verwarrend

02-03-2012 11:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

2 jaar geleden is mijn relatie van een jaar uit gegaan, ik ben hier stuk van geweest. Nu (al een tijd) ben ik er overheen en sta ik er voor open om te daten met andere mannen. Hier en daar een scharrel gehad (geen sex) gewoon afspraakjes etc. De langste was voor 3 maanden. 3 maanden heb ik contact gehad met een mooie aantrekkelijke jongen, waar ik uiteindelijk achter kwam, niet open stond voor een relatie, maar het allemaal wel leuk vond zo. Ik vond het leuk, was ook niet verliefd op hem maar het was meer fystiek en andersom ook. Aantrekking op fysiek gebied was enorm tussen ons. Iedereen vond ons ook bij elkaar passen als plaatje, maar onze karakters pasten niet samen.

Toch was dit ook niet wat ik wilde, ik ben toch meer van echte liefde, op het moment is het heel fijn en spannend maar als hij dan weg is zit ik toch weer met een knoop ik mijn maag dat het niet goed voelt, dus dat contact heb ik even geleden gestopt. Ik wil iemand die echt voor mij gaat en niet voor het spel. Wel jammer, hij was echt aantrekkelijk voor intiem.. en dat is ook wat ik nu een beetje mis.

Het contact heb ik gestopt omdat ik een jongen tegen ben gekomen waarmee het echt klikt en ik eet niet van meerdere walletjes. We hebben het erg leuk samen, hij is lief, zorgzaam, echt een type man die ik zo graag wil. Ik heb nu een maand of 2 contact met deze jongen, ik ben blij om hem te zien, maar als hij niet bij me is dan vind ik dat ook niet erg. Ik vergelijk die scharrel stiekem (gaat vanzelf) met deze jongen en kwa hoe hij er uit ziet vind ik hem gewoon minder aantrekkelijk wat het op intiem gebied wat moeilijker maakt voor mij en dat is juist wat ik vervelend vind van mezelf. Hij zit graag aan me en andersom is dat wat krampachtig. Ik weet, je moet nooit vergelijken maar dat gaat vanzelf. Ik wil dit gevoel ook helemaal niet. Hij is super gek op mij, gaat echt voor mij en ik zou ons ook graag een kans willen geven, echt uit eigen gevoel. Soms heb ik iets van, ja dit is hem, en soms is dat gevoel er ook gewoon niet. Hij past kwa karakter goed bij me, dat moet ook het belangrijkste zijn. Hij is gewoon een heel leuke jongen, niks mis mee. Ik probeer mijn aandacht ook geheel op hem te richten.

Zit ik nog vers met die vorige mooie scharrel? Ik heb het contact gestopt nadat ik deze jongen heb ontmoet. Niet zo lang terug dus.

Snel verliefd word ik ook niet.

Ik twijfel of ik ons een kans moet geven, zo'n leuke goede jongen kom je ook niet om te haverklap tegen.

Hij is het er mee eens om het rustig aan te doen, gewoon afspreken, leuke dingen samen doen en kijken wat er uit voort komt. Ik wil proberen voor hem te gaan dat is een echt gevoel.

Als je iemand mentaal aantrekkelijk vind en fysiek minder dan heeft het kans op slagen?

Misschien is het wennen?

Bah. Waarom worden sommige dingen nu zo lastig gemaakt door je eigen gevoel.
Ja, we blijven niet eeuwig mooi.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
als je alleen een relatie wil met iemand die er goed uitziet, ben je zelf wel erg oppervlakkig bezig. Het gaat er toch omdat je bij elkaar past? Plus wat Fame zegt: we blijven niet eeuwig mooi!
Ik denk dat het essentieel is om je partner aantrekkelijk te vinden. Je schrijft dat je het nu al niet echt fijn vindt om hem aan te raken, terwijl je in een echte verliefdheid het liefst de kleren van zijn lijf wil scheuren, neem ik aan.
Ik vind het niet oppervlakkig. Te denken dat aantrekkingskracht er niet toe doet is dan weer wel naief. Ik denk namelijk dat dat een fundering van een goed seksleven is. En dat blijft belangrijk in een relatie.
quote:vrouw24 schreef op 02 maart 2012 @ 11:19:

Ik vond het leuk, was ook niet verliefd op hem maar het was meer fystiek.

bah.
quote:Fame schreef op 02 maart 2012 @ 11:28:

Ja, we blijven niet eeuwig mooi.

Maar we kunnen elkaar wel eeuwig mooi blijven vinden. Als je iemand nu niet aantrekkelijk vindt gaat dat ook niet meer gebeuren.

Tuurlijk is innerlijk het belangrijkste, maar als je geen aantrekkingskracht voelt is het niet meer dan een goede vriend.
Ze zijn allebei geen match voor je. Alleen aantrekkingskracht maar botsende karakters nie - daar was je zelf al achter. Maar alleen leuk, goed, gezellig e.d. maar je mist fysiek iets, dan gaat het m dan ook niet worden hoor. Op zoek naar een man die je het totaalpakketje kan bieden!

Want zoals Lupine zegt, als je twee maanden samen bent, vind ik het niet normaal dat je nu al moeite hebt om hem aan te raken! Dat gaat echt niet beter worden; eerder moeilijker.
quote:_lupine_ schreef op 02 maart 2012 @ 11:38:

Ik vind het niet oppervlakkig. Te denken dat aantrekkingskracht er niet toe doet is dan weer wel naief. Ik denk namelijk dat dat een fundering van een goed seksleven is. En dat blijft belangrijk in een relatie.Klopt, maar aantrekkingskracht heeft niets te maken met hoe iemand eruit ziet.Als je verliefd bent maakt dat niets uit. En zoals TO het zegt, lijkt het alsof ze alleen maar een knappe vriend wil en dat vind ik dan wel weer oppervlakkig.
quote:ketricken schreef op 02 maart 2012 @ 11:52:

[...]

Klopt, maar aantrekkingskracht heeft er niets mee te maken hoe iemand eruit ziet.Als je verliefd bent maakt dat niets uit. En zoals TO het zegt, lijkt het alsof ze alleen maar een knappe vriend wil en dat vind ik dan wel weer oppervlakkig.To wil een vriend die ZIJ knap en aantrekkelijk vind. Misschien is dat wel de elephant man, weet jij veel. Niks oppervlakkigs aan in ieder geval.
quote:julius schreef op 02 maart 2012 @ 11:54:

[...]

To wil een vriend die ZIJ knap en aantrekkelijk vind. Misschien is dat wel de elephant man, weet jij veel. Niks oppervlakkigs aan in ieder geval.Oh ja, zo kan het natuurlijk ook. Ik begreep het meer als dat "het plaatje" voor de buitenwereld leuk moest zijn....
ik denk dat als deze nieuw jongen inziet dat je niet echte vlinders voor hem voelt en bij je weggaat, je dan pas écht weet wat belangrijk voor je is. Nu heb je nog de luxe van zijn aanwezigheid en zijn aandacht.daarom blijf je twijfelen.zodra hij zijn pijlen op een ander zal richten,weet ik zeker dat je hem wel leuk gaat vinden.en als ik er naast zit, moet je deze jongen gewoon gunnen aan iemand die hem net zo lief ,leuk en lekker vind.anders ben je wel heel egoistisch bezig.
quote:Fame schreef op 02 maart 2012 @ 11:28:

Ja, we blijven niet eeuwig mooi.niet?? Wij wel hoor
quote:julius schreef op 02 maart 2012 @ 11:54:

[...]

Is waar. Iedereen vind op zn eigen manier iemand knap. Wat de ene knap vind hoeft de andere niet knap te vinden. Mijn ex vriend was de mooiste niet en met bierbuik, niemand die snapte wat ik in hem zag, maar voor mij was hij gewoon heel aantrekkelijk en was verliefd op hem. Het is gewoon een bepaald gevoel. Helaas werkte onze karakters niet samen. Maar fysiek was ik weer wel met hem. Tja het blijft stom. Maar je kunt er niet veel aan doen, dan je gevoel op zn beloop laten gaan, vooral niet dwingen, dat helpt niets.

To wil een vriend die ZIJ knap en aantrekkelijk vind. Misschien is dat wel de elephant man, weet jij veel. Niks oppervlakkigs aan in ieder geval.
quote:ketricken schreef op 02 maart 2012 @ 11:52:

[...]

Klopt, maar aantrekkingskracht heeft niets te maken met hoe iemand eruit ziet.Als je verliefd bent maakt dat niets uit. En zoals TO het zegt, lijkt het alsof ze alleen maar een knappe vriend wil en dat vind ik dan wel weer oppervlakkig.Aantrekkingskracht heeft in principe ook niks te maken met hoe iemand er uit ziet. Mijn ex was de mooiste niet en met een bierbuik, maar voelde me toch erg tot hem aangetrokken fysiek, puur omdat ik verliefd op hem was. Helaas liep het stuk want onze karakters werkte niet samen. En wat de ene knap vind hoeft de andere niet knap te vinden, dat heeft te maken met je eigen smaak. Het gaat hier om gevoel en die kun je 'helaas niet dwingen, die kun je alleen op zijn beloop laten gaan.
quote:ana_isabel schreef op 02 maart 2012 @ 12:00:

ik denk dat als deze nieuw jongen inziet dat je niet echte vlinders voor hem voelt en bij je weggaat, je dan pas écht weet wat belangrijk voor je is. Nu heb je nog de luxe van zijn aanwezigheid en zijn aandacht.daarom blijf je twijfelen.zodra hij zijn pijlen op een ander zal richten,weet ik zeker dat je hem wel leuk gaat vinden.en als ik er naast zit, moet je deze jongen gewoon gunnen aan iemand die hem net zo lief ,leuk en lekker vind.anders ben je wel heel egoistisch bezig.Het zou inderdaad kunnen wat je zegt, je weet pas wat je mist als diegene weg is. Alle aandacht gaat nu naar mij toe, het is ook zo makkelijk. Als ik mij in denk hem niet meer te spreken of te zien dan doet dat toch iets met me. Ik ga hier eens goed over na denken en zoveel mogelijk eerlijk te blijven naar hem toe en naar mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven