Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

zondag 23 juli 2017 om 11:00
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:08
Ik snap het wel hoor. Het is ook niet makkelijk als je anders in elkaar zit dan de meerderheid.JonasV91 schreef: ↑13-10-2017 21:51Dat creepy gedoe dus. Waar ik al schrik voor had is een stuk de waarheid geworden.
Ik wil het luchtige wel doen maar dat loopt zo in het honderd. Het lijkt me ook aangenamer maar zeker wat de context betreft klap ik hoogstwaarschijnlijk dicht. Nja, dan sla ik maar een mal figuur...
Dat is dus wat de docent voorstelde. Maar dan zonder insinuaties te maken want die kunnen aanvallend overkomen. Vandaar dat hij voorstelde om het in de vragende zin op te stellen. Zodat ze het niet als een aanval kan interpreteren maar eerder oplossingsgericht ofzo.
Ik kan pas los zijn (en dan nog -_-) als ik me comfortabel voel en net in die situatie is dat allesbehalve zo.
Ik moet er op de één of andere manier voor zorgen dat iemand verder kijkt dan haar neus lang is.
Ik bedoel, verder dan de serieuze façade, want grappig kan ik naar 't schijnt soms wel zijn.
Dat flirten zit helaas niet mee.
Maar, ik denk dat je insteek wel heel belangrijk is. Het is een wereld van verschil als je er naar toe gaat, omdat je het idee hebt dat zij jou raar vindt of met met het idee dat jij vindt dat je raar overkomt. Dat eerste gaat leiden tot verontschuldigen en je zou je nooit moeten verontschuldigen voor wie je bent. En je verontschuldigen voor iets wat niet je schuld is, komt niet echt sterk over en leidt vaak tot een averechts effect.
Het tweede is dat je de ander uitlegt dat je weet wat je persoonlijkheid en uitstraling soms bij anderen teweeg kan brengen en dat het niet je intentie is (en evt zeggen dat je staren een compliment is, want je vindt dat ze er leuk uitziet). Als ze negatief reageert, tja meer kun je niet doen, jammer zeggen, omdraaien en weglopen, maar mijn ervaring is dat mensen heel positief reageren.
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:09
JonasV91 schreef: ↑13-10-2017 21:51Ik kan pas los zijn (en dan nog -_-) als ik me comfortabel voel en net in die situatie is dat allesbehalve zo.
Ik moet er op de één of andere manier voor zorgen dat iemand verder kijkt dan haar neus lang is.
Ik bedoel, verder dan de serieuze façade, want grappig kan ik naar 't schijnt soms wel zijn.
Dat flirten zit helaas niet mee.
Ervaring, ervaring en nog meer ervaring opdoen. Ik had lang geleden al geschreven dat ik mij schuldig heb gemaakt aan inzet van hulpmiddelen om beide issues te bestrijden. Als het anders kon zou ik het hier schrijven. Meer contact met vrouwen leggen, investeren in tijd en aandacht.

vrijdag 13 oktober 2017 om 22:11
naam | bijzonderheden | doel |
---|---|---|
Dina | Houdt van poesjes | Een poesje aaien |
Hans | Japan-adept | Een Japanse versieren |
Ooitverlegen | Ontbeerde ooit Internet dating | Schrijft mee uit interesse |
Tonkje | Crazy Cat Lady | Crazy Cat Lady blijven |
Safrat | Vrije uitloopkip | Minder schaken |
Watmoetikhiervandenken | Dol op frietjes | Minder naïef zijn, herstellen van relatiebreuk en op termijn weer een fijne relatie |
Hangtiet | Nickname is ironie ha | Halfbakken datend met oude vent |
Spell68 | Spuit 11 | Spuit 12 worden |
Jonas | Onbeschreven blad | Een verhaal schrijven |
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:15
Het probleem is nu dat deze huidige situatie me blokkeert.ooitverlegen schreef: ↑13-10-2017 22:09Ervaring, ervaring en nog meer ervaring opdoen. Ik had lang geleden al geschreven dat ik mij schuldig heb gemaakt aan inzet van hulpmiddelen om beide issues te bestrijden. Als het anders kon zou ik het hier schrijven. Meer contact met vrouwen leggen, investeren in tijd en aandacht.
Ik wil het uitgeklaard zien en zolang dat niet gebeurd is werkt het niet meer.

vrijdag 13 oktober 2017 om 22:20
spell68 schreef: ↑13-10-2017 22:08Ik snap het wel hoor. Het is ook niet makkelijk als je anders in elkaar zit dan de meerderheid.
Maar, ik denk dat je insteek wel heel belangrijk is. Het is een wereld van verschil als je er naar toe gaat, omdat je het idee hebt dat zij jou raar vindt of met met het idee dat jij vindt dat je raar overkomt. Dat eerste gaat leiden tot verontschuldigen en je zou je nooit moeten verontschuldigen voor wie je bent. En je verontschuldigen voor iets wat niet je schuld is, komt niet echt sterk over en leidt vaak tot een averechts effect.
Het tweede is dat je de ander uitlegt dat je weet wat je persoonlijkheid en uitstraling soms bij anderen teweeg kan brengen en dat het niet je intentie is (en evt zeggen dat je staren een compliment is, want je vindt dat ze er leuk uitziet). Als ze negatief reageert, tja meer kun je niet doen, jammer zeggen, omdraaien en weglopen, maar mijn ervaring is dat mensen heel positief reageren.

Wat ik in het vet plaatste lijkt me een volwassen manier.
Natuurlijk is niet iedereen in het éérste jaar zo volwassen (als ik dat mag zeggen).
Da's de insteek die ik er wou inbrengen maar het is vooral de manier waarop je het brengt die voor mij onduidelijk is.
Gewoon zeggen dan? Wat ik initieel wou doen maar ik mag het helemaal geen beladen iets maken, da's terug mijn probleem.
Ik maak de dingen vaak (veel) zwaarder dan ze zouden moeten zijn...
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:21
Seht gut aus!Dina80 schreef: ↑13-10-2017 22:11
naam bijzonderheden doel Dina Houdt van poesjes Een poesje aaien Hans Japan-adept Een Japanse versieren Ooitverlegen Ontbeerde ooit Internet dating Schrijft mee uit interesse Tonkje Crazy Cat Lady Crazy Cat Lady blijven Safrat Vrije uitloopkip Minder schaken Watmoetikhiervandenken Dol op frietjes Minder naïef zijn, herstellen van relatiebreuk en op termijn weer een fijne relatie Hangtiet Nickname is ironie ha Halfbakken datend met oude vent Spell68 Spuit 11 Spuit 12 worden Jonas Onbeschreven blad Een verhaal schrijven