Verrassingsfeestje
zaterdag 29 februari 2020 om 18:08
Hallo iedereen,
Het duurt nog even, maar ik plan graag vooruit en vind het alvast leuk om hier over na te denken.
Mijn vriend wordt in september 30 jaar en ik zou het leuk vinden om voor hem een verrassingsfeest te organiseren. Als het goed is valt dit nog in de zomer en is het hopelijk mooi weer!
Zelf zat ik te denken aan een BBQ in het park. Alleen, waar begin ik? Alle goede vrienden en familie wil ik dan graag uitnodigen, dat zijn er een hoop dus de kosten worden ook hoog. Ik zelf houd er nooit zo van om mensen te laten betalen voor eigen drankjes of hapjes als ik een feest geef. Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor. Hebben andere ervaringen hoe zij dit hebben opgelost?
Als het kostenplaatje rond is dan is het volgens mij alleen een kwestie van regelen dus hopelijk hebben jullie tips !
Ik hoor het graag!
Dank alvast.
Het duurt nog even, maar ik plan graag vooruit en vind het alvast leuk om hier over na te denken.
Mijn vriend wordt in september 30 jaar en ik zou het leuk vinden om voor hem een verrassingsfeest te organiseren. Als het goed is valt dit nog in de zomer en is het hopelijk mooi weer!
Zelf zat ik te denken aan een BBQ in het park. Alleen, waar begin ik? Alle goede vrienden en familie wil ik dan graag uitnodigen, dat zijn er een hoop dus de kosten worden ook hoog. Ik zelf houd er nooit zo van om mensen te laten betalen voor eigen drankjes of hapjes als ik een feest geef. Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor. Hebben andere ervaringen hoe zij dit hebben opgelost?
Als het kostenplaatje rond is dan is het volgens mij alleen een kwestie van regelen dus hopelijk hebben jullie tips !
Ik hoor het graag!
Dank alvast.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:49
zaterdag 29 februari 2020 om 18:49
zaterdag 29 februari 2020 om 18:52
Vaak hebben buurtcentra of scoutings wel goedkoper zaaltjes te huur.
Als je dan zelf alle hapjes maakt, dan hoeft dat toch nog niet eens zo duur te zijn?
Wat bakken chips, nootjes, stokbrood met smeersels, bitterballen (frietpan meenemen naar het zaaltje), eventueel bak je zelf nog wat hartige taarten. Of je zorgt nog voor broodjes, soep (ook makkelijk zelf te maken). Zoek eens op internet op partyhapjes die simpel en goedkoop zijn. Is genoeg te vinden.
En de komende tijd de aanbiedingen op bier in de gaten houden of even de grens over voor fris en wijn. Of je haalt het bij de Aldi (hebben ze tegenwoordig ook A-merken).
Dan zou je met 200-300 euro wel ver moeten komen.
Als je dan zelf alle hapjes maakt, dan hoeft dat toch nog niet eens zo duur te zijn?
Wat bakken chips, nootjes, stokbrood met smeersels, bitterballen (frietpan meenemen naar het zaaltje), eventueel bak je zelf nog wat hartige taarten. Of je zorgt nog voor broodjes, soep (ook makkelijk zelf te maken). Zoek eens op internet op partyhapjes die simpel en goedkoop zijn. Is genoeg te vinden.
En de komende tijd de aanbiedingen op bier in de gaten houden of even de grens over voor fris en wijn. Of je haalt het bij de Aldi (hebben ze tegenwoordig ook A-merken).
zaterdag 29 februari 2020 om 18:55
Een stedentripje of een weekeindje in de natuur lijkt me ook leuker dan een ongevraagde mensenmassa feestmenigte.redbulletje schreef: ↑29-02-2020 18:53Ik dan ook. Vind feestjes al uberhaupt niet leuk, laat staan 'verrassingen'. Zou zeggen, koop van dat geld liever 'n leuke citytrip.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 29 februari 2020 om 18:56
Goede ideeen, maar stel dat to samenwoont... hoe gaat ze dat dan stiekem regelen?minnimouse schreef: ↑29-02-2020 18:52Vaak hebben buurtcentra of scoutings wel goedkoper zaaltjes te huur.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:57
Superleuk! Niet naar de beren op de weg kijken...
Je hebt al een leuke plek waar het mag... nu nog:
- drank: witte wijn /rode wijn / bier water in jerrycan en aanmaaklimo
- grote bakken sla met tomaten en dressing
- goedkoop vlees van de Makro
Hoeft echt niet zo duur te zijn.
Voor 250 euro kun je echt wel klaar zijn...
zaterdag 29 februari 2020 om 18:57
Ik had op mijn 30ste best een feestje of BBQ gewaardeerd.
Maar dan wel met maximaal 20 man ipv met 50.
En niet als ik wist dat mijn partner er geen centen voor had of iedereen maar entreegeld (in de vorm van eten, drank of stoelen) moest dokken.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:58
Saartje70 schreef: ↑29-02-2020 18:57Superleuk! Niet naar de beren op de weg kijken...
Voor 50 mensen met drank? Echt niet
zaterdag 29 februari 2020 om 19:01
Voor 50 man zie ik trouwens een fles of 20 à 30 wijn, een krat of 10 aan bier, bergen flessen frisdrank en vruchtensap, water, eventueel nog cava bij 't aperitief, ...
Zoek een drankencentrale die spullen die niet gebruikt en ongeopend zijn terugneemt!
Hier zou ik qua drank bij zo'n feest alleen al over de 300 euro zitten.
Wat al die hapjes dan weer komen doen is me een raadsel.
Het is een BBQ. Dat is dus brood, pasta-sla, eventueel rijstsla, groenten en véél vlees.
Zoek een drankencentrale die spullen die niet gebruikt en ongeopend zijn terugneemt!
Hier zou ik qua drank bij zo'n feest alleen al over de 300 euro zitten.
Wat al die hapjes dan weer komen doen is me een raadsel.
Het is een BBQ. Dat is dus brood, pasta-sla, eventueel rijstsla, groenten en véél vlees.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 19:03
30.79% gewijzigd
zaterdag 29 februari 2020 om 19:02
Ik zou eerst nadenken of het park haalbaar is. Toiletten? Zitplaatsen? Hoe krijg je alle spullen daar? Kun je genoeg bbques lenen? Wie gaat al dat vlees braden? Hoe hou je alles koel?
Ik denk dat dit voor 50 man al een uitdaging genoeg is.
Verder zou je kunnen zeggen ik zorg voor de hapjes en vlees en vragen de gasten wat te drinken mee te nemen. Gasten vragen zelf hun eten mee te nemen vind ik wat ver gaan. Als je het geld niet hebt, geef dan geen feest.
Om aan geld te kunnen komen kun je misschien spullen via marktplaats verkopen.
Ik denk dat dit voor 50 man al een uitdaging genoeg is.
Verder zou je kunnen zeggen ik zorg voor de hapjes en vlees en vragen de gasten wat te drinken mee te nemen. Gasten vragen zelf hun eten mee te nemen vind ik wat ver gaan. Als je het geld niet hebt, geef dan geen feest.
Om aan geld te kunnen komen kun je misschien spullen via marktplaats verkopen.
zaterdag 29 februari 2020 om 19:04
Het verjaardagsfeestje word toch een zomerse bbq? Als het weer meezit tenminste.Marnamai schreef: ↑29-02-2020 18:38Bij mijn weten is het een verjaardagsfeestje.
Geen "laten we een zomerse barbecue doen met 50 man in juli"-onding.
Met wat geluk brengt iemand een fles bubbels mee die ineens openkan, maar no way dat ik mijn gasten allerlei dingen zou laten aanslepen of app-groepen zou beginnen organiseren om iedereen maar op te jagen waarbij iedereen zich half verplicht voelt om met stoelen en hapjes te gaan zitten slepen.
Gasten ? Aanslepen? Op te jagen? Verplichten?
Zou er niks raars aan vinden hoor als ik word uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje en ik gooi een paar stoelen achterin de auto en ik maak sochtends een salade oid klaar daar ben je toch ook familie/vrienden voor om elkaar een beetje mee te helpen zie dat nou niet als een verplichting of een last
zaterdag 29 februari 2020 om 19:05
Aanmaaklimo ? Alleen als er kleine kinderen zijn, hoor.Saartje70 schreef: ↑29-02-2020 18:57Superleuk! Niet naar de beren op de weg kijken...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 29 februari 2020 om 19:06
Ken je niemand met een grote tuin waar je een party tent mag neer zetten?
BBQ pakketten worden ook regelmatig ter veiling gebracht op o.a. vakantieveiling en ook andere catering pakketten. Dan kom je voor een klein bedrag al een heel eind. Willen zijn ouders helpen bij het feest. Formeer anders een feestcommissie met een ouder en een goede vriend en pak het samen aan. Houd rekening met onvoorziene omstandigheden want anders valt je feestje in het water. Indien je budget vind voor vlees, vis, saus en salades dan zou je de gasten eventueel kunnen vragen om wijn mee te nemen (of bier) niet verplicht maar optioneel. Je zal hoeveel mensen een flesje willen meenemen voor de gastvrouw. Fris regel je dan eventueel zelf.
BBQ pakketten worden ook regelmatig ter veiling gebracht op o.a. vakantieveiling en ook andere catering pakketten. Dan kom je voor een klein bedrag al een heel eind. Willen zijn ouders helpen bij het feest. Formeer anders een feestcommissie met een ouder en een goede vriend en pak het samen aan. Houd rekening met onvoorziene omstandigheden want anders valt je feestje in het water. Indien je budget vind voor vlees, vis, saus en salades dan zou je de gasten eventueel kunnen vragen om wijn mee te nemen (of bier) niet verplicht maar optioneel. Je zal hoeveel mensen een flesje willen meenemen voor de gastvrouw. Fris regel je dan eventueel zelf.
viva-amber wijzigde dit bericht op 29-02-2020 19:08
7.51% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 29 februari 2020 om 19:07
geld-recht/kosten-etentje-delen/list_messages/458173
Lees dit topic ook even voor je verder gaat met organiseren.
Lees dit topic ook even voor je verder gaat met organiseren.
zaterdag 29 februari 2020 om 19:09
Stoelen mee zou ik prima vinden. Ik zou zelfs nog eigen borden en bestek prima vinden. Maar ik trek dan weer de grens bij een salade. Tenzij ik “ in het complot zat “ en ik TO actief zou helpen alles te regelen. ( en dan ga ik er van uit dat TO de spullen betaalt ) Maar een uitnodiging krijgen plus een opdracht....nee.Judith1982 schreef: ↑29-02-2020 19:04Het verjaardagsfeestje word toch een zomerse bbq? Als het weer meezit tenminste.
Gasten ? Aanslepen? Op te jagen? Verplichten?![]()
Zou er niks raars aan vinden hoor als ik word uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje en ik gooi een paar stoelen achterin de auto en ik maak sochtends een salade oid klaar daar ben je toch ook familie/vrienden voor om elkaar een beetje mee te helpen zie dat nou niet als een verplichting of een last
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 29 februari 2020 om 19:37
“Het ergste dat je kan overkomen is een positief denkende projectmanager”Saartje70 schreef: ↑29-02-2020 18:57Superleuk! Niet naar de beren op de weg kijken...
Die heeft namelijk geen slechtweerscenario, koopt gewoon het meest milieu- en dieronvriendelijke vlees en houdt geen rekening met de wensen van de medewerkers.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“