vertrouwen

07-05-2009 11:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een fout gemaakt. Ik heb gelogen tegen mijn vriendin.

Zij en ik zijn nu een jaar en zeven maanden samen en hebben het nodige achter de rug gehad.

Zij was was naar Londen op vakantie met haar familie. Ik was hier in Nederland en ik kreeg krabbels van verschillende meisjes. Over een van die meisjes hebben we soms irritaties, uit jaloezie. Ik heb de krabbels verwijderd omdat ik er a. zelf 0,0 behoefte aan heb en b. haar geen verdriet/ pijn wil doen of jaloers wil maken. De krabbels waren gewoon van vriendschappelijke aard en er is van twee kanten (van haar kant en van mijn kant) niet meer aan de hand dan een lichte vriendschap. Sterker nog, ik heb haar de afgelopen paar weken helemaal niet gezien.

Anyway, mijn vriendin kwam terug van Londen en dat meisje van de krabbel stuurde een nieuwe krabbel met daarin de vraag waarom ik haar vorige krabbel had verwijderd. Mijn vriendin zag dit en vroeg me dit. Ik zei dat ik niets had gekregen en dus ook niets had verwijderd. Echt enorm stom natuurlijk. Vervolgens gelooft ze het maar half half en vraagt ze er steeds vaker naar. Ik zeg steeds vaker dat ik niets van dat meisje heb gekregen. Uiteindelijk was mijn vriendin gisteren in mijn mailbox gaan kijken of ik een berichtje had gekregen van hyves of ik dus loog of niet. Ze kwam er dus achter dat ik loog. Ze vroeg in eerste instantie verder hoe het nu precies zat en ik loog weer. Ik wist niet dat ze in mijn mailbox had gekeken.

Gisterenavond schreeuwde ik over de telefoon tegen haar dat ik het echt had en dat ik er onze relatie voor op het spel zou zetten. Ik bleef haar dus steeds voorliegen. Op een gegeven moment zei ze dat ze er achter was gekomen dat ze in mijn mail had gekeken.

Ik heb tegen haar gelogen. Ik ben het blijven volhouden dat er niks aan de hand was, dat er niks gebeurd was. Ik heb er echt enorm veel spijt van. Ik ben fout geweest.

Ik wil haar vertrouwen terugwinnen. Daar heb ik alles voor over. Zij is het meisje voor wie ik alles over heb. Dan moet ik maar diep door het stof gaan. Zij is het waard. Ik verdien het ook om door het stof te gaan.

Wat moet ik doen? Ik hoop dat jullie hierop reageren.
Haha, bloeden en kruipen is wel heel dramatisch! Koop maar gewoon een mooi bosje bloemen, of chocolaatjes.
Ze ziet je nu in staat toch heel hardnekkig liegen en daar zou ik zelf persoonlijk ook jeuk van krijgen. Als het bij deze ene keer is gebleven dan gevalletje niet meer doen.

Heb je vaker problemen gehad over de betrouwbaarheid van jouw woorden?
Nope, nooit problemen mee gehad... En ja, ik zou me precies zo voelen zoals ze zich nu voelt. Ze voelt alsof alles nu nep was, is. Dat krijg je niet zomaar weg met een bosje bloemen of chocolaatjes. Dat zit gewoon erg diep.

Ik stuur haar zo een mailtje met daarin dat het me echt heel erg spijt, de reden waarom ik het heb gedaan. Verder ook of ze wanneer ze maar wil met me kan praten. En dat ik er alles aan wil doen om dit te gaan voorkomen in de toekomst.
Ja, maar wees wel realistisch en dat mag je ook tegen haar zeggen. Ja, je hebt een fout gemaakt en ja, je hebt haar gekwetst. Het was anders geweest als je structureel liegt, maar aan verantwoording nemen aan wat je doet daarmee moet ook de kous af zijn.

Alles aan doen? Gewoon niet meer doen en wat anderen al zeggen, door het stof kruipen hoeft niet.
quote:maansa schreef op 07 mei 2009 @ 11:59:

als je 19 bent doe je datNiks aan toe te voegen
Het was een leugentje om bestwil. Nik meer. Noem dat echt niet liegen.

Misschien had je het iets handiger aan kunnen pakken door eerder open kaart te spelen maar op zich heb je niets verkeerd gedaan.

Zij daarentegen wel door zonder toestemming je mail te bekijken. Dat kan echt niet!

Zou kunnen dat ze daarom zo drama maakt om de aandacht af te leiden van haar eigen misstap. Jij hebt meer recht om boos te zijn.

Ga dan ook niet kruipen. Straks krijgt ze nog het idee dat je reden hebt om je te schamen.
Precies wat Leo zegt, sorry zeggen en uitleggen waarom je het hebt gedaan.

Zo erg is het allemaal ook weer niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb net even met haar gepraat aan de telefoon. Het zit haar heel erg dwars -begrijpelijk- dat ik de relatie op die leugen zette. Dat zit haar vooral dwars. Tevens vroeg ze: hoe kan ik je nu nog verder vertrouwen wat je tegen me zegt?

Is dit logisch? Dit heeft verder gewoon tijd nodig vooraleer ik 'normaal' met haar kan praten?

Verder stuurde ze me net een smsje: I don't miss you, i miss the person i thought you were.

Ik ga hier verder maar niet op reageren, reageren uit emotie is in deze situatie denk ik niet de beste manier. Ik denk ook niet dat ik dit erg moet aantrekken op het moment?
Ze overdrijft wel een beetje. Je hebt behoorlijk doorgezet met liegen en dat was heel dom. Ja, hoe harder je liegt des te moeilijker neemt een ander nog wat van je aan. Maar het was naar eigen zeggen maar 1 malig. Je kan best zeggen dat boos zijn ok is, maar dat ze het niet door moet trekken naar iets erger dan het is.

Maar goed, emotionele reactie van haar. Speelt er soms nog meer mee dat ze zo reageert? Je vertelde dat jullie relatie niet zonder slag of stoot is gegaan, kan dat ermee te maken hebben?
Wat een drama queen zeg!

Ben jij niet boos op haar?
Ik vind haar wel een beetje een theater maakster hoor.

Ze kan wat mij betreft zo in GTST.

Dat ze boos is, snap ik ergens wel maar dat soort smsjes versturen vind ik een tikje overdreven...
Een reactie op domnaiefmutsje; het is een tijdje niet goed gegaan. Haar ouders werkten de relatie wat tegen omdat ik in Tilburg studeer en daar op kamers zit en zij in Sittard studeert en nog thuis woont.

Een overdreven reactie, het is een heel emotionele reactie van haar. Het komt uit het niets voor haar en daarom reageert ze heel emotonieel.

Nee ik ben niet boos op haar, met zulk soort smsjes red je de wereld niet, maar op dit moment is dat haar gevoel.

Kreeg net een reactie op mijn mailtje dat het een onpersoonlijke mail is en verder in hetzelfde rijtje als het smsje. Ze is er gewoon helemaal stuk van. Heb haar helemaal gebroken. Het lijkt misschien niet zo, maar ik heb er echt enorm veel verdriet van. Ik moet ook weten hoeveel verdriet ze heeft, want anders kan je er toch niet echt van leren? Ik heb dit vandaag eigenlijk ook zeker ondervonden met als dieptepunt dat mailtje. Het doet heel veel pijn om het te lezen.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Moet ik contact zoeken? Hoe kan ik het goed maken met haar en haar vertrouwen terug zien te winnen.

Ze denkt dat het nu een grote grap was. Dat ik niet om haar geef, niet van haar hou. Misschien moet ik iets doen wat ik nog nooit voor haar heb gedaan, wat ik heel erg moeilijk vind om te doen voor haar zodat ze ziet dat mijn liefde voor haar oprecht is?
Zit je dan niet op je handen om terug te sturen ; ik mis jou , maar niet dat gezeik van je ?

Ik geloof echt wel dat je spijt hebt , en dat ze pislink is , maar hé........... een hele menselijke reactie om een leugentje om bestwil op te dissen als er niks aan de hand is . Je hebt geen misdaad tegen de mensheid begaan , ofzo .

Je hebt sorry gezegd , laat haar maar even .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:jongen89 schreef op 07 mei 2009 @ 18:32:

Misschien moet ik iets doen wat ik nog nooit voor haar heb gedaan, wat ik heel erg moeilijk vind om te doen voor haar zodat ze ziet dat mijn liefde voor haar oprecht is?

Je hele rug vol laten tatoëren met een afbeelding van haar

op je blote knieén naar haar huis kruipen

een vliegtuig inhuren met een boodschap er achter

een paginagrote advertentie in de krant

een serenade onder aan haar raam

een blog op je Hyves plaatsen hoe lelijk en onaardig je dat andere meisje vindt

je haren uit je hoofd trekken van spijt

haar ten huwelijk vragen met de duurste ring die je betalen kunt

in hongerstaking gaan

zoiets bedoel je ?

Nah ....beetje overdreven lijkt mij .
Haha, hongerstaking vind ik wel een mooie. Nee, maar je begrijpt in ieder geval wat ik bedoel. Ik laat vanavond in ieder geval niks van me weten naar haar behalve wanneer ze me belt of een rationeel smsje stuurt. Het is allemaal nog zo vers.

Denk dat ik wel iets moet laten weten uiteindelijk, nu misschien nog niet, maar is gewoon afwachten wat er nu allemaal gaat gebeuren.

Denk er de hele tijd aan en ben er echt enorm verdrietig van. Dus ik ga toch iets bedenken wat ik zou kunnen doen om haar te 'bewijzen' dat mijn gevoelens voor haar oprecht zijn.
Als ze je een béétje kent zou ze moeten weten dat jouw sorry oprecht bedoeld is en dat je echt spijt hebt .

Wat vind je van die redenatie ? Kent ze je wel ?
Je kan niets aan haar bewijzen zolang zij blijft hangen in het "mijn wereld is vergaan door deze enorme leugen" gevoel.

Laat haar weten dat je van haar houdt en dat ze altijd welkom is, meer kan je niet doen want doordringen ga je echt niet doen ben ik bang....
Durf je deze aan :

" ik meende het toen ik sorry zei . Ik zal je met rust laten zolang jij dat wilt " ?
Zolang jij je rete-schuldig gedraagt zal zij je als schuldige behandelen .
Ik vind haar reactie niet overdreven, als je problemen hebt met vertrouwen, dan reageer je zo en dat kan voor anderen wel ´vreemd´ overkomen maar denk niet dat ze het voor haar lol doet. Het heeft haar gewoon erg geraakt.

Bij mensen met weinig vertrouwen in anderen of mensen die iets vervelends hebben meegemaakt (dat hun vertrouwen heeft aangetast), liggen dat soort dingen gewoon erg gevoelig en is dat vertrouwen erg snel weg zodra er iets gebeurt..

Ik vind wel dat jongen 89 er erg goed mee omgaat, behalve het niet eerlijk zijn natuurlijk, maar ik denk dat als zij jouw eerste post hier zou lezen dat je voor haar overkomt als dat je het wel goed had bedoelt en je te vertrouwen bent.

Het kan wel zijn dat ze wat tijd nodig heeft natuurlijk, maar ik denk wel dat het goed komt hoor!
Ik denk dat ze wel weet dat het me oprecht spijt, maar dat ze me misschien wil laten voelen hoeveel pijn ik haar heb gedaan.

Ik ga niks van me laten horen tot ze bedaard is tot kalmte en ze me normaal te woord kan staan zonder dat ze overmand wordt door emoties. Pas dan kan ik tot haar doordringen. Het enige dat ik kan doen is nu naar iets zoeken waardoor ik nooit meer tegen haar zal liegen. En ook iets bedenken waarmee ik het goed kan maken. Vergeten hoeft ze het niet, kan ook niet denk ik. Vergeven is iets dat ik hoop dat ze me zal doen. En anders, is het over en sluiten denk ik.

Spijt moet ik wel uitdragen maar misschien op een beperkte manier. Wat vinden jullie hiervan?
Holy shit. Ik vind dat je vriendin voor je door het stof moet gaan omdat ze in je mailbox heeft gekeken. Vind ik ECHT NIET kunnen.

Misschien was het niet zo handig van je om erover te liegen maar het is ook wat bgb zegt; sommige mannen liegen over dit soort futiliteiten omdat sommige vrouwen er moeilijk over doen.

Je excuses aanbieden en inderdaad klaar ermee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 mei 2009 @ 18:57:

Durf je deze aan :

" ik meende het toen ik sorry zei . Ik zal je met rust laten zolang jij dat wilt " ?Bovenstaande lijkt me afdoende...
Wat een gedoe om niets zeg. Wat maakt je vriendin er een drama's van. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet eerlijk durfde te zeggen. Jammer dat het is uitgekomen want nu heb je het gezeik alsnog. Wat een dramaqueen zeg!

Waarom wil je een relatie met iemand die het niet trekt dat jij vriendschappelijk met iemand anders omgaat en daar een krabbel van krijgt op Hyves?

Waarom wil je een relatie met iemand die je controleert en je dus niet vertrouwt?

Waarom wil je een relatie met iemand die alleen aan haar eigen onzekerheid en wantrouwen kan denken en jou daarmee opzadelt?

Joh, ze gedraagt zich alsof je "ik weet niet wat gedaan hebt" en jij laat het je nog aanpraten ook met je " ik moet beslist door het stof gaan". Wat een onzin zeg. Welke sancties gaat ze gebruiken als je echt de mist in gaat? Op welke manier voel jij je gestimuleerd om open te zijn over heel normale platonische vriendschappen?

Pfft ... wat een gezeur zeg .... !

Mijn advies aan jou: ga lekker de stad in. Drink een borrel. En maak plezier! Je hebt wel wat beters te doen dan door het stof te gaan voor zo'n dramaqueen.
ik snap eigenlijk wel waarom je over die vriendschappelijke krabbel loog, omdat je wist dat ze zo door zou draaien!

Ik snap je vriendin ook wel omdat je loog en ze nu niet zeker weet of het allemaal maar vriendschappelijk bedoelt was met die ene krabbel...

Het lijkt mij erg moeilijk om haar vertrouwen weer te winnen nu...

misschien als ze er een nachtje over slaapt dan is ze wel wat afgekoelt. maar het is wel een drama allemaal zeg!

en allemaal weer door dat stomme hyves, door dit soort dingen vind ik hyves maar stom!

ik hoop dat het goed komt hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven