vliegticket Amerika
dinsdag 11 oktober 2011 om 12:17
Drie jaar geleden heb ik tijdens mijn studie in het buitenland een Amerikaan ontmoet. We hebben na onze studie daar contact gehouden via facebook, skype, etc. We hebben altijd erg leuke gesprekken en maken veel grapjes. Na zijn studie is hij het leger in gegaan en zal in het voorjaar uitgezonden worden naar Afghanistan. Hij heeft aangegeven mij wel meer dan leuk te vinden en wil graag dat ik naar Amerika kom voordat hij uitgezonden wordt. Nu zou ik het erg leuk vinden om hem op te zoeken en tegelijkertijd ook bij andere vrienden daar langs te gaan, maar omdat ik nog geen vast inkomen heb weet ik niet of ik genoeg geld bij elkaar krijg voor die tijd (als ik een vliegticket naar Amerika betaal wil ik er ook 2/3 weken blijven). Omdat hij graag wil dat ik langs kom, heeft hij aangeboden om mij financieel te helpen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Graag advies! Zouden jullie geld aannemen voor een vliegticket??
dinsdag 11 oktober 2011 om 13:11
Ik zou nóóit op kosten van een man die ik eigenlijk nauwelijks ken en met wie ik geen relatie heb, naar hem toe reizen.
Wat wil je van die vent? Seks? Aandacht? Vriendschap? Kinderen?
Als hij meebetaalt heeft hij vast Hoge Verwachtingen. Kun je die waarmaken?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 11 oktober 2011 om 14:08
dinsdag 11 oktober 2011 om 15:17
Natuurlijk moet je het aannemen!
Het is echt ontzettend Nederlands om als vrouw perse vanalles te willen betalen en te denken dat zijn verwachtingen dan ook minder zouden worden.
Het heet niet voor niets een "Dutch treat" als ieder voor zich betaald.
Voor een Amerikaan, betekend het feit dat hij (mee) betaald helemaal niet dat hij ook "van bil mag". Tuurlijk hoopt hij daarop, maar dat doet hij ook wanneer je zelf krom ligt voor het ticket en hij gaat je heus niet meer respecteren erdoor ofzo.
Hij wil je graag zien en je zou hem waarschijnlijk nog beledigen ook als je steeds wil betalen.
Het is echt ontzettend Nederlands om als vrouw perse vanalles te willen betalen en te denken dat zijn verwachtingen dan ook minder zouden worden.
Voor een Amerikaan, betekend het feit dat hij (mee) betaald helemaal niet dat hij ook "van bil mag". Tuurlijk hoopt hij daarop, maar dat doet hij ook wanneer je zelf krom ligt voor het ticket en hij gaat je heus niet meer respecteren erdoor ofzo.
Hij wil je graag zien en je zou hem waarschijnlijk nog beledigen ook als je steeds wil betalen.
dinsdag 11 oktober 2011 om 19:45
quote:EvyBlissy schreef op 11 oktober 2011 @ 13:11:
Ik zou nóóit op kosten van een man die ik eigenlijk nauwelijks ken en met wie ik geen relatie heb, naar hem toe reizen.
Exact. Hij betaalt echt geen vliegticket om een kopje thee met je te drinken. Dit schept verplichtingen. Als je dat wilt prima, maar als ik mezef bij de kop neem zou ik me gekocht en zeer ongemakkelijk voelen.
Ik zou wachten totdat ik zelf het geld bij elkaar zou hebben.
Exact. Hij betaalt echt geen vliegticket om een kopje thee met je te drinken. Dit schept verplichtingen. Als je dat wilt prima, maar als ik mezef bij de kop neem zou ik me gekocht en zeer ongemakkelijk voelen.
Ik zou wachten totdat ik zelf het geld bij elkaar zou hebben.
dinsdag 11 oktober 2011 om 19:53
quote:kissthequeen schreef op 11 oktober 2011 @ 15:17:
Helemaal mee eens!
Zolang je maar niet afhankelijk van hem bent voor 'n slaapplaats en geld genoeg hebt om naar 'n motel te verkassen als het toch niet zo leuk is, zit je goed.
Helemaal mee eens!
Zolang je maar niet afhankelijk van hem bent voor 'n slaapplaats en geld genoeg hebt om naar 'n motel te verkassen als het toch niet zo leuk is, zit je goed.
dinsdag 11 oktober 2011 om 20:48