Verrassingsfeestje
zaterdag 29 februari 2020 om 18:08
Hallo iedereen,
Het duurt nog even, maar ik plan graag vooruit en vind het alvast leuk om hier over na te denken.
Mijn vriend wordt in september 30 jaar en ik zou het leuk vinden om voor hem een verrassingsfeest te organiseren. Als het goed is valt dit nog in de zomer en is het hopelijk mooi weer!
Zelf zat ik te denken aan een BBQ in het park. Alleen, waar begin ik? Alle goede vrienden en familie wil ik dan graag uitnodigen, dat zijn er een hoop dus de kosten worden ook hoog. Ik zelf houd er nooit zo van om mensen te laten betalen voor eigen drankjes of hapjes als ik een feest geef. Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor. Hebben andere ervaringen hoe zij dit hebben opgelost?
Als het kostenplaatje rond is dan is het volgens mij alleen een kwestie van regelen dus hopelijk hebben jullie tips !
Ik hoor het graag!
Dank alvast.
Het duurt nog even, maar ik plan graag vooruit en vind het alvast leuk om hier over na te denken.
Mijn vriend wordt in september 30 jaar en ik zou het leuk vinden om voor hem een verrassingsfeest te organiseren. Als het goed is valt dit nog in de zomer en is het hopelijk mooi weer!
Zelf zat ik te denken aan een BBQ in het park. Alleen, waar begin ik? Alle goede vrienden en familie wil ik dan graag uitnodigen, dat zijn er een hoop dus de kosten worden ook hoog. Ik zelf houd er nooit zo van om mensen te laten betalen voor eigen drankjes of hapjes als ik een feest geef. Het zou heel mooi zijn als ik het voor iedereen zou kunnen financieren, maar helaas heb ik hier zelf de middelen niet voor. Hebben andere ervaringen hoe zij dit hebben opgelost?
Als het kostenplaatje rond is dan is het volgens mij alleen een kwestie van regelen dus hopelijk hebben jullie tips !
Ik hoor het graag!
Dank alvast.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:24
Ik heb laatst surprise georganiseerd voor mn man. Gewoon bij een bar voor 50 man met bandje, was ongeveer 1800 euro kwijt.
Maar ik vond dit al heel wat om achter zijn rug om te regelen.... een hele bbq met zelf boodschappen doen en koken en meubilair regelen en een plan B voor slecht weer?? Pfff lijkt me een heel karwei! Kun je niet gewoon een boŕrel organiseren? Of desnoods een leuk buitenspel met een grote groep vrienden ofzo?
Maar ik vond dit al heel wat om achter zijn rug om te regelen.... een hele bbq met zelf boodschappen doen en koken en meubilair regelen en een plan B voor slecht weer?? Pfff lijkt me een heel karwei! Kun je niet gewoon een boŕrel organiseren? Of desnoods een leuk buitenspel met een grote groep vrienden ofzo?
zaterdag 29 februari 2020 om 20:31
Dan moet vriend die enveloppes dus weer inleveren aan vriendin...... ik zou daar niet zomaar vanuit gaan en ook een beetje lullig vinden richting vriend.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:38
Tja, maar als ze samenleven is het vestzak-broekzakColorado1975 schreef: ↑29-02-2020 20:31Dan moet vriend die enveloppes dus weer inleveren aan vriendin...... ik zou daar niet zomaar vanuit gaan en ook een beetje lullig vinden richting vriend.
Ik was afgelopen zomer op een verrassingsfeest. Had de partner gevraagd om kado-ideen, kado gekocht voor 30 euro.
Kreeg dag na het feest een Tikkie, voor de feestkosten.
Tikkies vind ik niet erg, als ik het van te voren weet. En niet ook al een kado heb. (Heb betaald, maar voelde me genaaid)
Als vrienden, die het niet breed hebben, uitleggen hoe ze het feest willen bekostigen, vind ik het oke
zaterdag 29 februari 2020 om 20:41
Hier leven we met gescheiden rekeningen.Colorado1975 schreef: ↑29-02-2020 20:31Dan moet vriend die enveloppes dus weer inleveren aan vriendin...... ik zou daar niet zomaar vanuit gaan en ook een beetje lullig vinden richting vriend.
No way dat ik het cadeau dat ik net voor mijn verjaardag gekregen heb effe dadelijk ga inleveren aan mijn partner.
Omdat zij persé een verrassingsfeest wilde organiseren zonder dat ze centen heeft voor zoveel volk.
Met een boek of een kandelaar die je cadeau krijgt doe je dat ook niet.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:43
Gezellige boelMarnamai schreef: ↑29-02-2020 20:41Hier leven we met gescheiden rekeningen.
No way dat ik het cadeau dat ik net voor mijn verjaardag gekregen heb effe dadelijk ga inleveren aan mijn partner.
Omdat zij persé een verrassingsfeest wilde organiseren zonder dat ze centen heeft voor zoveel volk.
Met een boek of een kandelaar die je cadeau krijgt doe je dat ook niet.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:46
Als mijn partner op voorhand had overlegd zou ik overigens écht wel de helft willen bijdragen.
Maar dan de helft van hoe groot ik het feest wil zien.
Lees: 10 à 15 man maximaal.
Wil hij dan alsnog persé een feest voor 50 man, dan betaalt hij de 35 man extra maar uit eigen zak.
En een verjaardagscadeau is dus écht wel iets persoonlijks.
Daar blijf je als partner dus af.
Tenzij ik het geld dat ik krijg zou gebruiken voor een weekendje weg en ik nodig je uit.
Of dat ik een etentje cadeau krijg voor 2 en ik vraag je mee.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:47
Laten we er vanuit gaan, dat TO haar ventje kentMarnamai schreef: ↑29-02-2020 20:46Als mijn partner op voorhand had overlegd zou ik overigens écht wel de helft willen bijdragen.
Maar dan de helft van hoe groot ik het feest wil zien.
Lees: 10 à 15 man maximaal.
Wil hij dan alsnog persé een feest voor 50 man, dan betaalt hij de 35 man extra maar uit eigen zak.
En een verjaardagscadeau is dus écht wel iets persoonlijks.
Daar blijf je als partner dus af.
En hij vindt dit dus leuk en het geld waard
zaterdag 29 februari 2020 om 20:51
Dan doen ze een BBQ voor 800 euro en hebben ze 300 euro aan cadeaugeld.
En heeft vent ook geen 500 euro meer op zijn rekening staan ...
Bovendien moet de supermarkt en de drankenhandelaar toch écht van tevoren betaald worden.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:52
Ik zou daarom ook not amused zijn als partner zonder overleg 1250 euro aan een feest gaat uitgeven.lilalinda schreef: ↑29-02-2020 20:38Tja, maar als ze samenleven is het vestzak-broekzak
Ik was afgelopen zomer op een verrassingsfeest. Had de partner gevraagd om kado-ideen, kado gekocht voor 30 euro.
Kreeg dag na het feest een Tikkie, voor de feestkosten.
Tikkies vind ik niet erg, als ik het van te voren weet. En niet ook al een kado heb. (Heb betaald, maar voelde me genaaid)
Als vrienden, die het niet breed hebben, uitleggen hoe ze het feest willen bekostigen, vind ik het oke
Oeh, cadeau en tikkie is helemaal lullig!
zaterdag 29 februari 2020 om 20:56
Ik zou al helemaal not amused zijn dat mijn partner een feest wil organiseren, maar wel op kosten van alle gasten.Colorado1975 schreef: ↑29-02-2020 20:52Ik zou daarom ook not amused zijn als partner zonder overleg 1250 euro aan een feest gaat uitgeven.
Oeh, cadeau en tikkie is helemaal lullig!
Als ik zou horen van die tikkie ... het zou hier maandenlang stuiven én ik zou mij doodschamen naar mijn omgeving.
Dat ik kennelijk samen ben met een partner zonder fatsoenlijke waarden.
En jep, ik zou elke feestganger die 30 euro heeft gedokt aan mijn partner hoogstpersoonlijk terugbetalen.
Als ik daar dan wekenlang overuren voor moet doen of ergens een lening moet afsluiten ... so be it.
zaterdag 29 februari 2020 om 20:59
Maar TO zal haar vriendje toch kennen? Hij vindt dit vast wel leukColorado1975 schreef: ↑29-02-2020 20:52Ik zou daarom ook not amused zijn als partner zonder overleg 1250 euro aan een feest gaat uitgeven.
zaterdag 29 februari 2020 om 21:38
Als je het niet kunt betalen, organiseer het dan niet. Zo simpel is het..
Paar jaar geleden hier wel hetzelfde gedaan. Zwager mee in het complot om te organiseren. Kroegje afgehuurd, drank en eten bij de supermarkt en overlegd dat wat over en nog dicht was, gewoon terug kon. (Drinken dan). Hierdoor geen problemen met inkoop en niets teveel. Ik was ongeveer 750 euro kwijt inclusief huur. Hier kon dat, en was de situatie speciaal en uitzonderlijk. Man houdt overigens zelf meer van dit soort dingen dan ik, dus voor hem was het volkomen onverwacht dat ik toch zoiets had georganiseerd.
Buiten is risicovoller, want wat doe je met slecht weer?
Mensen spullen laten meenemen, kun je uiteraard overleggen met vrienden en familie. Echter zou ik als vrienden echt wel een paar stoelen mee willen nemen, maar geld, eten of drinken mag je toch echt zelf doen.
Paar jaar geleden hier wel hetzelfde gedaan. Zwager mee in het complot om te organiseren. Kroegje afgehuurd, drank en eten bij de supermarkt en overlegd dat wat over en nog dicht was, gewoon terug kon. (Drinken dan). Hierdoor geen problemen met inkoop en niets teveel. Ik was ongeveer 750 euro kwijt inclusief huur. Hier kon dat, en was de situatie speciaal en uitzonderlijk. Man houdt overigens zelf meer van dit soort dingen dan ik, dus voor hem was het volkomen onverwacht dat ik toch zoiets had georganiseerd.
Buiten is risicovoller, want wat doe je met slecht weer?
Mensen spullen laten meenemen, kun je uiteraard overleggen met vrienden en familie. Echter zou ik als vrienden echt wel een paar stoelen mee willen nemen, maar geld, eten of drinken mag je toch echt zelf doen.
zaterdag 29 februari 2020 om 22:35
Volgens mij staar jij je blind op dat leuke plekje. Maar er komt echt wel wat bij kijken hoor met zo veel man "ergens" Is er een toilet, hoe doe je dat met handen wassen. Houd je rekening met het weer? Neem je zo veel party tenten mee? Hoe doe je dat met bbq's , zitplaatsen, tafeltjes, Of moet iedereen op de grond?
Als je de logistiek rond krijgt dan hoeft het niet duur te zijn. Veel salades en brood en dan voor iedereen 2 stukjes vlees bv, voor er bij.
Een echte bbq lijkt me voor zo veel man en zonder de materialen geen doen eigenlijk.
In welke regio is ook best handig om te weten trouwens.
zaterdag 29 februari 2020 om 22:54
Zet inderdaad eerst de praktische zaken op een rij.
Wij organiseren namens de vereniging wel eens familiedagen of andere evenementen. Met een budget voor 7,50 p/p voor een maaltijd kom je al bijna nergens meer v.w.b. een barbeque bijvoorbeeld. Dan komen de dranken en de disposables er bij, een schoonmaakpakketje. Reken minimaal 20,00 p/p.
Wij huren inderdaad vaak bij een scouting. Deze kosten zijn ongeveer v/a € 100,00 tot € 250,00 voor een dag, zonder overnachting.
Wij organiseren namens de vereniging wel eens familiedagen of andere evenementen. Met een budget voor 7,50 p/p voor een maaltijd kom je al bijna nergens meer v.w.b. een barbeque bijvoorbeeld. Dan komen de dranken en de disposables er bij, een schoonmaakpakketje. Reken minimaal 20,00 p/p.
Wij huren inderdaad vaak bij een scouting. Deze kosten zijn ongeveer v/a € 100,00 tot € 250,00 voor een dag, zonder overnachting.
zaterdag 29 februari 2020 om 23:11
Ik zou niet willen barbecueën zonder wc en stromend water zodat je je handen normaal kan wassen.
En als het lekker warm is heb je meer dan een koelbox nodig aan koeling. Of wil je het risico lopen dat iedereen als souvenir een voedselvergiftiging mee naar huis neemt? Wel memorabel.
Dus basis eisen:
Wc met kraan.
Keuken met koelkast en wasbak.
Stoelen en tafels
Als het regent een dak.
Zo heb ik ook ooit midden in de zomer een feestje bijgewoond in een heel leuke speeltuin. Veel klimrekken, overal zitjes. En koude pleurisregen dus we zaten allemaal in de vrij kleine en treurige kantine. Zonder verwarming, echt koud was het.
Toch heel gezellig maar iedereen ging op tijd naar huis.
En als het lekker warm is heb je meer dan een koelbox nodig aan koeling. Of wil je het risico lopen dat iedereen als souvenir een voedselvergiftiging mee naar huis neemt? Wel memorabel.
Dus basis eisen:
Wc met kraan.
Keuken met koelkast en wasbak.
Stoelen en tafels
Als het regent een dak.
Zo heb ik ook ooit midden in de zomer een feestje bijgewoond in een heel leuke speeltuin. Veel klimrekken, overal zitjes. En koude pleurisregen dus we zaten allemaal in de vrij kleine en treurige kantine. Zonder verwarming, echt koud was het.
Toch heel gezellig maar iedereen ging op tijd naar huis.