Virtueel

04-03-2012 02:14 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forummers,

Om mijn verhaal te beginnen ben ik nooit van het veelvuldig sms'en geweest. Althans, tot dat ik hem ontmoette. In de eerste twee weken na onze ontmoeting kwam het ruwweg tot zo'n duizend sms'jes, wat telefoongesprekken en een date uit. Ik was verkocht! Alles leek voor eens zo makkelijk en natuurlijk te gaan. Geen spel. Hij gaf aan mij leuk genoeg te vinden om het rustig aan te doen, en betrok mij tijdens gesprekken in zijn toekomst. Onze tweede date was gepland, en in de tussentijd waren we er op los aan het flirten met eindeloze berichtjes en foto's. Wat was het leuk. De tweede date kon door omstandigheden niet doorgaan, maar ik geloofde in het ongeluk dat zich had voorgedaan en prees hem om de manier waarop hij zich kwetsbaar opstelde en aangaf het moeilijk te hebben. Hij gaf aan het even op zichzelf te moeten verwerken. Vanaf dat moment hadden we een week nauwelijks contact, waarna hij onder meer aangaf mij tekort te doen door met mij door te gaan omdat hij nu niet in staat was moeite te doen. We besloten het toch te proberen, op voorwaarde dat er niet teveel wederzijdse verwachtingen waren. Ook moest ik het niet op mijzelf betrekken als hij vreemd of niet reageerde in de komende tijd.

Prima dacht ik. Ik gun hem wat meer tijd, en probeer wat minder initiatief te nemen. Het sms contact leek daarna dagelijks vanuit hem te komen. Hij was flirterig maar het was niet zoals voorheen. Het leek wat botter en sarcastischer. We kregen ook veel miscommunicaties omdat ik vaak niet doorhad dat het sarcastisch bedoeld was. Bovendien vroeg hij mij om foto's terwijl ik hem onderhand gewoon wilde zien. Sinds ik weiger die te geven is hij in de laatste anderhalve week nog afstandelijker gaan doen en reageert nauwelijks. Het contact komt nu dan ook voornamelijk vanuit mijn kant, en hij noemde het gezeur.

Het feit dat ons contact alleen nog maar virtueel lijkt triggert in mij een beetje pushy gedrag in de hoop het tot een afspraakje te leiden. Er gebeurt echter niets, en ik ben bang dat ik een beetje te wanhopig overkom.

Jullie zullen mij wel voor gek verklaren, maar ik ga altijd uit van het goede in mensen en wil geloven dat hij oprecht is.

Heb ik aanleiding om te blijven geloven dat hij mij nog leuk vindt?

En hoe trek ik deze situatie recht?
Jullie zijn erg lief

Fantastische eerste indruk (tijdje gewacht met posten op het forum)!
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:52:

En ja, er zijn nogal wat mannen op het forum. Een voorbeeld van een topic waar jouw vragen door mannen beantwoord worden is Brandende vragen aan het andere geslacht, Deel 20 . Daar kun je altijd binnenvallen.

Wat top zeg! Vind het in dit geval best lastig om de situatie te concretiseren, en een specifieke vraag te moeten stellen die mij antwoord geeft op zijn gedrag.

Misschien zien jullie dat makkelijker?
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 03:53:

[...]

Zo'n vreselijk idee in zo'n clichématige positie te zijn beland..

Ben helaas een grote voorstander van confrontatie. Kan iets moeilijk achter mij laten wanneer ik niet begrijp wat er daadwerkelijk aan de hand is, en ik vooral niet wil geloven dat hij mij plotseling niet meer leuk kon gaan vinden

Begrijpelijk. Ik denk echter dat elke vraag die je aan hem stelt, nieuwe vragen zal oproepen. Je zult geen bevredigend antwoord krijgen. Schrale troost maar wanneer hij zegt 'het ligt niet aan jou' dan is dat inderdaad zo. Waarschijnlijk is zo'n type die alleen aan zichzelf denkt en heeft hij over jou en jouw gevoelens niet eens nagedacht, dat zit niet in zijn systeem.

Disclaimer: dit is het beeld wat ik van hem heb op grond van wat ik hier heb gelezen. Hang me er niet aan op, maar helaas grote kans dat ik niet ver van de waarheid zit.
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 03:57:

[...]

Wat top zeg! Vind het in dit geval best lastig om de situatie te concretiseren, en een specifieke vraag te moeten stellen die mij antwoord geeft op zijn gedrag.

Misschien zien jullie dat makkelijker?

Je kunt in dat topic een linkje plaatsen van dit topic en de vraag/stelling in het kort beschrijven.

In het topic worden vaak lolletjes gemaakt, maar serieuze vragen worden serieus beantwoord.
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:59:

[...]

Je kunt in dat topic een linkje plaatsen van dit topic en de vraag/stelling in het kort beschrijven.

In het topic worden vaak lolletjes gemaakt, maar serieuze vragen worden serieus beantwoord.

Heb alleen even kort de laatste pagina doorgenomen, waar een jongeman het had over een meisje waar hij wel een emotionele band mee had maar niet op reageerde?

Dat soort dingen zetten mij dan weer aan het denken.

Mijn huidige vriend die heeft mij in het begin (na kleine onenigheid) anderhalve maand genegeerd. Toen wij weer in contact traden bleek hij stapelgek op mij te zijn, en mij al die tijd ook wel te hebben gemist.

Het lijkt wel alsof ik enkel emotioneel onstabiele mannen tref.
Misschien ligt het aan de leeftijd?

Tussen 20 en 35 zijn mannen over het algemeen minder duidelijk dan vanaf +/- 35.
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:58:

[...]

Begrijpelijk. Ik denk echter dat elke vraag die je aan hem stelt, nieuwe vragen zal oproepen. Je zult geen bevredigend antwoord krijgen. Schrale troost maar wanneer hij zegt 'het ligt niet aan jou' dan is dat inderdaad zo. Waarschijnlijk is zo'n type die alleen aan zichzelf denkt en heeft hij over jou en jouw gevoelens niet eens nagedacht, dat zit niet in zijn systeem.

Disclaimer: dit is het beeld wat ik van hem heb op grond van wat ik hier heb gelezen. Hang me er niet aan op, maar helaas grote kans dat ik niet ver van de waarheid zit.

Inderdaad grote kans

Vraag mij af of ik zelf niet ook bot ben geweest, sinds hij wat 'minder lekker in z'n vel zit'. Kan namelijk (onbedoeld) ook erg scherp en verwijtend uit de hoek komen.

Dat het nu een soort machtsstrijd is, en hij niet wil laten zien dat hij er door aangeslagen is en zich daarom maar erg koel houdt.

Onwaarschijnlijk, maar mogelijk?
Alles is mogelijk. En je ziet nu hoop waar je denkt hoop uit te kunnen halen, maar wat zegt jouw gevoel? Je hebt een onderbuikgevoel hierover, toch?
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 04:10:

Misschien ligt het aan de leeftijd?

Tussen 20 en 35 zijn mannen over het algemeen minder duidelijk dan vanaf +/- 35.

Sta ik nauwelijks bij stil, maar speelt natuurlijk wel een rol. Hij is 25, ik nog wat jonger. Komt echter wel meer volwassen en ervaren over dan mijn vriend, die 28 is.

Misschien omdat hij toch wel een serieuze relatie achter de rug heeft.
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 04:13:

Alles is mogelijk. En je ziet nu hoop waar je denkt hoop uit te kunnen halen, maar wat zegt jouw gevoel? Je hebt een onderbuikgevoel hierover, toch?

dat hij mij wel leuk vindt, maar het in zijn depressie erg moeilijk vindt om zich nu open te stellen voor het prille contact?

Anders zou ik hem denk ik vandaag niet hebben 'gevraagd' hoe het met hem ging, terwijl ik mij had voorgenomen niets meer te laten horen. Niets terug, overigens En dat is wel nieuw
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 04:22:

[...]

dat hij mij wel leuk vindt, maar het in zijn depressie erg moeilijk vindt om zich nu open te stellen voor het prille contact?

Anders zou ik hem denk ik vandaag niet hebben 'gevraagd' hoe het met hem ging, terwijl ik mij had voorgenomen niets meer te laten horen. Niets terug, overigens En dat is wel nieuwHet is en blijft wishful thinking van jouw kant. Dat mag! Zolang je je hart maar beschermt.
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 04:28:

[...]

Het is en blijft wishful thinking van jouw kant. Dat mag! Zolang je je hart maar beschermt.

Naïef hè Groot defect om altijd maar het goede te willen zien.

Mijn hart is al aangetast. Het ergste is de negatieve afleiding, die de productiviteit beïnvloed.
HIer kunnen we lang of kort over lullen, maar dit wordt hem niet.

Na 1 (of 2) dates al minder contact omdat hij "het moet verwerken"? Ik was hier al afgehaakt. En jij al zo snel dubieuze foto's van jezelf sturen? Waar was je in hemelsnaam met je hoofd. Dit zijn acties van een puber, maar ik vrees dat je veel ouder bent.

Je kan nu allemaal dingen voor hem invullen zoals een depressie, angst, 'je bent zo perfect voor hem dat het hem bang maakt', z'n moeder heeft vroeger iets lelijks tegen hem gezegd - het is allemaal bullshit. Vergeet hem en ga lekker door met je eigen leven.
Misschien is hij erachter gekomen dat je een vriend hebt ( had je niet verteld toch?) en is hij nu erg gekwetst?

En als jullie in dezelfde beroepsgroep zitten, zou ik zelf wat voorzichtiger zijn geweest met het sturen van pikante foto's. Dat sowieso eigenlijk. Je hebt je hele leven en carriere nog voor je.... Hopelijk staat je gezicht er niet op?

Laat de man los. Niets is irritanter dat er iemand achter je aanloopt die je overduidelijk afhoudt. En je komt het vast, beroepsmatig, nog wel tegen, dus.... Hou de eer aan jezelf. Je bent het niet voor hem. Dat heeft hij (onduidelijk weliswaar) aangegeven.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Je ontmoet een man via je werk en stuurt hem na één date sexy foto's van jezelf waar hij zich op aftrekt (ik neem aan dat ik dit tussen de regels door moest lezen als "volwassen gedrag"?). Hij toont geen interesse meer om je te ontmoeten.

Ik zeg: trek je conclusies en vooral, léér hiervan. Geen compromitterende foto's van jezelf opsturen.
Ga in therapie!
Je hebt een virtuele relatie met z'n ups en downs. Wanneer je echt verliefd bent doe je alles om elkaar in het echt te ontmoeten.
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 02:14:

Hij gaf aan mij leuk genoeg te vinden om het rustig aan te doen,

Hier snap ik dus niets van..

Laat dit gewoon los. Dit wordt 'm duidelijk niet.
Eens met 1 van de vorige reacties. Stuur geen compromitterende foto's van jezelf, ook al ben je haast zeker dat na 1 rl ontmoeting, hij geen onorthodoxe bedoelingen mee heeft.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Mhh... de feiten zeggen dat hij op dit moment duidelijk geen plek in z'n leven heeft voor jou. Er is misschien wel wederzijdse aantrekkingskracht, maar het is nooit verstandig om een relatie te beginnen vanuit een verwerkingsproces van één van de twee.

Het was leuk en laat het daarbij.
quote:asma schreef op 04 maart 2012 @ 08:53:

Misschien is hij erachter gekomen dat je een vriend hebt ( had je niet verteld toch?) en is hij nu erg gekwetst?

We wonen in een grote stad, waar het relatief gemakkelijk is om je anonimiteit te behouden.

Het is overigens niet ondenkbaar dat hij ons ergens heeft zien zoenen, maar het lijkt mij sterk dat hij zich dat aan zou trekken als hij er niet serieus in staat.
quote:arpeggio schreef op 04 maart 2012 @ 11:33:

[...]

Hier snap ik dus niets van..

Omdat hij in de eerste instantie alleen seks wilde, en dat omgeslagen is naar interesse waarin niet alleen seks op de voorgrond stond. Hij gaf aan hiermee te kunnen/willen wachten.
quote:Jaja007 schreef op 04 maart 2012 @ 11:47:

Eens met 1 van de vorige reacties. Stuur geen compromitterende foto's van jezelf, ook al ben je haast zeker dat na 1 rl ontmoeting, hij geen onorthodoxe bedoelingen mee heeft.Vind het niet erg dat hij van mijn foto's heeft genoten, dat heb ik ook van die van hem. Bedoelen jullie echter dat dat heeft bijgedragen aan zijn verlies van interesse?
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 12:49:

[...]

Vind het niet erg dat hij van mijn foto's heeft genoten, dat heb ik ook van die van hem. Bedoelen jullie echter dat dat heeft bijgedragen aan zijn verlies van interesse?

Geen idee waarom zijn verlies van interesse. Zou je hem persoonlijk moeten vragen.

Het is een eventuele indicatie van wat jij schrijft.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jullie reacties hebben mij toch enigszins geholpen om het sneller achter mij te willen laten

Weet nu echter niet of het verstandig is met een 'gebroken hart' mijn vriendje weer een kans te geven, of tijdelijk alleen verder gaan het verwerkingsproces zal bevorderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven