Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

woensdag 7 juni 2017 om 16:16

Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:02Zo had niet verwacht dat er zo snel reacties zouden komen, dankjewel.
Ik ben in het verleden twee keer erg boos geweest, een keer met gevolg dat ik uit mijn werk kwam en hij weg was gegaan, zijn telefoon thuis gelaten dus kon hem niet bereiken.
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.
En de bruiloft, alles is in gang gezet, kaarten al verstuurd, locatie geregeld etc. Hoe moet ik dit zeggen tegen alle gasten?
Ik zit nu thuis op de bank en over twee uurtjes is hij vrij van zijn werk,
gewoon lekker trouwen. op een dag zit je in de schuldsanering en zal jij zien hoe makkelijk je dan wel ineens boos kan worden

Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:10De hypotheek staat op zijn naam, ik ben bij hem ingetrokken. We hebben elk ons eigen rekening. Hij betaald een gedeelte van de huishoudelijke dingen van zijn rekening en ik zo ook van mijn rekening (auto, telefoon boodschappen etc)
Daarnaast hebben we een gezamenlijke spaarrekening waar we elke maand alletwee geld op storten. En een gezamenlijke rekening voor de boodschappen.
Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik al het geld op een stapel wil gooien en dan alle vaste lasten gewoon van 1 rekening zodat het overzichtelijk is en we er alletwee inzage in hebben. Dit wou hij niet.
Hem nu inzage vragen in zijn rekening durf ik niet, het is immers ZIJN rekening en nu nog ook zijn hypotheek.
En wat er ook nog bij komt... we zijn aan het sparen voor een wereldreis. We waren van plan om vanaf volgend jaar juni 2 jaar te gaan reizen..
Hoe is het mogelijk dat jij zo weinig ruggengraat hebt als het aankomt op deze vent? Je durft 'm niet naar inzage in zijn rekening te vragen, want het is zijn rekening? Ja, dus? Binnenkort zijn zijn schulden ook jouw probleem, dus als ik jou was zou ik maar eens heel snel op je strepen gaan staan en inzage eisen in alle financiën en samen een plan van aanpak verzinnen hoe om te gaan met de bestaande schulden in combinatie met het op handen zijnde huwelijk en jullie plan tot het maken van een wereldreis.
Hij is een lambal met z'n leugenachtige, manipulatieve en kinderachtige gedrag, maar dat jij zo tegen je laat liegen en weet ik het wat allemaal is ook niet helemaal gezond.

Sophiever schreef: ↑07-06-2017 16:16Dat geld voor alle lopende huwelijkse voorwaarden huwelijken. In gemeenschap van goederen ben je met iemand met een schuld helemaal het haasje want dan is alles wat je het huwelijk inbrengt automatisch ook van de ander en daar kan de deurwaarder automatisch aanspraak op maken.

woensdag 7 juni 2017 om 16:17
woensdag 7 juni 2017 om 16:18
Hij wil precies wel heel veel niet.Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:10De hypotheek staat op zijn naam, ik ben bij hem ingetrokken. We hebben elk ons eigen rekening. Hij betaald een gedeelte van de huishoudelijke dingen van zijn rekening en ik zo ook van mijn rekening (auto, telefoon boodschappen etc)
Daarnaast hebben we een gezamenlijke spaarrekening waar we elke maand alletwee geld op storten. En een gezamenlijke rekening voor de boodschappen.
Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik al het geld op een stapel wil gooien en dan alle vaste lasten gewoon van 1 rekening zodat het overzichtelijk is en we er alletwee inzage in hebben. Dit wou hij niet.
Hem nu inzage vragen in zijn rekening durf ik niet, het is immers ZIJN rekening en nu nog ook zijn hypotheek.
En wat er ook nog bij komt... we zijn aan het sparen voor een wereldreis. We waren van plan om vanaf volgend jaar juni 2 jaar te gaan reizen..
Zou je je beste vriendin aanraden om onder dergelijke omstandigheden toch maar te trouwen omwille van het feest dat al geregeld is en die wereldreis waarvoor jullie sparen - die naar ik gok nooit zal doorgaan?
woensdag 7 juni 2017 om 16:18
O zo bedoelde je het, met de huidige standaard 'huwelijkse voorwaarden' etc.. het is maar net hoe je ze opstelt natuurlijk, je kunt het zo gek maken.. dacht dat je doelde op dat per 1 jan niet meer standaard in gemeenschap van goederen getrouwd wordt, ofwel, standaard wordt wat jij beschrijftSophiever schreef: ↑07-06-2017 16:16Dat geld voor alle lopende huwelijkse voorwaarden huwelijken. In gemeenschap van goede ben je met iemand met een schuld helemaal het haasje want dan is alles wat je het huwelijk inbrengt automatisch ook van de ander en daar kan de deurwaarder automatisch aanspraak op maken.

woensdag 7 juni 2017 om 16:20
Het gaat er nu toch even helemaal niet om of hij zo verschrikkelijk is of niet...
Het gaat erom dat jij nu in iets meegetrokken wordt dat wellicht verstrekkende gevolgen voor jou kan hebben. Dat moet je toch niet willen. Ja sorry, daarin ben je wel een beetje naïef...
Nu niet trouwen betekent toch niet dat het nooit meer gaat gebeuren (met hem)? Misschien krijgen jullie het lek samen wel boven en gaan jullie een gouden toekomst tegemoet. Maar tot die tijd, moet je voor jezelf kiezen hoor!

Ik vind je naief ja. Hij sleurt je willens en wetens de ellende in en je verzint de excuses voor hem.

Die betalen we samen van het geld wat we samen gespaard hebben. We hebben van te voren alle inkomsten en uitgaven berekend en berekend wat we elke maand konden sparen.flipje2 schreef: ↑07-06-2017 16:05.
Ik denk niet dat het bedoeld was om te lachen, Anna.
Wat er bedoeld wordt is: iedereen is best lief. Maar met lief zijn alleen schiet je niet erg op.
Je partner liegt tegen je, dus je kunt hem niet vertrouwen. Vertrouwen, dat is juist de basis van een goede relatie.
Hij maakt schulden, en jij staat op het punt om met hem te trouwen. Worden zijn schulden straks van jou? En wordt jouw spaargeld van hem? Ik zou het niet doen.
En inderdaad, je komt erg over alsof je geen flauw benul hebt van de financiële status van jullie huishouden.
Je verkeert in een positie waar je jezelf volledig afhankelijk maakt van een onbetrouwbaar persoon.
Uiteindelijk klapt de boel, gaan jullie scheiden, en zit jij met zijn rotzooi opgescheept.
By the way: wie gaat de bruiloft betalen? Jouw aanstaande niet, denk ik.
Moet er wel bij zeggen dat we laatst 700 euro naar twee schulden hebben gedaan van dat geld..... en nu ik dat zo typ voel ik me nog dommer.

Ja, je hebt een plaat voor je hoofd. Ja, je bent naïef. Nee, je hoeft je niet te schamen, maar wel ophouden met dit gestruisvogel en een ruggengraat laten zien. Misschien dat hij zich schaamt, maar is dat een goede reden om jou ook in de problemen te brengen en tegen je te liegen? Nee, hij is niet gelijk verschrikkelijk, maar echt veel goeds lees ik ook niet in zijn gedrag.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 16:21
7.45% gewijzigd
.Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:10De hypotheek staat op zijn naam, ik ben bij hem ingetrokken. We hebben elk ons eigen rekening. Hij betaald een gedeelte van de huishoudelijke dingen van zijn rekening en ik zo ook van mijn rekening (auto, telefoon boodschappen etc)
Nou, dat betaalt hij dus blijkbaar allemaal niet (herhaaldelijke aanmaningen).
Jij daarentegen betaalt alles waarschijnlijk wel. Hier gaat iets fout.
.
.Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:10Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik al het geld op een stapel wil gooien en dan alle vaste lasten gewoon van 1 rekening zodat het overzichtelijk is en we er alletwee inzage in hebben. Dit wou hij niet.
Ja en de hypotheek in het huis waar JIJ ook woont. Jij bent afhankelijk van hem voor het dak boven je hoofd.
Is dus helemaal niet gek om daar wat duidelijkheid over te vragen.
Zoals je al zegt, het is NU NOG zijn hypotheek. Dus ik begrijp dat het straks ook jouw hypotheek wordt? Ik zou wel even zorgen dat je weet waar je aan begint.
En als hij daar dus niet open over wil zijn, dan zou ik allang mijn spullen hebben gepakt en iemand anders hebben gezocht om mee te verloven.
.
.
Zijn jullie aan het sparen of ben jij aan het sparen? Hij heeft blijkbaar niet eens genoeg geld om de maandelijkse hypotheek of zelfs de Wifi te betalen. Dan komt er van sparen ook niet erg veel vermoed ik.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

woensdag 7 juni 2017 om 16:21
Iemand meetrekken in gat vol schulden vind ik echt een verschrikkelijk iets, ja. Dreigen om voorgoed te vertrekken wanneer je hem confronteert met schulden, vind ik ook heel erg zorgelijk. Ik geloof in ieder geval niet dat een geliefde dit zijn partner aan zou doen. Praat er maar eens over met je ouders en kijk of hij vinden of je nog moet trouwen.