Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:17
Als ik jullie reacties zo lees voelt het echt of heb ik een plaat voor mijn hoofd...
Ben ik dan zo naïef?
Ik denk het wel, maar ik denk ook dat je je wel realiseert dat er iets helemaal mis is met een huwelijk met een man met schulden en leugenachtig gedrag. Koppel daaraan nog het vluchten en het manipuleren. Dan weet je dat je een huwelijk vol ellende staat te wachten.

Geen idee of hij zich schaamt. Voor jou is dat ook niet belangrijk. Belangrijk voor jou is dat hij zijn problemen niet oplost. Sterker nog: hij liegt en wil zijn problemen tot jouw problemen maken. Als je getrouwd bent kun jij voor sommige schulden (o.a. hypotheek) voor 100 % opdraaien. Als hij naar Zweden vlucht omdat het allemaal te moeilijk is geworden moet jij in je eentje alle schulden betalen. Wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
Anna2017 schreef:
Als ik jullie reacties zo lees voelt het echt of heb ik een plaat voor mijn hoofd...
Ben ik dan zo naïef?

Ik denk,,, hij schaamt zich en liegt er daarom over, maakt dat iemand gelijk verschrikkelijk?

Of ben ik echt zo naïef?
Ja je bent naïef, maar goed je ogen zijn de geopend. De vraag is alleen wat ga je er mee doen?
Anna2017 schreef:
Ben ik dan zo naïef?

Ik denk,,, hij schaamt zich en liegt er daarom over, maakt dat iemand gelijk verschrikkelijk?

Of ben ik echt zo naïef?
iemand hoeft echt niet gelijk verschrikkelijk te zijn. Maar het wordt wel tijd om open kaart te spelen.
Vraag/eis inzage en maak samen een plan.
Als je gaat trouwen en je weet niet hoe hij er financieel voorstaat is dat toch dom?

Is het geld voor de wereldreis er nog wel?
Is al het spaargeld er nog wel? Heb je daar zicht op?
En wat als jullie trouwen en hij weer vertrekt en niemand wat laat weten. Dan mag jij voor alles opdraaien? Ook de schulden die eigenlijk van hem waren?
Ik zou echt laaiend zijn. :thunder: Wat als je hier pas achtergekomen was na het huwelijk? Want hij was van niet van plan om z'n geheimpjes op te biechten. Je kunt je dus afvragen wat voor lijken er nog meer uit de kast komen. En die komen er vast en zeker. Ik zou never nooit niet met hem gaan trouwen. Zou me worst wezen wat een ander daarvan denkt.
Wat ook nog belangrijk is om te weten: als jullie allebei een eigen rekening en een gezamenlijk rekening bij dezelfde bank hebben, mag de bank het saldo van jullie gezamenlijke rekening gebruiken om zijn saldo aan te zuiveren, en jouw saldo om jullie gezamenlijke rekening weer aan te zuiveren. Dat kunnen ze doen, zonder dat je daar nog een keer toestemming voor hoeft te geven (staat in de kleine letters van dat pagina's dikke document dat je waarschijnlijk hebt getekend zonder het helemaal te lezen, zoals eigenlijk iedereen doet, logisch ook, want is geen doorkomen aan en al helemaal niet te begrijpen). Je kan dus zelfs als je niet met hem trouwt, al je geld kwijt raken zolang jullie een gezamenlijke rekening hebben.
Spreuken 18:2
Het fundament van een goede relatie is ook vertrouwen, en dat ontbreekt er nu al aan, nog voor je ja! hebt gezegd.
Tjonge Anna, hoeveel alarmbellen moeten er nog afgaan voor je ho zegt?

Ik durf te wedden dat je van binnen heel goed weet dat er iets grondig mis is. Je verzint excuses, maar die zijn er niet. Ga je hiermee door, dan zul je je billen branden en voor heel lang op de blaren zitten.

Ruïneer je leven niet! Er moet openheid komen en check of hij zijn problemen oplost.
Anna2017 schreef:
Ben ik dan zo naïef?

Of ben ik echt zo naïef?
.
Dat doe je toch niet tegen je bloedeigen partner?
Ik snap dat je het aan de buitenwereld niet wilt laten blijken als je financiële problemen hebt, maar jij bent de buitenwereld niet hè?
(als het goed is tenminste)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
07-06-2017 16:20
.
Zijn jullie aan het sparen of ben jij aan het sparen? Hij heeft blijkbaar niet eens genoeg geld om de maandelijkse hypotheek of zelfs de Wifi te betalen. Dan komt er van sparen ook niet erg veel vermoed ik.
Precies wat ik me afvroeg.
Die wereldreis kun je vergeten.
Wat voor werk doet hij eigenlijk?

En ja, je bent naïef.
MissHuo schreef:
07-06-2017 16:18
O zo bedoelde je het, met de huidige standaard 'huwelijkse voorwaarden' etc.. het is maar net hoe je ze opstelt natuurlijk, je kunt het zo gek maken.. dacht dat je doelde op dat per 1 jan niet meer standaard in gemeenschap van goederen getrouwd wordt, ofwel, standaard wordt wat jij beschrijft :)
Nee dat maakt niet uit hoe je het opstelt. De spullen en spaargeld dat het huwelijk ingenomen wordt wordt beschermd en de bestaande schulden blijven bij de eigenaar maar als hij tijdens het huwelijk schulden maakt dan draait zij er voor op.
Ik zou hem vanavond eens even heel hard voor het blok zetten.
En als hij weer zo debiel reageert en naar Oslo vertrekt... laat hem daar dan vooral lekker heen gaan.

:shout: Dit is NIET de man van je dromen.
Hij liegt. Zoveel is duidelijk. Sommige mensen kunnen het niet opbiechten als ze gelogen hebben. Dat soort mensen, met een grote boog omheen lopen, zeker als je ermee wilt trouwen, dat gaat je echt niet gelukkig maken. Fouten maken we allemaal, het opbiechten is een ander verhaal. Hee, dat rijmt.

Maar ben je echt zo naief? Hoe komt dat?
Member?
Jullie gaan een wereldreis van twee jaar maken? Is dat voor je vriend geen vlucht voor zijn schulden en wegvluchten voor zijn verantwoordelijkheid?

Daarnaast is twee jaar reizen ontzettend duur. Hoe zit het met jullie banen en de hypotheek en de vaste lasten in Nederland die doorlopen? Hoeveel spaargeld hebben jullie? Ik schat dat je voor twee jaar wereldreis voor 2 personen minstens 50.000 euro nodig hebt. Hebben jullie dat?
Ja dat is dus het stomme, HIJ spaart ook, en dat staat gewoon nog op onze spaarrekening. Ik snap niet waarom hij dan niet zegt dat die even niet kan sparen omdat die een schuld heeft! Ik weiger die 1000 euro van vandaag van de deurwaarder weer te betalen van ONS spaargeld.

Ik snap jullie reacties maar al te goed, het lijkt of ik steeds mijn gevoel wat uitschakelde maar door jullie reacties word ik wakker geschud waar ik eigenlijk mee bezig ben.

Mijn ouders weten van niks, niemand weet ervan. Mn ouders zouden me voor gek verklaren dat ik nog zou gaan trouwen....
Anna2017 schreef:
Ben ik dan zo naïef?

Of ben ik echt zo naïef?
Ik herken het wel hoor. En ja hij schaamt zich en daarom liegt hij erover. Maar hij heeft het al meerdere keren gedaan, voordat jullie gaan trouwen gaat dit niet opgelost worden.

Trust me, I know from experience. Ik ben op tijd weggerend, of eigenlijk hem eruit geschopt op een moment dat ik het aan mezelf ook echt niet meer kon verkopen.

Je voelt je kut, naïef en een loser, maar door weg te gaan vóór het trouwen ben je verre van dat, onthou dat.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:26
Mijn ouders weten van niks, niemand weet ervan. Mn ouders zouden me voor gek verklaren dat ik nog zou gaan trouwen....
Ik zou wel eerlijk tegen je ouders zijn.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Snel naar je ouders dan en het hen vertellen. Hopelijk kunnen zij een beetje verstand in je schudden!
Anna2017 schreef:

En dat is precies waarom je het moet vertellen, want ik denk dat je naar je ouders beter luistert dan naar ons allemaal
Wat bezielde je je om destijds die brief stukjes uit de prullenbak te vissen en in elkaar te gaan zitten puzzelen??
Wat dacht je toen?? zoiets doe je normaal gesproken niet, toen moet je al argwaan gehad hebben!!

Trouw a.u.b. niet zoek eerst alles uit!!
Anna2017 schreef:
Ja dat is dus het stomme, HIJ spaart ook, en dat staat gewoon nog op onze spaarrekening. Ik snap niet waarom hij dan niet zegt dat die even niet kan sparen omdat die een schuld heeft! Ik weiger die 1000 euro van vandaag van de deurwaarder weer te betalen van ONS spaargeld.

Ik snap jullie reacties maar al te goed, het lijkt of ik steeds mijn gevoel wat uitschakelde maar door jullie reacties word ik wakker geschud waar ik eigenlijk mee bezig ben.

En jij twijfelt nog?
Als je mijn dochter zou zijn en met dit verhaal komen zou ik een gat in de lucht springen, dar je besluit niet te gaan trouwen!!
Ga met je ouders praten.
elske1975 schreef:
07-06-2017 16:27
Ik zou wel eerlijk tegen je ouders zijn.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Ik ben 28, hij 34
En dan kom je na 2 jaar thuis van de wereldreis en dan je huis verkocht.

Prioriteiten stellen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven