Virtueel

04-03-2012 02:14 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forummers,

Om mijn verhaal te beginnen ben ik nooit van het veelvuldig sms'en geweest. Althans, tot dat ik hem ontmoette. In de eerste twee weken na onze ontmoeting kwam het ruwweg tot zo'n duizend sms'jes, wat telefoongesprekken en een date uit. Ik was verkocht! Alles leek voor eens zo makkelijk en natuurlijk te gaan. Geen spel. Hij gaf aan mij leuk genoeg te vinden om het rustig aan te doen, en betrok mij tijdens gesprekken in zijn toekomst. Onze tweede date was gepland, en in de tussentijd waren we er op los aan het flirten met eindeloze berichtjes en foto's. Wat was het leuk. De tweede date kon door omstandigheden niet doorgaan, maar ik geloofde in het ongeluk dat zich had voorgedaan en prees hem om de manier waarop hij zich kwetsbaar opstelde en aangaf het moeilijk te hebben. Hij gaf aan het even op zichzelf te moeten verwerken. Vanaf dat moment hadden we een week nauwelijks contact, waarna hij onder meer aangaf mij tekort te doen door met mij door te gaan omdat hij nu niet in staat was moeite te doen. We besloten het toch te proberen, op voorwaarde dat er niet teveel wederzijdse verwachtingen waren. Ook moest ik het niet op mijzelf betrekken als hij vreemd of niet reageerde in de komende tijd.

Prima dacht ik. Ik gun hem wat meer tijd, en probeer wat minder initiatief te nemen. Het sms contact leek daarna dagelijks vanuit hem te komen. Hij was flirterig maar het was niet zoals voorheen. Het leek wat botter en sarcastischer. We kregen ook veel miscommunicaties omdat ik vaak niet doorhad dat het sarcastisch bedoeld was. Bovendien vroeg hij mij om foto's terwijl ik hem onderhand gewoon wilde zien. Sinds ik weiger die te geven is hij in de laatste anderhalve week nog afstandelijker gaan doen en reageert nauwelijks. Het contact komt nu dan ook voornamelijk vanuit mijn kant, en hij noemde het gezeur.

Het feit dat ons contact alleen nog maar virtueel lijkt triggert in mij een beetje pushy gedrag in de hoop het tot een afspraakje te leiden. Er gebeurt echter niets, en ik ben bang dat ik een beetje te wanhopig overkom.

Jullie zullen mij wel voor gek verklaren, maar ik ga altijd uit van het goede in mensen en wil geloven dat hij oprecht is.

Heb ik aanleiding om te blijven geloven dat hij mij nog leuk vindt?

En hoe trek ik deze situatie recht?
Je bent je nu al voor hem aan het verontschuldigen... Waarom?

Vergeet niet dat hij (als hij nou net zo leuk vindt als jij hem) niet zou moeten kunnen wachten om je weer te zien!! Vooral in het begin moeten de vonken er vanaf spatten.
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 02:54:

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben met al jullie reacties, om dit tijdstip!

Erg dankbaar!Het is zaterdag avond en hey ik heb toch ff niks te doen zo net na het uitgaan
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 02:54:

Reveuse, snap je de bezorgdheid?

Wat betreft de foto's?

Ik heb er ook genoeg van hem hoor, mocht hij er onorthodoxe plannen mee hebben
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 02:52:Hij zit wat werk betreft in een hele belangrijke en doorslaggevende fase voor zijn carriere.Zegt hij.quote:Hij heeft een erg lange relatie achter de rug, die sinds een paar maanden uit is.Zegt hij.quote:Zit inderdaad sinds een tijdje niet lekker in zn vel, Zegt hij.

Even bij de feiten blijven hè?
Heb je hem gegoogled en iets gevonden?
quote:ster89 schreef op 04 maart 2012 @ 02:55:

Je bent je nu al voor hem aan het verontschuldigen... Waarom?

Vergeet niet dat hij (als hij nou net zo leuk vindt als jij hem) niet zou moeten kunnen wachten om je weer te zien!! Vooral in het begin moeten de vonken er vanaf spatten.

Ja, slecht hè..

Klopt! Er waren vonken en die lijken plotseling ver te zoeken, van zijn kant. Ik geloofde tot nu toe echter in zijn 'motivatie'
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 02:59:

Heb je hem gegoogled en iets gevonden?We kennen elkaar o.a professioneel, en ik heb wel wat van z'n vrienden ontmoet dus ik denk niet dat hij een verborgen relatie heeft. Heb hem trouwens niet van mijn 'vriendje' vertelt.
Nou, als het echt aan zijn mood ligt.... Laat hem dan even. Als hij jou echt zo leuk vindt dan komt hij vanzelf wel terug!
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 03:02:

[...]

We kennen elkaar o.a professioneel, en ik heb wel wat van z'n vrienden ontmoet dus ik denk niet dat hij een verborgen relatie heeft. Heb hem trouwens niet van mijn 'vriendje' vertelt.Ok, jij hoeft hem niets te vertellen, er is geen sprake van een echte relatie. En dat googlen, zou ik niet zo zeer doen vanwege een eventuele relatie, maar vanwege een zakelijke reputatie, om te checken of die zo goed is als hij claimt dat het is. Dat je zijn vrienden hebt ontmoet zegt op zich niets.
quote:bliksemse_bende schreef op 04 maart 2012 @ 02:58:

[...]

Zegt hij.

[...]

Zegt hij.

Even bij de feiten blijven hè? Van beide weet ik, en wat betreft niet lekker in z'n vel zitten zou het mij niet verbazen dat hij al depressief was natuurlijk
Wat ga je nu doen, Reveuse?
En dat 'ongeluk' is dat ook een 'feit'?
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:05:

[...]

Ok, jij hoeft hem niets te vertellen, er is geen sprake van een echte relatie. En dat googlen, zou ik niet zo zeer doen vanwege een eventuele relatie, maar vanwege een zakelijke reputatie, om te checken of die zo goed is als hij claimt dat het is. Dat je zijn vrienden hebt ontmoet zegt op zich niets.Hij heeft niet veel geclaimt. Wat dat betreft zegt waar je werkt al genoeg Daar is het mij niet om te doen, maar een man met een flinke dosis ambitie die zich niet tot praatjes beperkt is in mijn ogen erg aantrekkelijk
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 03:10:

[...]

Hij heeft niet veel geclaimt. Wat dat betreft zegt waar je werkt al genoeg Daar is het mij niet om te doen, maar een man met een flinke dosis ambitie die zich niet tot praatjes beperkt is in mijn ogen erg aantrekkelijkNatuurlijk, niets mis mee! Maar wat jou zelf betreft beperkt hij zich wel tot praatjes en doet hij jouw berichten af als gezeur.
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:08:

Wat ga je nu doen, Reveuse?

Tja, die inspiratie hoopte ik hier op te doen

Wat kan ik doen? Je kunt iemand niet forceren, maar ik zou graag hebben dat we elkaar zagen. Het lijkt momenteel ver weg, en dat terwijl we nota bene bij elkaar in de buurt wonen
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:12:

[...]

Natuurlijk, niets mis mee! Maar wat jou zelf betreft beperkt hij zich wel tot praatjes en doet hij jouw berichten af als gezeur.Hij had het over mijn laatste berichtje. Had ik misschien wat duidelijker aan moeten geven. Ik schreef hem dat hij erg afstandelijk deed, waarop hij zei dat het onzin was en gezeur
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 02:14: Vanaf dat moment hadden we een week nauwelijks contact, waarna hij onder meer aangaf mij tekort te doen door met mij door te gaan omdat hij nu niet in staat was moeite te doen. We besloten het toch te proberen, op voorwaarde dat er niet teveel wederzijdse verwachtingen waren. Ook moest ik het niet op mijzelf betrekken als hij vreemd of niet reageerde in de komende tijd.

Eerlijk reveuse?

Ik was hier al afgehaakt....
quote:reveuse schreef op 04 maart 2012 @ 03:14:

[...]

Hij had het over mijn laatste berichtje. Had ik misschien wat duidelijker aan moeten geven. Ik schreef hem dat hij erg afstandelijk deed, waarop hij zei dat het onzin was en gezeur

Jij voelt het als afstandelijkheid en je kunt ervan uitgaan dat je daarmee juist zit. Dan is het respectloos van hem om het af te doen als gezeur.

Voor zover je in hem de ideale man ziet qua ambities en eventuele andere overeenkomsten: waar er één van is, zijn er meerdere, het is een kwestie van tijd tot je andere mannen tegenkomt die bij jouw wensen aansluiten. Je hoeft je niet te beperken tot de eerste de beste die na een paar weken omslaat als een blad aan een boom.
Klopt! Ik heb mij in de afgelopen tijd zeker niet tot hem, of een ander beperkt maar hij is de enige die zo'n bijzondere indruk heeft achter gelaten.

En @ Bliksemse_Bende

Ik kan je zeggen dat ik mij nooit zo opstel, en het mij diep bedroeft dat hij mij zover heeft gekregen mijn onaandoenlijkeid op te geven
De kracht van 'foute' mannen is dat ze juist zo'n diepe indruk achterlaten. En als je je eenmaal in hun positieve aandacht hebt bevonden smaakt dat naar meer. Dat maakt dat je dan in een continue afwachtende positie terecht komt. Dat wil je niet. Jij wil zelf jouw ambities waarmaken (onder andere dan), je wil je lekker en gelukkig voelen. Logisch. Houd je geluk dan ook in eigen hand, ipv aan zo'n blaaskaak te hangen.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, dames! Ik hoop dat dit onderwerp in de komende tijd wellicht tot meer inzichten leidt (en wellicht ook wat opinies van mannen, als die er zijn op Viva?)

Zal er waarschijnlijk goed aan doen door al zijn berichten en foto's te wissen, maar vind dat erg moeilijk
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:43:Houd je geluk dan ook in eigen hand, ipv aan zo'n blaaskaak te hangen.Korte maar krachtige wijze les reveuse. Ik heb er niks aan toe te voegen, behalve een omdat het gewoon kut is.
Reveuse, dit is klote. Blijf gerust schrijven.
En ja, er zijn nogal wat mannen op het forum. Een voorbeeld van een topic waar jouw vragen door mannen beantwoord worden is Brandende vragen aan het andere geslacht, Deel 20 . Daar kun je altijd binnenvallen.
quote:hawkeye_jane schreef op 04 maart 2012 @ 03:43:

De kracht van 'foute' mannen is dat ze juist zo'n diepe indruk achterlaten. En als je je eenmaal in hun positieve aandacht hebt bevonden smaakt dat naar meer. Dat maakt dat je dan in een continue afwachtende positie terecht komt. Dat wil je niet. Jij wil zelf jouw ambities waarmaken (onder andere dan), je wil je lekker en gelukkig voelen. Logisch. Houd je geluk dan ook in eigen hand, ipv aan zo'n blaaskaak te hangen.

Zo'n vreselijk idee in zo'n clichématige positie te zijn beland..

Ben helaas een grote voorstander van confrontatie. Kan iets moeilijk achter mij laten wanneer ik niet begrijp wat er daadwerkelijk aan de hand is, en ik vooral niet wil geloven dat hij mij plotseling niet meer leuk kon gaan vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven