Verrassingsfeestje
zaterdag 29 februari 2020 om 18:08
Hallo iedereen,
Het duurt nog even, maar ik plan graag vooruit en vind het alvast leuk om hier over na te denken.
Mijn vriend wordt in september 30 jaar en ik zou het leuk vinden om voor hem een verrassingsfeest te organiseren. Als het goed is valt dit nog in de zomer en is het hopelijk mooi weer!
Zelf zat ik te denken aan een BBQ in het park. Alleen, waar begin ik? Alle goede vrienden en familie wil ik dan graag uitnodigen, dat zijn er een hoop dus de kosten worden ook hoog. Ik zelf houd er nooit zo van om mensen te laten betalen voor eigen drankjes of hapjes als ik een feest geef. Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor. Hebben andere ervaringen hoe zij dit hebben opgelost?
Als het kostenplaatje rond is dan is het volgens mij alleen een kwestie van regelen dus hopelijk hebben jullie tips !
Ik hoor het graag!
Dank alvast.
Het duurt nog even, maar ik plan graag vooruit en vind het alvast leuk om hier over na te denken.
Mijn vriend wordt in september 30 jaar en ik zou het leuk vinden om voor hem een verrassingsfeest te organiseren. Als het goed is valt dit nog in de zomer en is het hopelijk mooi weer!
Zelf zat ik te denken aan een BBQ in het park. Alleen, waar begin ik? Alle goede vrienden en familie wil ik dan graag uitnodigen, dat zijn er een hoop dus de kosten worden ook hoog. Ik zelf houd er nooit zo van om mensen te laten betalen voor eigen drankjes of hapjes als ik een feest geef. Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor. Hebben andere ervaringen hoe zij dit hebben opgelost?
Als het kostenplaatje rond is dan is het volgens mij alleen een kwestie van regelen dus hopelijk hebben jullie tips !
Ik hoor het graag!
Dank alvast.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:12
Vraag je eerst af of je vriend wel blij is met een verassingsfeestje. Ik zelf zou er moeite mee hebben.
Als je in het park wilt barbequuën, zorg dan ook voor een slecht weer mogelijkheid.
Als de kosten te hoog worden kun je vragen of de gasten zelf wat bier, wijn en fris meenemen.
Als je in het park wilt barbequuën, zorg dan ook voor een slecht weer mogelijkheid.
Als de kosten te hoog worden kun je vragen of de gasten zelf wat bier, wijn en fris meenemen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 29 februari 2020 om 18:19
Klopt, alleen weet ik een hele leuke plek waar het wel magtantesidonia schreef: ↑29-02-2020 18:13Je mag niet in elke gemeente zomaar bbq-en in een park, zou ik ook even navragen.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:20
Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor.
Het duurt nog een paar maanden tot september, dus zoek een werkhuisje, organiseer een sponsorloop, verkoop spullen.
Wees creatief.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 29 februari 2020 om 18:30
Hier kan ik niks mee, heb je geen richtlijn? De ene persoon vind 75 euro er iets tegenaan gooien en de ander denkt dan aan meer dan 250.
We kunnen echt beter meedenken als je een richtlijn budget aangeeft.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 29 februari 2020 om 18:32
Misschien heeft iemand een Makro pas zodat je wat goedkoper veel BBQ vlees kunt aanschaffen.
Je hebt ook van die bedrijven die grote bbq-pakketten aanbieden voor grote groepen. Je kan dan kiezen tussen allerlei soorten vlees, sauzen, salades, brood. En zij leveren dan alles gekoeld en vers op locatie. Kan je alvast kijken wat zulke pakketten ongeveer kosten en vanaf nu elke week/maand wat apart zetten daarvoor.
Verder in de komende maanden al wat goedkopere dingen kopen: bestek, borden, aankleding, servetten, aanmaakblokjes, vuilniszakken, bekers, versiering, kolen etc. Dan hoef je dat niet in september aan te schaffen.
Verder vragen of iedereen wat drinken meeneemt, is helemaal niet gek hoor. Iedereen heeft dan drinken naar keuze en geven er aan uit wat ze het zelf waard vinden. Of bijv vragen of ze alleen eigen alcoholische dranken meenemen, en dat jij zorgt voor fris.
En vergeet het aantal zitplekken en een grote picknicktafel o.i.d. niet.
Je hebt ook van die bedrijven die grote bbq-pakketten aanbieden voor grote groepen. Je kan dan kiezen tussen allerlei soorten vlees, sauzen, salades, brood. En zij leveren dan alles gekoeld en vers op locatie. Kan je alvast kijken wat zulke pakketten ongeveer kosten en vanaf nu elke week/maand wat apart zetten daarvoor.
Verder in de komende maanden al wat goedkopere dingen kopen: bestek, borden, aankleding, servetten, aanmaakblokjes, vuilniszakken, bekers, versiering, kolen etc. Dan hoef je dat niet in september aan te schaffen.
Verder vragen of iedereen wat drinken meeneemt, is helemaal niet gek hoor. Iedereen heeft dan drinken naar keuze en geven er aan uit wat ze het zelf waard vinden. Of bijv vragen of ze alleen eigen alcoholische dranken meenemen, en dat jij zorgt voor fris.
En vergeet het aantal zitplekken en een grote picknicktafel o.i.d. niet.
Consistency compounds.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:35
Maak eerst eens een lijst met boodschappen, met een richtbedrag per boodschap. Dan heb je enig idee van de kosten. Niet allerlei soorten drank bedenken, gewoon uitgaan van bier, wijn, cola, vruchtensap en water. Heb je zelf genoeg bbq's of moet je die inhuren? Wil je zelf vlees halen bij de supermarkt of wil je het bij een slager bestellen? En stokbrood en salades? Hoe ga je het regelen qua zitplaatsen of wordt het een stafeestje? Dus (sta)tafels en stoelen regelen of door de gasten laten meenemen?
Alle kosten bij elkaar zetten, dan weet je hoeveel je moet sparen de komende 6 maanden. Is het 300 euro, dan moet je dus per maand 50 euro opzij zetten/extra gaan verdienen. Maak een plan daarvoor. Je bent mooi op tijd dus dat geld kun je nog wel bij elkaar krijgen.
Alle kosten bij elkaar zetten, dan weet je hoeveel je moet sparen de komende 6 maanden. Is het 300 euro, dan moet je dus per maand 50 euro opzij zetten/extra gaan verdienen. Maak een plan daarvoor. Je bent mooi op tijd dus dat geld kun je nog wel bij elkaar krijgen.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:38
Bij mijn weten is het een verjaardagsfeestje.Judith1982 schreef: ↑29-02-2020 18:35Groepsapp aanmaken lijst opstellen met benodigdheden stoelen tafels hapjes vlees salades enz..kunnen mensen zelf aangeven wie wat mee neemt
Geen "laten we een zomerse barbecue doen met 50 man in juli"-onding.
Met wat geluk brengt iemand een fles bubbels mee die ineens openkan, maar no way dat ik mijn gasten allerlei dingen zou laten aanslepen of app-groepen zou beginnen organiseren om iedereen maar op te jagen waarbij iedereen zich half verplicht voelt om met stoelen en hapjes te gaan zitten slepen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 18:39
7.68% gewijzigd
zaterdag 29 februari 2020 om 18:39
Het is ook wat je wil he?
Er zijn 4 pers bbq pakketten voor 6 euro te koop in de diepvries bij Aldi.
Is dat goed genoeg dan ben je aan vlees niet veel kwijt: maar mijn voorkeur zou het niet zijn.
Woon je bij de Duitse grens dan zou je wijn en bier daar stukken goedkoper in kunnen slaan.
Maargoed alles blijft afhankelijk van budget en hoe goed je zelf deals kunt sluiten met leveranciers.
Er zijn 4 pers bbq pakketten voor 6 euro te koop in de diepvries bij Aldi.
Is dat goed genoeg dan ben je aan vlees niet veel kwijt: maar mijn voorkeur zou het niet zijn.
Woon je bij de Duitse grens dan zou je wijn en bier daar stukken goedkoper in kunnen slaan.
Maargoed alles blijft afhankelijk van budget en hoe goed je zelf deals kunt sluiten met leveranciers.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:40
50 mensen? Dat is op een openbare plek een samenscholing. Dat zul je moeten melden aan de autoriteiten.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 29 februari 2020 om 18:41
zaterdag 29 februari 2020 om 18:44
Ik zou toch zoeken naar een goedkoop zaaltje oid wat je af kan huren. Een kleine activiteitenschuur bij kinderboerderij of zoiets, dan heb je in ieder geval een binnending waar mensen ook naar toilet kunnen en waar je een keukentje hebt en een binnen voor als het gaat regenen. Als onze jongste jarig is huren wij voor een appel en een ei zoiets af. Gewoon goed zoeken in je regio en om je heen vragen.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 29 februari 2020 om 18:47
Een bbq met een paar mensen in een park is best leuk, maar met 50 man?
- wat nou als er ook al een andere groep op ‘jouw’ plekje zit?
- er zijn (neem ik aan) geen/weinig zitplaatsen beschikbaar. Waar laat je je gasten die je niet op de grond wil laten zitten plaatsnemen? (Niet iedereen kan/wil de hele avond op de grond zitten)
- waar laat je alle spullen en hoe bereid je voor zodat je vriend niks merkt?
- waar regel je bbq’s?
- wat nou als het keihard regent op de bedachte dag?
- waar haal je geld vandaan? (je nodigt mensen uit, zelf meenemen zou ik dan gek vinden als het om je partner gaat).
- zijn er oudere mensen/kinderen bij voor wie de locatie niet handig is?
- is er een toilet in de buurt die je kunt gebruiken?
Gewoon even wat ‘lastige vragen’ omdat ik het idee heb dat je het je allemaal wat te simpel voorstelt.
- wat nou als er ook al een andere groep op ‘jouw’ plekje zit?
- er zijn (neem ik aan) geen/weinig zitplaatsen beschikbaar. Waar laat je je gasten die je niet op de grond wil laten zitten plaatsnemen? (Niet iedereen kan/wil de hele avond op de grond zitten)
- waar laat je alle spullen en hoe bereid je voor zodat je vriend niks merkt?
- waar regel je bbq’s?
- wat nou als het keihard regent op de bedachte dag?
- waar haal je geld vandaan? (je nodigt mensen uit, zelf meenemen zou ik dan gek vinden als het om je partner gaat).
- zijn er oudere mensen/kinderen bij voor wie de locatie niet handig is?
- is er een toilet in de buurt die je kunt gebruiken?
Gewoon even wat ‘lastige vragen’ omdat ik het idee heb dat je het je allemaal wat te simpel voorstelt.