Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Ik ben het met de laatste alinea eens. Ik merk dat aan mijn eigen reacties.

Maar je hebt evenveel recht als ieder ander om hier te schrijven. Ik kan voor jou niet bepalen wat je schrijft en als je last van mijn opmerkingen hebt, moet je dat gewoon zeggen en het liefst niet subtiel.

Verder ben ik benieuwd hoe het gaat. Of je al een keertje pasta hebt gekookt of met een poesje hebt gespeeld. Ik zal je niet dwingen. Ik ben je in ieder geval nog niet zat.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
13-10-2017 00:07
Ik ben het met de laatste alinea eens. Ik merk dat aan mijn eigen reacties.

Maar je hebt evenveel recht als ieder ander om hier te schrijven. Ik kan voor jou niet bepalen wat je schrijft en als je last van mijn opmerkingen hebt, moet je dat gewoon zeggen en het liefst niet subtiel.

Verder ben ik benieuwd hoe het gaat. Of je al een keertje pasta hebt gekookt of met een poesje hebt gespeeld. Ik zal je niet dwingen. Ik ben je in ieder geval nog niet zat.
Ik ben op papier subtieler dan in real life. Da's wel duidelijk denk ik.

Er is een specifiek iemand waar ik contact me wou maar zoals steeds was ik er enkel over aan het denken.
Helaas kijk je wel naar die persoon als die in jouw buurt is.
Om de één of andere reden heb ik het op zich wel door maar het is 'krachtiger' dan mezelf.
Dat leidt tot wat ik eerder al vermeld heb.
Als in creep/weirdo/...
Dat vind ikzelf pijnlijk aangezien dat net het laatste zou zijn wat ik op dat vlak zou willen. Ik wil het dan rationeel aanpakken als twee volwassenen maar dan maak ik het zwaar en misschien is zijzelf net nog niet zo volwassen.
Geen idee. Dat er iets scheef zit is wel een feit en dat wil ik rechttrekken. Alleen is ze vaak bij vriendinnen en vaker wel dan niet klap ik dicht in groepen dus dan komt er weer niets. Sigh. En van haar waarschijnlijk "Ugh...".

Weet je, vooral het vetgedrukte is al pijnlijk om te lezen. Alsof het zo simpel is om het aan boord te leggen. Ik had al lang met 'vele' (binnen redelijke statistieken) met poesjes willen spelen maar iets (een eigenschap) of wat (factor) stoot af. Ik kan me blijven afvragen wat die factor is maar social awkwardness is er sowieso wel één van. Soms denk en zullen anderen ook denken dat ASS niet van toepassing is maar op zo'n momenten wordt het wel duidelijk dat er wel wat van aan is...

Het is precies alsof er gevraagd wordt "Wie heb je nou weer binnen gedaan?". Pijnlijk. Want het blijft een leeg antwoord. Blanco zoals op een examen = gebuisd.

Pasta is er nog niet geweest, Le Red Fox in Antwerpen is een aanrader (toch die twee keer dat ik er geweest ben). Deze avond boerenworst gebakken met een prachtig resultaat (beginnersgeluk?). Op zich redt ik me zeker uit de nood qua eten. Ik probeer zelfs zo weinig mogelijk te denken aan fastfood ofzo. Nog maar éénmalig een pizza uit de Lidl. De rest veronderstel ik relatief gezond te zijn.

Geen idee waarom ik dit getypt hebt maar het staat er blijkbaar wel.

Timemanagement is een issue. Tot nu toe is het vooral kot en school en weinig wat erbijkomt. Wel ga ik in Park Spoor Noord wandelen, dan ga ik tot aan de watertorens en terug (+/- 30 min). Gisteren wel een 'meet and greet' tussen studenten uit m'n appartementsgebouw. Dat meegemaakt heb ik wel. Voor de rest is daar nog maar bijzonder weinig te melden.

Iets of wat maakt het soms pijnlijk. Nu heb ik echt, maar echt geen idee waar dat überhaupt maar eventjes aan zou kunnen liggen...

Maar de zelfstandigheid op zich is wel leuk. Dat wel. Ik ben nu weer negatief dus dat hoeft niet opnieuw vermeld te worden. De link met poesjes maakt het misschien wel even zwaarder dan nodig is maar dat terzijde. Het is vooral de confrontatie met het gemak waarop anderen het schijnen te doen dat me raakt. Je ziet letterlijk alles aan jouw neus voorbijgaan.
Nu, m'n focus ligt wat te vast maar dat wil ik 'oplossen' met een volwassen gesprek. Voor zover dat mogelijk is.
Ik schreef dat om een reactie uit te lokken.

Maar samengevat: ben je een beetje verliefd, gaat het eten best oké en je hebt wat meer mensen ontmoet. Oh en ook nog sport. Ik vind dat heel wat.

Jij ziet dat misschien niet zo. Maar ik denk zo die Jonas doet dat toch maar even.

Die poesjes komen heus wel. Ik zou het raar vinden als je nu al iemand had. Dus het is niet dat jij daarin faalt, maar die dingen gaan vaker langzamer dan snel. Wat zijn je plannen met haar? Een gesprek lijkt mij zo serieus.

Het lopen is zeker wel fijn? Andere route ter afwisseling?
Dina80 schreef:
11-10-2017 19:30
Daarom zeg ik ook 'in bepaalde situaties'. Ik werk met veel vrouwen dus het gaat echt wel vaak over relaties en verliefdheid. ;)
Daar zou ik, afgezien met en in een minigroepje collega's met wie ii ook bevriend ben, absoluut niet op zitten te wachten. Ik word volgens mij mede daardoor ook wel eens als afstandelijk gezien, dat mensen denken dat ik ze niet aardig vind terwijl ik me feitelijk wat uit het gesprek hou.

Ik herken overigens de innerlijke tegenstellingen zoals introvert en extravert gecombineerd. Dat is in het algemeen soms vermoeiend, de balans zoeken in de behoefte aan zowel prikkels als rust.
badmeester schreef:
12-10-2017 22:10
Zo. Ik ben vrijdag een nieuwe relatie aangegaan!!!!!!!
Nogmaals gefeliciteerd, echt fantastisch!
coolpack2 schreef:
13-10-2017 08:53
Daar zou ik, afgezien met en in een minigroepje collega's met wie ii ook bevriend ben, absoluut niet op zitten te wachten. Ik word volgens mij mede daardoor ook wel eens als afstandelijk gezien, dat mensen denken dat ik ze niet aardig vind terwijl ik me feitelijk wat uit het gesprek hou.
Ja, soms vertellen collega's heel persoonlijke dingen in de groep. Op zich fijn dat we als groep blijkbaar vertrouwen in elkaar uitstralen, maar ik denk dan weleens: Nou, nou, zou je dit niet liever onder intieme vrienden of familie willen houden?
coolpack2 schreef:
13-10-2017 08:53
Ik herken overigens de innerlijke tegenstellingen zoals introvert en extravert gecombineerd. Dat is in het algemeen soms vermoeiend, de balans zoeken in de behoefte aan zowel prikkels als rust.
De balans zoeken is inderdaad niet makkelijk, en het uitleggen aan anderen is bijna helemaal onmogelijk.
JonasV91 schreef:
13-10-2017 00:29
Helaas kijk je wel naar die persoon als die in jouw buurt is.
Om de één of andere reden heb ik het op zich wel door maar het is 'krachtiger' dan mezelf.
Dat leidt tot wat ik eerder al vermeld heb.
Als in creep/weirdo/...
Hoe moet ik dat voor me zien? Zit je de hele tijd zwijgend naar haar te staren of werp je af en toe een blik op haar?
Dat eerste kan inderdaad vreemd overkomen, maar met dat tweede kan je spelen. Als je er een glimlacht aan toevoegt, dan kan je de situatie met wat vaardigheden en geluk laten evolueren naar flirten.
safrat schreef:
12-10-2017 22:39
Zoon van Wim Lex

Best goed weer.
Waarom nou mijn naam op het forum gooien saaf?
anoniem_31570 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 19:11
3.29% gewijzigd
badmeester schreef:
13-10-2017 18:42
Waarom nou mijn naam op het forum gooien saaf?
Oh sorry

Vanwege otis natuurlijk. Het is al weg.
safrat schreef:
13-10-2017 18:46
Oh sorry

Vanwege otis natuurlijk. Het is al weg.
Kan gebeuren. Zie boven.
badmeester schreef:
13-10-2017 19:11
Kan gebeuren. Zie boven.

Ik kon eerst geen reden bedenken, maar daarna vond ik het wel slim.
safrat schreef:
13-10-2017 00:51
Ik schreef dat om een reactie uit te lokken.

Maar samengevat: ben je een beetje verliefd, gaat het eten best oké en je hebt wat meer mensen ontmoet. Oh en ook nog sport. Ik vind dat heel wat.

Jij ziet dat misschien niet zo. Maar ik denk zo die Jonas doet dat toch maar even.

Die poesjes komen heus wel. Ik zou het raar vinden als je nu al iemand had. Dus het is niet dat jij daarin faalt, maar die dingen gaan vaker langzamer dan snel. Wat zijn je plannen met haar? Een gesprek lijkt mij zo serieus.

Het lopen is zeker wel fijn? Andere route ter afwisseling?
Heb ik me even laten vangen

Bold => How how how, ik heb het nergens gehad over sport of lopen hoor. Enkel wandelen...
Heen en terug duurt het net iets langer dan een halfuurtje.
https://www.visitantwerpen.be/nl/park-spoor-noord

'Verliefd' zijn is kut, plat gezegd.
Geen idee wat het is, het is niet dat ik euforisch wordt ofzo. Het is gewoon iets wat me blijkbaar aantrekt.
Ik heb net (na de les deze namiddag) samengezeten met de docent (waar ik het blijkbaar 'goed' mee doe) van de desbetreffende les en die zei dat het wel interessant kon zijn om een gesprek aan te gaan. Op een vraagstellende manier weliswaar: als in 'Klopt het als ik denk dat je je ongemakkelijk bij me voelt?', iets in die aard zodat het geen aanval wordt of iets in die aard.
Het is echt een valse start bij haar en ik hoop dat ik het op de één of andere manier kan counteren om met een nieuwe lei te kunnen beginnen.

Oh, bijkomend issue, de groep waar ik mee optrek vind ik eigenlijk niet meer zo 'leuk'. Hun gedrag is nogal speels en kinds. Ik zou graag eigenlijk meer praten (niet m'n ding initieel maar constant smartphonegebruik zie ik niet zitten).
Ik heb wel gevraagd om klassenverantwoordelijke te zijn en dat gebeurt eventueel i.s.m. een andere, vrouwelijke collega.
Dat heeft als voordeel dat ik dichter bij de klasgroep kan komen en dat ik input kan krijgen van een vrouw (die al een opleiding gevolgd heeft en me volwassener lijkt dan de meeste individuen). Helaas was ze deze week evenwel ziek.

Het was een kutdag tot ik les kreeg van bovenvermeldde docent. Het eerste deel viel mee en tijdens de pauze heb ik gevraagd of ik hem na deel 2 nog even kon spreken en hij reageerde hier positief op. Dat was al een geruststelling en uiteindelijk viel er wel een last van m'n schouders waardoor het beter gaat.
Dina80 schreef:
13-10-2017 10:35
Hoe moet ik dat voor me zien? Zit je de hele tijd zwijgend naar haar te staren of werp je af en toe een blik op haar?
Dat eerste kan inderdaad vreemd overkomen, maar met dat tweede kan je spelen. Als je er een glimlacht aan toevoegt, dan kan je de situatie met wat vaardigheden en geluk laten evolueren naar flirten.
Het vetgedrukte vrees ik.
Bijgevolg is de situatie al te ver geëvolueerd om er een spelletje van te maken.
Hierboven heb ik al gezegd wat ik zal proberen te doen.
Ik kan het maar proberen.
JonasV91 schreef:
13-10-2017 19:57
Op een vraagstellende manier weliswaar: als in 'Klopt het als ik denk dat je je ongemakkelijk bij me voelt?', iets in die aard zodat het geen aanval wordt of iets in die aard.
Het is echt een valse start bij haar en ik hoop dat ik het op de één of andere manier kan counteren om met een nieuwe lei te kunnen beginnen.
Een docent adviseerde dit?
JonasV91 schreef:
13-10-2017 19:59
Bijgevolg is de situatie al te ver geëvolueerd om er een spelletje van te maken.
Hoe weet je dat?
Dina80 schreef:
13-10-2017 20:06
Een docent adviseerde dit?
Ja, niet ok? Want die vraag op zich kan vanalles insinueren.
Dina80 schreef:
13-10-2017 20:16
Hoe weet je dat?
Ze is vrij duidelijk in haar lichaamstaal.
Er is al iets geknapt waardoor ik het zonder mondelinge tussenkomst al niet meer moet proberen.
JonasV91 schreef:
13-10-2017 20:20
Ja, niet ok? Want die vraag op zich kan vanalles insinueren.
Ik vind het geen goed advies. Wat vind je er zelf van?
JonasV91 schreef:
13-10-2017 20:21
Ze is vrij duidelijk in haar lichaamstaal.
Er is al iets geknapt waardoor ik het zonder mondelinge tussenkomst al niet meer moet proberen.
Welke lichaamstaal doet ze precies? Oogcontact vermijden? Niet lachen? Boos kijken?
Dina80 schreef:
13-10-2017 20:23
Ik vind het geen goed advies. Wat vind je er zelf van?
Wat is dan wel een goed advies?
Want met enkel dit weet ik niets.
En erger, is m'n hele plan weggemaaid.

Ik vond het goed aangezien ik er ook zo over dacht.

Nu is er weer 'paniek'. Yeey.
Sorry, ik wil gewoon eerlijk zijn, en vooral je behoeden.
Want ik denk serieus dat als je haar zoiets gaat vragen het
A: Nog raarder overkomt
B Ze niet eerlijk zal antwoorden
Niet in paniek raken, man. Hier is dit topic voor, juist om dit soort situaties in goede banen te leiden.
We denken met je mee.
Help, kan iemand anders even zijn of haar licht hier op laten schijnen?
Dina80 schreef:
13-10-2017 20:24
Welke lichaamstaal doet ze precies? Oogcontact vermijden? Niet lachen? Boos kijken?
Wegkijken, van glimlach (grapje of gesprek met haar vriendinnen) naar serieus (verschrikt/boos?)
Geïrriteerd?
Bewust negeren.
Ehm, neen, ik vind het dus niet allemaal uit hoor...

Ik vind het bijzonder kut dat ik dit teweegbreng.
Vandaar dat ik deze situatie wil uitklaren.
Zodat het voor haar aangenamer wordt.
Ik ga even denken over wat, naar mijn mening, wel een goed advies is. Ik kom terug, niet in paniek raken!
Dina80 schreef:
13-10-2017 20:33
Sorry, ik wil gewoon eerlijk zijn, en vooral je behoeden.
Want ik denk serieus dat als je haar zoiets gaat vragen het
A: Nog raarder overkomt
B Ze niet eerlijk zal antwoorden
Niet in paniek raken, man. Hier is dit topic voor, juist om dit soort situaties in goede banen te leiden.
We denken met je mee.
Help, kan iemand anders even zijn of haar licht hier op laten schijnen?
Ik zie het als volwassen.

Maar blijkbaar is dat niet mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven