vivalalisa

13-04-2010 15:54 1203 berichten
Alle reacties Link kopieren
jezus waar moet ik beginnen2 ik ben 26 jaar vanaf mijn 16de bij hem, hij is mijn eerste en enige liefde

ja ik zeg nog steeds liefde want oo mijn god wat hou ik van hem

hij moest voor zijn werk naar het buitenland en net 3 weken terug van 8 maanden reis

daarvoor was die 3 maanden bij me ... en periode daarvoor ook buitenland

in de periode dat hij weg was heb ik mij zo rot gevoeld, ik kreeg en voelde geen liefde van zijn kant.. ik heb alles geprobeerd lief doen cadeaus sturen mailtjes bellen... om maar niet te scheiden van elkaar

nu is die terug en heeft die opgebiecht na 3 weken dat hij al een jaar een ander heeft, ze is zwanger van hem

ik heb niks gemerkt, niks niks niks

en ik ben zo verbaasd van mijn reactie ik heb gehuild moeten kotsten ik heb hem getroost!! we hebben gesproken tot half 7 in de ochtend, en geknuffeld gezoend...

en nu 3 dagen later huil ik alleen maar heb sinds ik het weet niet meer kunnen eten.

vanavond gaan we het aan zijn ouders vertellen.... ik kan hem ondanks dit niet loslaten zo erg! ik wil hem haten voel zoveel woede in mij, al; die leugens... maar ik blijf maar zo lief tegen hem!!

ik snap het niet

ik heb zoveel pijn, en doe mezelf meer pijn door liedjes te luisteren van marco bosato hart van een minaar

hij weet niet wat hij wil, of die verder wil met mij of haar... en ik weet niet wat ik wil

ik wil niet horen ren weg, ik wil weten waar mijn reactie vandaan komt hoe kan ik zo lief tegen hem blijven? ik bescherm hem nog steeds!! zeg tegen onze vrienden dat ze hem niet moeten laten vallen...

sorry als er veel taalfouten in staan ,
Hi dames...

Ik heb nu zoiets van laat mijn spullen maar hou het lekker... Ik ben gewoon niet krachtig genoeg als ik hem zie.. Ik heb hem nu paar dagen niet gezien en dat geeft rust. Als ik hem zie kijk ik weer na hem en pfffffffff dan zak ik alleen maar weer.

Dus vind voorlopig wel prima zo.

Ja vlammetje zo is het ook dat die ruimte beetje bewaak, da is veilig.

Annmary ik denk ook wel dat ik gelukkig zal worden. En hij ook want hij heef weinig emotie dus is voor hem niet veel nodig blijkbaar,

mucho jij zegt dat hij dat doet om te manipuleren, maar zo zie ik dat niet. Hem gevraagd niet meer te bellen of sms'en en dat vind hij prima. Denk echt dat e een last van zijn schouders is gevallen en dat hij nu verder gaat.. Al heeft hij geen idee waar hij aan begint

klinkt heel raar maar, ik denk dat hij echt in 2 strijd heeft geleefd, en het mij niet kon vertellen omdat wij al zo lang samen waren..

dat hij daarom ook steeds hoop gaf en toch voor haar koos..

nu is voor hem en mij duidleijk dat hij verder gaat met haar, en doet dat dan nu ook..

4weels zo te lezen aan je post van je heb je ook nodige mee gemaakt. Weetje ik ben van nature niet op mondje gevallen ben spontaan en zeg het gewoon tegen mensen als ik het ergens niet mee eens ben.

En dat voelt goed. Maar bij hem was heel moeilijk en al ik het deed voelde ik me meteen schuldig, want hij was zo lief en rustig.....

Morgen ochtend vertrek ik voor weekend weg

ik heb ingezien dat het voor mij beter is mij even terug te trekken van vrienden, want alsalleen ben heb ik meer afleiding , hun hebben het er veel over, ookal geef ik aan dat ik het er ven niet over wil geven komt het onderwerp weer terug, dan herleef je het en voel ik mij zwak en verdrietig. Dus nieuw doel: even opmezelf zijn er aansterken...
Lisa, wat een superpost!

Dat was nou precies wat ik bedoelde...

Kies voor jezelf!

Dan maar geen spullen.

Heel veel plezier komend weekend!

Enne....fantastisch doel bij de weg....zelf sterker worden!

En weet je, dat KAN JE!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
goed zo, zorg voor jezelf (en eet!)
Goed zo Lisa! Je bent een kanjer!

Wat je zegt klinkt allemaal heel begrijpelijk en je pakt het echt supergoed aan! Ondanks je verdriet en teleurstelling zie je goed in wat je wel en niet wil en wat je wel of niet moet doen om je zo goed mogelijk te voelen.
Kanjer!
Wow wat een sterke post, you go girl!
Lisa, heerlijk te lezen dat je een weekendje weg bent en wat beslissingen voor jezelf hebt genomen. Hartstikke goed!!!!! Hopelijk wordt nu het weer nog ietsjes mooier...
Ik hoop dat je een geweldig weekend hebt Lisa, heel veel plezier.
Hi lieverds.

Jullie post doen mij echt goed. Dacht neem even snel een kijkje.

Mijn weekend is behoorlijk zwaar maar wel heel leerzaam... Ben na een meditatie weekend waar veel gesproken wordt. Er worden o.à metavoren verteld die je moet vertalen na je eigen belevingen

Dit weekend had als thema liefde.

Ik heb mijn verhaal hier kunnen doen, en de juiste vragen gekregen.. We krijgen hier namelijk geen antwoorden op onze vragen, maar wedervragen, dat houdt in dat ze door te vragen je uiteindelijk zelf met een antwoord komt... Ik voel pijn maar meer de pijn van afstand nemen en afsluiten.

Ik heb hem kunnen vergeven. En nee natuurlijk betekend dat niet dat ik niet meer boos ben, maar bedoel dat ik het snap en af kan sluiten.

zie in dat hij mij na het gebeuren steeds hoop gaf, omdat hij niet kon kiezen tussen gevoel en verstand. Zijn gevoel voor mij is al heel lang weg, en ligt bij haar, zij is zijn toekomst..

Maar ik denk dat hij het niet kon vertellen, en de echte keuze kon maken, door zijn verstand. omdat wij al Zolang samen zijn , veel hebben mee gemaakt,hij het eng vond, net zoals ik

Al zijn leugens praten dit niet goed, alle pijn van afgelopen jaar ook niet! Maar ik kan mij verplaatsen.. Zien hoe zwak hij was en is, en zien dat hij mij niet of nooit Gelukkig had kunnen maken.

Ik zal opnieuw moeten leren vertrouwen, dit zal een diepe wond achter laten, maar zolang ik het goed verzorg Zal het litteken wat achterblijft klein zijn...

De pijn moet Helen, de leugens en bedrog een plek krijgen, maar ik voel me sterker
Hey Lisa!

Als dit weekend je geholpen heeft je de zaken beter te doorzien, dan 100 punten!

Maar ik las iets in je post voor je vertrok: "ik heb ingezien dat het voor mij beter is mij even terug te trekken van vrienden, want alsalleen ben heb ik meer afleiding , hun hebben het er veel over, ookal geef ik aan dat ik het er ven niet over wil geven komt het onderwerp weer terug, dan herleef je het en voel ik mij zwak en verdrietig. Dus nieuw doel: even opmezelf zijn er aansterken..."

Jij bent al verder aan 't gaan, terwijl je vrienden nog in het verleden blijven hangen! Je bent al verder in je verwerking dan je zelf denkt.

Top meid!

Zet 'm op en je kan het!
Nope
Hi maghetookeenbeetjemeerzijn,

Ik denk dat ikdan op de 80 punten zit... Hele weekend telefoon uit gehad en niet gebeld gf rat had afleiding veel gesproken... Vanochtend in trein meteen kijken of hij had gebeld, hij heeft zijn woord gehouden en net gedaan... Heb in dat opzicht echt een Rus gekregen, aan andere kant nu behoefte hem te spreken, maar dat is denk ik meer omdat dat VROEGER normaal was, en zal hem ook niet bellen..

Je ebt gelijk dat ik in dat opzicht verder en, al die verhalen doen pijn en wil niet in die pijn en het verleden leven... Het is nou eenmaal zo, en jezel nogmeer omlaag halen door gedachtes helpen er niet bij.

Vandaag bij dokter geweest nog een check over eten.. Eet nu elke dag 2 x maar dat gaat zwaar maar doe het wel.

Zo en nu even mijn was doen en lekker opruimen

x
Lisa, wat een ontzettend goeie post (2x)

Ben oprecht een trots op je, je doet het hartstikke goed!

Denk dat de les die je daar geleerd hebt een juiste is

Vragen zorgen voor nog meer vragen, het antwoord zit in jezelf!

Blijven eten hoor, al kost het moeite

Je bent hartstikke op de goeie weg!!!

let maar eens op, straks wordt het gewoon een mooie zomer voor je!
Goed bezig! Dat wilde ik even kwijt!
Ben weer even af... Mail gehas van hem. Zal morgen plaatsen.. Dankje voor reacties
Mag...je mag best even af zijn....als je maar weer opstaat!

Je moet het zo zien Lisa, je hebt dit weekend echt wel 4 passen vooruit gezet, je mag best een pasje achteruit....4 min 1 is nog steeds 3 dus je gaat nog steeds vooruit!
Deze mail kreeg ik gister van hem...

Lieve Lisa,

Het is wennen eigenlijk begin ik altijd met mop of pop en dat voelt nog zo vertrouwd.

Dankjewel gedicht. Van het weekeinde bij het opruimen kwam ik alle oude foto’s tegen van vroeger in Amsterdam en een heleboel kaartjes dat was even slikken, al die herinneringen ik zal ze ook nooit vergeten. Het spijt me dat het zo is gelopen, je zoveel verdriet heb bezorgt hoop dat de pijn met de tijd snel zal afnemen en je weer met goede moed vooruit gaat kijken.

Je afvragen of ik je die eerlijke kans wel echt had kunnen geven, ik was verliefd geworden op een ander dat is het grote probleem geweest. Daarom heb ik jouw al een jaar lang geen kans gegeven, en niet kunnen zien hoe erg je je best deed, dat zie ik nu in. En dat is te laat

Merk dat het voor mij ook niet gemakkelijk is contact te hebben met jou op moment, wellicht kunnen we na het helen van de wonden er anders mee om gaan. Misschien zal ik koud overkomen maar weet dat ik dat doe om afstand te houden en de situatie niet erger te maken.

Sorrie sorrie sorrie Lisa dat we er samen niet uitgekomen zijn en ik zo veel van me gevoel (te lang) voor mezelf heb gehouden.

Wat je ook zegt of doet in de toekomst ik zal je altijd een lieverd blijven vinden en hoop dat het geluk je toe zal lachen.

Kus,
Wat vond je van de mail Lisa?

Ik weet zelf niet goed wat ik er van moet vinden. Hij is eerlijk, maar ja alles wat hij zegt wist je al....Ik laat het commentaar op de mail graag over aan de anderen

Ik vind dat je het verder nog steeds goed doet!! Hou vol en houd en blijf ook afstand houden. Het komt niet meer goed. Hard maar waar.

Het geluk zal je echt nog wel een keer te lachen. Ik weet het zeker!!

Heb je nog gereageerd op de mail of niet?

Liefs MMR
Och Lisa, wat zul je daarvan weer in de kreukels zitten, van die mail.... En hoe lief het ook lijkt van hem, ik vind het toch weer een lul! Je hebt hem gevraagd geen contact op te nemen en dan gaat hij met zn botte harsens herinneringen ophalen! Hij begrijp tnog steeds niet dat HIJ hier degene is de jou pijn heeft gedaan, niet andersom. En dat de enige manier voor jou om met die pijn om te gaan JOUW manier is. En hij laat je jouw manier niet.

En je was zo kei- en keigoed bezig, echt, dat vond ik echt. Eerlijk gezegd waren er momenten dat ik het niet meer achter je had gezocht of van je had verwacht, maar nu denk ik dat je het gaat redden. Ook na deze mail. Je. Kunt. Het. Echt. Echt!!!!!
Wat een egotripper is het toch. Hij voelt dat je hem ontglipt meid. Je wordt sterker, minder afhankelijk en dat weet hij. Hij voelt het. En dit is zijn manier om de teugels weer strak te proberen te trekken. Trap er niet in. Blijf sterk. Lees ook wat Kastanjez zegt: hij respecteert nog steeds niet dat jij met rust gelaten wilt worden. Het beste wat je nu kunt doen is mailtje in de digitale prullenbak en het laten voor wat het is. Geen contact hebben betekent ook geen contact leggen. Ga iets leuks doen voor jezelf. Is een kookworkshop niet iets voor jou? Dan ben je lekker afgeleid, je leert nieuwe mensen kennen EN je bent op een leuke manier met eten bezig (wat jij volgens mij best kunt gebruiken). Je kunt het!! Zet 'm op!!

Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
hé Lisa, aparte mail, het is alleen jammer dat hij zegt dat jullie er samen niet uitgekomen zijn, ipv van dat de fout geheel aan zijn kant is, maarja.

En blijf iid. met goede moed vooruit kijken, dat is een goed punt. En houd ook die afstand, misschien als ooit je plekje weer gevonden hebt, kan je hem weer zien zonder emoties van verdriet erbij.

Ambivalente gevoelens bij de brief, maar als hij jou helpt om het te verwerken dan is het goed. Wat vind jezelf van de mail??
quote:MMR schreef op 04 mei 2010 @ 16:50:

Wat vond je van de mail Lisa?

Ik weet zelf niet goed wat ik er van moet vinden. Hij is eerlijk, maar ja alles wat hij zegt wist je al....Ik laat het commentaar op de mail graag over aan de anderen

Ik vind dat je het verder nog steeds goed doet!! Hou vol en houd en blijf ook afstand houden. Het komt niet meer goed. Hard maar waar.

Het geluk zal je echt nog wel een keer te lachen. Ik weet het zeker!!

Heb je nog gereageerd op de mail of niet? ja heb gereageerd, zal het onderaan even plaatsen mijn reactie

Liefs MMRquote:Kastanjez schreef op 04 mei 2010 @ 16:51:

Och Lisa, wat zul je daarvan weer in de kreukels zitten, van die mail....ja behoorlijk, voel me zo sterk en dit maakt me dan weer zo verdietig En hoe lief het ook lijkt van hem, ik vind het toch weer een lul! Je hebt hem gevraagd geen contact op te nemen en dan gaat hij met zn botte harsens herinneringen ophalen! Hij begrijp tnog steeds niet dat HIJ hier degene is de jou pijn heeft gedaan, niet andersom. En dat de enige manier voor jou om met die pijn om te gaan JOUW manier is. En hij laat je jouw manier niet. ik heb hem van de week als afsluiting een gedicht gestuurd, een hele mooie, die reactie was daar nog op

En je was zo kei- en keigoed bezig, echt, dat vond ik echt. Eerlijk gezegd waren er momenten dat ik het niet meer achter je had gezocht of van je had verwacht, maar nu denk ik dat je het gaat redden.Die momenten heb ik zelf ook gehad, maar ik moet wel en nog steeds Ook na deze mail. Je. Kunt. Het. Echt. Echt!!!!!lieve mooie woordenquote:Ayla520 schreef op 04 mei 2010 @ 17:00:

Wat een egotripper is het toch. Hij voelt dat je hem ontglipt meid. Je wordt sterker, minder afhankelijk en dat weet hij. Hij voelt het. En dit is zijn manier om de teugels weer strak te proberen te trekken. Trap er niet in. Blijf sterk. Lees ook wat Kastanjez zegt: hij respecteert nog steeds niet dat jij met rust gelaten wilt worden. Het beste wat je nu kunt doen is mailtje in de digitale prullenbak en het laten voor wat het is. Geen contact hebben betekent ook geen contact leggen. Ga iets leuks doen voor jezelf. Is een kookworkshop niet iets voor jou? Dan ben je lekker afgeleid, je leert nieuwe mensen kennen EN je bent op een leuke manier met eten bezig (wat jij volgens mij best kunt gebruiken). Je kunt het!! Zet 'm op!! koken is absoluut niet mijn ding hahaha ik kan het, en smaakt wat ik maak maar daar is ook alles mee gezegd... ik ga gewoon wat vaker weekendjes weg. eruit, en helemaal mijn reis aan het plannen nu, ook goeie afleiding

quote:Jala5 schreef op 04 mei 2010 @ 17:00:

hé Lisa, aparte mail, het is alleen jammer dat hij zegt dat jullie er samen niet uitgekomen zijn, ipv van dat de fout geheel aan zijn kant is, maarja. precies dat heb ik ook in de mail terug gezet,

En blijf iid. met goede moed vooruit kijken, dat is een goed punt. En houd ook die afstand, misschien als ooit je plekje weer gevonden hebt, kan je hem weer zien zonder emoties van verdriet erbij. misschien, maar wat voegt dat toe?? zoals iemand al eerder zei, vrienden gaan voor je door vuur en kan je vertrouwen,,,, zal vriendschap mij dan iets opleveren??

Ambivalente gevoelens bij de brief, maar als hij jou helpt om het te verwerken dan is het goed. Wat vind jezelf van de mail?? ik vind de mail zelf moeilijl,, waarom kan hij nu in mail wel open en eerlijk zijn?? heb hem maanden terug mails gestuurd met gevoel alles erin, geen reactie, waarom nu wel? en waarom dit?? brengt mij weer van de kaart.. weet niet wat ik er van moet denken

mijn reactie was dit:

Lieve Lisa,

Het is wennen eigenlijk begin ik altijd met mop of pop en dat voelt nog zo vertrouwd.

Ja dat is ook hele vertrouwd na zoveel jaar. Weetje dat is ook het feit waarom ik geen contact meer wil even, het is te vertrouwd, maar aan andere kant is al mijn vertrouwen weg in jouw... dat is zo dubbel.. contact houden maakt mij niet sterker...

Dankjewel voor je gedicht. Van het weekeinde bij het opruimen kwam ik alle oude foto’s tegen van vroeger in Amsterdam en een heleboel kaartjes dat was even slikken, al die herinneringen ik zal ze ook nooit vergeten.

Er zijn ook heel veel herinneringen , maar blijkbaar waren die niet mooi genoeg om door te gaan, en om je te gedragen, ik heb je altijd voor de 100% vertrouwd... misschien was ik te goed gelovig..... maar ik vind het een mooie eigenschap, en hoop dat dat in mijn toekomstige relatie niet voor beschadiging zal zorgen..

we hebben minder leuke tijden gehad en hele leuke tijden... het is jammer dat jij je hebt open gesteld aan een ander, aan 2 andere... het is jammer dat ik nooit een eerlijke kans heb gehad.. en vooral jammer dat ik jouw blijkbaar nooit echt heb gekend... je schrijft nu een brief waarin je open bent, je bent nooit open geweest, en dat is zo jammer... ik heb altijd moeten raden wat er in jouw om ging... ..

Het spijt me dat het zo is gelopen, je zoveel verdriet heb bezorgt (had je dat maar eerder bedacht)hoop dat de pijn met de tijd snel zal afnemen en je weer met goede moed vooruit gaat kijken. het spijt mij ook dat jij het zover hebt laten komen, en spijt mij dat ik erin getrapt ben, mij zolang heb laten leven. Maar toch als ik terug kijk heb ik geen spijt, zelfs het laatste jaar niet, want ik voelde al dat ik jouw kwijt raakte, en heb heel erg mijn best gedaan... maar het mocht niet baten... ik weet dat ik later terug kan kijken, en in kan zien dat ik mijn best heb gedaan

Je afvragen of ik je die eerlijke kans wel echt had kunnen geven, ik was verliefd geworden op een ander dat is het grote probleem geweest. Nee natuurlijk heb je mij die eerlijke kans niet kunnen geven,dat kon je mij niet geven, want je hebt jezelf al een jaar lang open gezet voor iemand anders... ik bestond daar niet, En dat zal ik moeten accepteren, weetje meerdere mensen worden verliefd binnen in een relatie, maar dat betekend niet dat je er gehoor aan moet geven.Daarom heb ik jouw al een jaar lang geen kans gegeven, en niet kunnen zien hoe erg je je best deed, dat zie ik nu in. En dat is te laat

Merk dat het voor mij ook niet gemakkelijk is contact te hebben met jou op moment, wellicht kunnen we na het helen van de wonden er anders mee om gaan.

waarom is het voor jouw moeilijk? leg jij dat eens uit??het komt namelijk over alsof je blij bent dat je alles eerlijk hebt verteld alsof je schoonschip hebt gemaakt... en je nu weer verder gaat. je gaat volgende week al trouwen! het lijkt mij dat je dan voro 100% voro iemand gaat, zonder nog met gevoel of iets te zitten in je oude relatie

Misschien zal ik koud overkomen maar weet dat ik dat doe om afstand te houden en de situatie niet erger te maken.

erger als dit is het volgens mij niet te maken, voor mij iniedergeval niet. [/i]

Sorrie sorrie sorrie Lisa dat we er samen niet uitgekomen zijn en ik zo veel van me gevoel (te lang) voor mezelf heb gehouden.

samen???? jij bent er niet uitgekomen,,, ik heb voor je gevochten, jewas mijn nummer 1... dacht dat wij toekomst hadden een leven samen... dus nee ,het ligt niet aan ons, maar aan jouw, het is jouw keuze en jouw verantwoordelijkheid

Wat je ook zegt of doet in de toekomst ik zal je altijd een lieverd blijven vinden en hoop dat het geluk je toe zal lachen.

ik ben ook een lieverd, en mijn toekomst dat komt wel goed.... ik red mij wel..

ik heb altijd geleerd dat als je een brief schrijft, je het bij jezelf moest houden, niet de ander aan moet vallen.. maar dat is eventjes niet gelukt
Kus,

kus
Ik vind dat je jezelf heel goed en duidelijk hebt verwoord. Je hebt goed gezegd wat je vind en voelt e.d. Heel goed !! En dat je het niet bij jezelf kon houden, is in dit geval juist goed!!! Zet hem maar even weer een spiegel voor. Dat het zoals je op het laatst schrijft zijn verantwoording e..,d was.

Laat hem nu los. Het is moeilijk om iemand of dingen los te laten, ik weet het (maak mezelf vaak veel te druk om dingen die gaan gebeuren) ik weet dat het moeilijk is, maar het is wel het beste...

Je kan het meid!!!

Liefs MMR
dankjewel. ik begon al weer onzeker te worden of het wel goed was... of het niet te hard was.. pfff hoe kan ik nou hard zijn haha

ja het gaat mij wel lukken ik moet wel.. hoorde dat hij volgende week al gaat trouwen... dus ik moet verder net zoals hij gaat doen!

ach ik heb alle vrijheid hij een vrouw die zwanger is begint te zeuren en een jankend kind straks hahaha
Mooi verwoord. En nu..... loslaten. Je hebt gezegd wat je wilde zeggen en nu mag hij het uitzoeken.

voor jou, dappere dame!
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Kijk idd naar wat je hebt, kijk vooruit. Ga idd lekker plannen, de vakantie bv enz enz. Heel goed dat je dat doet!! Ga zo door. Probeer niet meer achterom te kijken..Hoe moeilijk ook!

Heb je je spullen al ontvangen van hem of opgehaald? Gaat dat nog gebeuren of niet?

Liefs MMR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven