vertrouwen

07-05-2009 11:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een fout gemaakt. Ik heb gelogen tegen mijn vriendin.

Zij en ik zijn nu een jaar en zeven maanden samen en hebben het nodige achter de rug gehad.

Zij was was naar Londen op vakantie met haar familie. Ik was hier in Nederland en ik kreeg krabbels van verschillende meisjes. Over een van die meisjes hebben we soms irritaties, uit jaloezie. Ik heb de krabbels verwijderd omdat ik er a. zelf 0,0 behoefte aan heb en b. haar geen verdriet/ pijn wil doen of jaloers wil maken. De krabbels waren gewoon van vriendschappelijke aard en er is van twee kanten (van haar kant en van mijn kant) niet meer aan de hand dan een lichte vriendschap. Sterker nog, ik heb haar de afgelopen paar weken helemaal niet gezien.

Anyway, mijn vriendin kwam terug van Londen en dat meisje van de krabbel stuurde een nieuwe krabbel met daarin de vraag waarom ik haar vorige krabbel had verwijderd. Mijn vriendin zag dit en vroeg me dit. Ik zei dat ik niets had gekregen en dus ook niets had verwijderd. Echt enorm stom natuurlijk. Vervolgens gelooft ze het maar half half en vraagt ze er steeds vaker naar. Ik zeg steeds vaker dat ik niets van dat meisje heb gekregen. Uiteindelijk was mijn vriendin gisteren in mijn mailbox gaan kijken of ik een berichtje had gekregen van hyves of ik dus loog of niet. Ze kwam er dus achter dat ik loog. Ze vroeg in eerste instantie verder hoe het nu precies zat en ik loog weer. Ik wist niet dat ze in mijn mailbox had gekeken.

Gisterenavond schreeuwde ik over de telefoon tegen haar dat ik het echt had en dat ik er onze relatie voor op het spel zou zetten. Ik bleef haar dus steeds voorliegen. Op een gegeven moment zei ze dat ze er achter was gekomen dat ze in mijn mail had gekeken.

Ik heb tegen haar gelogen. Ik ben het blijven volhouden dat er niks aan de hand was, dat er niks gebeurd was. Ik heb er echt enorm veel spijt van. Ik ben fout geweest.

Ik wil haar vertrouwen terugwinnen. Daar heb ik alles voor over. Zij is het meisje voor wie ik alles over heb. Dan moet ik maar diep door het stof gaan. Zij is het waard. Ik verdien het ook om door het stof te gaan.

Wat moet ik doen? Ik hoop dat jullie hierop reageren.
quote:jongen89 schreef op 07 mei 2009 @ 19:09:

Het enige dat ik kan doen is nu naar iets zoeken waardoor ik nooit meer tegen haar zal liegen.Een tang om je tong af te knippen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ze zo uit haar pet gaat om die krabbel , waarom zanikt ze de krabbelaarster dan niet haar oren van het hoofd ? Dat is de enige die kan zeggen of die krabbel al dan niet vriendschappelijk is bedoeld .

Jongen , loop je op je tenen wat betreft het andere geslacht ; is ze heel snel jaloers ?
Hoow wacht, ik heb gelogen tegen haar, ik heb het zo lang doorgeduwd dat ik zelfs zei dat ik de relatie ervoor op het spel zou zetten. Ik vind het erg raar dat er wordt gezegd dat zij een dramaqueen is. Ik ben zo ver gegaan en ik heb die fout gemaakt. Dat zit haar heel erg diep.

Ze heeft vandaag met vriendinnen gesproken, die vroegen zich allemaal af hoe ver ik wel niet moest gaan om haar helemaal kwijt te raken en wat ze nog met me aan moest.

Ik ben net naar haar toe gegaan (half 12, want om 12 uur werd ik 20 jaar) en ben daar gebleven. Ik ben voor haar raam gaan staan en daar mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik het echt schuld was. En dat ik er alles aan zal doen om haar vertrouwen terug te winnen. Want zij is het voor mij waard. Het heeft haar heel erg diep geraakt. Zij weet niet hoe en wat, maar dat het niet 'zomaar lukt om haar vertrouwen terug te krijgen'. Dat vind ik ook logisch. Haar vertrouwen moet ik zelf terugverdienen. Ik heb gezegd dat het me echt echt spijt, ook al kan ze daar niet veel mee. Het vertrouwen dat ze in me had is nu in ieder geval (half?) weggevaagd.

Positief is in ieder geval wel dat we dus met elkaar praten. Zeker nog geemotioneerd, maar wel met een rationele achtergrond. Ze wordt sowieso gesteund door haar vriendinnen. Ik vind het persoonlijk erg ver gaan wat zij zeiden, maar ik weet niet precies hoe het van de andere kant is natuurlijk.

Het gaat haar niet zozeer om een stomme krabbel, maar om het feit dat ik dus vol tegen haar heb gelogen hierover. Echt vol.

Ze is redelijk snel jaloers als het hier over gaat. Ik wilde het conflict vermijden, heel stom natuurlijk. Ik had gewoon heel eerlijk hierover moeten zijn. Nu dus maar echt bedenken hoe ik in hemelsnaam haar vertrouwen in mij kan terugwinnen. Want zij is het mij echt waard.
anoniem_85411 wijzigde dit bericht op 08-05-2009 00:58
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Even denken ....van harte trouwens ............ zeg je Hyves account op , Als DAT geen liefde is .........
Ik wil nog even reageren op crazyinlove. Haar vriendinnen hebben tegen haar gezegd dat er beslist iets meer achter moet zitten dan een vriendschappelijke krabbel omdat ik het anders echt niet achter zou houden en er zo over zou liegen.

Er zat echter helemaal niks achter. Ik heb dat meisje echt al een tijdje daarvoor niet gesproken en ik had ook helemaal geen behoefte aan contact met haar, laat staan een krabbel van haar. Mja, omdat ik dus alles achterhield, lijkt het inderdaad alsof ik dingen achterhield waar meer achter zat. Dit is echter niet het geval. En ook dit speelt weer mee in het vertrouwen van mijn vriendin in mij. kloetezooi... :(
Dankje, alleen gaat het haar dus niet zozeer om het hyvesgedoe, maar om het feit dat ik zo doorging met liegen tegen haar.
Jongen , ik kan niet meer bedenken als wat ik al gedaan heb en dat vond ik al behoorlijk ver gaan , want nogmaals ; ik vind je vriendin zich erg laat gaan . Als zij denkt dat haar vriendinnen jou beter kenen dan zij ........ dan is het eindje zoek .
Begrijp ik het nou goed dat je in het heetst van de strijd niet alleen gelogen hebt maar daar ook nog erg onaardig over gedaan hebt en dat je er nogal over tekeer gegaan bent tegen haar? En dat alles om een vriendschappelijke krabbel op Hyves? Dan kan ik me wel voorstellen dat ze daar boos over is.

Overigens vind ik ook dat zij uit jouw mailbox moet blijven. En dat het eigenlijk nergens over gaat. Verder sluit ik me aan bij de dames hier: hoe dieper jij door het stof gaat, hoe meer ze dat zal uitbuiten. Je hebt je excuus aangeboden en klaar.
Ik kan me, in tegenstelling tot een aantal anderen hier, heel goed voorstellen hoe pissig je vriendin is. Als mijn vriend tegen me zou liegen, en dan niet zomaar een leugentje om bestwil, maar doelbewust keer op keer liegen, er ruzie over maken, er over schreeuwen, en elke keer weer diezelfde leugen zou vertellen, dan zou ik ook pislink worden als ik daar achter zou komen. Dat zou mijn vertrouwen behoorlijk beschadigen denk ik. Want als iemand zo in staat blijkt om een leugen te vertellen en koste wat kost vol te houden (ongeacht het onderwerp, want dat hele Hyves is natuurlijk te belachelijk voor woorden om daar ruzie over te krijgen), dan zou ik in de toekomst toch minder onbevangen kunnen zijn en altijd in mijn achterhoofd houden dat als iemand 1 keer zo tegen me liegt en het volhoudt, en blijft liegen over iets lulligs, een volgende keer wel weer net zo hard zou kunnen liegen en dat het dan dus wel over iets belangrijks zou kunnen zijn (pfoe, dat was wel een erg lange zin geloof ik).
Ik vind ook wel dat je vriendin wat ver gaat hierin hoor! Jullie zijn ruim 1,5 jaar samen, ze kent je dan ook vrij goed neem ik aan. Ik snap dat haar vertrouwen beschaamd is maar als je haar uitlegt waarom je hebt gelogen en dat je die meid hebt verwijderd uit je Hyves, what else can you do?

Idd, als zij zich laat opnaaien door haar vriendinnen dat het berichtje meer te betekenen had dan kent ze jou ook niet erg goed! Ben je zo'n flirt ofzo dat ze dat denken of zijn er geen andere 'signalen' waarom ze dat zullen denken? Laat het nu even rusten en probeer het haar uit te leggen waarom het zo gelopen is en dat je uiteindelijk verstrikt zat in je eigen leugens. Uiteindelijk deed je het zelfs om haar te sparen! In feite is er niets aan de hand en niets gebeurd, liegen is niet goed maar de reden waarom is toch ook wel weer lief! Er zijn ergere dingen hoor!
Ik snap de gevoelens van zowel Jongen als meisje hierin wel, maar toch, toch vind ik het erg overtrokken allemaal. Jij hebt keihard gelogen, stom, maar dat weten we nu wel en als zij dat nu nog niet weet is ze jou net zo goed niet waard. Er is nog nooit eerder zoiets in jullie relatie gebeurd (waar komt dan dat wantrouwen tegen het Hyves meisje eigenlijk vandaan?), hoe haalt zij het dan in haar hersens om jouw mail te controleren?

Mijn ervaring (en helaas: echte ervaring!): zodra ik vind dat ik de mail van mijn vriend moet lezen, of zodra ik merk dat hij niet wil dat ik bepaalde mails lees, is er iets goed mis!!

Bij mijn huidige vriend mag ik als ik wil ALTIJD zijn smssjes lezen of zijn mails, maar ik haal het niet in mijn hersens!! Dat is vertrouwen, van beide kanten. Als ik al iets wil lezen, vraag ik het (en dan is het meestal alleen maar een mail van zijn moeder ofzo), maar de wetenschap dat ik op zijn computer mag doen wat ik wil, als ik dat wil, geeft me alle vertrouwen dat ik wil. En dan hoef ik niks meer te controleren dus.

Hm, ga geloof ik enigszins off topic...

Jongen, ik denk dat je op moet houden met je zo vreselijk klein maken. Wees een Man, je bent nu geen tiener meer tenslotte!! Als zij je niet meer wil, laat ze dan ophouden met dit gezeik en het verder bij haar vriendinnen doen. Als ze je nog wel wil, ga er dan samen voor. Jij hoeft niet op haar beslissing te wachten hoor!
Zoals Capibara al zegt, zo reageert ze nu precies. En ik vind het om heel eerlijk te zijn ook normaal dat ze zo reageert. Denk dat ik niet heel erg veel anders zou reageren.

Ik heb in ieder geval eens heel goed nagedacht en er is in de tijd dat ik sinds september in Tilburg op kamers zit, veel veranderd. Ze werd erg snel jaloers en ik verontschuldigde me hier bijna altijd in, ook al was dat niet eens echt nodig omdat die jaloezie haar probleem is. Echter, ik maakte er ons probleem van. Hierdoor kregen we vaker ruzie.

Ik ben dus na gaan denken en ik moet weer de jongen worden op wie ze verliefd werd. Dus mijn eigen dingen, ik trok misschien te veel haar kant uit. Ik moet mezelf weer worden, zowel stomme als leuke kanten. Er zit iets structureels mis. Ik wil mezelf weer zijn, wil geen ruzie, wil niet jaloers worden (een beetje is altijd goed) en wil zoals ik nu overigens wel ook doe, spontaan leuke dingen voor haar en met haar doen.

Goed, ik wil eerst haar vertrouwen terugwinnen, want ik heb een grote fout hierin gemaakt. Waarom ik het heb gedaan, maakt niet uit. Het gaat erom dat ik vol heb doorgezet hierin.

Ik wil haar vertrouwen weer terugwinnen door mezelf te zijn, door weer die jongen te zijn op wie ze echt verliefd werd. Dus leuke dingetjes voor haar verzinnen etc. Maar vooral heel erg open en heel erg eerlijk zijn. Als ik dat doe, dan moet dat vanzelf komen denk ik. En ja, dat is dan niet in een dag of twee gebeurd, maar dat heeft tijd nodig. Als ik die kans niet van haar krijg, dan is het duidelijk maar heb ik er wel nog alles aan gedaan. Want zij is het mij waard.

Stel, ik zou die kans wel krijgen van haar dan moeten we samen gaan kijken hoe we nu precies verder willen gaan. Want dat er dingen veranderd moeten worden, is duidelijk.

Anyway, eerst dus haar vertrouwen in mij omhoog trekken. Dit, door middel van openheid, eerlijkheid, kwetsbaar opstellen en weer volledig mezelf zijn.
Hoe staat de situatie er nu voor? Is zel aan een beetje bijgetrokken?

Wat ik me nog afvraag: ben jij niet boos op haar dat zij in jouw mail heeft gekeken? Zelf zou ik ontzettend kwaad worden als mijn vriend dat zou doen. Onder geen beding zou ik dat goedkeuren.

Heb je verder wel een leuke verjaardag gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven