben ik overigens al 8 jaar zo’n beetje niet meer verliefd geweest en dat voelde heel intens kan ik mij herinneren. Uiteindelijk ben ik door die jongen afgewezen en was ik de verliefdheid zo weer kwijt.
Ik vraag me af wat verliefdheid inhoud. Wellicht voor iedereen anders, maar de verliefdheid van toen liet me echt stotteren, uitkijken naar (toen nog ;) ) sms’jes. Nu ben ik gewoon heel graag bij hem, voel ik me blij als hij zijn arm om me heen slaat. Waar zit het verschil?
Alle reacties Link kopieren
ik ben wel eens tot kotsen toe verliefd geweest, maar wat stelde die liefde uiteindelijk bijzonder weinig voor...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
verliefdheid zijn je hormonen die spreken.

de een heeft meer en vaker van die hormonen dan een ander persoon.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Klopt ja. Toentertijd natuurlijk ook meer hormonen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nooit vreselijk verliefd op mijn man geweest, maar ik ben stapelgek op hem, al 13 jaar. Ik verlang nog altijd naar hem. De mannen waar ik wel verliefd op was zijn exen, maar dat zegt ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment stapelverliefd en op sommige momenten vind ik die vlinders helemaal geweldig en is het ook best handig dat ik geen hap door mijn keel krijg (ik wil wat kilootjes kwijt :lol: ). Als ik aan hem denk wil ik hem helemaal opvreten en als we samen zijn spat de passie ervan af. Heerlijk!
Aan de andere kant is het super irritant dat ik mijn zelfverzekerde ikje een beetje kwijt lijk te zijn, bloos als hij te lang naar me kijkt, ik bijna continu op mijn telefoon kijk in de hoop een appje te krijgen en niet meer rationeel kan nadenken.

Ik ben 38 en had echt niet verwacht dat ik dit gevoel op deze leeftijd nog zou kunnen hebben. Ik vind trouwens niet dat verliefdheid altijd aan de basis van een goede relatie moet staan, maar verlangen/passie vind ik wel heel belangrijk. Geniet gewoon lekker van het samenzijn. Als het goed voelt is het goed, toch?
Alle reacties Link kopieren
Beetjegek, waarom blijf je dan toch bij je man als je niet verliefd bent? Wat is daarin het verschil tussen liefde en vriendschap?
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
13-11-2018 17:04
Beetjegek, waarom blijf je dan toch bij je man als je niet verliefd bent? Wat is daarin het verschil tussen liefde en vriendschap?
Ik ben gek op hem en voel passie voor hem, maar superverliefd, tja wel verliefd maar niet ik kan niet meer eten verliefd, snap je?
Alle reacties Link kopieren
Nee inderdaad, beetjegek. Rustiger gevoel. Was dat er gelijk al of is dat gegroeid?
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
13-11-2018 17:04
Beetjegek, waarom blijf je dan toch bij je man als je niet verliefd bent? Wat is daarin het verschil tussen liefde en vriendschap?
Ook in liefdes zit verschil. De liefde van een ouder voor een kind, is toch wat anders dan de liefde die ik voel voor een goede vriendin.

Ik hou zielsveel van mijn vriend, maar verliefdheid? Nee, niet altijd. Ik ben blij om hem weer te zien na een dag werken, soms is dit heel erg blij en de andere keer gewoon blij.

Ik ben liever met mijn man waar ik veel van houd en die ik vertrouw en waar ik me fijn en beschermd door voelt, met wie ik kan lachen en huilen en een goed gesprek me kan hebben of een avond mee kan doorzakken. Dan in een relatie waar alleen maar verliefdheid is, hormonen, onzekerheden. Verliefdheid is toch eigenlijk een soort psychose, je bent niet altijd helemaal toerekeningsvatbaar ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
13-11-2018 18:15
Nee inderdaad, beetjegek. Rustiger gevoel. Was dat er gelijk al of is dat gegroeid?
Was er gelijk eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-11-2018 18:16
Ook in liefdes zit verschil. De liefde van een ouder voor een kind, is toch wat anders dan de liefde die ik voel voor een goede vriendin.

Ik hou zielsveel van mijn vriend, maar verliefdheid? Nee, niet altijd. Ik ben blij om hem weer te zien na een dag werken, soms is dit heel erg blij en de andere keer gewoon blij.

Ik ben liever met mijn man waar ik veel van houd en die ik vertrouw en waar ik me fijn en beschermd door voelt, met wie ik kan lachen en huilen en een goed gesprek me kan hebben of een avond mee kan doorzakken. Dan in een relatie waar alleen maar verliefdheid is, hormonen, onzekerheden. Verliefdheid is toch eigenlijk een soort psychose, je bent niet altijd helemaal toerekeningsvatbaar ;-)
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Wat jij omschrijft voel ik ook zeker zo, alleen dat hele speciale gevoel voel ik nog niet zo. Of hoe moet ik dat zeggen? Ik kan het zelf slecht omschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
13-11-2018 18:22
Wat jij omschrijft voel ik ook zeker zo, alleen dat hele speciale gevoel voel ik nog niet zo. Of hoe moet ik dat zeggen? Ik kan het zelf slecht omschrijven.
Ik heb dat gevoel zeker bij mijn man, ik heb nog nooit getwijfeld aan mijn liefde voor hem .
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap wat je bedoeld, ik heb sowieso het idee dat een van de 2 altijd meer verliefd is dan de ander. In het meest ideale geval ben je allebei gelijk tot over je oren verliefd.

Heb dat zelf ook wel vaker dat ik dan nog niet dat Wow effect heb. Maar ik weet dan niet of dat aan hem ligt of aan mezelf. Maar van de andere kant verliefdheid kun je ook niet echt tegengaan, hoe je ook in het leven staat op dat moment. Het is een complex chemisch proces die je niet zelf in de hand hebt. Dus wellicht is het er dan gewoon niet?

Het is wel lastig vaak omdat je dan niet het zelfde voelt wat die ander voelt en er dus ook eigenlijk anders in staat minder serieus ofzo en dat kan het op den duur verpesten omdat je gewoon niet verliefd bent en die ander merkt dat ook.

Ik had vaker dat ik dacht dacht ´ omg hij is echt heel lief en schattig ´en soms dan waren mijn gevoelens weer even heel neutraal en dacht ik mwah, dat ik mezelf niet eens snap. Ik weet ook niet als dat je verliefd bent of je het dan 100% weet. Sommige mannen zijn al zo snel verliefd...

Is hij wel op jou verliefd?
Ik ben gelukkig niet vaak verliefd maar als ik het ben is het ook altijd heftig. Nu ook weer, maar duidelijk is wel dat zij minder verliefd is dan ik op haar. Of misschien laat ze het niet zien, kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja, verliefd. Weet ik niet. Heeft hij nooit zo gezegd. Hij is wel heel gek met mij en ik met hem.
En als ik niet gek met hem was geweest dan had ik hem ook niet zoveel willen zien, genoot ik er ook niet van wanneer hij mij dat heerlijke gevoel geeft als hij mij omhelsd in bed en we samen in slaap vallen.
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
13-11-2018 20:01
Ja, verliefd. Weet ik niet. Heeft hij nooit zo gezegd. Hij is wel heel gek met mij en ik met hem.
En als ik niet gek met hem was geweest dan had ik hem ook niet zoveel willen zien, genoot ik er ook niet van wanneer hij mij dat heerlijke gevoel geeft als hij mij omhelsd in bed en we samen in slaap vallen.

Niet te veel romantische films kijken en boekjes lezen, sprookjes bestaan namelijk niet.

Ik ben wel erg benieuwd wat je mist in je relatie. Of waarom deze man of deze relatie niet goed genoeg is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hamerhaai, ik mis niks in deze relatie. Ik heb het geweldig naar mijn zin met hem. Maar net wat je zegt; wat ik allemaal lees en hoor (moet ik eigenlijk niet doen) denk ik; zo uitbundig voel ik het niet. Ik heb niet het idee dat ik heeeeel hoog op een roze wolk zit. Eerder het idee dat de kriebels vooral komen als we bij elkaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
14-11-2018 08:07
Hamerhaai, ik mis niks in deze relatie. Ik heb het geweldig naar mijn zin met hem. Maar net wat je zegt; wat ik allemaal lees en hoor (moet ik eigenlijk niet doen) denk ik; zo uitbundig voel ik het niet. Ik heb niet het idee dat ik heeeeel hoog op een roze wolk zit. Eerder het idee dat de kriebels vooral komen als we bij elkaar zijn.

Nee hoor, dat hoeft echt niet. Niet iedereen is zo gevoelig voor die hormonen.

Die roze wolk is een beetje overschat en komt vooral in de films voor. In het echte leven is dit niet bij iedereen zo.

Ik heb liever de kriebels bij iemand die bij me is, dan dat ik op die roze wolk zit wanneer we niet bij elkaar zijn en dan zijn we bij elkaar dat valt het toch tegen of erger je je aan die ander.

Ga lekker genieten van elkaar. Niemand weet wat de toekomst brengt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt! Ik geniet echt intens van hem als we samen zijn en dan voel ik me zo veilig en vertrouwd bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Net als met zoveel drugs, de eerste keer is heftig en daarna moet je steeds meer en meer om dat gevoel weer terug te krijgen. Dat gevoel is dan ook geen verliefdheid maar wordt wel vaak zo bestempeld.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad. Ik ben best wel nuchter wat dat betreft en de spanning heb ik vooral zodra ik niet weet wat hij voor mij voelt (aan het begin). Als die spanning dan wegebt dan vraag ik me af wat je dan precies hoort te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Paradijsvogell schreef:
14-11-2018 12:44
Ja klopt! Ik geniet echt intens van hem als we samen zijn en dan voel ik me zo veilig en vertrouwd bij hem.
Dit is toch een mooie basis.

En obsersief verliefd zijn is geen garantie voor een happy ever after.

Rustig in je liefde groeien, plezier hebben met elkaar en intens van iemand gaan houden, dat betekens in elk geval voor mij 100x meer dan een enorm piekende verliefdheid.
Ik vind het zelfs een slechte graadmeter. Alle mannen waar ik heel erg verliefd op was knapte ik op af zodra die verliefdheid om zou moeten gaan in houden van.

Met mijn huidige vriend loopt het rustig maar het voelt zo heerlijk natuurlijk, zonder te veel stres, met respect en ik verlang ook elke keer weer naar hem. Het is mooi en lief.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk hoor Trien. Ben ik met je eens alleen wil ik niet dat het uiteindelijk niet over gaat in een houden van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven