Vind het zo erg...

03-09-2011 23:33 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
O
O
Roojku, waar komt dat niet luisteren vandaan volgens jou? Wat is de oorzaak?
Lieve minimama, als er sprake is van geweld rond je kinderen of jouzelf, zou ik hier echt niet mee doorgaan! Daar ligt wat mij betreft de grens. Een hele harde, dikke, duidelijke grens...

Slaap lekker voor straks, ik ga nu slapen.
waarom praat hij niet? dat is heus niet om je te pesten. Kan het zijn uit conflictvermijding? Bij sommige vrouwen is voor mannen elk gesprek een wandeling door een mijnenveld.

Ik las ergens eerder dat accepteren van de situatie zelfverloochening zou zijn. Wat is daar eigenlijk erg aan?
@er valt hier niet te luisteren want er wordt niets gezegd.
Misschien moet je even een time out nemen. Een weekje weg, met een vriendin ofzo, of met je kindje. Even lucht in de zaak blazen? Klinkt alsof je er vreselijk bovenop zit en dat lijkt me niet bevorderlijk, voor jou niet maar voor je man zeker niet. Die snapt er waarschijnlijk helemaal niets van als je in deze staat met hem gaat praten.
Hij neemt het dus ook totaal niet voor jou op. En daarin voel jij je wederom miskent.

Als dit al zo lang aan de gang is Mini, waarom blijf je hier nog langer in hangen. Het gaat je niet gelukkig maken namelijk, dit huwelijk in stand willen houden. Al voel je zelf aan, dat het aan diggelen ligt. Als ik je zo lees, ligt het dat ook.

Er zit zoveel zeer bij jou. Hij kan dat never meer goedmaken, want hij doet er nu al niks aan. Deze verwijdering groeit alleen maar verder. Tenzij er iets structureels gaat veranderen. En dat lukt niet in je eentje. Daar heb je wel zijn begrip én steun voor nodig. Volgens mij ontbreekt dat van zijn kant op alle fronten.

En waarom zo`n man niet meer praat? Omdat het hem teveel gedoe aan z`n kop is en zich daardoor terugtrekt en oostindisch doof wil zijn. Niet beseffende wat voor schade hij daarmee aanricht.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
@mimimama maar waarom is dat dan nu ineens een probleem? Of dacht je dat ie vanzelf zou veranderen toen jullie kinderen kregen?
Dat mijnenveld bedoelde ik ook dus....quote:meds schreef op 04 september 2011 @ 03:46:

waarom praat hij niet? dat is heus niet om je te pesten. Kan het zijn uit conflictvermijding? Bij sommige vrouwen is voor mannen elk gesprek een wandeling door een mijnenveld.

Ik las ergens eerder dat accepteren van de situatie zelfverloochening zou zijn. Wat is daar eigenlijk erg aan?
Twee kijven en dus hebben er twee 'schuld'. Tuurlijk.

Feit blijft dat niet ieder huwelijk een eeuwigheid duurt en dat het soms opperdepop is, hoe ellendig ook. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.

Bij een zin als 'de hele buurt geniet mee' gaan mijn nekharen overeind staan. Een huis met twee bekvechtende volwassenen waar de spanning vanaf knettert is geen veilige, hamonieuze plek voor kinderen en als er alleen nog geruzied kan worden denk ik ook dat het tijd wordt om de handdoek in de ring te gooien.

Bij elkaar blijven voor de kinderen werkt alleen als de ouders elkaar dulden, van elkaar houden, als broer en zus van mijn part, maar als er respect en genefenheid is. Zo niet, vervallen ouders van het ene in het andere conflict dan kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dát gezond is voor kinderen.

Therapie werkt alleen als beide partners zich voor 150% inzetten en alleen dan. Stellen gaan vaak veel te laat in therapie, vertelde mijn eigen relatietherapeute me, als er eigenlijk al te veel gebeurd is om nog te helen.

Daarbij gaat relatietherapie vaak behoorlijk diep waardoor relaties in eerste instantie verslechteren. De vraag is of een relatie die aan een zijden draadje hangt dat trekt.

Zinniger lijkt het mij dan te investeren in een 'goede scheiding' met een mediator, zodat niet ook dát op een bloedig gevecht uitloopt.

Hoe vreselijk ook. Soms is het op. En dan is het mijns inziens beter om te stoppen voor een stel elkaar niet meer kan luchten of zien. Hoe rot ook voor de kinderen, volwassenen die elkaar de tent uit knokken is óók schadelijk.
Waar baseer je dat op Roojku? Dat het hem teveel gedoe is?
ook al er niets gezegd wordt wordt er volop gecommunniceerd. Negeert hij jouw vragen/ gesprek. Of wacht je tot hij vanuit zichzelf begint te babbelen?
Mimimama, is het luisteren nou de enige boodschap die je uit mijn post haalt?
hey de nachtburgemeesteres is gearriveerd. Hai Leoooke
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 03:44:

@meds, hij is niet OPGEHOUDEN met praten maar nooit begonnen...

Sorry hoor, maar deze zin zegt alles.

Kansloos.

Twee volwassenen die niet bij elkaar passen gaan dat niet alsnog doen als het al zo veel jaren niet werkt.

Daar kun je jaren van therapie tegenaan gaan gooien. Zonde van de tijd.
O
quote:meds schreef op 04 september 2011 @ 03:51:

hey de nachtburgemeesteres is gearriveerd. Hai Leoooke

Ha Medsje.

Mijn shift begon om 03.00 uur.

Werk jij over?
misschien Leo, maar TO houdt nog van man en kan helemaal niet aangeven waarom het huwelijk zo slecht is
ja ik had bardienst
quote:meds schreef op 04 september 2011 @ 03:46:

Als het ten koste gaat van jezelf, vind ik dat erg. Waarom zou je jezelf verloochenen in een huwelijk? Je zou je voor niemand hoeven te verloochenen, want dit gaat meestal ten koste van jezelf. Het is jezelf niet de moeite waard vinden, maar het belang van een ander boven dat van jezelf stellen. Wat is daar goed aan?

Wat is er mis, met gezond egoisme? Door voor jezelf te kiezen? Ipv in een ongelukkig huwelijk te blijven?

Bovendien lost het geen problemen op, als een man stopt met praten óf stopt met luisteren. Het maakt het alleen nog maar erger.

Conflictvermijding, daar doet de man van TO zéker veelvuldig aan. Maar dan begrijp ik niet waar die ruzies vandaan komen.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
quote:meds schreef op 04 september 2011 @ 03:53:

misschien Leo, maar TO houdt nog van man en kan helemaal niet aangeven waarom het huwelijk zo slecht is

Ik las het.

Vraag is wat dat 'houden van' inhoudt.

Niet genoeg om te nokken met knokken blijkbaar.
@meds zoals ik al eerder had verteld, dit is nooit eerder aan de orde gekomen.
quote:meds schreef op 04 september 2011 @ 03:54:

ja ik had bardienst

Ah....

Ik moet morgen.

Na bijbeldecoratie.
ik zei al eerder dat jullie in cirkels draaien. Het kan om te beginnen helpen in te zien dat hij niet praat uit zelfbehoud, hij is bang afgewezen te worden. En dat is exact dezelfde emotie die jij ervaart omdat hij niet met je praat. jij wordt boos, gefrustreerd omdat jij ook niet afgewezen wil worden. jullie handelen allebei uit angst en verdriet en niet uit haat of afkeer van de ander.
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 03:53:

@meds ik weet wel zeker dat het om conflictvermijding gaat. Maar echt meds ik stel me niet aan, ik heb het echt op alle mogelijke momenten en manieren geprobeerd om met hem te praten. Begrip naar hem, naar anderen naar mezelf of juist allemaal niet. Dat ik hier een topic open is niet omdat het m'n eerste ruzietje is. Echt het voelt verschrikkelijk. Kreeg ergens mee dat jij zelf ook in een minder goede situatie hebt gezeten. Dat ik hier richting hem best verwijtend reageer is ook omdat ik echt niet meer weet wat ik kan doen. Ja, mijn mond erover houden maar dat is toch geen oplossing?

Hoe ver gaan die ruzies Mama?

Wat verwijten jullie elkaar?

Zit er schot in? Komen jullie ergens of is het verwijt op verwijt, boosheid en onbegrip?

Je kunt ook effectief ruzie maken he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven