Vertrouwen houden met daten
zondag 9 juni 2019 om 23:25
Hi,
Heb een lange relatie gehad maar ben nu alweer enige tijd aan het daten. Ik heb een fijn leven, veel vrienden, leuk werk... maar zou het leuk vinden om iemand tegen te komen waarmee het klikt
Mijn date-ervaringen zijn wisselend aardige mannen, maar helaas niet de klik, mannen die graag willen maar ik het niet zo voel, tot startende probeersels van een paar maanden. Ook sta ik wel eens een periode niet op een datingsite, ik vermaak me prima, m ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...
Nou heb ik ook een aantal keren vervelende dingen meegemaakt; vele bdsm uitnodigingen, of ik mee ga naar een parenclub, uiteraard dickpics, een man waarmee ik een paar maanden heb gedate bleek (kwam ik achter) getrouwd te zijn. Ik heb een aantal x geappt en gebeld met iemand die niet degene was vd foto (kwam ik later achter) en vandaag had ik een afspraak met een date, we hadden fijn normaal whatsapp contact, en hij is niet komen opdagen Pff
Ik heb gewoon normale foto’s (die ik ook op facebook heb) gezellige gesprekken etc... Zie er totaal niet ordinair uit ofzo en geef ook aan serieuze intenties te hebben (zonder het zwaar te maken). Blokkeer alle idioten ook meteen maar.. Ik weet wel dat zulke dingen gebeuren met internetdaten ..toch raakt het me en ik merk dat ik een beetje wantrouwig wordt; Waarom kan hij alleen overdag bellen, isie getrouwd? Oh nee... niet weer alleen seks, dat zijn wel gedachten die ik soms heb.. en dat wil ik helemaal niet, ik wil vertrouwen houden, anders sta je niet open voor een nieuwe liefde, denk ik. Maar hoe doe je dat...? Vind het soms knap lastig! Wie heeft ook deze ervaringen .. hoe hou je je hart open, maar blijf je wel scherp? Hebben jullie tips?
Heb een lange relatie gehad maar ben nu alweer enige tijd aan het daten. Ik heb een fijn leven, veel vrienden, leuk werk... maar zou het leuk vinden om iemand tegen te komen waarmee het klikt
Mijn date-ervaringen zijn wisselend aardige mannen, maar helaas niet de klik, mannen die graag willen maar ik het niet zo voel, tot startende probeersels van een paar maanden. Ook sta ik wel eens een periode niet op een datingsite, ik vermaak me prima, m ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...
Nou heb ik ook een aantal keren vervelende dingen meegemaakt; vele bdsm uitnodigingen, of ik mee ga naar een parenclub, uiteraard dickpics, een man waarmee ik een paar maanden heb gedate bleek (kwam ik achter) getrouwd te zijn. Ik heb een aantal x geappt en gebeld met iemand die niet degene was vd foto (kwam ik later achter) en vandaag had ik een afspraak met een date, we hadden fijn normaal whatsapp contact, en hij is niet komen opdagen Pff
Ik heb gewoon normale foto’s (die ik ook op facebook heb) gezellige gesprekken etc... Zie er totaal niet ordinair uit ofzo en geef ook aan serieuze intenties te hebben (zonder het zwaar te maken). Blokkeer alle idioten ook meteen maar.. Ik weet wel dat zulke dingen gebeuren met internetdaten ..toch raakt het me en ik merk dat ik een beetje wantrouwig wordt; Waarom kan hij alleen overdag bellen, isie getrouwd? Oh nee... niet weer alleen seks, dat zijn wel gedachten die ik soms heb.. en dat wil ik helemaal niet, ik wil vertrouwen houden, anders sta je niet open voor een nieuwe liefde, denk ik. Maar hoe doe je dat...? Vind het soms knap lastig! Wie heeft ook deze ervaringen .. hoe hou je je hart open, maar blijf je wel scherp? Hebben jullie tips?
maandag 10 juni 2019 om 17:35
Tja zolang een man denkt dat een dickpic interessant is, hecht hij omgekeerd ook veel waarde aan foto´s van vrouwelijk vlees...
Goed dat je het zegt want ik schrik zelf niet eens meer van die vraag maar het is natuurlijk wel heel belachelijk. Overigens hier ook regio Amsterdam met af en toe een Utrechter ertussen. Ik kan me idd voorstellen dat Limburg of Gelderland ander soort matches geeft.
Goed dat je het zegt want ik schrik zelf niet eens meer van die vraag maar het is natuurlijk wel heel belachelijk. Overigens hier ook regio Amsterdam met af en toe een Utrechter ertussen. Ik kan me idd voorstellen dat Limburg of Gelderland ander soort matches geeft.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 17:54
Ik heb het idee dat we wat betreft daten wel wat van elkaar weg hebben. Ik heb ook normale foto's waarvan mannen zeggen dat ik er heel vrolijk opsta. Tja daar kun je vanalles van vinden maar dat is ook gewoon wie ik ben ik ga me ook echt niet anders voordoen.Jolan76 schreef: ↑10-06-2019 16:17Jaaa haha... mschien dat ik dat wel eens laat doen idd, ik vind mezelf ook gewoon leuk op foto’s staan, maar idd mannen kijken anders! Aan de andere kant, je mag toch ook gewoon ‘vrouw’ zijn, anders moet je in een nonnen-outfit op de foto’s Haha ... dan krijg je mschien betere reacties... alhoewel daar hebben ze vast ook wel weer een fantasie over ...
Daarnaast krijg ik ook vaak te horen op een date dat ik heel open en positief ben en dat een date gewoon heel gezellig en relaxed is, als het klikt wordt dat ook wel uitgesproken.
Ik heb in een ander topic ook al aangegeven dat ik er misschien wat te snel met gevoel in ga. Maar misschien is het goede woord wel te goed van vertrouwen, ik denk dat ik ook wat te positief denk hierin.
Maar goed dan is de optie dat we minder positief moeten zijn..... Ik vind het juist een mooie eigenschap
maandag 10 juni 2019 om 18:03
@winkje focussen op het positieve is ook hoe ik in elkaar zit... ik weet ook dat het er (blijkbaar) bij hoort, maar soms heb ik af en toe wel ff reset tijd nodig... om weer met een positieve vibe door te gaan
Het afwijzen of dat dingen organisch gaan, van geen klik etc... daar heb ik ook geen moeite mee, that’s Life!
Meer de idiote voorstellen etc... heb ik last van, laatst had ik een man laten weten, dat ik het erbij wilde laten hadden alleen kort geappt en gebeld. Voelde niet okey... dus keurig netjes aangegeven, kreeg ik later op die dag een bericht van zo’n foplijn ... dat mn taxi voorstond blabla... hij had dus een geintje uitgehaald! Why ... denk ik dan, idioot!
Meer de idiote voorstellen etc... heb ik last van, laatst had ik een man laten weten, dat ik het erbij wilde laten hadden alleen kort geappt en gebeld. Voelde niet okey... dus keurig netjes aangegeven, kreeg ik later op die dag een bericht van zo’n foplijn ... dat mn taxi voorstond blabla... hij had dus een geintje uitgehaald! Why ... denk ik dan, idioot!
maandag 10 juni 2019 om 18:20
Anoniem1234321 schreef: ↑10-06-2019 17:54Ik heb het idee dat we wat betreft daten wel wat van elkaar weg hebben. Ik heb ook normale foto's waarvan mannen zeggen dat ik er heel vrolijk opsta. Tja daar kun je vanalles van vinden maar dat is ook gewoon wie ik ben ik ga me ook echt niet anders voordoen.
Daarnaast krijg ik ook vaak te horen op een date dat ik heel open en positief ben en dat een date gewoon heel gezellig en relaxed is, als het klikt wordt dat ook wel uitgesproken.
Ik heb in een ander topic ook al aangegeven dat ik er misschien wat te snel met gevoel in ga. Maar misschien is het goede woord wel te goed van vertrouwen, ik denk dat ik ook wat te positief denk hierin.
Maar goed dan is de optie dat we minder positief moeten zijn..... Ik vind het juist een mooie eigenschap
Jaa erg herkenbaar! Tot nu toe idd nooit iets aan veranderd, ik ben ook gewoon zo... Blijkbaar is het positief en straal je dat ook uit. Maar trekt dat (soms) ook idioten aan..
maandag 10 juni 2019 om 18:29
Dat is wel echt idioot zeg! Moet er eigenlijk een beetje om lachen.Jolan76 schreef: ↑10-06-2019 18:03@winkje focussen op het positieve is ook hoe ik in elkaar zit... ik weet ook dat het er (blijkbaar) bij hoort, maar soms heb ik af en toe wel ff reset tijd nodig... om weer met een positieve vibe door te gaanHet afwijzen of dat dingen organisch gaan, van geen klik etc... daar heb ik ook geen moeite mee, that’s Life!
Misschien anders even een pauze en je even focussen op dingen die je energie en blijheid brengen en dan over een tijdje weer met frisse zin beginnen? Je moet vooral geen dingen doen die je veel frustratie brengen, en als je dat te veel krijgt van daten zou ik er even mee stoppen.
maandag 10 juni 2019 om 19:13
Dat is wel heel erg, van die taxi! Hoe zielig ben je dan....
Ik ben idd even van de site af. Na afzeggen laatste date heel even op gezeten. Toen mezelf toegesproken dat ik er een week niet op mocht, op de chat. En nu is gelukkig de behoefte weg, wil ik graag even focussen op werk en studie. Ben ook blij dat die onrust weg is van al die appjes. Gewoon wakker worden s ochtends zonder nieuwe berichten.
Heb zaterdag zelf nog iemand geblokkeerd die ik ook stom genoeg mijn nummer had gegeven. Op zich wel een leuke vent, leuke foto. Maar als hij appte en ik gaf aan dat ik met mijn studie bezig was, bleef hij altijd doorzeuren. Dat ik toch wel heel even tijd had voor leuk gesprek tussendoor. Zelfde toen hij vrijdagmiddag appte terwijl ik op werk zat. Hij bleef maar zeuren dat het toch leuk was om tussen het werk door te chatten.
Toen was ik er klaar mee en heb ik m geblockt. Jammer van die leuke kop maar als je op chat al geen 'nee' accepteert, ben ik bang dat dat in het echt ook zo is.
Ik ben idd even van de site af. Na afzeggen laatste date heel even op gezeten. Toen mezelf toegesproken dat ik er een week niet op mocht, op de chat. En nu is gelukkig de behoefte weg, wil ik graag even focussen op werk en studie. Ben ook blij dat die onrust weg is van al die appjes. Gewoon wakker worden s ochtends zonder nieuwe berichten.
Heb zaterdag zelf nog iemand geblokkeerd die ik ook stom genoeg mijn nummer had gegeven. Op zich wel een leuke vent, leuke foto. Maar als hij appte en ik gaf aan dat ik met mijn studie bezig was, bleef hij altijd doorzeuren. Dat ik toch wel heel even tijd had voor leuk gesprek tussendoor. Zelfde toen hij vrijdagmiddag appte terwijl ik op werk zat. Hij bleef maar zeuren dat het toch leuk was om tussen het werk door te chatten.
Toen was ik er klaar mee en heb ik m geblockt. Jammer van die leuke kop maar als je op chat al geen 'nee' accepteert, ben ik bang dat dat in het echt ook zo is.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 19:31
maandag 10 juni 2019 om 19:47
Helemaal mee eens.
Verder lees ik mee, ik heb soms dezelfde frustraties.
Misschien kom ik uit een ei, maar uit nood geboren heb ik op internet gevonden hoe je anoniem kunt bellen. Op mijn telefoonnummer kon ik die functie niet vinden.
#31# voor het te bellen telefoonnummer zetten, als je je mobiele telefoonnummer (nog) niet wil geven maar wel een nummer hebt en een telefoongesprek wil voeren.
Iemand hier ervaring mee?
Trouwens, hoe sneller ik een 06 krijg, hoe sneller ik genezen ben (rare voorstellen, ghosting), is meestal mijn ervaring. Ik ben nu dus extra zuinig op mijn 06-nummer.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
maandag 10 juni 2019 om 19:57
maandag 10 juni 2019 om 19:58
Die neem ik nooit op. Vorige week ben ik meerdere keren per dag, dagenlang gebeld. Geen voicemailbericht is dus niet belangrijk denk ik dan.MelanieV schreef: ↑10-06-2019 19:47Helemaal mee eens.
Verder lees ik mee, ik heb soms dezelfde frustraties.
Misschien kom ik uit een ei, maar uit nood geboren heb ik op internet gevonden hoe je anoniem kunt bellen. Op mijn telefoonnummer kon ik die functie niet vinden.
#31# voor het te bellen telefoonnummer zetten, als je je mobiele telefoonnummer (nog) niet wil geven maar wel een nummer hebt en een telefoongesprek wil voeren.
Iemand hier ervaring mee?
Trouwens, hoe sneller ik een 06 krijg, hoe sneller ik genezen ben (rare voorstellen, ghosting), is meestal mijn ervaring. Ik ben nu dus extra zuinig op mijn 06-nummer.
maandag 10 juni 2019 om 20:05
maandag 10 juni 2019 om 20:07
Tja wat zou je kunnen doen? Ik zou ook niet weten hoe ik in de rij bij AH een date kan scoren. Weet ook niet of diegene single is natuurlijk. Misschien volgende keer op dezelfde tijd naar de winkel gaan?
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 20:17
Jaa inderdaad! Dat ervaar ik al een hele tijd. Ik hoef me niks af te vragen. Nergens over te piekeren. En zelfs zonder met daten bezig te zijn krijg ik ineens een appje van een ex date. Die doe ik meteen af, maar tochMoon-Alisa schreef: ↑10-06-2019 20:05Hele voordeel van dat datinggedoe vind ik wel, als je besluit er weer mee te stoppen is dat zo heerlijk. Niemand die om je aandacht vraagt, geen gepuzzel wanneer de date te plannen, geen verongelijkte smiley als je een half dagdeel niet teruggeappt hebt.
Zo heerlijk rustig. Echt![]()
maandag 10 juni 2019 om 20:22
Zo heb ik in 2012 ook gedacht en ben toen gestopt met Paiq. IRL wel wat mannen ontmoet maar het heeft niet tot een langdurige relatie geleid.
Nu heb ik denk ik in maart Paiq weer eens afgestoft. Mijn wachtwoord werkte nog maar was wel aan een nieuwe foto toe.
En nu weet ik weer waarom ik er in 2012 klaar mee was
Nu heb ik denk ik in maart Paiq weer eens afgestoft. Mijn wachtwoord werkte nog maar was wel aan een nieuwe foto toe.
En nu weet ik weer waarom ik er in 2012 klaar mee was
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 20:34
Niet gedate via internet.
Wel mensen tegengekomen in het echte leven. Maar op een gegeven moment bleef het een beetje hangen bij twee personen die eens in de zoveel tijd weer opduiken en er kwam weinig nieuws voorbij. Op het werk zijn de meeste mannen gesetteld. Uitgaan doe ik niet zoveel. Toen dacht ik, ik kijk weer eens op Paiq. Maar ik vind nu al dat ik er veel te veel tijd in heb gestoken.
Nu weer even rust, haha. En hopen dat er 'gewoon' een leuke man voorbij komt.
Wel mensen tegengekomen in het echte leven. Maar op een gegeven moment bleef het een beetje hangen bij twee personen die eens in de zoveel tijd weer opduiken en er kwam weinig nieuws voorbij. Op het werk zijn de meeste mannen gesetteld. Uitgaan doe ik niet zoveel. Toen dacht ik, ik kijk weer eens op Paiq. Maar ik vind nu al dat ik er veel te veel tijd in heb gestoken.
Nu weer even rust, haha. En hopen dat er 'gewoon' een leuke man voorbij komt.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 20:55
Tja. Eentje was uiteindelijk echt niet leuk (vroeger overigens wel maar er moet onderweg iets vreselijk mis gegaan zijn met die gast) maar wist altijd op te duiken op een moment dat ik er gevoelig voor was. Dan weer met een nieuw nummer, dan weer via FB-chat omdat ie op de app al geblokkeerd was, hij was erg creatief. Sinds februari is ie echt overal geblockt en ik heb m sindsdien niet meer met nieuwe nummers zien verschijnen.
Die ander is echt heel leuk maar zit in een andere levensfase. Veel op reis, jong nog, etc.
Maargoed verder zijn veel mannen van mijn leeftijd in de fase van samenwonen, trouwen, kleine kinderen.
Misschien is Paiq ook gewoon wat triester geworden door de jaren heen. 8 jaar geleden vond ik het nog best oké.
Die ander is echt heel leuk maar zit in een andere levensfase. Veel op reis, jong nog, etc.
Maargoed verder zijn veel mannen van mijn leeftijd in de fase van samenwonen, trouwen, kleine kinderen.
Misschien is Paiq ook gewoon wat triester geworden door de jaren heen. 8 jaar geleden vond ik het nog best oké.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 23:14
Je moet geluk hebben met wie je in contact komt natuurlijk. Ik had periodes waarbij ik de ene leuke na de andere tegenkwam. Maar ook dat werkelijk elk gesprek saai was en de foto's ook niks waren.
Maar er sprong er maar heel zelden eentje uit en die zag mij dan niet zitten. Ik vond het vermoeiend dus ik stopte. Geen kracht meer voor
Maar er sprong er maar heel zelden eentje uit en die zag mij dan niet zitten. Ik vond het vermoeiend dus ik stopte. Geen kracht meer voor
dinsdag 11 juni 2019 om 08:27
Grappig dat jij de enige bent die reageert op mijn verhaal terwijl de TO in haar OP vraagt hoe moed te houden.
Blijkbaar zijn succesverhalen toch minder interessant dan blijven hangen in het idee dat er alleen nog maar verschrikkelijke mannen zijn...
dinsdag 11 juni 2019 om 08:54
Pardon! Wat een aanname en lekkr negatief! Ik heb jouw verhaal gelezen, maar mijn vraag in dit topic is hoe je om kan blijven gaan met rare figuren... dat er fijne relaties uit een date komen dat weet ik, een paar vriendinnen van mij hebben een relatie via een datingsite en een is onlangs getrouwd met hem
Jouw verhaal komt meer over als ... mij is het wel gelukt, zoiets van tegen iemand zeggen die werkeloos is, kijk ik heb wel een basn, weinig empatisch en heb je ook niks aan! Ik geloof zeker in leuke, aardige mannen... heb een hele leuke, fijne relatie gehad en heb veel aardige mannen in mijn omgeving, en ben totaal geen negatieve denker... maar via een datingsite is het toch een kwestie van geluk, denk ik!
dinsdag 11 juni 2019 om 09:12
Dat jij mijn verhaal zo opvat vind ik dan weer veelzeggend, maar dat mag natuurlijk.Jolan76 schreef: ↑11-06-2019 08:54Pardon! Wat een aanname en lekkr negatief! Ik heb jouw verhaal gelezen, maar mijn vraag in dit topic is hoe je om kan blijven gaan met rare figuren... dat er fijne relaties uit een date komen dat weet ik, een paar vriendinnen van mij hebben een relatie via een datingsite en een is onlangs getrouwd met hem![]()
Jouw verhaal komt meer over als ... mij is het wel gelukt, zoiets van tegen iemand zeggen die werkeloos is, kijk ik heb wel een basn, weinig empatisch en heb je ook niks aan! Ik geloof zeker in leuke, aardige mannen... heb een hele leuke, fijne relatie gehad en heb veel aardige mannen in mijn omgeving, en ben totaal geen negatieve denker... maar via een datingsite is het toch een kwestie van geluk, denk ik!
Succes met het daten dan maar!