vivalalisa

13-04-2010 15:54 1203 berichten
Alle reacties Link kopieren
jezus waar moet ik beginnen2 ik ben 26 jaar vanaf mijn 16de bij hem, hij is mijn eerste en enige liefde

ja ik zeg nog steeds liefde want oo mijn god wat hou ik van hem

hij moest voor zijn werk naar het buitenland en net 3 weken terug van 8 maanden reis

daarvoor was die 3 maanden bij me ... en periode daarvoor ook buitenland

in de periode dat hij weg was heb ik mij zo rot gevoeld, ik kreeg en voelde geen liefde van zijn kant.. ik heb alles geprobeerd lief doen cadeaus sturen mailtjes bellen... om maar niet te scheiden van elkaar

nu is die terug en heeft die opgebiecht na 3 weken dat hij al een jaar een ander heeft, ze is zwanger van hem

ik heb niks gemerkt, niks niks niks

en ik ben zo verbaasd van mijn reactie ik heb gehuild moeten kotsten ik heb hem getroost!! we hebben gesproken tot half 7 in de ochtend, en geknuffeld gezoend...

en nu 3 dagen later huil ik alleen maar heb sinds ik het weet niet meer kunnen eten.

vanavond gaan we het aan zijn ouders vertellen.... ik kan hem ondanks dit niet loslaten zo erg! ik wil hem haten voel zoveel woede in mij, al; die leugens... maar ik blijf maar zo lief tegen hem!!

ik snap het niet

ik heb zoveel pijn, en doe mezelf meer pijn door liedjes te luisteren van marco bosato hart van een minaar

hij weet niet wat hij wil, of die verder wil met mij of haar... en ik weet niet wat ik wil

ik wil niet horen ren weg, ik wil weten waar mijn reactie vandaan komt hoe kan ik zo lief tegen hem blijven? ik bescherm hem nog steeds!! zeg tegen onze vrienden dat ze hem niet moeten laten vallen...

sorry als er veel taalfouten in staan ,
o ja: Je kan het!
Nope
quote:vivalalisa schreef op 26 april 2010 @ 10:47:

ik ben ook blij dat ben gegaan, en ook dat hij er was, hun hadden ook veel onbegrip na zijn gedrag toe..

weetje het is net of hij autisme heeft... ik zei altijd al ach mijn man is licht autistisch maar dit soort dingen, zo zeggenmet een smile terwijl ik er zit, bevestigd beetje vermoeden..( ik werk zelf met autisten dus ik roep niet zomaar iets)

zijn nummer verwijderen, haha lastig ken zijn mobiel huisnummer en nummer van werk uit hoofd haha tja ik onthou nou eenmaal heel makkelijk nummers haha

Je kunt niet terug naar iets wat nooit geweest is.

prachtige zin... doet mij denken aan een ou gedicht van mij, even erbij gepakt, ook nu is die wel van toepassing:

Je hoeft niet bang te zijn

Mijn hart te breken

Al zal je uit mijn leven verdwijnen

in mijn dromen zul je altijd voortbestaan,

Ik zal je nooit kwijtraken

want,

zoals je niet kunt sterven,

zonder te hebben geleefd,

kan je niet verliezen wat je nooit bezat

Wat betreft je vrienden: ik vind het geweldig dat ze op dat moment voor jou zijn opgekomen, dat hij dat ook heeft gezien (hoewel, dat vraag ik me af). Jij hebt het in ieder geval wel gezien.

Maar.... ik moet je toch waarschuwen: zodra het nieuws er een beetje van af is, zal ook bij hen gewenning optreden naar hem toe. Ze zullen op een gegeven moment ook meegaan in zijn nieuwe leven, ook omdat hij net doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een andere vrouw zwanger te maken en vervolgens zijn ex tot elke haar te krenken.

Over autisme wil zeggen: laat dat idee onmiddelijk gaan!

Hij is niet autistisch, hij is egoistisch. Het idee dat hij autistisch zou kunnen zijn, is voor jou een reden om zijn gedrag goed te praten, hij kan er dan immers niks aan doen.

Maar hij is in ieder geval niet autistisch genoeg om allerlei zaken te regelen om haar naar NL te halen.

Als je z'n nummer toch uit je hoofd weet, kun je het net zo goed verwijderen. Ik kende het nummer van mijn ex ook uit mijn hoofd. Inderdaad, kende. Wat ik heb gedaan is zijn nummer op een briefje schrijven en het uit mijn telefoon verwijderen. Het idee dat ik het toch ergens op een briefje had staan gaf me toch wat rust.

Maar juist doordat ik het nummer op een briefje had staan hoefde ik zijn nummer niet meer echt te onthouden.

Gevolg: het briefje ben ik kwijtgeraakt en zijn nummer weet ik niet precies meer. Het duurde precies lang genoeg dat ik dat niet erg meer vind.

Mooi gedichtje: je kunt idd niet verliezen wat je nooit hebt gehad.

De goeie relatie heeft alleen in jouw hoofd bestaan, in die zin raak je die dus ook niet kwijt. Je kunt de herinnering voor altijd bewaren over de man zoals je hem graag kende, niet de man zoals hij daadwerkelijk is.
lisa het is natuurlijk dom om de confrontatie aan te gaan, je twijfelt er niet voor niets 2 uur over. Bij twijfel gewoon niet doen!

Ik heb ook geen goed woordje over voor je "vrienden" die jou pushen om de confrontatie aan te gaan, omdat ze waarschijnlijk zelf te laf zijn om te kiezen tussen jou en hem
quote:meds schreef op 26 april 2010 @ 12:44:

lisa het is natuurlijk dom om de confrontatie aan te gaan, je twijfelt er niet voor niets 2 uur over. Bij twijfel gewoon niet doen!

Ben ik niet met je eens, waarom zou je dat betitelen als 'dom'?. Als ze niet was gegaan, had ze zich nog altijd afgevraagd hoe het was gegaan, zichzelf allerlei dingen aanpraten en het waarschijnlijk in haar hoofd vele malen groter gemaakt dan hij ook maar een porie van zijn lijf waard is.

Nu heeft ze zelf (weer) ervaren dat hij nog steeds een botte lul is.

Kan ook wat waard zijn.
Hij heeft jou er door heen gesleept toen je moeder was overleden. M.i. ziet hij dat als een heldendaad en zal daar altijd aanspraak op blijven maken door je te claimen.

Wees sterk en blijf sterk, vermijd alle contact met hem!

Misschien is het zelfs wel verstandig om in een andere plaats te gaan wonen (je moet toch andere woonruimte zoeken) en daar een nieuwe vriendenkring op te bouwen.
quote:4wheelsand1heart schreef op 26 april 2010 @ 13:09:

[...]

Ben ik niet met je eens, waarom zou je dat betitelen als 'dom'?. Als ze niet was gegaan, had ze zich nog altijd afgevraagd hoe het was gegaan, zichzelf allerlei dingen aanpraten en het waarschijnlijk in haar hoofd vele malen groter gemaakt dan hij ook maar een porie van zijn lijf waard is.

Nu heeft ze zelf (weer) ervaren dat hij nog steeds een botte lul is.

Kan ook wat waard zijn.Omdat ze overstuur raakt hem zelfs een bierflesje naar het hoofd wil gooien. Ze twijfelde maar heeft zich laten overhalen ik vind dat niet verstandig
meds haha nou dat bierflesje gooien was niet de bedoeling hoor!! maar was wel voor eerst dat mijn woede er even uitkwam bij hem.... terwijl ik normaal steeds lief ben.. dus hierdoor heb ik wel het kunnen uiten

en wat 4weels zegt klopt, als ik niet was gegaan had ik allemaal senario's gezien, hoe ze aan lachen waren en hij alles mooi verteld en hun alles willen horen over haar.. kan mij daar wel gek mee maken.. dus als ik terug kijk sta ik achter mijn keuze

Wat betreft je vrienden: ik vind het geweldig dat ze op dat moment voor jou zijn opgekomen, dat hij dat ook heeft gezien (hoewel, dat vraag ik me af). Jij hebt het in ieder geval wel gezien.

Maar.... ik moet je toch waarschuwen: zodra het nieuws er een beetje van af is, zal ook bij hen gewenning optreden naar hem toe. Ze zullen op een gegeven moment ook meegaan in zijn nieuwe leven, ook omdat hij net doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een andere vrouw zwanger te maken en vervolgens zijn ex tot elke haar te krenken.

daar ben ik ook wel 'bang' voor... alhoewel het niet angst is.. want tuurlijk moet hij gewoon door gaan en ik ook... en mensen genoeg dus ook vrienden genoeg om te maken...kreeg vandaag nog een berichtje van 1... die zei dat hij mij gewoon aan kleineren was gister en ik mij daar niks van aan moest trekken...

Over autisme wil zeggen: laat dat idee onmiddelijk gaan!

Hij is niet autistisch, hij is egoistisch. Het idee dat hij autistisch zou kunnen zijn, is voor jou een reden om zijn gedrag goed te praten, hij kan er dan immers niks aan doen.

.

je hebt helemaal gelijk!! zo even de spijker op zijn kop..... ik heb dat altijd gedacht en op die manier al zijn daden altijd goed gesproken!!!!!

zijn nummer heeft hij al 8 jaar dus zal dat hard nekkig moeten vergetne. is gewist!! nu nog uit mijn hoofd!

judith denk dat ik heb als held zie(Verbetering: ZAG) Want hij is allang klaar mer mij. En nieuwe woonplaats? ik laat mij toch niet weg jagen. mooie natuur hier heel fijn werk en vrienden waaronder 1 hele goeie...
[quote]vivalalisa schreef op 26 april 2010 @ 14:43:

meds haha nou dat bierflesje gooien was niet de bedoeling hoor!! maar was wel voor eerst dat mijn woede er even uitkwam bij hem.... terwijl ik normaal steeds lief ben.. dus hierdoor heb ik wel het kunnen uiten

Het laat wel zien hoe kwaad en wanhopig je werd van de situatie, terwijl je eigenlijk nu alleen maar in liefdevolle situaties zou moeten zitten, dat is namelijk zorgen voor jezelf

en wat 4weels zegt klopt, als ik niet was gegaan had ik allemaal senario's gezien, hoe ze aan lachen waren en hij alles mooi verteld en hun alles willen horen over haar.. kan mij daar wel gek mee maken.. dus als ik terug kijk sta ik achter mijn keuze

Scenario's kan je altijd bedenken, je weet ook niet waar hij nu is of wat hij nu zegt over jou bijvoorbeeld. Door te gaan heb je geprobeerd om controle te hebben over hem en de situatie, en je moet juist loslaten

[
Ben het wel eens met Meds

Als je verdriet hebt moet je daar doorheen

Dat wil niet zeggen dat je het bewust moet gaan opzoeken.

Je bent elke dag bezig met een stukje heropbouw van je leven

Zo;n akkefietje als van het weekend zorgt er in mijn ogen voor dat je zorgvuldig opgebouwde zelfrespect weer finaal wordt afgebroken.

Het pushen van vriendinnen, sorry daar sta ik ook niet zo achter

Wat ik heel erg aan mijn vriendinnen heb gewaardeerd toentertijd is dat ze me lieten.

Me met mijn verdriet hielpen, me steunden als ik weer eens aan barrels lag en met me mee juigden als ik een goeie dag had.

Maar nooit, echt nooit hebben ze me in een positie gezet waarover ik zelf twijfelde.

Dus wederom eens met Meds....bij twijfel niet inhalen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:meds schreef op 26 april 2010 @ 20:50:

[quote]vivalalisa schreef op 26 april 2010 @ 14:43:

Het laat wel zien hoe kwaad en wanhopig je werd van de situatie, terwijl je eigenlijk nu alleen maar in liefdevolle situaties zou moeten zitten, dat is namelijk zorgen voor jezelf

ja dat klopt, dat werdt ik ook, maar ik werd ook boos, en het bracht mij alles bij elkaar wel stapje verder....

maar het nadeel is indd wel dat ik nu meer teleurstelling voel van al die jaren en heel veel onbegrip van hoe kan het nou ineens zou zo zijn...

ook dat ik gister na dokter ben gegaan en hij niet belt hoe het gaat.... bevestigd natuurlijk alleen maar wat jullie zeggen of zoals een ander topic zegt: HE IS JUST NOT INTO YOU!

Scenario's kan je altijd bedenken, je weet ook niet waar hij nu is of wat hij nu zegt over jou bijvoorbeeld. Door te gaan heb je geprobeerd om controle te hebben over hem en de situatie, en je moet juist loslaten

Je hebt daarin een beetje gelijk, ik wou indd controle over de situatie weten hoe het er aan toe ging,

maar al met al heb ik er geen spijt van

[
quote:Summerdance schreef op 26 april 2010 @ 22:19:

Ben het wel eens met Meds

Als je verdriet hebt moet je daar doorheen

Dat wil niet zeggen dat je het bewust moet gaan opzoeken.

Je bent elke dag bezig met een stukje heropbouw van je leven

Zo;n akkefietje als van het weekend zorgt er in mijn ogen voor dat je zorgvuldig opgebouwde zelfrespect weer finaal wordt afgebroken.

Het pushen van vriendinnen, sorry daar sta ik ook niet zo achter

Wat ik heel erg aan mijn vriendinnen heb gewaardeerd toentertijd is dat ze me lieten.

Me met mijn verdriet hielpen, me steunden als ik weer eens aan barrels lag en met me mee juigden als ik een goeie dag had.

Maar nooit, echt nooit hebben ze me in een positie gezet waarover ik zelf twijfelde.

Dus wederom eens met Meds....bij twijfel niet inhalen!

mijn zelfrespect is niet echt aangetast misschien juist versterkt, doordat ik zag dat ze achter mij stonden en het niet aan mij ligt hoe ik mij voel en wat er gebeurd...

ook geeft het aan dat ik het niet allemaal goed kan praten meer... omdathun met eigen ogen hebben gezien

ik hou nog steeds van die jongen, waarom dat is de grote vraag... maar verder gaaan dat is wel echt onmogelijk nu, en leg ik me ook echt bij neer....en probeer ook verder te kijken na mijn toekomst.

ben al vol in de planning van mijn reis en ga het hele weeknd(aankomende) weg er tussen uit.

en wat mijn vrienden betreft, tja denk datjouw vrienden wat meer ervaringen er mee hebben en daarom juist gehandeld hebben. ze dachten dat dit het beste was... ze zagen er zelf geen kwaad in
quote:vivalalisa schreef op 27 april 2010 @ 11:37:

[...]

mijn zelfrespect is niet echt aangetast misschien juist versterkt, doordat ik zag dat ze achter mij stonden en het niet aan mij ligt hoe ik mij voel en wat er gebeurd...

Jouw zelfrespect heeft helemaal niks te maken met dat je vrienden achter je staan, het kan het ook niet versterken. Zelfrespect komt alleen uit jezelf

ook geeft het aan dat ik het niet allemaal goed kan praten meer... omdathun met eigen ogen hebben gezien

ik hou nog steeds van die jongen, waarom dat is de grote vraag...

Je zou je moeten afvragen van Houden Van voor jou betekent, hoe ziet het eruit, wat voor gevoel geeft het je? Houden van doet namelijk geen pijn

maar verder gaaan dat is wel echt onmogelijk nu, en leg ik me ook echt bij neer....en probeer ook verder te kijken na mijn toekomst.

ben al vol in de planning van mijn reis en ga het hele weeknd(aankomende) weg er tussen uit.

en wat mijn vrienden betreft, tja denk datjouw vrienden wat meer ervaringen er mee hebben en daarom juist gehandeld hebben. ze dachten dat dit het beste was... ze zagen er zelf geen kwaad in
Meda het is ook niet dat ze een wat zelfrespect na mij toe blazen.. Door die dag heb ik ervaren dat het niet aan mij lag. Dat hun mening ook is dat hij niet respectvol deed na mij.. Dat is ( wederom) een soort bevestiging.. Maar daardoor Kan ik nu wel beter het gebeuren overzien. en dat was het setje wat ik nodig had voor mijn Wlfrespect.

Houden van, beschrijven tja is meer een gevoel onvoorwaardelijk willen helpen . Weet dat een relatie een aanvulling moet zijn en geen invulling. Ik kan wel Egen dat van hem hou. Maar dat wat hij deed, alles behalve liefdevol was na mij toe. Ik kan hem nu ook los laten . Ik denk zelf dat houden van wel pijn kan doen
quote:vivalalisa schreef op 27 april 2010 @ 13:41:

Meda het is ook niet dat ze een wat zelfrespect na mij toe blazen.. Door die dag heb ik ervaren dat het niet aan mij lag. Dat hun mening ook is dat hij niet respectvol deed na mij.. Dat is ( wederom) een soort bevestiging.. Maar daardoor Kan ik nu wel beter het gebeuren overzien. en dat was het setje wat ik nodig had voor mijn Wlfrespect.

Lieve kind het feit dat je twijfelde aan dit alles, en dat jij dit hebt laten gebeuren en dat je een eetprobleem hebt geeft aan dat je een groot gebrek aan zelfrespect hebt. Daar moet je aan werken, en dat doe je niet door jezelf te confronteren met wat gepush van je vrienden met je hele verkeerde exvriend.

Houden van, beschrijven tja is meer een gevoel onvoorwaardelijk willen helpen .

O, kijk, wat grappig dat je onvoorwaardelijk zegt. Onvoorwaardelijke liefde kan er namelijk alleen maar bestaan tussen ouder en kind. In een volwassen partnerrelatie hoort een gezonde relatie helemaal niet onvoorwaardelijk te zijn. Natuurlijk moet je voorwaarden stellen, moet je kijken wat er gebeurt met jezelf en je relatie als je dat niet doet, en dat kan jij goed want het is bij jou best een zootje geworden.

Weet dat een relatie een aanvulling moet zijn en geen invulling. Ik kan wel Egen dat van hem hou. Maar dat wat hij deed, alles behalve liefdevol was na mij toe. Ik kan hem nu ook los laten . Ik denk zelf dat houden van wel pijn kan doenAls jij denkt te houden van iemand die jou pijn doet, dan kan je denken dat houden van pijn doet. Toch hoort het niet zo te zijn. In de eerste plaats denk ik namelijk dat je niet echt van hem houdt, dat kan niet na wat hij je heeft aangedaan. Ik denk dat jij hem nodig had voor je eigen identiteit en voor je gevoel van eigenwaarde. En dan is het geen liefde maar gewoon noodzaak.

In de tweede plaats houdt hij natuurlijk al helemaal niet van jou
Kan het nog harder haha. Dat hij niet van mij houdt is wel duidelijk.. Weet ook nie of nog van hem hou maar dat gedaan heb is zeker. Ja misschien had ik heb voor deel nodig omdat ik hem als een deel van mij zag... Ookal was hij zolang weg.. Als nood zie ik het niet, kon ook prima zonder hem als hij weg was.. Onvoorwaardelijk daar bedoel ik niet mee dat hij alles kon flikken hoor haha maat mee van ik respecteerde zijn eigennaardigheden ik wie hij was, ookal ging dat net altijd samen.. Wel kwam ik laatste tijden steeds meer voor mezelf op en veranderde ook.. Je hebt wel en kern van waarheid erin staan dat is een feit.. Of het nou wel of geen houden van is, voel me gewoon genaaid! En mijn toekomst komt wel en die zal mooi worden!
quote:vivalalisa schreef op 27 april 2010 @ 14:10:

Kan het nog harder haha. Dat hij niet van mij houdt is wel duidelijk.. Weet ook nie of nog van hem hou maar dat gedaan heb is zeker. Ja misschien had ik heb voor deel nodig omdat ik hem als een deel van mij zag... Ookal was hij zolang weg.. Als nood zie ik het niet, kon ook prima zonder hem als hij weg was..

Het heeft er niet zoveel mee te maken dat hij een tijd weg was en dat jij alleen was. Sommige vinden het idee van een relatie al heel belangrijk, het doet er dan niet zoveel toe dat je elkaar nooit ziet. Denken dat je een relatie hebt kan je een veilig gevoel geven, er is blijkbaar toch iemand die jou leuk vindt. Dat die persoon er niet is of je slecht behandeld wordt dan op de kop toe genomen. Alles blijkbaar beter dan alleen zijn, ook al heb je als je alleen bent veel meer rust dan wanneer je in een slechte relatie blijft. Mijn vraag is; als jij zegt zo goed alleen te kunnen zijn (het gaat dus niet om fysiek alleen zijn, maar om emotioneel alleen kunnen zijn) waarom verkies je dan een relatie met een droplul ipv alleen te zijn?

Onvoorwaardelijk daar bedoel ik niet mee dat hij alles kon flikken hoor haha maat mee van ik respecteerde zijn eigennaardigheden ik wie hij was, ookal ging dat net altijd samen..

Precies, iedereen mag zijn eigenaardigheden hebben, maar als deze eigenaardigheden jou in je autonomie aantasten of je treurig maken, moet je echt een grens trekken hoor.

Wel kwam ik laatste tijden steeds meer voor mezelf op en veranderde ook.. Je hebt wel en kern van waarheid erin staan dat is een feit.. Of het nou wel of geen houden van is, voel me gewoon genaaid! En mijn toekomst komt wel en die zal mooi worden!Dat is een goede instelling, je komt pittig over dus met die kracht zal je het echt wel redden. Ik zie wel dat je vast zit in overtuigingen die niet helemaal stroken met de realiteit, maar dat komt vanzelf, je hebt toch wel therapie??
Ik verkoosdue relatie erboven omdat ik toen ervan overtuigd was dat als we er allebei voor zouden gaan voorde volle 100% we het weer heel fijn konden krijgen.. Als hij echt liet zien dat van mij hield , soort nieuwe start.. Omdat ik die toekomst niet op wou geven... Maarja zie nu omdat die er nooit geweest is. De 11de van mei eerste therapie nu loop ik 1x per week bij huisarts. Iscchien kloppen mijn overtuigingen niet in jouw beeldaarja is niet voor niks een overtuiging hè haha

ik hè. Vandaag heerlijk van de zon genoten en mij. Haren bij kapper gedaan. Dus lekker bruin en fris.. Ben blij dat met mooie weer is gebeurd hahasat doet mij altijd goed hetzonnetje x
quote:vivalalisa schreef op 27 april 2010 @ 11:37:

[...]

Huh, die snap ik even niet

Het woord zelfrespect zegt het eigenlijk al

Zelfrespect is iets wat vanuit jezelf komt, wat je vanuit je tenen voelt, dat wordt je niet aangepraat door wat vrienden of vriendinnen zeggen en/of doen

ik hou nog steeds van die jongen, waarom dat is de grote vraag...

Zou je toch eens willen proberen die vraag te beantwoorden?

Want als je daar een antwoord op hebt voor jezelf DAN pas kan je verder.

maar verder gaaan dat is wel echt onmogelijk nu, en leg ik me ook echt bij neer....en probeer ook verder te kijken na mijn toekomst.

en wat mijn vrienden betreft, tja denk dat jouw vrienden wat meer ervaringen er mee hebben en daarom juist gehandeld hebben. ze dachten dat dit het beste was... ze zagen er zelf geen kwaad inDenk niet dat het te maken heeft met meer of minder ervaring hoor

Mijn beste vriendin die me door dik en dus steunt is al 15 jaar samen met haar eerste liefje dus weinig ervaring in een nare break up
Oh, zie dat ik ontzettend mosterd ben met mijn post

Op de rest hoef ik ook niet te reageren want ik denk er precies hetzelfde over als Meds...

Liefde doet geen pijn, tenzij je ervoor kiest....

Want echt Lisa, als je heel eerlijk bent naar jezelf rammelde de relatie eigenlijk aan alle kanten...
quote:Summerdance schreef op 27 april 2010 @ 18:29:

Want echt Lisa, als je heel eerlijk bent naar jezelf rammelde de relatie eigenlijk aan alle kanten...

Ook niet mee eens.

Het klinkt (voor mij) heel plausibel wat ze zegt, ik kan mij er ook goed in verplaatsen. Voor niet iedereen werkt elke methode hetzelfde. Lisa heeft met eigen ogen moeten zien hoe hij zich gedroeg ten opzichte van vrienden en andersom. Dat kan inderdaad een bevestiging geven. Dat kan iemand net even nodig hebben op een hele moeilijke dag, het kan net dat duwtje geven om op de goede weg door te gaan.

Lisa, ik vind dat je het keigoed doet!

Je hebt duidelijk verwoord hoe jij erin staat en je blijft bij je mening. Je hebt handvaten nodig in een situatie als deze en gelukkig pak je die ook aan!

Blijf vooral bij jezelf.

Dat je nog van hem houdt (of het zo benoemd) is logisch. Je houdt van hem zoals jij graag had gewild dat hij voor jou was.

Jij hebt in je relatie je best voor hem gedaan, meer kon je niet doen. Maar zelfs dat was voor hem niet genoeg. Dan kun je er rustig vanuit gaan dat niets voor hem goed genoeg zal zijn. Hij zal altijd blijven kijken of het gras groener is bij de buren, daar wordt jij niet gelukkiger van.

Nogmaals, je doet het hartstikke goed!
quote:4wheelsand1heart schreef op 27 april 2010 @ 23:40:

[...]

Ook niet mee eens.

Leg mij dan eens uit wat er niet rammelend is aan een relatie waarbij da man vreemdgaat, waarbij de man blijft trekken, waarbij de dame in kwestie zich weg blijft cijferen, waarbij de man een ander zwanger maakt, waarbij de man respect blijkbaar een heel moeilijk woord vind en waarbij da man keer op keer een loopje neemt/nam met Lisa...vertel want ik ben oprecht nieuwsgierig wat jij hier dan niet rammelend aan vind

Het klinkt (voor mij) heel plausibel wat ze zegt, ik kan mij er ook goed in verplaatsen. Voor niet iedereen werkt elke methode hetzelfde. Lisa heeft met eigen ogen moeten zien hoe hij zich gedroeg ten opzichte van vrienden en andersom. Dat kan inderdaad een bevestiging geven. Dat kan iemand net even nodig hebben op een hele moeilijke dag, het kan net dat duwtje geven om op de goede weg door te gaan.

Dat kan, dan verschillen we hier van in mening

Je hebt duidelijk verwoord hoe jij erin staat en je blijft bij je mening. Je hebt handvaten nodig in een situatie als deze en gelukkig pak je die ook aan!

Blijf vooral bij jezelf.

Dat je nog van hem houdt (of het zo benoemd) is logisch. Je houdt van hem zoals jij graag had gewild dat hij voor jou was.

Jij hebt in je relatie je best voor hem gedaan, meer kon je niet doen. Maar zelfs dat was voor hem niet genoeg. Dan kun je er rustig vanuit gaan dat niets voor hem goed genoeg zal zijn. Hij zal altijd blijven kijken of het gras groener is bij de buren, daar wordt jij niet gelukkiger van.

quote:4wheelsand1heart schreef op 27 april 2010 @ 23:40:

[...]

Ook niet mee eens.

zo voelde het voor mij ook, even het zetje wat ik nodig had.

Blijf vooral bij jezelf.

indd zo zie ik het ook , tuurlijk kan ik niet van hem houden zoals hij nu is, maar houden van wie hij was...

Leg mij dan eens uit wat er niet rammelend is aan een relatie waarbij da man vreemdgaat, waarbij de man blijft trekken, waarbij de dame in kwestie zich weg blijft cijferen, waarbij de man een ander zwanger maakt, waarbij de man respect blijkbaar een heel moeilijk woord vind en waarbij da man keer op keer een loopje neemt/nam met Lisa...vertel want ik ben oprecht nieuwsgierig wat jij hier dan niet rammelend aan vind

dat wil ik ook wel proberen... wat er rammelde is dat de afstand van 8 maanden ons genekt heeft, zijn kant dan... het was voor hem dus al een jaar geleden over.. al had hij de ballen niet dat te vertellen.. En heb ook eerder in de post geschreven dat ik het laatste jaar al heel weinig liefde kreeg van hem. en van alles probeerde at te krijgen..

maar daarvoor ging het allemaal goed en fijn, ik zag hem als mijn man en ja ik cijferde mij weg, maar was gelukkig met hoe de relatie was voor hij weg was, en het toen nog echt hij en ik was.

ja de relatie is gaan rammelen maar van zijn kant omdat hij verliefd word op een ander.. maar dat betekend toch niet dta de relatie al vanaf beginsafaan rammelde?

toch even een update,

hem vandaag gebeld voor mijn spullen.. hij nam niet op en belde pas paar uur later terug...

hij was heel koud en kil.. goedeavond zei die hmmm ...

ik zei dat ik me spullen wou en dat ik ze morgen kan ophalen.. hij bracht ze wel langs..

nou zei ik, ik haal ze liever zelf dan kan ik nog even kijken.

hij verzekerde dat die alles zal brengen, en dat anders nog wel komt.

hij was zo koud en kil, kreeg er kippenvel van , ik heb maar snel weer opgehangen.

maar ga hem morgen wel bellen weer, want wil gewoon zelf mijn spullen ophalen. Vind dat ik dar wel recht op heb, om even te kijken wat mee wil nemen...
Hoi Lisa,

Ik lees al een tijdje met je mee maar ik heb niet gereageerd. Wil je nu even laten weten dat je goed bezig bent je leven weer op de rit te krijgen. Het gaat met vallen en opstaan maar uiteindelijk realiseer je je steeds meer dat je voor jezelf moet gaan, ondanks dat je het zo graag anders had gewild.

Wat stoer ook dat je besloten hebt om alleen op reis te gaan. Ik denk dat dat heel goed voor je zal zijn, een tijd waarin je op jezelf bent aangewezen. Dan kom je erachter hoe sterk je wel niet bent en dat je dit allemaal aankunt. Ook hardstikke goed van je dat je je rijbewijs hebt gehaald en dat je je werk weer hebt opgepakt. Dat maakt je onafhakelijk en dus sterk.

Dit is allemaal al natuurlijk door iedereen gezegd maar ik wilde het even herhalen zodat je zelf niet vergeet dat je op de goede weg bent.

quote:Summerdance schreef op 28 april 2010 @ 00:38:

Je noemt nu de feiten, dat maakt het al niet rammelend
Maar serieus... de dingen die je noemt zijn feiten en het gedrag van de man klopt idd van geen kant. De houding van Lisa is misschien niet helemaal wenselijk, maar wel begrijpelijk.

Onder 'rammelend' versta ik dat ze zichzelf continue tegenspreekt, maar dat idee heb ik niet (met de man en daardoor de relatie is uiteraard wel wat mis, dus misschien hebben we een andere interpretatie van 'rammelen').

En al zou dat een keer gebeuren, ik ga ervan uit dat dat ook hoort bij het verwerkingsproces en dat ze af en toe hardop denkt/schrijft tijdens het reageren. Haar hele droom ligt in duigen, niet iedereen neemt daar even makkelijk afstand van.

Los van wat iedereen vindt (wat voor haar best verwarrend zou kunnen zijn), heb ik toch het idee dat ze wel wat doet met adviezen en zeker vooruit gaat. Mee eens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven