verschil in toekomstplannen

15-06-2009 11:56 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil vragen om wat advies.

Ik ben nu bijna twee jaar samen met mijn vriend. De relatie wordt steeds beter en beter. Ik merk de laatste tijd dat ik erg veel ben gaan nadenken over de toekomst en ik kan hieruit concluderen dat ik heel erg graag wil trouwen en evt. kindjes wil. Dit hoeft niet snel te gebeuren, maar 'ooit'. Nu is het echter zo dat dit voor mijn vriend niet zo hoeft. Daarbij komt kijken dat hij al eens eerder is getrouwd. Die relatie is nu 3,5 jaar uit.

Ik vind het toch wel een erg lastige situatie. Ik wil zo graag trouwen! En natuurlijk wel met mijn vriend! Ik kan het maar niet loslaten merk ik..

Wat kunnen jullie mij adviseren? Hoe ga ik hier mee om?

Dat gevoel wat jij beschrijft Eleonora, dat is precies wat ik wil en wat ik er van verwacht.. En als ik dat zo lees, krijg ik een glimlach op mn gezicht omdat ik ergens niet kan wachten totdat ik daar sta met vriendlief in de prachtigste kleding, met al m'n vrienden en vriendinnen om ons heen om vervolgens lekker te eten en drinken en leuke muziek op de achtergrond..

Het is ook naief om te denken dat het de gelukkigste dag van mn leven zal zijn. Maar dat beeld heb ik erbij.

Ik ben nog jong, I know. Blijkbaar ben ik nu in een periode in mn leven gekomen (doordat mn vriend en ik nog dichter bij elkaar zijn gekomen) dat ik waarde hecht aan trouwen..
quote:eleonora schreef op 15 juni 2009 @ 13:59:

En dan heb ik nog een fikse aanvulling gedaan ook Annie! Sowhé!
quote:Visotsky schreef op 15 juni 2009 @ 14:02:

[...]

Verspild? Waarom? Een mooie tijd is toch nooit verspilde tijd? TO is dan nog pas 25, dus heeft ze nog minstens 5 jaar om een partner te vinden die het wel wil. De meeste vrouwen lukt dat wel hoor. 2 jaar samenzijn is nog best kort meestal. Je begint je meestal dan net een beetje te settelen en over een gemeenschappelijke toekomst na te denken.

Als je je eigen wensen maar niet uit het oog verliest en weggaat als er over een paar jaar geen verandering komt.

Als mijn vriend mij in de eerste twee jaar onder druk had gezet om definitief te zeggen of ik nu wel of geen kinderen wilde, of hoe serieus mijn 'nee' was, waren we nu zeker niet meer samen geweest.

Misschien heb je gelijk. TO is nog jong. Ik was 34 toen ik mijn man leerde kennen en op die leeftijd moet je duidelijkheid kunnen geven over een kinderwens of het ontbreken daarvan.

Alleen: de vriend van TO is 31, toch een stukje ouder dan TO en wellicht heeft hij zijn standpunt goed overdacht en is dat een definitief gegeven?

TO: ik had het al gevraagd, maar heeft je vriend kinderen uit dat eerste huwelijk?
Ik snap je al, mijn vriend en ik schelen 7 jaar, hij is net 31 en ik word dit jaar 24. Wij denken wel al over trouwen en kinderen na enz.
Nee hij heeft geen kinderen uit zn vorige relatie. Zij wilde toen al wel heel graag maar dat heeft hij altijd kunnen uitstellen. Dat is overigens niet de reden voor hun breuk toendertijd. Zijn ex gaat nu binnenkort trouwen en de kindjes zullen niet snel op zich laten wachten hebben we begrepen.

Het feit dat hij 31 is, en al eerder een serieuze relatie heeft gehad heeft voor hem inderdaad het eea definitief gemaakt. Dat maakt me ook een beetje bang.
Ik zou zijn signaal dan wel serieus nemen Angee. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar iemand die echt uit het diepst van zijn hart geen kinderen wil, die wil ze gewoon echt niet. Niet met jou, niet met iemand anders.

De niet-kinderwens is voor kindvrijen even sterk als een kinderwens bij mensen die ze wel willen.

Ik zou het gedeelte trouwen laten rusten maar het deel van de kinderwens wel bespreken. Het is dan aan jou om een keuze te maken of je een leven met deze man wilt en of je bij een definitief nee van zijn kant jouw kinderwens op zij kunt zetten. Of dat je kiest voor kinderen en een andere relatie.
Het wel of niet hebben van een kinderwens is in mijn ogen ook belangrijker dan wel of niet trouwen. Voor trouwen zijn alternatieven: zoals geregisteerdpartnerschap, los hiervan kun je dan nog een feestje geven dus dan heb je toch de dag zoals jij hem wil. En voor hem is de beladenheid die trouwen voor hem meebrengt er niet omdat het een geregisteerdpartnerschap is.

Kinderwensen zijn van hele andere orde. Daar is geen middenweg in te vinden. Je wil ze of je wil ze niet. En daar valt geen speld tussen te krijgen. Hij is al 31 een leeftijd waarop je daar serieus over na gedacht hebt over het algemeen. En als hij in een eerdere relatie ook die wens niet had, nu nog steeds niet heeft dan denk ik dat je er vanuit moet gaan dat hij die wens ook nooit zal krijgen. Als jij Angee die wens wel hebt dan moet je nadenken of je wens zwaarder weegt dan jullie relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven