Vertrouwen op onderbuikgevoelens?

21-01-2022 13:40 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 33 jaar en ben nu sinds twee maanden aan het daten met een man van dezelfde leeftijd. Hij is ontzettend lief voor me en doet van alles voor me, bijvoorbeeld koken als ik bij hem ben en van alles voor me pakken. Ik ben dit niet gewend dat iemand zo zacht is van karakter en voor me wilt zorgen.

Nu is er iets wat ik toch niet heel leuk vind maar waarschijnlijk stel ik me aan, vandaar dit topic. Van begin af aan heeft hij het regelmatig over bijvoorbeeld seks met zijn exen. Niet dat hij zijn ex ophemelt op dat gebied maar bijvoorbeeld dat zij hem pijpte en er de ene keer meer sperma uit kwam bij hem dan de andere keer en dan doet hij zijn ex na hoe zijn deed met haar mond. Beetje bijzondere opmerking vind ik dat. Waarom daarover hebben vraag ik me af.
Hij zegt ook als er een vrouw op tv komt dat hij dat een mooie vrouw vindt. Hij laat weten dat als hij in een relatie zit en met zijn vriendin op straat loopt hij wel naar andere vrouwen kijkt en glimlacht.
Hij zei dat hij grote borsten mooi vindt (ik heb een a cup). Ik word hier onzeker van omdat hij het zo zegt allemaal in het begin dat we elkaar leren kennen. Is het erg als je in het begin al twijfels hebt?

Ik weet dat ik onzeker kan zijn en ik wil een lieve man niet laten lopen door mijn eigen onzekerheid. Dus geef me maar eerlijk antwoord, ik denk ook wel dat ik me aanstel? Kennen jullie ook mannen die zo praten?

Hij heeft ook gezegd dat hij als hij vrijgezel is regelmatig een one night stand heeft met vrouwen die hij na die ene keer nooit meer ziet. En dat hij vrouwen geile berichten stuurt op op datingsites. Maar hij zegt dat hij nu opeens geen behoefte meer aan dat alles heeft nu hij mij heeft leren kennen en dat hij helemaal voor mij wilt gaan. Ik vind dat lief natuurlijk. Denken jullie dat iemand die nogal seksueel is ingesteld tevreden kan blijven met één vrouw? Hij geefg me trouwens veel complimenten en behandelt me echt goed. Hij zegt ook van zichzelf dat hij te goed is voor vrouwen.

Laat het me alsjeblieft weten of ik me aanstel.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
blauwk0us schreef:
21-01-2022 14:17
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat dit ook een rode vlag kan zijn. Dat hij dit niet zomaar uit liefde doet, maar (bewust of onbewust) zijn best doet om veel positieve dingen aan te brengen in de relatie om weg te kunnen komen met de negatieve dingen.

Het klinkt ook wat vaderlijk/betuttelend of een andere term waar ik niet op kan komen, en ondertussen enorm overtuigd van zichzelf. En als jij, TO, je niet goed verzorgd en geliefd door hem voelt, dan ligt dat natuurlijk aan jou, want hij is immers hartstikke lief voor vrouwen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Miranda3232 schreef:
21-01-2022 14:08
Met dat hij zegt dat hij te goed is voor vrouwen bedoelt hij dat hij alles voor ze doet en heel goed voor ze zorgt. En dat hij dan toch vaak gekwetst wordt. Maar hoe kan het dan dat ik me gekwetst voel door zijn opmerkingen? Ik weet wel dat veel mannen die vrijgezel zijn regelmatig one night stands hebben en geile berichten naar vrouwen sturen? Maar ik krijg het vermoeden dat als hij in een relatie zit hij ook nog veel behoefte heeft aan spannende dingen.
Hij doet alles voor ze.
Hij word gekwetst
Hij maakt dat JIJ je gekwetst voelt.

Deze man snapt het niet. Keer op keer, relatie na relatie.

Niet jouw project om te fixen!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageert hij als je aangeeft dat je niet hoeft te horen hoe exen hem pijpten en dat je niet alle details hoeft te horen van zijn sexverleden?
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
21-01-2022 13:54
Als jij bereid bent dat te slikken
.
Je bedoelt die sperma ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Miranda3232 schreef:
21-01-2022 14:08
Met dat hij zegt dat hij te goed is voor vrouwen bedoelt hij dat hij alles voor ze doet en heel goed voor ze zorgt. En dat hij dan toch vaak gekwetst wordt. Maar hoe kan het dan dat ik me gekwetst voel door zijn opmerkingen? Ik weet wel dat veel mannen die vrijgezel zijn regelmatig one night stands hebben en geile berichten naar vrouwen sturen? Maar ik krijg het vermoeden dat als hij in een relatie zit hij ook nog veel behoefte heeft aan spannende dingen.
Jouw uitleg maakt het niet ineens een minder domme opmerking van hem to.
Tel daar z’n andere domme opmerkingen bij op, zoals over borsten.
Een man (of vrouw) die als vrijgezel graag contact zocht met anderen voor seks kan heus wel gewoon trouw zijn in een relatie maar ik vrees, aan de hand van wat jij schrijft, dat hij er niet 1 van is. Het klinkt alsof hij je vast voorbereid dat als de nieuwigheid eraf is hij z’n aandacht gaat halen op datingsites of social media.
Moet je maar net zin in hebben, een aandachtshoerende vriend.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-01-2022 14:19
Het klinkt ook wat vaderlijk/betuttelend of een andere term waar ik niet op kan komen, en ondertussen enorm overtuigd van zichzelf. En als jij, TO, je niet goed verzorgd en geliefd door hem voelt, dan ligt dat natuurlijk aan jou, want hij is immers hartstikke lief voor vrouwen?
Paternalisme?


er zit in ieder geval een totaal scheve verhouding in hoe hij naar vrouwen kijkt
hij ziet ze niet als gelijkwaardig
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-01-2022 14:35
Paternalisme?


er zit in ieder geval een totaal scheve verhouding in hoe hij naar vrouwen kijkt
hij ziet ze niet als gelijkwaardig
ja zoiets.

Inderdaad ongelijkwaardig. Een beetje 'Ach meisje, je snapt het/mij niet'
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je niet aan hoor.
Draai het eens om. Spiegelgedrag noem ik dat. Gewoon om te polsen hoe hij het vind.
Dus als jullie tv kijken en je ziet een leuke man, dat je dan zegt: pohhh dáár glij ik nou van de bank van!
Of dat je zegt: m'n exen hadden veel grotere piemols, daar wist ik me soms geen raad mee. En m'n ex deed zo en zo met z'n tong.

Als hij dan begint te stuiteren, dan zeg je: en dat is nu exact hetzelfde gedrag wat je bij mij ook doet. Wat vind je daar van?

Nogmaals je stelt je niet aan, maar het komt over alsof hij helemaal vol van zichzelf is.
Alle reacties Link kopieren
Binnusje schreef:
21-01-2022 14:43
Je stelt je niet aan hoor.
Draai het eens om. Spiegelgedrag noem ik dat. Gewoon om te polsen hoe hij het vind.
Dus als jullie tv kijken en je ziet een leuke man, dat je dan zegt: pohhh dáár glij ik nou van de bank van!
Of dat je zegt: m'n exen hadden veel grotere piemols, daar wist ik me soms geen raad mee. En m'n ex deed zo en zo met z'n tong.

Als hij dan begint te stuiteren, dan zeg je: en dat is nu exact hetzelfde gedrag wat je bij mij ook doet. Wat vind je daar van?
ik vind dat echt intens kinderachtig. In een volwassen relatie kun je toch gewoon uitleggen, wat je niet oke vindt?? zonder spelletjes???
Alle reacties Link kopieren
Binnusje schreef:
21-01-2022 14:43
Je stelt je niet aan hoor.
Draai het eens om. Spiegelgedrag noem ik dat. Gewoon om te polsen hoe hij het vind.
Dus als jullie tv kijken en je ziet een leuke man, dat je dan zegt: pohhh dáár glij ik nou van de bank van!
Of dat je zegt: m'n exen hadden veel grotere piemols, daar wist ik me soms geen raad mee. En m'n ex deed zo en zo met z'n tong.

Als hij dan begint te stuiteren, dan zeg je: en dat is nu exact hetzelfde gedrag wat je bij mij ook doet. Wat vind je daar van?

Nogmaals je stelt je niet aan, maar het komt over alsof hij helemaal vol van zichzelf is.

of hij ziet het als een uitdaging en gaat ook zo en zo doen met z'n tong, tot vervelends toe.

Neehoor, gewoon aangeven en als hij vindt dat jij je aanstelt, dan weet je genoeg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden en dan dit gedrag? Heel snel wegwezen. Je stelt je niet aan, dit wordt niet beter.
Alle reacties Link kopieren
Binnusje schreef:
21-01-2022 14:43
Je stelt je niet aan hoor.
Draai het eens om. Spiegelgedrag noem ik dat. Gewoon om te polsen hoe hij het vind.
Dus als jullie tv kijken en je ziet een leuke man, dat je dan zegt: pohhh dáár glij ik nou van de bank van!
Of dat je zegt: m'n exen hadden veel grotere piemols, daar wist ik me soms geen raad mee. En m'n ex deed zo en zo met z'n tong.

Als hij dan begint te stuiteren, dan zeg je: en dat is nu exact hetzelfde gedrag wat je bij mij ook doet. Wat vind je daar van?

Nogmaals je stelt je niet aan, maar het komt over alsof hij helemaal vol van zichzelf is.
Het is niet aan deze TO om háár grenzen te bewaken .
Het is niet aan deze TO om hem te fixen.

Het is aan haar om hier bij weg te gaan, omdat hij na al die relaties en ONSen dus nog steeds niet begrijpt wat hij verkeerd doet, maar de schuld ook niet bij zichzelf zoekt. Hij is het slachtoffer, want hij is zó goed voor vrouwen....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dat hij eerder gekwetst is door andere vrouwen, betekent niet dat jij hem daarom niet zou mogen kwetsen. Blijkbaar doet hij zelf iets hierin, met zo weinig inlevingsvermogen en lompheid verbaast dat mij niets. En nu kwetst hij jou toch?

Komop, dit is geen man die leuk is...
Alle reacties Link kopieren
Miranda3232 schreef:
21-01-2022 14:08
Met dat hij zegt dat hij te goed is voor vrouwen bedoelt hij dat hij alles voor ze doet en heel goed voor ze zorgt. En dat hij dan toch vaak gekwetst wordt.
Voor jou koken is uiteraard niet voldoende om zijn lompe opmerkingen over andere vrouwen te compenseren. Jij weet heel goed wat je voelt; deze man maakt jou niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Als je zijn gedrag met kwetsende opmerkingen spiegelt, wordt het een soort machtsstrijd en dat moet je in een gelijkwaardige relatie sowieso niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Don't stick your dick in crazy

Maar dan voor vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kookt regelmatig, doet de boodschappen, doet de was, klust in huis, strijkt, is heel lief voor me en super zorgzaam. Echt een lot uit de loterij. En hij is ook nog eens gek op mij, ondanks al mijn minpunten.
Hij heeft nog nooit gezegd dat hij eigenlijk te goed is voor vrouwen. Het idee!

Op het moment dat hij dat zou zeggen denk ik dat ik een wenkbrauw zou optrekken (of nou ja, ik zou het proberen...) en hem bijzonder geamuseerd aankijken.

Je kunt niet te goed zijn voor een leuk iemand. Hij kan dus niet te goed zijn voor vrouwen in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
21-01-2022 14:32
.
Je bedoelt die sperma ?
Wat anders?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties. Wat ik dan niet begrijp, als hij niet de juiste is voor mij waarom doet het dan na zo'n korte tijd al zo'n pijn als ik eraan denk dat ik hem nooit meer ga zien? Ik heb nu het gevoel van een gebroken hart, hoe kinderachtig dat ook klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
21-01-2022 15:17
Don't stick your dick in crazy

Maar dan voor vrouwen
don't let a loon in your poon
Hij heeft t maar getroffen met zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Miranda3232 schreef:
21-01-2022 15:27
Dankjewel voor de reacties. Wat ik dan niet begrijp, als hij niet de juiste is voor mij waarom doet het dan na zo'n korte tijd al zo'n pijn als ik eraan denk dat ik hem nooit meer ga zien? Ik heb nu het gevoel van een gebroken hart, hoe kinderachtig dat ook klinkt.
het is aan jou, je kunt hem eens aanspreken op zijn gedrag. Misschien (...) heeft hij oprecht niet door, hoe lullig hij doet en wil hij veranderen?

zo niet.... dan slijt het gevoel echt. En ben je snel blij, dat je een leukere vent gevonden hebt
Alle reacties Link kopieren
Miranda3232 schreef:
21-01-2022 15:27
Dankjewel voor de reacties. Wat ik dan niet begrijp, als hij niet de juiste is voor mij waarom doet het dan na zo'n korte tijd al zo'n pijn als ik eraan denk dat ik hem nooit meer ga zien? Ik heb nu het gevoel van een gebroken hart, hoe kinderachtig dat ook klinkt.
Je komt op mij nu over als iemand die genoegen neemt met het eerste wat een beetje oké over LIJKT te komen...
Is het niet vooral het (romantische) idee dat je had van de relatie met deze man dat je moeilijk vindt om los te laten?
Ik zou dit geen onderbuikgevoel willen noemen. Run, Miranda, run!
Alle reacties Link kopieren
Miranda3232 schreef:
21-01-2022 15:27
Dankjewel voor de reacties. Wat ik dan niet begrijp, als hij niet de juiste is voor mij waarom doet het dan na zo'n korte tijd al zo'n pijn als ik eraan denk dat ik hem nooit meer ga zien? Ik heb nu het gevoel van een gebroken hart, hoe kinderachtig dat ook klinkt.
Nu zegt je onderbuikgevoel dat hij de juiste is?
Je hoeft niet naar Viva te luisteren hè. Je kan hier ook mee doorgaan en blijven kijken naar zijn pijpmondje en hem horen zeggen hoe gek hij is op de borsten die jij niet hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven