Vertrouwen houden met daten
zondag 9 juni 2019 om 23:25
Hi,
Heb een lange relatie gehad maar ben nu alweer enige tijd aan het daten. Ik heb een fijn leven, veel vrienden, leuk werk... maar zou het leuk vinden om iemand tegen te komen waarmee het klikt
Mijn date-ervaringen zijn wisselend aardige mannen, maar helaas niet de klik, mannen die graag willen maar ik het niet zo voel, tot startende probeersels van een paar maanden. Ook sta ik wel eens een periode niet op een datingsite, ik vermaak me prima, m ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...
Nou heb ik ook een aantal keren vervelende dingen meegemaakt; vele bdsm uitnodigingen, of ik mee ga naar een parenclub, uiteraard dickpics, een man waarmee ik een paar maanden heb gedate bleek (kwam ik achter) getrouwd te zijn. Ik heb een aantal x geappt en gebeld met iemand die niet degene was vd foto (kwam ik later achter) en vandaag had ik een afspraak met een date, we hadden fijn normaal whatsapp contact, en hij is niet komen opdagen Pff
Ik heb gewoon normale foto’s (die ik ook op facebook heb) gezellige gesprekken etc... Zie er totaal niet ordinair uit ofzo en geef ook aan serieuze intenties te hebben (zonder het zwaar te maken). Blokkeer alle idioten ook meteen maar.. Ik weet wel dat zulke dingen gebeuren met internetdaten ..toch raakt het me en ik merk dat ik een beetje wantrouwig wordt; Waarom kan hij alleen overdag bellen, isie getrouwd? Oh nee... niet weer alleen seks, dat zijn wel gedachten die ik soms heb.. en dat wil ik helemaal niet, ik wil vertrouwen houden, anders sta je niet open voor een nieuwe liefde, denk ik. Maar hoe doe je dat...? Vind het soms knap lastig! Wie heeft ook deze ervaringen .. hoe hou je je hart open, maar blijf je wel scherp? Hebben jullie tips?
Heb een lange relatie gehad maar ben nu alweer enige tijd aan het daten. Ik heb een fijn leven, veel vrienden, leuk werk... maar zou het leuk vinden om iemand tegen te komen waarmee het klikt
Mijn date-ervaringen zijn wisselend aardige mannen, maar helaas niet de klik, mannen die graag willen maar ik het niet zo voel, tot startende probeersels van een paar maanden. Ook sta ik wel eens een periode niet op een datingsite, ik vermaak me prima, m ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...
Nou heb ik ook een aantal keren vervelende dingen meegemaakt; vele bdsm uitnodigingen, of ik mee ga naar een parenclub, uiteraard dickpics, een man waarmee ik een paar maanden heb gedate bleek (kwam ik achter) getrouwd te zijn. Ik heb een aantal x geappt en gebeld met iemand die niet degene was vd foto (kwam ik later achter) en vandaag had ik een afspraak met een date, we hadden fijn normaal whatsapp contact, en hij is niet komen opdagen Pff
Ik heb gewoon normale foto’s (die ik ook op facebook heb) gezellige gesprekken etc... Zie er totaal niet ordinair uit ofzo en geef ook aan serieuze intenties te hebben (zonder het zwaar te maken). Blokkeer alle idioten ook meteen maar.. Ik weet wel dat zulke dingen gebeuren met internetdaten ..toch raakt het me en ik merk dat ik een beetje wantrouwig wordt; Waarom kan hij alleen overdag bellen, isie getrouwd? Oh nee... niet weer alleen seks, dat zijn wel gedachten die ik soms heb.. en dat wil ik helemaal niet, ik wil vertrouwen houden, anders sta je niet open voor een nieuwe liefde, denk ik. Maar hoe doe je dat...? Vind het soms knap lastig! Wie heeft ook deze ervaringen .. hoe hou je je hart open, maar blijf je wel scherp? Hebben jullie tips?
maandag 10 juni 2019 om 15:30
Je hoeft helemaal niet van het slechtste uit te gaan, maar gewoon met een gezonde kritische blik naar dingen te kijken. Als bij wijze van spreken iemand aan jouw deur staat om je iets te verkopen, denk je ook na over diens motieven e.d.Jolan76 schreef: ↑10-06-2019 15:13Jaa ... mschien sta ik er met teveel vertrouwen in juist, bedenk ik me nu. Ik ben niet naïef, maar ben wel een positief mens, misschien dat ik idd het vanuit een andere hoek moet bekijken... van het slechte uitgaan, vind dat wel lastig, ben een vrolijk type...
Heb ook nog even mn foto’s doorgespit, en een zomerfoto waar ik heel vrolijk op sta, daar heb ik blote schouders op, misschien die toch maar niet meer doen, is wel een nette foto, maar ja ... ik weet het anders ook niet!
Ik baseer mijn indruk over iemand eigenlijk op mailcontact en natuurlijk een beetje op foto's. Neemt iemand de moeite om elkaar een beetje te leren kennen, schrijft iemand dingen die ik interessant vind, reageert iemand op wat jij schrijft etc. Stel eigenlijk vrijwel nooit zelf een afspraak voor, maar dat is omdat mannen meestal sneller er mee zijn.
maandag 10 juni 2019 om 15:40
Luister eens, van mij moet een vrouw iedere foto kunnen plaatsen. Het is de andere kant die fout reageert. Dus als jij blote schouders hebt op een foto Is dat uiteraard geen probleemJolan76 schreef: ↑10-06-2019 15:13Jaa ... mschien sta ik er met teveel vertrouwen in juist, bedenk ik me nu. Ik ben niet naïef, maar ben wel een positief mens, misschien dat ik idd het vanuit een andere hoek moet bekijken... van het slechte uitgaan, vind dat wel lastig, ben een vrolijk type...
Heb ook nog even mn foto’s doorgespit, en een zomerfoto waar ik heel vrolijk op sta, daar heb ik blote schouders op, misschien die toch maar niet meer doen, is wel een nette foto, maar ja ... ik weet het anders ook niet!
Alleen is het geen gek idee om een man eens te laten naar je profiel. Andersom heb ik een vriend wel eens zo geholpen.
Verder realiseer ik me dat mijn tekst heel negatief overkomt. Dat ben ik niet, denk ik.
Maar in eerste contacten ben ik gezond kritisch ( hoop ik). Ik denk heus niet dat iedere man een liegende vreemdganger is.
Maar eerlijk gezegd ben ik zelf ben
ook niet helemaal eerlijk, de lulligs situaties in mijn leven, her feit dat ik ondanks een goed inkomen altijd rood sta.... die noem ik niet. Ik lieg een beetje over mijn gewicht en noem mezelf zorgzaam. Dat ben ik ook wel, maar dan alleen voor mijn kinderen.
Dat soort leugens bedoel ik, de lijken die pas na een tijdje uit de kast komen. Daar moet je op bedacht zijn.
En luister naar je intuïtie. Soms willen we zo graag, dat we die uitschakelen. Als ik bij het appen al geen goed gevoel heb, kap ik het tegenwoordig zonder pardon af.
maandag 10 juni 2019 om 15:40
@arielle ja laat ook altijd de man het voorstel doen v een afspraak en gesprekken let ik ook op, geen seksueel getinte dingen etc... en kijk ook hoe geinteresseerd zijn in mij als mens.. Ik moet proberen een modus te vinden tussen opletten en openstaan bij een nieuw contact. Wat ik wel vaak krijg te horen is dat ik zo open en vrolijk overkom... mschien is dat het ook wel ... dat ik daardoor van die gekke verzoeken soms krijg. Terwijl ik best een serieus iemand ben, een vrolijk serieus mens
Ff wat chagerijnige foto’s erbij doen Haha
maandag 10 juni 2019 om 15:59
Goed te horen dat er meer mensen zijn die absoluut niet thuis afspreken. Ik wil toch, als het niks is, weer in anonimiteit kunnen opgaan. Zonder dat zo iemand weet waar ik woon.
Vond het jammer dat het zo'n heet hangijzer bleef bij die ene kerel. Dat we niet tot een tijd en plaats kwamen en dat dat dan door mij kwam omdat ik niet bij mij thuis wilde. Alsof er echt helemaal geen andere mogelijkheden zijn.
Vond het jammer dat het zo'n heet hangijzer bleef bij die ene kerel. Dat we niet tot een tijd en plaats kwamen en dat dat dan door mij kwam omdat ik niet bij mij thuis wilde. Alsof er echt helemaal geen andere mogelijkheden zijn.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 16:04
Als een 1e date afspreken al zo moeizaam gaat, bedenk dan hoe het in een relatie zou gaan. Dit was dus geen match.
Ik vind dat het eerste contact tot aan de date soepel en relaxt moet lopen. Als dat al niet zo is ga ik ook niet daten. Je moet je niet allebei in bochten wringen om het maar passend te krijgen.
En daar zijn er maar weinig van, maar het kan wel. Heb dat meerdere keren ervaren maar er miste dan toch de bekende vonk
Ik vind dat het eerste contact tot aan de date soepel en relaxt moet lopen. Als dat al niet zo is ga ik ook niet daten. Je moet je niet allebei in bochten wringen om het maar passend te krijgen.
En daar zijn er maar weinig van, maar het kan wel. Heb dat meerdere keren ervaren maar er miste dan toch de bekende vonk
maandag 10 juni 2019 om 16:06
Over rode vlaggen gesproken..
Mannen die meteen thuis willen afspreken. En zeker degenen die gaan drammen als je aangeeft in een café af te willen spreken.
Waarom thuis afspreken? Dat kan als het klikt altijd nog.
Mannen die daar geen geduld voor hebben zijn dan kennelijk naar iets anders op zoek. Ik heb er dan al geen zin meer in.
De mannen die dat voorstelden bleken later dan ook altijd gewoon snelle sex te willen. En gelukkig had ik daar dan nog niet mee afgesproken.
Ik heb ook heel veel aan internetdaten gedaan en werd steeds beter in de "voorselectie".
En wat betreft de foto's.. Ik had in mijn ogen een leuke neutrale vakantie foto geplaatst.. Zegt mijn vriend nu (eerst date dus) later over die foto's dat hij ze lekker vond...
Ik had een shirtje aan op die foto en hij vond dat m'n borsten zo goed zichtbaar waren... (geen decolleté en gewoon 'n heel normaal niet sexy shirtje)
Soms kunnen mannen dingen sexy vinden die voor mij echt totaal niet sexy zijn...
Dus idd mss een goeie tip om eens een man naar je foto's te laten kijken.
Mannen die meteen thuis willen afspreken. En zeker degenen die gaan drammen als je aangeeft in een café af te willen spreken.
Mannen die daar geen geduld voor hebben zijn dan kennelijk naar iets anders op zoek. Ik heb er dan al geen zin meer in.
De mannen die dat voorstelden bleken later dan ook altijd gewoon snelle sex te willen. En gelukkig had ik daar dan nog niet mee afgesproken.
Ik heb ook heel veel aan internetdaten gedaan en werd steeds beter in de "voorselectie".
En wat betreft de foto's.. Ik had in mijn ogen een leuke neutrale vakantie foto geplaatst.. Zegt mijn vriend nu (eerst date dus) later over die foto's dat hij ze lekker vond...
Ik had een shirtje aan op die foto en hij vond dat m'n borsten zo goed zichtbaar waren... (geen decolleté en gewoon 'n heel normaal niet sexy shirtje)
Soms kunnen mannen dingen sexy vinden die voor mij echt totaal niet sexy zijn...
maandag 10 juni 2019 om 16:09
Moon-Alisa schreef: ↑10-06-2019 11:42Waar ik ook zo ziek van word, is dat je gewoon bezig bent met van alles en dat ze dan een sexy foto willen. Euh.... hallo ik zit te studeren en ik moet even verder. (Bovendien ben ik gewoon moe van de hele dag en ben ik niet zo fotogeniek meer)
En maar zeuren. 'Alleen maar even een foto'tje... waarom heb je nou nooit tijd? Is je man thuis dan? blablabla'
Ik ben zo iemand waar je nooit advies van aan moet nemen, maar zo’n vraag zou voor mij al een exit-reden zijn. Zoiets vraag je toch niet? Volkomen onbeschoft. En dan nog zeuren ook? Wát een idioot.
maandag 10 juni 2019 om 16:09
Mijn ervaring is, als een man dat als enigste wil, thuis afspreken, dat het toch echt alleen maar om seks gaat... Hij wil niet teveel tijd in iemand steken en hup van de bank in je bed. Nooit maar dan ook nooit thuis afspreken... je weet ook niet wat je in huis haalt! Gewoon op neutraal terrein iets afspreken is heel normaal!Moon-Alisa schreef: ↑10-06-2019 15:59Goed te horen dat er meer mensen zijn die absoluut niet thuis afspreken. Ik wil toch, als het niks is, weer in anonimiteit kunnen opgaan. Zonder dat zo iemand weet waar ik woon.
maandag 10 juni 2019 om 16:17
eva333 schreef: ↑10-06-2019 16:06Over rode vlaggen gesproken..
Jaaa haha... mschien dat ik dat wel eens laat doen idd, ik vind mezelf ook gewoon leuk op foto’s staan, maar idd mannen kijken anders! Aan de andere kant, je mag toch ook gewoon ‘vrouw’ zijn, anders moet je in een nonnen-outfit op de foto’s Haha ... dan krijg je mschien betere reacties... alhoewel daar hebben ze vast ook wel weer een fantasie over ...
maandag 10 juni 2019 om 16:17
Je hebt wel gelijk. Alleen ik neem op een gegeven moment het besluit dat ik de ander IRL wil ontmoeten. En als de ander aangeeft mij ook te willen zien, doe ik echt mijn best om dat voor elkaar te krijgen.Julus schreef: ↑10-06-2019 16:04Als een 1e date afspreken al zo moeizaam gaat, bedenk dan hoe het in een relatie zou gaan. Dit was dus geen match.
Wil ik best een stukje reizen, best na een werkdag afspreken als de ander niet in het weekend kan, ik ga er dan gewoon voor om de ontmoeting te realiseren. En als het de ander allemaal niet zo boeit of erger nog, als hij niet wil en met allemaal smoezen komt, is dat lastig. Ik heb dat vaker meegemaakt, als ik besluit de ander te willen ontmoeten dan wil ik dat ECHT. Wil ik weten met wie ik contact heb. En daar gaat het dus heel vaak mis, dat ik denk dat we een datum aan het zoeken zijn en die ander is opeens vier dagen offline. En normaal vind ik het prima om vier dagen niet te chatten, maar niet als we naar mijn idee bezig zijn een datum te prikken.
Nouja ik heb eigenlijk maar twee keer een écht leuke vent ontmoet op de chat. Het grappige is dat de allereerste nog steeds de leukste is/was. Daar heb ik nog best vaak mee afgesproken en ook al werd het geen relatie, we hadden het heel leuk. Ging ook altijd met respect, vond ik. Was ook een vent die gewoon goed in zijn vel zat zonder minderwaardigheidscomplexen etc.
Was voor hem ook de eerste internetdate en het is meer dan 10 jaar geleden dus wellicht nog een andere tijd op datinggebied.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 16:19
O ja dat van die foto's. Ik hoorde dat ik vast heel ondeugend ben. Ik snapte er niks van. Man vertelde dat het een bepaalde blik op een foto was..echt. Mannen zien wat ze graag willen zien als ze geil zijn. Ook dingen als lekker kontje, terwijl ik een gewone vakantiefoto had waarop ik van de achterkant te zien was. Ik vind het vermoeiend
maandag 10 juni 2019 om 16:22
Moon, ik denk dan dat jij het erg graag wilde en die mannen hadden dan meerdere contacten. En gaven daar de voorkeur aan. Een man die jou graag wil zien zal snel iets voorstellen want is bang dat jij wordt weggekaapt.
Ik stel nooit iets voor zelf. Slechte ervaringen mee.
Ja leuke normale mannen heb ik ook gedate. Werd heel gezellig maar dan was het meer friendzone. Dus dat bloedt ook weer dood
Ja leuke normale mannen heb ik ook gedate. Werd heel gezellig maar dan was het meer friendzone. Dus dat bloedt ook weer dood
maandag 10 juni 2019 om 16:31
maandag 10 juni 2019 om 16:32
maandag 10 juni 2019 om 16:38
Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 16:31Veel mannen zien vrouwen als een wandelend neukgat. Niet alle mannen natuurlijk, wel veel. Hoe ouder ik word, hoe meer ik zie dat de leuke, galante types bezet zijn en de asociale dickpic types overblijven.
maandag 10 juni 2019 om 16:51
Zou kunnen. Maar bij mij is chatten niet om het chatten, het is niet de bedoeling dat we tot Sint Juttemis blijven chatten en dat we 'wel zien of er een date komt'. Als iemand niet wil daten heeft het chatten ook geen zin, bij mij.Julus schreef: ↑10-06-2019 16:22Moon, ik denk dan dat jij het erg graag wilde en die mannen hadden dan meerdere contacten. En gaven daar de voorkeur aan. Een man die jou graag wil zien zal snel iets voorstellen want is bang dat jij wordt weggekaapt.
Nou is het niet zo dat altijd iedereen afzegt en ik nog nooit iemand gezien heb, zo erg is het ook niet. Ik was een jaar of tien geleden een tijdje actief en heb wel wat mannen ontmoet maar meestal was ik degene die het bij één ontmoeting wilde laten.
Ach ik denk altijd maar weer terug aan die allereerste date. Dat dat gewoon helemaal zonder gedoe tot stand is gekomen en gewoon leuk was ook zonder gezeik achteraf. Het BESTAAT wel.
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 17:00
Ik vind juist niet dat je uit moet gaan van het negatieve.
Is het daadwerkelijk echt zo erg? Dat bijna elke man alleen maar seks wil of je laat zitten? Oprechte vraag hoor, want nu komt het op mij over alsof het bijna nooit een gezellige avond is.
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand afzei en dat het daarna nooit meer van was gekomen, maar dat is toch niet laten zitten? Zo gaan die dingen soms gewoon. Of dat er geen aantrekkingskracht was of zo, maar toch altijd me wel vermaakt. 1 A 2 keer echt een debiel gehad, maar dat levert dan wel weer een grappig verhaal op.
Ik heb verder niet echt tips, want bij mij is het gewoon heel anders. misschien toch regio of leeftijdsgroep op zo? Wellicht is het zo dat als je wat jonger bent er nog meer vrijgezelle mannen rondlopen zonder issues. (al is dat een beetje een uit de lucht gegrepen gedachte van me nu.) Maar ja daar heb jij natuurlijk niks aan.
Maar ik denk wel dat je echt mensen positief moet blijven inschatten, anders haal j eecht al je plezier uit het daten. Daten moet voornamelijk gewoon leuk zijn.
Is het daadwerkelijk echt zo erg? Dat bijna elke man alleen maar seks wil of je laat zitten? Oprechte vraag hoor, want nu komt het op mij over alsof het bijna nooit een gezellige avond is.
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand afzei en dat het daarna nooit meer van was gekomen, maar dat is toch niet laten zitten? Zo gaan die dingen soms gewoon. Of dat er geen aantrekkingskracht was of zo, maar toch altijd me wel vermaakt. 1 A 2 keer echt een debiel gehad, maar dat levert dan wel weer een grappig verhaal op.
Ik heb verder niet echt tips, want bij mij is het gewoon heel anders. misschien toch regio of leeftijdsgroep op zo? Wellicht is het zo dat als je wat jonger bent er nog meer vrijgezelle mannen rondlopen zonder issues. (al is dat een beetje een uit de lucht gegrepen gedachte van me nu.) Maar ja daar heb jij natuurlijk niks aan.
Maar ik denk wel dat je echt mensen positief moet blijven inschatten, anders haal j eecht al je plezier uit het daten. Daten moet voornamelijk gewoon leuk zijn.
maandag 10 juni 2019 om 17:13
Ohh!Jolan76 schreef: ↑10-06-2019 10:25@ikbedoelhetgoed ik snap wat je bedoeld, sta er ook echt v open, real life, graag zelfs) maar om het aardig te zeggen, de mannen die zo’n single-real-life-iets doen, is mijn ervaring, zijn echt types die sociaal supernerdy zijn (zonder vrienden, TU Delft types etc) .. heel aardig, bedoel het niet onaardig, maar de ‘gewone’ beetje vlotte mannen doen dat niet ofzo, vind dat ook vaag ...
maandag 10 juni 2019 om 17:14
Tja er zijn er veel die dat vragen. Nou date ik via Paiq, en dat gooit een beetje alles door elkaar qua serieuze en minder serieuze daters. Iig is betreffende man idd geblokkeerd nu.
(En met ik date via Paiq bedoel ik: Ik leg contact via Paiq en probeer tevergeefs tot een date te komen
Je kunt méér.
maandag 10 juni 2019 om 17:22
winkje87 schreef: ↑10-06-2019 17:00Ik vind juist niet dat je uit moet gaan van het negatieve.
Niet elke date is vervelend, integendeel..best gezellige dates gehad , gelukkig wel.. dat zeg ik ook in m’n inleiding.. Alleen heb je er best wat rotte appels tussen, daar moet je je ook niet op focussen (I know) maar het doet wel wat met je... dat is waar ik graag tips over wil uitwisselen. Erover praten helpt
Wat leeftijd en regio betreft... daar zou je misschien weleens gelijk in kunnen hebben. Ik zit vlakbij A’dam ... en andere grote steden, een vriendin v mij uit Brabant heeft veel ‘vriendelijkere’ dates en toen ik op vakantie was in Zeeland, toen keek ik ook ‘ns op een site, en kreeg veel rustigere, serieuzere, aardigere reacties.
Wil best wat met iemand uit het oosten, noorden of zuiden, maar ja... logistiek met kids etc ... niet ideaal!
maandag 10 juni 2019 om 17:23
Selecteert wel makkelijk weg dan. Wat een idioten. Je bent geen stuk vlees.
maandag 10 juni 2019 om 17:34
Ik woon in A'dam dus dat zal het dan niet zijn.
Ik kan me voorstellen dat als je kinderen hebt dat je niet zomaar een oppas regelt, dus dat je ook meer gewicht aan een afspraak hangt. Dus even spontaan iets verzetten is dan vervelend. En wellicht ook dat je het dan erger is als het niet geweldig was, want je hebt er zelf wat meer voor moeten regelen dan enkel even op de fiets te springen.
Probeer de negatieven ervaringen niet te veel te onthouden, dat en focus je op de leuke. Dat het soms niks wordt is nou eenmaal hoe het loopt. Met het gros van de mannen op deze aardbol is er gewoon niet genoeg een klik van weerskanten. Zo lang je in het proces plezier blijft houden komt er vanzelf wel een blijvertje voorbij. Als je je te veel op het negatieve focust en geen plezier meer in het daten hebt dan heb je denk ik de kans dat dat door kan schemeren op je dates.
Ik kan me voorstellen dat als je kinderen hebt dat je niet zomaar een oppas regelt, dus dat je ook meer gewicht aan een afspraak hangt. Dus even spontaan iets verzetten is dan vervelend. En wellicht ook dat je het dan erger is als het niet geweldig was, want je hebt er zelf wat meer voor moeten regelen dan enkel even op de fiets te springen.
Probeer de negatieven ervaringen niet te veel te onthouden, dat en focus je op de leuke. Dat het soms niks wordt is nou eenmaal hoe het loopt. Met het gros van de mannen op deze aardbol is er gewoon niet genoeg een klik van weerskanten. Zo lang je in het proces plezier blijft houden komt er vanzelf wel een blijvertje voorbij. Als je je te veel op het negatieve focust en geen plezier meer in het daten hebt dan heb je denk ik de kans dat dat door kan schemeren op je dates.