Vinden jullie dit normaal?

23-04-2019 17:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dit normaal?
Mijn voetreflexoloog geeft mij een klein cadeautje waarbij ze aangeeft dit niet aan veel klanten te geven. Dat gaf mij wel een goed gevoel.
Daarnaast geeft ze mij regelmatig wel een kwartier extra tijd terwijl ik voor een uur betaal.
Laatst had ik een blessure aan mijn voet en daarom mailde ik dat ik niet kon komen.
Desondanks plande ze mij zonder overleg in waarbij ze aangaf dat ze bijvoorbeeld ook mijn gezicht en handen zou kunnen masseren....ze schreef dat ik het vast fijn zou vinden.
Ik kreeg hier een raar gevoel bij.
Ook zegt ze tijdens sessies: iedereen staat met elkaar in verbinding en ik sta nu met jou in verbinding. Dat vond ik ook raar maar ik dacht dat het wel bij haar spirituele inslag zou horen.

Wat vinden jullie van deze situatie? En vinden jullie dit professioneel?
Nee, dit is raar. En dat enge 'ik sta nu met je in verbinding' zou ik ook niet serieus nemen. Mijn advies? Wegwezen daar.
Ze staat in verbinding met je portemonnee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Onder het mom van ' spiritueel' zijn al meer ' hulpverleners' over de schreef gegaan.
Wat zoek je eigenlijk nog bij deze vrouw? Jouw eigen gevoel geeft al aan dat er iets niet klopt.
viva-amber schreef:
23-04-2019 19:46
Ze staat in verbinding met je portemonnee.
Dit ook. En misschien met haar erotische chakra' s. :P
Denk je dat ze op je valt ? Hoop je dat ook ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Klinkt alsof ze je leuk vindt. Jij haar ook?
Those who don’t believe in magic will never find it
TO, je moet je afvragen waarom de dame in kwestie jou een speciale behandeling geeft. Dit is grensoverschrijdend en altijd slecht nieuws.
Ofwel ziet ze de inhoud van je portefeuille graag, ofwel heeft ze gevoelens voor jou.

Ofwel beiden tegelijk.
Is zij aangesloten bij een beroepsvereniging?
Ik heb wel eens een fysiotherapeut afgebeld om dat ik migraine had en hij zei komt toch maar en heeft een halfuur mijn hoofd gemasseerd en daarna was het over dus het kan betekenen dat ze op een andere manier masseert dat ook effect heeft.

Dat zweverige gedoe kan daar ook bijhoren als dat het type is ervoor...

MAARRRR dat cadeautje is een beetje gek.
Ik denk dat ze je leuk vindt en graag contact met je heeft. Volgens mij is ze niet direct gebonden aan een beroepsethiek. Maar weet dat niet zeker.
Ook een therapeut is een mens met gevoelens. Als zij (hij?) probeert je duidelijk te maken dat ze je leuk vindt, mag toch.

Tot nu toe lees ik geen grensoverschrijdend gedrag. Aan TO de keus of ze daarin wil meegaan. Zo nee of aangeven of niet meer gaan.

Ik vind die extra afspraak vreemd.
Misschien vind ze je wel gewoon aardig op een vriendschapelijke manier en ziet je je als meer dan alleen een klant
Ik vind een voetreflexoloog seaouiseau niet echt normaal
Ik vind het niet echt normaal om een topic te openen en dan niks terug te zeggen.
Murrmurr schreef:
24-04-2019 16:12
Ik vind een voetreflexoloog seaouiseau niet echt normaal
o_o
Ik denk dat de interpretatie hiervan niet te doen is middels de beschrijving die jij geeft. Doorgaans zijn de mensen die in dit soort beroepen terecht komen zorgzaam ingesteld, maken ze makkelijk persoonlijk en lichamelijk contact en halen ze er voldoening uit om een ander een plezier te doen. Dit hoeft niks meer te betekenen dan dat ze graag de tijd voor je neemt als haar dag niet strak volgepland zit, en dat ze het leuk vindt om je blij te maken met een kleinigheidje. Zoals altijd wanneer je met mensen werkt zit er wel eens een client/patient/leerling/student/stagiar/collega tussen waar je beter mee klikt dan gemiddeld en waar je graag iets leuks voor doet. Het kan ook zijn dat ze met dit soort kleine extraatjes aan haar klantenbinding werkt.

Naast dit bovenstaande zijn er ook nog heel veel andere mogelijke verklaringen voor dit gedrag en jij moet zelf bepalen of het je stoort of je onprettig doet voelen. In dat geval kun je het eens bespreken, of je zoekt een andere zorgaanbieder. Als het je niet echt stoort en het niet over je grenzen gaat dan zou ik er niet te veel achter zoeken en het gewoon beschouwen als onderdeel van haar persoonlijke/professionele stijl. Wees er wel bewust van waar je eigen grens hierin ligt en geef die aan indien nodig (of stap op als het je niet zint).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven