Vertrouwen houden met daten

09-06-2019 23:25 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Heb een lange relatie gehad maar ben nu alweer enige tijd aan het daten. Ik heb een fijn leven, veel vrienden, leuk werk... maar zou het leuk vinden om iemand tegen te komen waarmee het klikt :)

Mijn date-ervaringen zijn wisselend aardige mannen, maar helaas niet de klik, mannen die graag willen maar ik het niet zo voel, tot startende probeersels van een paar maanden. Ook sta ik wel eens een periode niet op een datingsite, ik vermaak me prima, m ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...

Nou heb ik ook een aantal keren vervelende dingen meegemaakt; vele bdsm uitnodigingen, of ik mee ga naar een parenclub, uiteraard dickpics, een man waarmee ik een paar maanden heb gedate bleek (kwam ik achter) getrouwd te zijn. Ik heb een aantal x geappt en gebeld met iemand die niet degene was vd foto (kwam ik later achter) en vandaag had ik een afspraak met een date, we hadden fijn normaal whatsapp contact, en hij is niet komen opdagen Pff

Ik heb gewoon normale foto’s (die ik ook op facebook heb) gezellige gesprekken etc... Zie er totaal niet ordinair uit ofzo en geef ook aan serieuze intenties te hebben (zonder het zwaar te maken). Blokkeer alle idioten ook meteen maar.. Ik weet wel dat zulke dingen gebeuren met internetdaten ..toch raakt het me en ik merk dat ik een beetje wantrouwig wordt; Waarom kan hij alleen overdag bellen, isie getrouwd? Oh nee... niet weer alleen seks, dat zijn wel gedachten die ik soms heb.. en dat wil ik helemaal niet, ik wil vertrouwen houden, anders sta je niet open voor een nieuwe liefde, denk ik. Maar hoe doe je dat...? Vind het soms knap lastig! Wie heeft ook deze ervaringen .. hoe hou je je hart open, maar blijf je wel scherp? Hebben jullie tips?
Anoniem1234321 schreef:
10-06-2019 10:54
Ik ben eind dertig en herken je verhaal heel erg. Ook hele vreemde dingen meegemaakt waardoor je wantrouwen krijgt en eerlijk gezegd doet het soms ook echt wel iets met je zelfvertrouwen. Zie ook mijn topic eens over ineens geen contact meer met date.
Ik probeer ook echt wel de foute types eruit te filteren, maar soms voelt iets gewoon heel goed. En blijkt het achteraf gespeeld te zijn ofzo. Tja ga daar maar eens optijd achterkomen, dat is lastig.

En inderdaad niet altijd advies aannemen van mensen die niet daten, het is ook leuk alleen, je moet ook dit niet en dat niet doen..... het is allemaal goed bedoeld ik weet het maar je hebt er niet zo veel aan vaak
Heel herkenbaar, en doet inderdaad je (zelf)vertrouwen niet veel goed. Ik vind het ook echt gemeen beetje spelen met iemand zijn gevoelens!
Ik had er ook geen idee van, totdat ik jaren geleden single werd. Ik kan helaas volop meepraten nu. Man, wat een verschrikking om nu single te zijn. Zou ook niet weten hoe ooit nog aan een partner te komen dus ik focus op blij zijn als single
Er was laatst een programma op tv over online daten, er waren een aantal vrouwen die een heleboel dates hadden gehad over een periode van een aantal jaren en ondanks dat ze vaak teleurgesteld waren hebben ze het toch doorgezet en uiteindelijk toch iemand gevonden, zou dat de methode zijn...gewoon doorzetten en hopen dat er tussen al die kikkers een prins zit?
Lopen jullie ook vaak tegen mannen aan die alleen maar een fwb zoeken?
Goddank zijn ze er wel eerlijk over.
Bella_1971 schreef:
10-06-2019 11:16
Er was laatst een programma op tv over online daten, er waren een aantal vrouwen die een heleboel dates hadden gehad over een periode van een aantal jaren en ondanks dat ze vaak teleurgesteld waren hebben ze het toch doorgezet en uiteindelijk toch iemand gevonden, zou dat de methode zijn...gewoon doorzetten en hopen dat er tussen al die kikkers een prins zit?
Over het algemeen wint de aanhouder. Het is maar net of je het nog kunt opbrengen. Maar om nou bewust al die ellende te moeten doorstaan? Het is een afweging. Dan moet je wel heel graag een relatie willen
Helaas herken ik het ook. Laatste date-contact was iemand die veeeeeeeeeel wilde appen. Hele dag. En als ik op het werk zat en liet weten zijn geapp op dat moment niet op prijs te stellen, werd ie boos.

Bij mij is appen een aanloop om tot een date te komen. Niet eindeloos appen om het appen.

Paar keer stond er een vaag datevoorstel. Bijv 'woensdagavond' maar nog niet waar en hoe laat. Merkte ik dat hij ging draaien op het moment at het concreet moest gaan worden. Het maakt mij ook nogal uit of iemand op woensdagavond om 19.30 al kan of om 22.30 pas, ivm mijn werk. Nouja dat kon ie allemaal niet bedenken.

Laatste voorstel was van mij heel concreet, plaats tijd. Ja dat kon. Ging hij later toh weer draaien. Dag van te voren al zeggen dat hij waarschijnlijk in de file zou staan. (Euh... het kan ook een uurtje later?) Die dag kreeg ik een appje dat mijn vader ziek is en ik heb dat ook gezegd, dat die hele date even op de tweede plaats kwam. Wilde hij toch afspreken, knuffelen, maakte niet uit waar. (De file was zomaar opgelost?) Dat was op dindsag, de date stond woensdag gepland. Ik slecht geslapen, voelde me niet bepaald fris om te gaan daten. Dus dat laten weten, vroeg op de ochtend al.

Heel verhaal dat ik mijn leven niet op de rit had aangezien ik nooit tijd had om te appen. En dat er nu al drie keer een date niet was doorgegaan (die overigens alle drie geen plaats en tijd hadden...) Dus hij wilde niet meer. Ik hem gelijk gegeven, idd druk en idd verdrietig over vader.

Twee dagen stil geweest, begint ie weer met appen. :bonk:

Ik kan me niet meer voorstellen dat dit mijn grote sterke rots in de branding gaat zijn. (moest het even kwijt hier :mrgreen: )
Je kunt méér.
Bella_1971 schreef:
10-06-2019 11:16
Weet je nog hoe dat programma heette?
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
10-06-2019 11:22
Helaas herken ik het ook. Laatste date-contact was iemand die veeeeeeeeeel wilde appen. Hele dag. En als ik op het werk zat en liet weten zijn geapp op dat moment niet op prijs te stellen, werd ie boos.

Bij mij is appen een aanloop om tot een date te komen. Niet eindeloos appen om het appen.

Paar keer stond er een vaag datevoorstel. Bijv 'woensdagavond' maar nog niet waar en hoe laat. Merkte ik dat hij ging draaien op het moment at het concreet moest gaan worden. Het maakt mij ook nogal uit of iemand op woensdagavond om 19.30 al kan of om 22.30 pas, ivm mijn werk. Nouja dat kon ie allemaal niet bedenken.

Laatste voorstel was van mij heel concreet, plaats tijd. Ja dat kon. Ging hij later toh weer draaien. Dag van te voren al zeggen dat hij waarschijnlijk in de file zou staan. (Euh... het kan ook een uurtje later?) Die dag kreeg ik een appje dat mijn vader ziek is en ik heb dat ook gezegd, dat die hele date even op de tweede plaats kwam. Wilde hij toch afspreken, knuffelen, maakte niet uit waar. (De file was zomaar opgelost?) Dat was op dindsag, de date stond woensdag gepland. Ik slecht geslapen, voelde me niet bepaald fris om te gaan daten. Dus dat laten weten, vroeg op de ochtend al.

Heel verhaal dat ik mijn leven niet op de rit had aangezien ik nooit tijd had om te appen. En dat er nu al drie keer een date niet was doorgegaan (die overigens alle drie geen plaats en tijd hadden...) Dus hij wilde niet meer. Ik hem gelijk gegeven, idd druk en idd verdrietig over vader.

Twee dagen stil geweest, begint ie weer met appen. :bonk:

Ik kan me niet meer voorstellen dat dit mijn grote sterke rots in de branding gaat zijn. (moest het even kwijt hier :mrgreen: )
Ik heb hetzelfde gehad en toen toch een tijdje geprobeerd omdat het daarnaast ook goed voelde als we elkaar zagen. Uiteindelijk koste mij dit teveel energie dat draaien en heb ik het afgekapt aangezien hij weer aangaf dat een date op het laatst niet door kon gaan. Toen ik het afkapte wilde hij ineens meteen naar mij toe komen :bye:
@wriemeltje dus dat... erg herkenbaar. Ik zit eraan te denken om gewoon maar wat date-regels voor mezelf op te starten, ‘gevoel’ is in het begin online erg lastig, je weet tenslotte nooit wie achter die mooie praatjes en foto’s zit (man + gezin, oude viezerik, player, lelijke man die nooit op komt dagen) en uiteraard ook de leuke en goeie mannen :) Jaa ik geef niet op! :))) wat vinden jullie vd volgende regels... met uitzonderingen daargelaten ntuurlijk ;) Veel deed ik al uiteraard, maar mschien nog iets aanscherpen kan geen kwaad, wat is jullie idee?

-eerste date afzeggen (exit)
-om Kik/hangout vragen en geen whatsapp, vreemdgangers apps (exit)
-beetje flirten is leuk, maar sexting etc ... (exit)
-eindeloos blijven kletsen, en niet tot afspraak komen (exit)
-ik bel ook regelmatig, ook een goeie filter, maar ook niet sluitend... als ze niet of alleen na of op een bepaalde tijd kunnen bellen (exit)
-als ze niet meer foto’s kunnen sturen dan van hun profiel (exit)
-types die je plat whatsappen, waarvoor je hun daginvulling bent... is ook nog nooit wat goed uitgekomen ... player, getrouwd, of treurig (exit)
-Vragen om hun facebook, insta... doen ze daar moeilijk over (exit)

Haha... lijkt wel een undercover-recherche-project ... nou ja weet niet of dit nou de oplossing is...?
Anoniem1234321 schreef:
10-06-2019 11:29
Ik heb hetzelfde gehad en toen toch een tijdje geprobeerd omdat het daarnaast ook goed voelde als we elkaar zagen. Uiteindelijk koste mij dit teveel energie dat draaien en heb ik het afgekapt aangezien hij weer aangaf dat een date op het laatst niet door kon gaan. Toen ik het afkapte wilde hij ineens meteen naar mij toe komen :bye:
Ik heb het ook gehad met iemand die ik nog IRL kende van vroeger. En die ik ooit heel erg leuk heb gevonden maar toen was hij bezet, en heb ik me netjes gedragen. Jaren later was de mogelijkheid er wél alleen woon ik aan de ene kant van het land en hij aan de andere. En ik was echt bereid af te spreken maar dan moeten we het wel plannen. En hij was juist meer van de ochtend zelf appen of ik s avonds kon. Maar mijn agenda werkt anders.
Anyway, het is zó vaak gebeurd dat we een afspraak hadden (en idd weer niet precies plaats en tijd maar bijv 'zaterdag') en dat hij afzegde. Mijn werk was in het midden dus dan was ik soms al helemaal voorbereid naar het werk gegaan en dan was hij weer ziek ofzo. Achteraf snap je ook niet dat je zoiets blijft proberen maar hij wist me altijd weer enthousiast te maken voor een date en hij wist dat ik hem vroeger helemaal te gek had gevonden.

Die gast had als bijnaam Hein dus ik heb het begrip Heingehalte geïntroduceerd. De kans dat iemand blijft chatten tot je diegene echt graag wilt zien maar dat het niet tot een concrete afspraak komt. Zelfs als je eigenlijk al klaar zit voor vertrek. En als het dan niet doorgaat ligt het aan jou, want je reageert altijd zo heftig.

Het laatste appcontact heette geen Hein maar het kon zo zijn grote broer zijn. Zeer hoog Heingehalte.
Je kunt méér.
Waar ik ook zo ziek van word, is dat je gewoon bezig bent met van alles en dat ze dan een sexy foto willen. Euh.... hallo ik zit te studeren en ik moet even verder. (Bovendien ben ik gewoon moe van de hele dag en ben ik niet zo fotogeniek meer)

En maar zeuren. 'Alleen maar even een foto'tje... waarom heb je nou nooit tijd? Is je man thuis dan? blablabla'
Je kunt méér.
Wat is er dan nog leuk aan daten? Iets wat onbevangen zou moeten zijn?
Je ergens instorten en genieten? Nee, voor mij hoefde dit niet zo en daarom stopte ik. Dat kan nooit iets leuks opleveren want ook hij heeft zulke regels. Lekkere krampachtige vertoning wordt het dan
Hm...ik heb ook wel es een eerste date moeten afzeggen ivm omstandigeden, ziekte, familie omstandigheden, dat kan natuurlijk, ik zou zelf de eerste afzegging accepteren, 2e keer exit! En ik moet ook bekennen dat ik niet mijn facebook geef als ik iemand nog niet ontmoet heb, misschien ben ik een beetje te voorzichtig :huh:
Deels herkenbaar. Maar ook in de kroeg of via-via kom ik wel dubieuze types tegen, waardoor ik dan gewoon sowieso weinig vertrouwen heb ik de mannelijke medemens. Had laatst een hele leuke date, maar ik merk ook dat ik zo onzeker ben geworden dat ik mezelf ook niet meer een leuker mens vind daardoor.

Ik weet niet of de lijst hierboven helemaal werken:

- Bellen: Ik bel niet graag. Ik bel al zelden, dus helemaal niet met een vreemde.
- Niet meer foto's kunnen sturen: Ik heb niet heel veel foto's van mezelf en al helemaal niet foto's die ik graag met een vreemde deel aangezien er ook andere mensen opstaan.
- Facebook en insta: Deel ik niet tot ik iemand ken. Stel dat het een gek is, dan heeft hij al die informatie van je.

Voor dates hanteer ik een twee-drankjes beleid. Dus ik geef het altijd 2 drankjes de tijd. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook wel eens uitzonderingen gemaakt en ben ik zo snel mogelijk weer vertrokken.
Ik weet naam van programma niet meer, het was op nederland 2 of 3. Was al wel meer dan een half jaar geleden.
Bella_1971 schreef:
10-06-2019 11:45
Hm...ik heb ook wel es een eerste date moeten afzeggen ivm omstandigeden, ziekte, familie omstandigheden, dat kan natuurlijk, ik zou zelf de eerste afzegging accepteren, 2e keer exit! En ik moet ook bekennen dat ik niet mijn facebook geef als ik iemand nog niet ontmoet heb, misschien ben ik een beetje te voorzichtig :huh:
Mijn naam heeft een vrij zeldzame schrijfwijze dus met mijn naam en woonplaats vinden ze mijn FB al snel.

Ik vind het totaal niet erg als iemand afzegt, ook niet als het voor werk is. Maar als je merkt dat je eerst al niet tot een concrete afspraak komt (hoe laat, waar, wat gaan we doen) en als hij daarna opeens ongelooflijk moet overgeven net op het moment dat je zijn kant op wilt komen... dan geloof ik dat niet helemaal. Het gaat me vooral om dat gedraai.
Je kunt méér.
Bella_1971 schreef:
10-06-2019 11:47
Ik weet naam van programma niet meer, het was op nederland 2 of 3. Was al wel meer dan een half jaar geleden.
Dan heb ik het denk ik wel gezien. Was het niet onderdeel van 'Je zal het maar zijn?' Herinnerde me alleen niet meer dat die dames toch iemand hadden gevonden. Wel zo'n kerel die echt tinderde om het tinderen, het had echt niks meer met liefde of relaties te maken.
Je kunt méér.
strandjuttertje schreef:
10-06-2019 11:45
Deels herkenbaar. Maar ook in de kroeg of via-via kom ik wel dubieuze types tegen, waardoor ik dan gewoon sowieso weinig vertrouwen heb ik de mannelijke medemens. Had laatst een hele leuke date, maar ik merk ook dat ik zo onzeker ben geworden dat ik mezelf ook niet meer een leuker mens vind daardoor.

Ik weet niet of de lijst hierboven helemaal werken:

- Bellen: Ik bel niet graag. Ik bel al zelden, dus helemaal niet met een vreemde.
- Niet meer foto's kunnen sturen: Ik heb niet heel veel foto's van mezelf en al helemaal niet foto's die ik graag met een vreemde deel aangezien er ook andere mensen opstaan.
- Facebook en insta: Deel ik niet tot ik iemand ken. Stel dat het een gek is, dan heeft hij al die informatie van je.

Voor dates hanteer ik een twee-drankjes beleid. Dus ik geef het altijd 2 drankjes de tijd. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook wel eens uitzonderingen gemaakt en ben ik zo snel mogelijk weer vertrokken.
Nee dat was niet het programma, was een op zichzelf staand programma, geen onderdeel van je zal het maar hebben.
@strandjuttertje ... facebook vind ik ook wel lastig idd, je wilt ntuurlijk ook niet dat iemand die je niet kent al veel v je weet ... Foto’s vind ik daarintegen wel iets wat je kan doen, gewoon een foto van dat moment ofzo. Bellen is iets persoonlijks, maar je filtert wel veel al... Mschien skypen ofzo??

@julus Jaa het spontane en leuke is er idd wel af op deze manier. Helemaal mee eens.. maar dat is sowieso het concept van een datingsite denk ik.. Om nou meteen het bijltje erbij neer te gooien.. mschien heb ik toch meer vertrouwen dan ik dacht :)
Heette het programma 'Love me Tinder'?

Moon-Alisa, dat gevraag om een (sexy) foto, vind ik ook rete-irritant,
dan heb je een drukke dag gehad, en ik ben ook niet foto-geniek, en dan moet je je in een sexy pakje gaan hijsen
Of je kiest de middenweg: af en toe eens chatten en niet daten. En mocht daar nou een hele interessante man tussen zitten, dan pas gaan daten. Zo ben je toch een beetje actief maar wel heel selectief. Ik heb het chatten weer opgepakt maar ik date niet, tenzij bovenstaande. Scheelt enorm veel teleurstelling en kostbare energie die je door het putje spoelt
Jole schreef:
10-06-2019 12:22
Heette het programma 'Love me Tinder'?

Moon-Alisa, dat gevraag om een (sexy) foto, vind ik ook rete-irritant,
dan heb je een drukke dag gehad, en ik ben ook niet foto-geniek, en dan moet je je in een sexy pakje gaan hijsen
Dat moet je uberhaupt nooit doen. Het zijn vreemden!
eva333 schreef:
10-06-2019 11:13
Amen! :kneel:

Met als toevoeging:
Ook geen advies aannemen van mensen die nooit langer dan een half jaar vrijgezel zijn geweest en altijd via via weer in een relatie zijn gerold.

+ Ook geen advies aannemen van mensen die nooit aan internetdating hebben gedaan (en die dan bijv. Zeggen "ja, maar internetdaten is ook alleen maar voor seks..")

Mensen weten dan gewoon echt niet wat internetdaten inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken.

Net als iemand die vanuit zijn afstudeerstage een werkplek heeft aangeboden gekregen en daar inmiddels al jarenlang werkt, nooit werkloos is geweest en nooit heeft hoeven solliciteren niet weet hoe het is om langdurig werkloos te zijn en jou dan (als langdurig werkloze) allemaal tips gaat geven.. :facepalm:

Ik zie overigens sowieso veel parallellen tussen solliciteren en daten.. ;-D

Leuke post!! :-D
Klopt het was idd dat programma! Kon me er vaag nog iets van herinneren.

Voor mij is chatten zonder dat ik wil daten een beetje zonde van de tijd. Ik zie er het nut niet van in. Hoewel het misschien wel leuk kan zijn als de ander gewoon interesse heeft in hoe je dag was enzo. Maar gesprekken als 'wat heb je aan' dat vind ik echt zonde van mijn avond.

Hmz laatst had ik iets. Iemand die ik IRL ken en al heel lang heel leuk vind. Mee gadate ook maar hij is veel jonger en destijds zaten we in heel verschillende fases. Laatst zag ik m weer, kort geappt. Paar weken later appt hij me weer, hoe het gaat. Toen kregen we eerst een raar gesprek omdat ik ergens werk en hij iemand kent die daar niet leuk is weggegaan ofzo en dat het daarom een kutwerkplek is. Heel raar gesprek. Even later vraagt ie: Heb je niet een leuk foto'tje van jezelf, ik weet niet meer zo goed hoe je eruit ziet.
:facepalm: Dat vond ik zo raar, we kennen elkaar gewoon IRL! Dan vraag je dat toch niet! Nouja ik geloof dat hij mijn reactie daarop niet zo heel erg leuk vond en nu is het contact weer over.

Vind het (OT) wel weer een teken van hoe goedkoop de datingmarkt tegenwoordig is. Dat je ook naar een bekende zo'n toon aanslaat.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven