Vertrouwen weg?

07-11-2011 23:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Omdat ik er toch al een tijd mee zat dacht ik, ik zet het op een forum en zie wat mensen er van zeggen.

In mei had mijn vriend waarmee ik al zo'n 3.5 jaar samen mee een personeelsfeest. Op dat personeelsfeest misdroeg één meisje zich vreselijk en ging aan mijn vriend hangen. Dit moest ik van hem horen. De volgende dag heeft zij hem meteen een excuusmail gestuurd, maar toen ik vroeg of ik deze ook mocht lezen had hij hem al verwijderd. Hij is namelijk zo; heb ik het gelezen en vind ik het ok, dan verwijder ik het.. De dag erna ging hij 's avonds naar een concert en toen heb ik zijn email gelezen. Ik dacht, hij heeft haar vast wel iets teruggestuurd en op die manier kan ik dan lezen wat zij gezegd heeft. Het rare was dus, het was geen RE: bericht van hem, maar een nieuwe email. Er stond in dat hij haar wel een hele hele hele hele leuke meid vond, dat ze er goed uit zag etc etc, maar dat hij nu eenmaal een relatie had en dat hij zich er niet goed bij voelde wat ze deed. Maar... als hij single was geweest was er geen probleem geweest ^_^ en dat poppetje gebruikte hij ook.. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het toen niet echt super tussen ons ging..

Ik heb het al laten lezen aan 2 van mijn mannelijke vrienden. De ene zegt; tja zo zijn mannen, maar ze vinden hun vriendin gewoon het leukst. En de ander zegt, tja misschien vond/vind hij haar wel een leuke meid.

De hele avond ben ik pisnijdig geweest en ik heb hem de volgende dag gevraagd of ik dan misschien zijn reactie mocht lezen, om te kijken of hij mij dat zou laten lezen. Nee, hij had haar niets teruggestuurd zei hij, dat vond hij wel lekker voor haar nadat zij zich zo had misdragen. Ik was dus erg boos, want ik kon hem niet zeggen wat ik had gelezen, want dan wist hij dat ik in zijn email had gekeken.

Wat mijn punt dus nu is, ik dacht dat het eenmalig zou zijn, maar het blijkt erg verslavend te zijn je vriend te controleren en ik ben er dus nog een paar keer achter gekomen dat hij loog over dingen die hij bestelde via internet. Daarmee bedoel ik de prijs. Gelukkig kun je dan de prijs via internet opzoeken en hem ermee confronteren zonder te zeggen dat je zijn email leest. Toen heeft hij het ook toegegeven en beloofd niet meer te liegen.

Nu heb ik dus deze week weer gezien dat hij voor 15 euro aan chinees heeft besteld, terwijl ik hem van alles voorschiet omdat hij niet veel geld heeft. En tegen mij zegt hij doodleuk dat hij brood heeft gegeten. Zelfs als ik nog tegen hem zeg van; oh ik dacht dat je niet veel brood in huis had? Zegt hij van; jaa.. maar ik heb er maar een paar gehad..

Ik zit dus nog steeds heel erg met de ene mail, maar ik durf hem gewoon niet ermee te confronteren. Deels omdat ik bang ben dat hij misschien niet meer verder met mij wil als hij weet dat ik zijn email gelezen heb. En aan de andere kant betekent dat zeker dat hij zijn wachtwoord wijzigt en ik dus in de toekomst helemaal niks meer kan checken..

Sorry voor het gigantische verhaal, maar wat vinden jullie ervan?
Je gaat enorm zeuren als je vriend je dingen vertelt, je wordt boos etc. Waarom zou hij je dan nog iets vertellen?
Mensen die al over zulke kleine dingen liegen als geldbedragen, die kun je niet vertrouwen. Ik vind jouw vriend echt een beetje een lulletje rozenwater dat hij dat doet.

Je kunt beter met hem kappen eerdat je nog dieper zakt naar het niveau van hem controleren. Want dat krijg je er ook nog bij he.
Wat heeft die arme jongen verkeerd gedaan. Hij heeft haar erg netjes afgewezen. Zoals de waard is..
Wat ik er van vind? Doet dat er toe? Ik mag toch hopen dat je zelf inmiddels tot de conclusie bent gekomen dat het een waardeloze zak is..
quote:hipslala schreef op 07 november 2011 @ 23:23:

Je gaat enorm zeuren als je vriend je dingen vertelt, je wordt boos etc. Waarom zou hij je dan nog iets vertellen?wie zegt dat ik dat doe?
Je baalt van zijn kleine leugentjes, maar zelf lieg je er lekker op los?
quote:renate19 schreef op 07 november 2011 @ 23:24:

Wat ik er van vind? Doet dat er toe? Ik mag toch hopen dat je zelf inmiddels tot de conclusie bent gekomen dat het een waardeloze zak is..Oh, knappe conclusie. En ik ben heel kritisch aangaande mannen.
Zeuren vind ik al: leuren om die e-mail te mogen lezen en rekeningen controleren en er iets over zeggen op een vervelende toon.
Hij liegt en jij controleert en houdt dingen voor je... Ik zou het gesprek maar eens met hem aangaan en alles op tafel gooien.
Ik vind je een enorme z*ikerd, om feitelijk helemaal niks
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat liegen over Chinees bestellen kan ik me ergens nog wel voorstellen. Hij had gewoon zin om iets te bestellen en wist van tevoren al dat jij drama zou schoppen als hij dat zou zeggen. Eerlijk: dan had je hem toch een preek gegeven over dat hij van jou leent maar intussen duur eten laat bezorgen?

Goed het tweede punt, dat meisje. Hij vind haar waarschijnlijk reuze aardig en misschien ook best wel aantrekkelijk. Tenminste, dat neem ik aan als hij terugstuurt dat het geen probleem was geweest als hij vrijgezel was geweest. Maar hij heeft duidelijk aangegeven dat het niet goed voelde wat ze deed want hij heeft jou immers. Hij wilde haar alleen niet voor het hoofd stoten en jou niet onnodig ongerust maken.

Dat je in zijn mail zit en hem verder controleert vind ik echt uit den boze. Mijn inziens doet hij niets verkeerd namelijk.
Wat die collega betreft, daar zou ik nog overheen kunnen komen mits er verder niets voorgevallen was. Maar als ik merk dat iemand constant meent tegen me te moeten liegen over zelfs de lulligste dingetjes... nee, sorry, daar zou ik geen trek in hebben.
quote:dorkette schreef op 07 november 2011 @ 23:20:

Er stond in dat hij haar wel een hele hele hele hele leuke meid vond, dat ze er goed uit zag etc etc, maar dat hij nu eenmaal een relatie had en dat hij zich er niet goed bij voelde wat ze deed. Maar... als hij single was geweest was er geen probleem geweest ^_^ en dat poppetje gebruikte hij ook.. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het toen niet echt super tussen ons ging..

Wees blij! Hij vindt haar aantrekkelijk maar heeft wél laten weten dat hij zich er niet goed bij voelde. Dit terwijl het even niet zo goed ging tussen jullie . Hij lijkt mij een juist een vent die je wel kunt vertrouwen.
"quote: renate19 schreef op 07 november 2011 @ 23:24 :

Wat ik er van vind? Doet dat er toe? Ik mag toch hopen dat je zelf inmiddels tot de conclusie bent gekomen dat het een waardeloze zak is.. Oh, knappe conclusie. En ik ben heel kritisch a

Nou als jij het prima vind dat een man overal over liegt ben je imo niet bepaald kritisch. Verder vind ik niet dat to zeurt. Ze wil niet voor niks zijn emails lezen dat blijkt maar. Ik vind het in de verste verte niet netjes om iemand te zeggen dat je hem/haar wel ziet zitten maar niks wil omdat je een relatie hebt. En hij weet schijnbaar ook dondersgoed dat het niet netjes is anders liegt hij niet. Ook vind ik het erg brutaal om te liegen over wat je met andermans geld doet.
Ik denk dat TO's vriend bedoelt dat het geen probleem was als zij aan hem was gaan hangen als hij vrijgezel was geweest. Dat hij niets van haar wil enkel daarom maak jij ervan Renate.

Als een collega van mij waar ik het verder heel goed mee kan vinden zo tegen mij zou gaan hangen zou ik misschien wel hetzelfde terugsturen als TO's vriend. Dus dat ik hem een hele leuke jongen vind maar dat dat hangen een beetje overdreven was en niet goed voelde omdat ik een relatie heb. Dan hoor je gewoon wat meer afstand te nemen van ander mannelijk schoon.
ik zou enorm afknappen van het liegen van hem, en ik zou ook het gesprek aangaan over die mail, want anders blijft het toch door je gedachten gaan
quote:dorkette schreef op 07 november 2011 @ 23:20:

Ik heb het al laten lezen aan 2 van mijn mannelijke vrienden.

Wat mijn punt dus nu is, ik dacht dat het eenmalig zou zijn, maar het blijkt erg verslavend te zijn je vriend te controleren

Deels omdat ik bang ben dat hij misschien niet meer verder met mij wil als hij weet dat ik zijn email gelezen heb. En aan de andere kant betekent dat zeker dat hij zijn wachtwoord wijzigt en ik dus in de toekomst helemaal niks meer kan checken..

Heb er eigenlijk geen andere woorden voor dan jij bent erg
quote:renate19 schreef op 07 november 2011 @ 23:46:

"quote: renate19 schreef op 07 november 2011 @ 23:24 :

Wat ik er van vind? Doet dat er toe? Ik mag toch hopen dat je zelf inmiddels tot de conclusie bent gekomen dat het een waardeloze zak is.. Oh, knappe conclusie. En ik ben heel kritisch a

Nou als jij het prima vind dat een man overal over liegt ben je imo niet bepaald kritisch. Verder vind ik niet dat to zeurt. Ze wil niet voor niks zijn emails lezen dat blijkt maar. Ik vind het in de verste verte niet netjes om iemand te zeggen dat je hem/haar wel ziet zitten maar niks wil omdat je een relatie hebt. En hij weet schijnbaar ook dondersgoed dat het niet netjes is anders liegt hij niet. Ook vind ik het erg brutaal om te liegen over wat je met andermans geld doet.precies
Zo typisch dat veel vrouwen alleen lezen en horen wat ze zelf willen horen en verhalen compleet verdraaien...
quote:lavan568 schreef op 08 november 2011 @ 00:08:

ik zou enorm afknappen van het liegen van hem, en ik zou ook het gesprek aangaan over die mail, want anders blijft het toch door je gedachten gaan

Heel gek, ik zou héél erg afknappen op een partner die in mijn mail zit te snuffelen en die mijn mail vervolgens ook nog eens aan vrienden laat lezen.

Als ik wil dan mensen mijn hersenspinsels lezen schrijf ik wel een boek en geef ik het wel uit.

Ik zou niet eens meer een gesprek aan willen gaan, dit zou voor mij echt een grens te ver zijn...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi TO, ik vind je veels te stiekem...

want liegen over een geldbedrag( jullie wonen niet samen dus delen geen rekening toch? gewoon niks meer voorschieten als ik jou was!) of liegen over zijn mail lezen en aan anderen laten lezen, wat is het ergste?

En jij bent ook niet van plan om het ooit eens eerlijk te zeggen dat je zijn mail aan het lezen bent, geloof ik, dat vind ik wel iets zeggen over jou hoor...en het ergste vind ik eigenlijk dat je het niet wil vertellen omdat je dan zijn mail niet meer kan checken.

Erg...!
Ach, op zich vind ik een keer een beetje liegen niet zo'n ramp, maar bij jullie denk ik dat hij een beetje bang voor je is en dat lijkt mij niet leuk (om zo'n relatie te hebben).
quote:iones schreef op 07 november 2011 @ 23:23:

Mensen die al over zulke kleine dingen liegen als geldbedragen, die kun je niet vertrouwen. Ik vind jouw vriend echt een beetje een lulletje rozenwater dat hij dat doet.

Hier ben ik het mee eens.

Liegen over zulke dingen, waarom?

Wat een afknapper.

Vind je dat zelf niet heel kinderachtig?

Dat met die mail, dat lijkt denk erger dan het is.

Wel weer jammer dat je vriend niet reageert op een mail van haar maar een nieuwe schrijft, wat jou weer het idee geeft dat hij liegt.

En dat is juist wat er dan kapot gaat, of wankelt. Het vertrouwen. Zonde zeg. En dat voor zulke onzindingen.
Stiekum zijn mail lezen en het dan nog met anderen bespreken ook, ongelooflijk, wat een minne actie.

Maar goed, het is blijkbaar erger dat hij Chinees heeft gegeten van geleend geld in plaats van brood. Waarom eigenlijk?

Jullie verdienen elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven