Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

woensdag 7 juni 2017 om 16:33
Mm even denken dus hij heeft wel geld maar hij wil er geen rekeningen van betalen. Okee. Nou veel geluk in je huis zonder stroom, gas en water.
Ik zou maar eens met hem gaan praten. Je vertelde in eerste instantie niet, of ik heb eroverheen gelezen, dat hij wel geld heeft maar blijkbaar zijn schulden niet betaalt. Vraag aan hem waarom hij dat niet doet. Wie weet, komt er als een soort wonder nog een logische verklaring ook. Hij liegt, maar waarom, het zou goed kunnen dat hij een stoornis heeft waardoor hij liegen als een soort gewoonte heeft aangenomen. Maar da's een aanname he.

Member?
woensdag 7 juni 2017 om 16:34
Dat laatste heb ik andere ervaringen mee. Zelf ooit getrouwd op hvw en er was een scala aan bepalingen en uitsluitingen die je kon opnemen. Juist om te voorkomen dat ik voor evt schulden tijdens het huwelijk van hem zou opdraaien.
Maar goed. Dat is de discussie hier natuurlijk niet. TO kan volgens mij sowieso nog even wachten met trouwen, ik vraag me af of, en zo ja, wat voor lijken er nog meer uit de kast gaan komen.
Als er nu al geen eerlijkheid is over de financiën, kun je hvw gaan opstellen wat je wil, dat sluit het verhaal schuld van voor het huwelijk dan wel uit, maar wat voor ellende komt er tijdens het huwelijk..
misshuo wijzigde dit bericht op 07-06-2017 16:36
Reden: Taalvaut
Reden: Taalvaut
1.23% gewijzigd

woensdag 7 juni 2017 om 16:38
Die keer dat die zomaar was betrokken was omdat ik zag dat die een App genaamd fleekchat had gedownload zag ik. Hij zei dat dat perongeluk was gegaan.
Ik wist dat die ook ooit(voor onze relatie) een account heeft gehad op Kick, onder een meisjes naam.
Ik heb zijn wachtwoord daarvan kunnen achterhalen en er stonden allemaal namen in van meiden. De berichten kon ik niet achterhalen want die worden op kick niet opgeslagen maar ik heb twee meiden aangesproken, waaruit bleek dat hij zich voordeed als 14 jarig meisje.
Hier werd hij toen zo boos om, hij had dat niet gedaan zei die en zn account was vast gehackt zei die. En toen is die vetrokken. Omdat die woest was dat ik hem beschuldigde van iets wat volgens hem niet waar was... hij kwam zo overtuigend over dat ik dacht dat het misschien wel mogelijk was dat die gehackt was. Ik vond dat ik hem op zn woord moest geloven want vetrouwen hoort in een relatie... ook dit heb ik nooit aan iemand verteld
Ik wist dat die ook ooit(voor onze relatie) een account heeft gehad op Kick, onder een meisjes naam.
Ik heb zijn wachtwoord daarvan kunnen achterhalen en er stonden allemaal namen in van meiden. De berichten kon ik niet achterhalen want die worden op kick niet opgeslagen maar ik heb twee meiden aangesproken, waaruit bleek dat hij zich voordeed als 14 jarig meisje.
Hier werd hij toen zo boos om, hij had dat niet gedaan zei die en zn account was vast gehackt zei die. En toen is die vetrokken. Omdat die woest was dat ik hem beschuldigde van iets wat volgens hem niet waar was... hij kwam zo overtuigend over dat ik dacht dat het misschien wel mogelijk was dat die gehackt was. Ik vond dat ik hem op zn woord moest geloven want vetrouwen hoort in een relatie... ook dit heb ik nooit aan iemand verteld

woensdag 7 juni 2017 om 16:39
woensdag 7 juni 2017 om 16:40
Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:38Die keer dat die zomaar was betrokken was omdat ik zag dat die een App genaamd fleekchat had gedownload zag ik. Hij zei dat dat perongeluk was gegaan.

I say once more: Don't. Get. Married.

woensdag 7 juni 2017 om 16:41
Nee dat wist ik inderdaad niet, bedankt voor je uitleg! Zal het even uitzoeken !Satchel schreef: ↑07-06-2017 16:22Wat ook nog belangrijk is om te weten: als jullie allebei een eigen rekening en een gezamenlijk rekening bij dezelfde bank hebben, mag de bank het saldo van jullie gezamenlijke rekening gebruiken om zijn saldo aan te zuiveren, en jouw saldo om jullie gezamenlijke rekening weer aan te zuiveren. Dat kunnen ze doen, zonder dat je daar nog een keer toestemming voor hoeft te geven (staat in de kleine letters van dat pagina's dikke document dat je waarschijnlijk hebt getekend zonder het helemaal te lezen, zoals eigenlijk iedereen doet, logisch ook, want is geen doorkomen aan en al helemaal niet te begrijpen). Je kan dus zelfs als je niet met hem trouwt, al je geld kwijt raken zolang jullie een gezamenlijke rekening hebben.
Oh Anna, oh Anna, oh Anna,
Zoals velen je op het forum kunnen vertellen, zijn mannen die kwaad worden als je ze ergens mee confronteert de ergsten. Als hij echt van niets wist, zou hij verbaasd zijn, verbijsterd zelfs, en snel op zoek gaan naar hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Boos worden is een teken van schuld.
Plus die vragen: waar blijft het geld van die schulden? En hebben jullie al je rekeningen bij dezelfde bank?
Zoals velen je op het forum kunnen vertellen, zijn mannen die kwaad worden als je ze ergens mee confronteert de ergsten. Als hij echt van niets wist, zou hij verbaasd zijn, verbijsterd zelfs, en snel op zoek gaan naar hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Boos worden is een teken van schuld.
Plus die vragen: waar blijft het geld van die schulden? En hebben jullie al je rekeningen bij dezelfde bank?
Spreuken 18:2
woensdag 7 juni 2017 om 16:42
En wat zouden ze zeggen als je en dit vertelt als je al getrouwd bent? Zouden ze je dan niet gek verklaren?Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:26Ja dat is dus het stomme, HIJ spaart ook, en dat staat gewoon nog op onze spaarrekening. Ik snap niet waarom hij dan niet zegt dat die even niet kan sparen omdat die een schuld heeft! Ik weiger die 1000 euro van vandaag van de deurwaarder weer te betalen van ONS spaargeld.
Ik snap jullie reacties maar al te goed, het lijkt of ik steeds mijn gevoel wat uitschakelde maar door jullie reacties word ik wakker geschud waar ik eigenlijk mee bezig ben.
Mijn ouders weten van niks, niemand weet ervan. Mn ouders zouden me voor gek verklaren dat ik nog zou gaan trouwen....
En ja het staat wat genant om zo kort voor de bruiloft alles afte blazen, maar scheidingsberichten zijn ook niet leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 7 juni 2017 om 16:45
Ach je bent echt niet de eerste hoor. Ik ken twee mensen die kort voor de tijd af hebben gezegd, Eentje een week of 6 en eentje 2 dagen. Je stuurt er gewoon een kaartje achteraan, ik neem aan dat je de adressenlijst nog hebt. Dan weet je in ieder geval zeker dat je iedereen bereikt hebt.
"Lieve huwelijksgasten. Onze huwelijksplannen zijn helaas uit gesteld. Een nieuwe datum volgt als deze bekend is."
Verder niet uitweiden, gewoon kort houden. Wees niet bang voor gezichtsverlies, mensen vergeten dit vrij snel weer hoor. Van de twee mensen die ik hierboven noem, kan ik van de ene niet eens meer op komen wie het was, ik pieker me suf, ik weet alleen dat het ooit gebeurd is.
Ik ken trouwens ook aardig wat mensen die binnen een jaar al weer gescheiden zijn, daarvan denk ik ook, die hadden het lef niet om te cancellen omdat alles al geregeld was. Ook lekker aardig, 100+ mensen mee laten werken aan een schijnvertoning, cadeaus innen, mensen kosten laten maken voor nieuwe kleding, vrijgezellenfeest etc. Dat is pas erg. Dan vind ik het netter om bij twijfel van tevoren maar af te zeggen. Het wil niet zeggen dat van uitstel afstel komt, maar je moet eerst gewoon duidelijkheid hebben over zijn/jullie financiële situatie en wat de reden van zijn schulden is. Misschien blijkt wel dat jullie beter helemaal niet kunnen trouwen, maar eeuwig blijven samen wonen, zoveel mensen doen dat tegenwoordig.

woensdag 7 juni 2017 om 16:48
Het geld voor de bruiloft en de reis is er nog ja, daarom snap ik ook echt niet waarom hij liegt over schulden maar wel gaat sparen... ik heb ook duidelijk aangegeven dat rekening betalen veel belangrijker is dan sparen voor een reis.
ik heb hem ook gevraagd als het voor hem niet een vlucht is en dat is het niet zegt die.
Ik wil hem niet als pedofiel beschuldigen, dat vind ik nogal een grote beschuldiging. Ik word er boos van... ik heb gezien dat hij een account op instagram heeft gehad (doet die niks meer mee) waar de foto van zijn nichtje op stond (die is net 16...) perongeluk heb ik die foto zelf verwijderd en nu twijfel ik zelfs als het echt wel zijn nichtje was... word nu echt boos op mezelf dat ik zo twijfel aan mijn eigen gedachten en zijn leugens geloof.
Ik ben afgelopen naar Londen geweest en vraag me af wat hij uitgespookt heeft het weekend... vertrouwen is weg! Ben bang om mijn eigen gevoelens toe te laten want ben bang dat ik het dan niet meer in de hand heb, bang dat de pleures uitbreekt...
ik heb hem ook gevraagd als het voor hem niet een vlucht is en dat is het niet zegt die.
Ik wil hem niet als pedofiel beschuldigen, dat vind ik nogal een grote beschuldiging. Ik word er boos van... ik heb gezien dat hij een account op instagram heeft gehad (doet die niks meer mee) waar de foto van zijn nichtje op stond (die is net 16...) perongeluk heb ik die foto zelf verwijderd en nu twijfel ik zelfs als het echt wel zijn nichtje was... word nu echt boos op mezelf dat ik zo twijfel aan mijn eigen gedachten en zijn leugens geloof.
Ik ben afgelopen naar Londen geweest en vraag me af wat hij uitgespookt heeft het weekend... vertrouwen is weg! Ben bang om mijn eigen gevoelens toe te laten want ben bang dat ik het dan niet meer in de hand heb, bang dat de pleures uitbreekt...
anoniem_348364 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 18:02
2.55% gewijzigd
woensdag 7 juni 2017 om 16:48
Als er sprake is van deurwaarders etc. Nu meteen openheid van financiën eisen. Al was het maar om een duidelijk beeld te krijgen waar nu al dat geld heengaat en waarom er schulden zijn, dit zodat jij desnoods zijn financiën kan overnemen om met zijn geld zijn schulden etc af te lossen.
Doet hij hier echter moeilijk over en gaat hij weer boos worden, dan meteen duidelijk maken dat jij het huwelijk gaat afblazen. Beter nu een verlies van een duizend Eur dan straks moeten opdraaien voor de honderdduizenden Eur welke bij een scheiding op je af komen.
Doet hij hier echter moeilijk over en gaat hij weer boos worden, dan meteen duidelijk maken dat jij het huwelijk gaat afblazen. Beter nu een verlies van een duizend Eur dan straks moeten opdraaien voor de honderdduizenden Eur welke bij een scheiding op je af komen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 7 juni 2017 om 16:50
Oh wow terwijl ik mijn reactie typte, kwam het verhaal over chatten met jonge meisjes naar boven. Nu werd het helemaal erg zeg. Vergeet bovenstaand reactie maar, niet uitstellen die bruiloft helemaal afzeggen.
Meisje meisje waar ben jij mee bezig? Dit is te triest voor woorden. Een relatie is niet zaligmakend hoor, dat je alles maar moet pikken om maar iemand te hebben ofzo, dit zijn niet de jaren '50 meer he, een vrouw kan ook prima zonder man.
Meisje meisje waar ben jij mee bezig? Dit is te triest voor woorden. Een relatie is niet zaligmakend hoor, dat je alles maar moet pikken om maar iemand te hebben ofzo, dit zijn niet de jaren '50 meer he, een vrouw kan ook prima zonder man.
woensdag 7 juni 2017 om 16:50
Welke pleures? Dat hij de benen neemt? Dat is in dit geval een zegen, lijkt me.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 7 juni 2017 om 16:51
Ik snap best dat je hem niet wil beschuldigen als pedofiel, maar als een volwassen man zich voordoet als een meisje van 14 en loopt te chatten met allerlei meisjes, zou ik me toch echt wel drie keer achter mijn oren krabben. En 'per ongeluk' een app downloaden kan niet. Haal al je geld van de gezamenlijke rekening, echt waar...
Nogmaals mijn vraag: wat zegt hij als jij aangeeft onder huwelijkse voorwaarden te trouwen?
Nogmaals mijn vraag: wat zegt hij als jij aangeeft onder huwelijkse voorwaarden te trouwen?

woensdag 7 juni 2017 om 16:56
Ik weet dat ik niet afhankelijk ben van een man, ik heb een vaste baan, Waar ik het ook nog naar mijn zin heb. Ik heb vrienden, familie etc.
Hij heeft niet veel familie, heeft helemaal geen vrienden ook. Wel goed contact met zn broertje doe hij elke week ziet.
Als ik mijn eigen verhaal lees kom ik over als een meisje die over haar heen laat lopen, wat normaal gesproken absoluut niet zo is. Ik sta sterk in Mn schoenen en durf Mn mond meestal wel open te trekken, daarom word ik ook boos op mezelf dat ik dit zover heb laten komen....
Hij heeft niet veel familie, heeft helemaal geen vrienden ook. Wel goed contact met zn broertje doe hij elke week ziet.
Als ik mijn eigen verhaal lees kom ik over als een meisje die over haar heen laat lopen, wat normaal gesproken absoluut niet zo is. Ik sta sterk in Mn schoenen en durf Mn mond meestal wel open te trekken, daarom word ik ook boos op mezelf dat ik dit zover heb laten komen....