Verwerken relatie

12-08-2012 17:55 66 berichten
Hallo,
Alle reacties Link kopieren
quote:losser10 schreef op 12 augustus 2012 @ 17:55:

Hallo,

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen maar sinds kort is m'n relatie van 3 jaar stuk gelopen, hij is vreemd gegaan met m'n beste vriendin en een nicht van mij.. Ik heb ongeveer daarna 2 weken geen contact meer gehad met hem maar ging echt stuk van binnen ik zal en moest hem spreken, ik kan gewoon niet zonder hem. In de eerste weken dat ik hem weer sprak was het van zijn kant heel ongeïnteresseerd terwijl ik had verwacht dat het juist anders zou zijn, had gehoopt dat die me miste en erg vond dat het zo was gelopen. Na ongeveer een maand werd het weer een beetje hoe het was, we zagen elkaar weer en het leek erop alsof het weer goed kwam, dom van me natuurlijk maar dit is wel wat ik wou. Toen we weer contact hadden en weer elkaar zagen ging het naar tijdje alweer mis we kregen ruzies en hij wou weer het contact verbreken. Nu moet ik proberen om verder te gaan zonder hem, maar ik ben gewoon wanhopig elke dag wat ik hem niet spreek lig ik huilend in bed geen zin om ergens heen te gaan en hele dagen denk ik nergens anders aan. Ik zal m'n toekomst met hem en hij zegt ook wel dat die veel om me geeft? Wat moet ik doen zodat ik over hem heen kom? Ik maak mezelf helemaal gek, liefst bel ik hem 20x op een dag totdat die oppakt ik voel me onderhand wel een beetje psychisch.. HELP?!

Inderdaad, je maakt jezelf gek. Natuurlijk is het vervelend en pijnlijk en triest dat hij vreemd is gegaan met jouw beste vriendin en nicht. Maar blijkbaar vindt jij dat helemaal niet zo erg, dat je toch weer met hem verder wilt?

Geef jezelf een schop onder je kont, verwijder hem uit je telefoon/facebook/twitter/whats'app/fourscquare/hives weet ik veel wat. En iedere dag zal het gemis minder worden en binnenkort zie ook jij in dat hij een loser is en ben je blij dat je van deze ruzie makende vreemdganger af bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kunt niet zonder hem?

Hoezo niet?

Je leeft nog toch,je WILT niet zonder hem maar dat is iets anders.

Wanhopig,20x per dag willen bellen en dat voor een eikel die je belazert heeft met een vriendin en een nichtje..

Oké dan
Nee idd ik bedoel dat ik niet zonder hem wil, en dat ik zo gek op hem ben dat ik hem dit ooit zou kunnen vergeven. Maar stel dat dit nog goed komt, heeft dit een toekomst?
Wow, minderwaardigheidcomplex.. Ongelooflijk. Hij gaat vreemd met je nicht en je vriendin(en waarschijnlijk met meerdere meiden dus) en jij gaat van binnen stuk? Je zou woest moeten zijn en juist geen contact meer met hem moeten willen!! Jij laat je zo behandelen en niemand anders. Geef jezelf een schop onder je kont en ga verder, want hij is je (energie) niet waard.

Enne, lekkere vriendin en nicht (nota bene) heb je, bah :(
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Wat een akelige mensen heb je om je heen zeg niet normaal!!! Je moet betere mensen om je heen verzamelen en jezelf meer gunnen, nam je hem echt terug? Er zijn echt betere jongens dan hij hoor.
En die vriendin en die nicht, spreek je die nog wel? Wil jij hen ook wanhopig 'terug'?
Lieve Losser10,

Wat erg dat jou dit overkomen is.

Maar door je zo afhankelijk op te stellen tegenover hem, zal hij niet veranderen.

Want hij kan je alles flikken, je vergeeft het hem blijkbaar toch wel.

Waar is je zelfrespect gebleven meid?
Allereerst, wat enorm klote voor je dat hij je zo heeft belazerd.

En dan ook nog eens met mensen die je zo vertrouwde (neem ik aan). Je moet heel goed bedenken WAT hij je heeft aangedaan, of eigenlijk, bewust heeft aangedaan. Hij is willens en wetens met je vriendin het bed in gedoken. Hij wist toen hij het deed hoeveel pijn het jou zou doen. Maakt dat jou niet enorm boos?

Hij vond jouw pijn en verdriet niet belangrijk, hij vond het belangrijker dat hij die sex kreeg met die andere meiden...

Wat zegt dat volgens jou over hem?

Nee, dit komt niet goed. Stel dat je doorgaat, dan weet je nooit of hij niet gewoon nog of weer met meiden het bed induikt. Jouw zelfvertrouwen -wat je al niet hebt - wordt nog minder en je eindigt als een groter wrak dan nu.

Laat hem met rust, voor jezelf zodat je het kunt verwerken, en voor hem omdat hij er niet op zit te wachten.

Sterkte!
Ja precies minderwaardigheidcomplex, en ik moet ook woest zijn en nooit meer wat van me laten horen maar dit is juist het probleem! Ik hoor me helemaal niet zo te voelen maar hij het is allemaal zo onlogische gevoelens.. En ik weet ook dat ik mezelf moet zeggen kom op hij is het niet waard maar ook dit helpt niet, lijkt wel een soort ''verslaving'' aan deze jongen pff
quote:losser10 schreef op 12 augustus 2012 @ 18:19:

Ja precies minderwaardigheidcomplex, en ik moet ook woest zijn en nooit meer wat van me laten horen maar dit is juist het probleem! Ik hoor me helemaal niet zo te voelen maar hij het is allemaal zo onlogische gevoelens.. En ik weet ook dat ik mezelf moet zeggen kom op hij is het niet waard maar ook dit helpt niet, lijkt wel een soort ''verslaving'' aan deze jongen pffDat is vaak het probleem.. Ons verstand weet wel wat we moeten doen, maar ons gevoel werkt vaak niet echt mee..
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
quote:losser10 schreef op 12 augustus 2012 @ 18:10:

Nee idd ik bedoel dat ik niet zonder hem wil, en dat ik zo gek op hem ben dat ik hem dit ooit zou kunnen vergeven. Maar stel dat dit nog goed komt, heeft dit een toekomst?dit komt niet meer goed. En jij moet hem niet meer willen
Ja dat was ook nog het erger eraan, met de mensen wie ik vertrouwende, familie/vriendin.. En nee ik heb geen contact meer met hun daarvan kon ik wel snel afscheid nemen nadat ze mij zo de gek aan hebben gestoken maar van hem niet terwijl hij natuurlijk net zo fout zit!
Dat kan, dat het een relatieverslaving is. Want het is eigenlijk best apart dat je iemand terug wil die je zo ontzettend belazerd heeft en dan ook nog eens geen spijt heeft en gewoon jou als speelbal behandelt. Je hebt jarenlang een relatie gehad, maar hij vindt jou niet waardevol genoeg. Dat moet je voor ogen houden, maak jezelf boos!

Je wil niet weten dat hij zo is, je wil dat hij is zoals het eerst was. Maar dat is niet zo...maar jouw geest houdt daaraan vast. Dat moet je gaan loslaten.
En dat is precies mijn punt. Zie je zelf ook in dat het vreemd is dat je hen wel uit je leven kunt bannen en hem niet? Terwijl hij de foutste van allemaal is, je partner, waarmee je lief en leed deelde. Die dit jou aandeed?

Liefde maakt blind, zie dat in!
Kan je trouwens vertellen dat het een paar maanden kan duren voordat je zelf inziet dat dit beter is. Je hebt nogal een klap gekregen, het is een traumatische ervaring. En zo moet je het ook doorlopen, heeft veel tijd nodig.
quote:teardrop-viva schreef op zondag 12 augustus 2012 18:04 Je kunt niet zonder hem?

Hoezo niet?

Je leeft nog toch,je WILT niet zonder hem maar dat is iets anders.

Wanhopig,20x per dag willen bellen en dat voor een eikel die je belazert heeft met een vriendin en een nichtje..

Oké dan Als hij morgen dood neervalt, dan kun je toch ook zonder hem! Zo'n onzin....
Als hij al een paar x vreemd is gegaan en niks heeft geleerd van zijn fouten,zou ik kappen. Je maakt alleen je zelf gek!!
Wat petra zegt is een goeie; doe alsof hij dood is. Je KUNT geen contact meer met hem opnemen...als jou dat helpt, gewoon doen alsof hij er niet meer is. Dat hij niet meer bestaat.
Soms duurt het even voordat je beseft wat er werkelijk is gebeurd, omdat je er niet aan wil dat iemand die zo dichtbij je staat je dit flikt. Afstand helpt bij dat gaan inzien.
Ja ik vind het heel vreemd dat ik die mensen wel uit m'n leven kan bannen maar hem niet, terwijl ik ook weet dat hij de ''aanstichter'' ook nog is van alles. Hoe boos en verdrietig ik ook te gelijk ben of wil zijn mijn gevoel zegt wat anders en dat maakt het zo moeilijk ik voel me zelf ook echt als een zwak persoon en had het liever gezien dat ik gewoon kon zeggen tegen mezelf weg met deze jongen hij is het niet waard en ga verder met je eigen toekomst ik besef het me ook allemaal heel goed, maar de andere helft van me werkt niet mee.. En om me nog zo maanden te voelen dat zie ik wel heel erg somber in misschien dat er iets is waardoor het gevoel sneller weggaat? In ieder geval al heel erg bedankt voor jullie steun! xxx
Precies Elin, denk dat je geest je daarvoor beschermt. Als het besef er in één keer zou zijn, dan trek je dat als mens niet. En daarom zal het besef met de maanden groeien, totdat je het voor een voldongen feit hebt aangenomen en je alles wat er is gebeurd stukje bij beetje hebt kunnen verwerken. In 1x keer gaat niet, daarvoor is het te heftig.
Het is inderdaad lang, een paar maanden, maar helaas moet je daardoorheen. Die maanden gaat best snel voorbij, ook al lijkt dat nu niet zo. En jij bent niet raar of gek of zwak, want bij iedereen/ de meesten dit dit heeft/hebben meegemaakt werkt het zo. Je kunt niet ineens niet meer van iemand houden, dat houden van brokkelt steeds meer af. Maar dan moet je dus geen contact hebben!
Petra dat vind ik geen toepasselijke reactie, ook al kun jij dit niet weten maar heb m'n moeder verloren vlak voordat onze relatie begon hij nam een beetje deze plek over veel steun aan hem gehad en mij ook goed opgevangen. Hij is niet altijd slecht geweest, maar waarschijnlijk door andere nieuwe vrienden beïnvloed ik weet dat hij van zich zelf niet zo is. Maar ik weet wel als iemand vreemd gaat je diegene moet laten gaan.. maar toch zo moeilijk! haha voel me wel een beetje een grote zeurerd, ik weet en moet me er doorheen zetten alleen kijk ik hier erg tegen op, ik zal vaak deze reacties terug lezen!
Als je nou eerst eens gaat beseffen dat hij niet alleen is vreemdgegaan maar dat ook nog eens met mensen die dichtbij jou staan. En dat doet hij echt zelf en niet zijn vrienden oid. HIJ hangt z'n lul er zelf in hoor! Je kan nog zo denken dat hij zo niet is, hij heeft het tegendeel bewezen. Hou hem geen hand boven het hoofd, dat verzacht niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven