Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

zondag 23 juli 2017 om 11:00
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:40
Ik zie de hele situatie al voor me. Als ik het een beetje kan inschatten dan is Jonas een passieve kijker. Dat wil eigenlijk zeggen dat zijn mimiek zo ondoorgrondelijk is en zijn ogen bewegingsloos dat het heel snel als staren overkomt. Dat heeft iets creepy.
Hij kan best wel naar haar toe stappen en zeggen dat hij het idee heeft dat ze zich onprettig voelt. Dat hij dat wel vaker heeft, maar dat dat met zijn persoonlijkheid te maken heeft en verder niet zo bedoeld is.
Hij kan er ook iets luchtigs van maken: iets van: je voelt je bekeken door mij hè? En zonder antwoord af te wachten meteen zeggen: en terecht, want ik vind je geweldig mooi haar hebben of een mooi gezicht of wat dan ook. Maar ik weet dat mijn blik snel als staren overkomt, maar zo is het niet bedoeld. Zoiets.
Maar zoals met alles: het gaat om je delivery. Bij de eerste zou je het niet als een verontschuldiging moeten brengen, maar als een feit met een verduidelijking erbij. En bij de tweede, moet je het met een lach brengen en een beetje joviale humor.
Maar gezien zijn serieusheid, zou ik als ik hem was het eerste doen.
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:42
spell68 schreef: ↑13-10-2017 21:40Ik zie de hele situatie al voor me. Als ik het een beetje kan inschatten dan is Jonas een passieve kijker. Dat wil eigenlijk zeggen dat zijn mimiek zo ondoorgrondelijk is en zijn ogen bewegingsloos dat het heel snel als staren overkomt. Dat heeft iets creepy.
Hij kan best wel naar haar toe stappen en zeggen dat hij het idee heeft dat ze zich onprettig voelt. Dat hij dat wel vaker heeft, maar dat dat met zijn persoonlijkheid te maken heeft en verder niet zo bedoeld is.
Hij kan er ook iets luchtigs van maken: iets van: je voelt je bekeken door mij hè? En zonder antwoord af te wachten meteen zeggen: en terecht, want ik vind je geweldig mooi haar hebben of een mooi gezicht of wat dan ook. Maar ik weet dat mijn blik snel als staren overkomt, maar zo is het niet bedoeld. Zoiets.
Maar zoals met alles: het gaat om je delivery. Bij de eerste zou je het niet als een verontschuldiging moeten brengen, maar als een feit met een verduidelijking erbij. En bij de tweede, moet je het met een lach brengen en een beetje joviale humor.
Ik heb wel ervaren dat je met een ijzeren zelfvertrouwen met bijna alles weg kunt komen. En als je het niet hebt: fake it till you make it.
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:44
Ik weet dat ik meteen had moeten praten, maar je weet ook dat smalltalk niet m'n ding is.Dina80 schreef: ↑13-10-2017 21:27Dus je hebt 4 weken naar haar gestaard?
Ik snap niet zo goed waarom je niet kan stoppen met staren? Kan je niet 'gewoon' op een punt op de muur focussen ofzo?
Ik zou het echt niet gaan benoemen, tenzij op de ludieke manier die safrat omschreef, maar dat moet je dan echt vloeiend kunnen brengen, anders komt het geforceerd over.
Dan begint het in m'n hoofd te malen en denk ik alles maar doe ik niets.
Er waren ook nog een aantal factoren waardoor ik geen actie ondernomen heb.
Ik staar niet constant hé. Ik let wel op in de les bijvoorbeeld maar het komt wel voor als ze in m'n gezichtsveld zit. Als ze er niet in zit tracht ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar da's niet altijd het geval.
Ik heb het nog nooit vloeiend kunnen brengen en al helemaal niet in zo'n situatie.
Theoretisch bekeken klinkt het perfect in de oren maar de praktijk is in mijn geval wel een ramp.
Anders had ik al in de eerste plaats nooit in deze situatie verzeild geraakt...
Blijkbaar is het heel moeilijk te snappen dat zo'n ludieke zaken blijkbaar onmogelijk zijn, zeker in de desbetreffende context.

vrijdag 13 oktober 2017 om 21:46

vrijdag 13 oktober 2017 om 21:50
Dat herken ik wel. Tegenwoordig lukt het me wel vaak om dit op tijd te herstellen. Stel ik wil een vrouw aanspreken, bedenk dan in mijn hoofd een perfecte zin, loop langs haar, en er komt niets uit. Maar dan loop ik terug en zeg die zin alsnog OF ik laat het helemaal zitten. Ik wil niet meer dagenlang een dialoog voorbereiden, want dan komt het alleen maar geforceerd over. en wat je al zei; het gaat toch altijd anders dan je denkt, of er is een factor anders. Nee, nu wil ik het gewoon 'meteen' doen of niet doen.
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:51
Dat creepy gedoe dus. Waar ik al schrik voor had is een stuk de waarheid geworden.spell68 schreef: ↑13-10-2017 21:40Ik zie de hele situatie al voor me. Als ik het een beetje kan inschatten dan is Jonas een passieve kijker. Dat wil eigenlijk zeggen dat zijn mimiek zo ondoorgrondelijk is en zijn ogen bewegingsloos dat het heel snel als staren overkomt. Dat heeft iets creepy.
Ik wil het luchtige wel doen maar dat loopt zo in het honderd. Het lijkt me ook aangenamer maar zeker wat de context betreft klap ik hoogstwaarschijnlijk dicht. Nja, dan sla ik maar een mal figuur...
Dat is dus wat de docent voorstelde. Maar dan zonder insinuaties te maken want die kunnen aanvallend overkomen. Vandaar dat hij voorstelde om het in de vragende zin op te stellen. Zodat ze het niet als een aanval kan interpreteren maar eerder oplossingsgericht ofzo.
Ik kan pas los zijn (en dan nog -_-) als ik me comfortabel voel en net in die situatie is dat allesbehalve zo.
Ik moet er op de één of andere manier voor zorgen dat iemand verder kijkt dan haar neus lang is.
Ik bedoel, verder dan de serieuze façade, want grappig kan ik naar 't schijnt soms wel zijn.
Dat flirten zit helaas niet mee.

vrijdag 13 oktober 2017 om 21:52
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:53
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:56
Dit dus. IK WIL STOPPEN MET DENKEN. Weg ermeeDina80 schreef: ↑13-10-2017 21:50Dat herken ik wel. Tegenwoordig lukt het me wel vaak om dit op tijd te herstellen. Stel ik wil een vrouw aanspreken, bedenk dan in mijn hoofd een perfecte zin, loop langs haar, en er komt niets uit. Maar dan loop ik terug en zeg die zin alsnog OF ik laat het helemaal zitten. Ik wil niet meer dagenlang een dialoog voorbereiden, want dan komt het alleen maar geforceerd over. en wat je al zei; het gaat toch altijd anders dan je denkt, of er is een factor anders. Nee, nu wil ik het gewoon 'meteen' doen of niet doen.

Dat voorbereiden is toch zinloos

vrijdag 13 oktober 2017 om 21:58

vrijdag 13 oktober 2017 om 21:59
Mijn doel is niet meer 'uit de kast' omdat ik dat bij de belangrijkste al ben inmiddels, en omdat ik door dat topic over die lesbische waarvan de collega's steeds een banaan aftrekken etc. huiverig ben geworden, al zie ik mijn collega's dat niet doen. En omdat ik denk dat het misschien op mijn werk niet de juiste plek is, ik wil het alleen als het spontaan gaat. Maar het is niet echt een doel ofzo momenteel, dus ik doe bij mij dan maar een poesje aaien ofzo.

vrijdag 13 oktober 2017 om 22:02
Dat van die banaan heb ik niet gelezen...Dina80 schreef: ↑13-10-2017 21:59Mijn doel is niet meer 'uit de kast' omdat ik dat bij de belangrijkste al ben inmiddels, en omdat ik door dat topic over die lesbische waarvan de collega's steeds een banaan aftrekken etc. huiverig ben geworden, al zie ik mijn collega's dat niet doen. En omdat ik denk dat het misschien op mijn werk niet de juiste plek is, ik wil het alleen als het spontaan gaat. Maar het is niet echt een doel ofzo momenteel, dus ik doe bij mij dan maar een poesje aaien ofzo.
Is dat laatste gelijkaardig aan de poesjes waar Safrat op doelde in de berichten die naar mij gericht waren?

vrijdag 13 oktober 2017 om 22:06
Dus bij bijzonderheden: onbeschreven blad.
En bij doel: Een verhaal schrijven?
Vind het best een leuke, bij de meeste anderen is de omschrijving ook 'cryptisch' dus het kan best!
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:07