Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)

13-10-2017 22:22 3114 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
JonasV91 schreef:
14-10-2017 21:21
Hoe had jij dat geïnterpreteerd op als je rond de 20 was?

Dit zie ik effectief als een mogelijkheid trouwens.
Iets uitgebreider maar echt to the point.
Dat je sociaal niet altijd even handig bent en je daardoor geen houding weet te geven. Dat je moeilijk contact legt en hoopt dat je haar geen ongemakkelijk gevoel hebt gegeven.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
14-10-2017 21:35
Als positief.
:high5:

Ik ga daar dan vanuit gaan!
In een hogeschool verwacht ik nu eenmaal volwassen mensen, kuch.

Het lijkt me wel dat dat het eenvoudigste is. To the point met wat extra uitleg lijkt me ideaal.
zimi schreef:
Dat je sociaal niet altijd even handig bent en je daardoor geen houding weet te geven. Dat je moeilijk contact legt en hoopt dat je haar geen ongemakkelijk gevoel hebt gegeven.
Dit lijkt me haalbaar.
Ik bedoel, ik doe het wel bij docenten bijvoorbeeld maar blijkbaar ligt het nu gevoeliger en begin ik er dan extreem over na te denken.
zimi schreef:

Zoiets ja. Kort en duidelijk.

Goeie avatar trouwens.
@Jonas; Heb je het laatste waardevolle bericht van LaFolie aan jou wel helemaal gelezen? Je antwoord lijkt alleen over de laatste vraag te gaan.

@LaFolie: Leuk iets te horen hoe het gaat maar ook niet zo verwonderlijk dat het niet zo klikt eerlijk gezegd. Vrijdag opende een man een topic die grote problemen heeft met aarden in Zweden maar hij woont er met zijn Zweedse vriendin. Hij mist ook de directheid zoals Nederlanders met elkaar omgaan.
ooitverlegen schreef:
14-10-2017 21:46
@Jonas; Heb je het laatste waardevolle bericht van LaFolie aan jou wel helemaal gelezen? Je antwoord lijkt alleen over de laatste vraag te gaan.
Ik trachtte nu heel even het negatieve te negeren.
Ik weet dat m'n gedachtegangen momenteel verre van aantrekkelijk zijn.

Wat moet ik erop zeggen? Dat ze gelijk heeft en dat ik het niet meer mag doen?
Dat is toch voor iedereen duidelijk?
De conclusie dat ik veel minder hard moet zijn voor mezelf heb ik me gisterennamiddag tijdens het gesprek en al veel langer daarvoor ook gemaakt.

Ik wil me focussen op positieve zaken maar ze lijken me momenteel allemaal irrelevant. Dat ik erin slaag om m'n eten te maken helpt me niet i.f.v. deze casussen. Zeggen dat ik goed boerenworst kan klaarmaken zal me niet sociaal capabeler maken.

Die zaken zijn gescheiden van elkaar. Het probleem is dat ik qua gevoelens nagenoeg enkel negatieve voel.
Nooit euforisch, van yeah! M'n boerenworst is goed gelukt. Meer van owkay, het is gelukt... Leuk/lekker.
Maar dan nog zit ik alleen voor fucking computerscherm.
Alleen, fysiek en mentaal.

Ok, dat laatste klopt niet, ik chat al relatief lang met één iemand op dagelijkse basis maar die is onbereikbaar.
Da's min of meer de enige contact wat ik heb extern aan de school waar ik mentaal een koppeling voel.
JonasV91 schreef:
14-10-2017 21:57
Ik trachtte nu heel even het negatieve te negeren.
Ik weet dat m'n gedachtegangen momenteel verre van aantrekkelijk zijn.

Wat moet ik erop zeggen? Dat ze gelijk heeft en dat ik het niet meer mag doen?
Dat is toch voor iedereen duidelijk?
De conclusie dat ik veel minder hard moet zijn voor mezelf heb ik me gisterennamiddag tijdens het gesprek en al veel langer daarvoor ook gemaakt.
Ik had in ieder geval een bevestiging verwacht maar het leek alsof je het negeerde. Maar is oké zo.
JonasV91 schreef:
Ik wil me focussen op positieve zaken maar ze lijken me momenteel allemaal irrelevant. Dat ik erin slaag om m'n eten te maken helpt me niet i.f.v. deze casussen. Zeggen dat ik goed boerenworst kan klaarmaken zal me niet sociaal capabeler maken.

Die zaken zijn gescheiden van elkaar. Het probleem is dat ik qua gevoelens nagenoeg enkel negatieve voel.
Nooit euforisch, van yeah! M'n boerenworst is goed gelukt. Meer van owkay, het is gelukt... Leuk/lekker.

Ok, dat laatste klopt niet, ik chat al relatief lang met één iemand op dagelijkse basis maar die is onbereikbaar.
Da's min of meer de enige contact wat ik heb extern aan de school waar ik mentaal een koppeling voel.
Nee, eten maken helpt inderdaad weinig op sociaal vlak tenzij je dit niet alleen doet. Is er trouwens geen gezamenlijke eetgelegenheid?

Wat bedoel je met "die is onbereikbaar"? Als in real life?
ooitverlegen schreef:
14-10-2017 22:38
Ik had in ieder geval een bevestiging verwacht maar het leek alsof je het negeerde. Maar is oké zo.

Nee, eten maken helpt inderdaad weinig op sociaal vlak tenzij je dit niet alleen doet. Is er trouwens geen gezamenlijke eetgelegenheid?

Wat bedoel je met "die is onbereikbaar"? Als in real life?
Gezamenlijke delen zijn er niet (meer).
Het is een flatgebouw met studio's.
Vanaf 10 tot 20 zijn het serviceflats maar in sé niet toegankelijk voor ons.
Tenzij de bistro waar de meet en greet plaatsvond.

Laat ik zeg dat er een paar factoren zijn die belemmerend werken.
Waar we zelf niets aan kunnen veranderen.
safrat schreef:
14-10-2017 21:32
Of ze lekker zijn weet ik niet. De gemiddelde gamer is volgens mij een tikje onverzorgd, beetje dik en gaat zelden naar de kapper.

Ik ken drie mensen die naar Zweden zijn gemigreerd. Zij vinden het fantastisch. Ik ken de mensen daar niet. Het lijkt mij een goed land om te wonen. Misschien is het ook wennen. Zit er geen leuke collega tussen of een vriend van? Ik dacht dat je tot de zomer zou blijven? Vergis ik me of heb jij de trip zo ingekort?

AFF waarschijnlijk. Geen tinder. Of wat anders. Het hoeft niet perse nu. Over een paar maanden kan ook.
AFF :blond: ?

Inderdaad ingekort. Tot de zomer ga ik absoluut niet trekken, ik mis mijn vrienden en mijn stad echt vreselijk.
Er zijn hier alleen maar boerenjongens met gelstekeltjes die trekker rijden, jagen en vissen. Echt mijn anti type haha. Maar goed, ben er ook niet voor de mannen. Ik krijg training in een specifiek iets en dát is dan wel weer erg geslaagd.

Had niet verwacht dat ik het op non-actief stellen van mijn seks- en liefdesleven zo zwaar op zou pakken, gewoon een beetje beschamend zeg :$
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Dina80 schreef:
14-10-2017 17:24
Punt is dat je het door dat staren waarschijnlijk al definitief verpest hebt.
Daardoor is/lijkt geen enkel plan goed, terwijl het theoretisch best goede plannen zijn.
Vergeet niet dat een eerste indruk heel sterk is.
Lang niet iedereen kan of wil (in elke situatie) voorbij de eerste indruk kijken.
Dat zit biologisch in mensen.
Ik heb ook weleens gehad dat ik in een projectgroep op de eerste dag te timide binnenkwam, mijn groet werd niet gehoord, en men dacht dat ik hooghartig was. Het was niet meer recht te breien, hoe vriendelijk ik verder ook was, en hoe goede ideeën ik ook had. Ze hebben me de hele periode afwijzend benaderd, bleven haken op die eerste indruk. Het was niet meer recht te breien of neutraliseren.
Dat heb ik in het verleden vrij vaak en soms nog steeds.

Als ik een sociale blunder heb gemaakt (door autisme is de kans iets groter hierop, maar niet veel groter) sta ik bekend als "de man met de sociale blunder". "Repareren" lukt niet, c.q. jezelf vriendelijk en sociaal opstellen lukt niet. Mijn eerdere blunder rechtvaardigt onbeschoft of achterbaks gedrag bij anderen. Het is ook onwil mij te accepteren zoals ik ben. Ze eisen dat ik hen wel accepteer, al zou dat geen invloed hebben.

Even over het staren. Als ik vrij lang naar iemand kijk (vrouw of man) en daarna niet meer, of alleen als hij/zij plotseling iets anders doet, ben ik niet verliefd. Ik vind het niet eng om te kijken.

Als ik meerdere keren heel kort kijk, of probeer te verbergen dat ik kijk, vind ik de vrouw aantrekkelijk. Omgekeerd zie ik dat gedrag ook bij vrouwen.
World of Warcraft: Legion
JonasV91 schreef:
14-10-2017 21:20
Wat gaat er echt goed? Ehm, die boerenworst, lol.
:high5:
Neem dat dan als beginpunt, het begin van een positieve reeks gebeurtenissen.
JonasV91 schreef:
Natuurlijk zijn ze wel relevant! Het is toch hartstikke fijn als je zelf een lekker potje kunt koken. Je wordt er niet direct sociaal capabeler van, maar als je eens iemand bij je thuis uitnodigt kun je tenminste iets lekkers klaarmaken. Plus: een man die nog geen ei kan bakken, is voor 99% van de vrouwen een no go.

Misschien ben jij gewoon meer een achter het computerscherm-type.
Je bent sociaal niet handig/autistisch en gisteren zagen we dat wanneer je gaat nadenken over hoe je iets sociaals zou kunnen aanpakken, je verzandt in een negatieve gedachtenstroom. Dan kun je ook op goed moment zeggen: laat dat sociale gebeuren maar, dat is niet mijn ding.

Je moet jezelf niet gaan forceren naar situaties en handelingen die je niet kunt, dat is mijn instelling.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
LaFolie schreef:
14-10-2017 23:32
AFF :blond: ?

Inderdaad ingekort. Tot de zomer ga ik absoluut niet trekken, ik mis mijn vrienden en mijn stad echt vreselijk.
Er zijn hier alleen maar boerenjongens met gel stekeltjes die trekker rijden, jagen en vissen. Echt mijn anti type haha. Maar goed, ben er ook niet voor de mannen. Ik krijg training in een specifiek iets en dát is dan wel weer erg geslaagd.

Had niet verwacht dat ik het op non-actief stellen van mijn seks- en liefdesleven zo zwaar op zou pakken, gewoon een beetje beschamend zeg :$
Ik denk dat ik weet wat AFF betekent maar nooit gebruikt..

Inderdaad euh... bijzonder twee maanden zonder, soort van afkicken dan? Gelukkig dat je er inderdaad iets leert waar je echt wat aan hebt. Wel heel jammer dat het niet lukt het om vol te houden, het klonk heel mooi.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 15-10-2017 11:25
8.88% gewijzigd
tonkje schreef:
15-10-2017 09:32
Je bent sociaal niet handig/autistisch en gisteren zagen we dat wanneer je gaat nadenken over hoe je iets sociaals zou kunnen aanpakken, je verzandt in een negatieve gedachtenstroom. Dan kun je ook op goed moment zeggen: laat dat sociale gebeuren maar, dat is niet mijn ding.

Je moet jezelf niet gaan forceren naar situaties en handelingen die je niet kunt, dat is mijn instelling.
Je mag jezelf best pushen vooruit te komen maar je moet het wel echt willen. Als je het echt niet kunt leren of niet nodig hebt kun je het laten voor wat het is.

Het is gelukkig mogelijk om vanaf een computerscherm contact te leggen, zelfs romantisch.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 15-10-2017 11:31
5.81% gewijzigd
Laten we het positieve telkens weer benoemen.
zo hee deel 3!
tonkje schreef:
15-10-2017 09:32
Natuurlijk zijn ze wel relevant! Het is toch hartstikke fijn als je zelf een lekker potje kunt koken. Je wordt er niet direct sociaal capabeler van, maar als je eens iemand bij je thuis uitnodigt kun je tenminste iets lekkers klaarmaken. Plus: een man die nog geen ei kan bakken, is voor 99% van de vrouwen een no go.

Koken is veel gezegd maar dat het me gelukt is om ze goed te bakken zonder ze aan te laten branden is wel leuk :)
Ik zou er verder op willen ingaan maar met slechts twee elektrische vuurtjes geraak je niet ver.
Plus, het vraagt (enorm) veel tijd.

Die computer is al jaren eerder een vlucht dan iets anders.
Ik had gewoon al veel meer en veel eerder sociale interacties moeten aangaan maar ja...

Nu wordt ik afgeschilderd als iemand die totaal incapabel is.
Da's ook niet echt leuk te noemen.
Het gaat vooral mis in situaties die ik persoonlijk belangrijk acht want het is belangrijk dus denken denken denken.

Als ik er geen fuck om geef is er volgens mij toch redelijk wat mogelijk.
JonasV91 schreef:
15-10-2017 12:02
Koken is veel gezegd maar dat het me gelukt is om ze goed te bakken zonder ze aan te laten branden is wel leuk :)
Ik zou er verder op willen ingaan maar met slechts twee elektrische vuurtjes geraak je niet ver.
Plus, het vraagt (enorm) veel tijd.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je wil gaan maken. Ik kook zelden op meer dan 2 pitten tegelijk. En veel tijd, ligt er ook heel erg aan. En als je denkt "He ja, lekker kokkerellen!" Dan is een uur niet lang.
Nu wordt ik afgeschilderd als iemand die totaal incapabel is.
Dat maak jij er weer van...

Het gaat vooral mis in situaties die ik persoonlijk belangrijk acht want het is belangrijk dus denken denken denken.

Als ik er geen fuck om geef is er volgens mij toch redelijk wat mogelijk.
Focus dan vooral op de minder belangrijke situaties. En stort je op weet ik veel wat om je af te leiden van eventueel gepieker over de belangrijke.
tonkje schreef:
15-10-2017 12:18
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je wil gaan maken. Ik kook zelden op meer dan 2 pitten tegelijk. En veel tijd, ligt er ook heel erg aan. En als je denkt "He ja, lekker kokkerellen!" Dan is een uur niet lang.

Dat maak jij er weer van...

Focus dan vooral op de minder belangrijke situaties. En stort je op weet ik veel wat om je af te leiden van eventueel gepieker over de belangrijke.
Een uur is lang als je er in sé geen tijd voor hebt. Veel zinnigs doe ik eigenlijk niet -_- Dat terzijde.

Yup, dat maak ik er weer van want het zijn uiteindelijk heel beperkte situatieschetsen die ik meedeel waar jullie zich op 'moeten' baseren.

Je moet toch dingen doen waar je waarde aan hecht? Minder belangrijk wekt geen interesse.
Afleiding is een leuke maar tot nu toe weet ik eigenlijk maar heel weinig wat me effectief afleidt.

Knuffels, yup, die leiden me af en zorgen er eventueel voor dat ik me kan ontspannen.
Die zijn er evenwel niet en al helemaal niet in die 4 weken dat ik fysiek in Antwerpen vertoefd heb.
Dina80 schreef:
15-10-2017 10:40
Laten we het positieve telkens weer benoemen.
Jonas!
Heb je ook iets positiefs te melden? Behalve het geslaagde eten?
hans66 schreef:
14-10-2017 23:33
Dat heb ik in het verleden vrij vaak en soms nog steeds.

Als ik een sociale blunder heb gemaakt (door autisme is de kans iets groter hierop, maar niet veel groter) sta ik bekend als "de man met de sociale blunder". "Repareren" lukt niet, c.q. jezelf vriendelijk en sociaal opstellen lukt niet. Mijn eerdere blunder rechtvaardigt onbeschoft of achterbaks gedrag bij anderen. Het is ook onwil mij te accepteren zoals ik ben. Ze eisen dat ik hen wel accepteer, al zou dat geen invloed hebben.

Even over het staren. Als ik vrij lang naar iemand kijk (vrouw of man) en daarna niet meer, of alleen als hij/zij plotseling iets anders doet, ben ik niet verliefd. Ik vind het niet eng om te kijken.

Als ik meerdere keren heel kort kijk, of probeer te verbergen dat ik kijk, vind ik de vrouw aantrekkelijk. Omgekeerd zie ik dat gedrag ook bij vrouwen.
Ja, dat klopt.
Als ik iemand heel leuk vind en we hebben een afspraak dan kan ik weleens de andere kant opkijken. Haha, terwijl ik een prater ben. Ik snap je helemaal.
Boeit me dan niet wat de ander denkt daarover. :lol:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dit is een mogelijkheid:

• De DESC-methode:
o D van Description: beschrijf de feiten, de situatie en het probleem.
o E van Express: druk je emoties en je gevoel uit in de “ik-vorm”.
o S van Solve: stel mogelijke oplossing voor, formuleer je eigen verwachtingen en behoeften. Formuleer het a.d.h.v. een vraag.
o C van Conclude: leg uit wat de gevolgen zijn als de ander zou ingaan op de vraag. Een win-winoplossing is het streefdoel.
Toen ik een jong meisje was, was ik met mijn vriendin op vakantie.
Uitgaan en lekker genieten.
Toen was er in een kroegje een jongen en het staat me áltijd weer zo bij die vroeg ons: wat is de zin in jullie leven. Ik voelde gelijk dat zwaar op de hand gevoel en voelde dat te serieus. Ik dacht huh, zo een jonge jongen.
Ik denk dat zwaar op de hand en alles overgefilosofeer gewoon niet goed is.
Wij gingen weer verder met lol maken en ik dacht altijd weer en nu ook: van alle drukte daar was hij de enige die zo een sfeer bij mij kon dóen omslaan. In die vakantie. Al deed ik het zelf, nu achteraf gezien. Was van korte duur maar zijn serieuze gepraat duwde mij weg...de weide wereld in...genieten en met humor van de vakantie.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
15-10-2017 15:55
Toen ik een jong meisje was, was ik met mijn vriendin op vakantie.
Uitgaan en lekker genieten.
Toen was er in een kroegje een jongen en het staat me áltijd weer zo bij die vroeg ons: wat is de zin in jullie leven. Ik voelde gelijk dat zwaar op de hand gevoel en voelde dat te serieus. Ik dacht huh, zo een jonge jongen.
Ik denk dat zwaar op de hand en alles overgefilosofeer gewoon niet goed is.
Hemeltje! Dat is toch niet iets om in de kroeg zomaar te zeggen!

Beetje filosoferen en nadenken over het leven, ik vind het prima, maar in de kroeg? Of zei hij het met een knipoog? Zodat jullie hadden kunnen antwoorden: "Lol maken en plezier hebben! Doe je mee?"
Een keer in de kroeg zoende een stomme jongen me, toen heb ik de keer erop in de kroeg een leuke jongen gezoend, omdat ik niet wilde dat mijn laatste zoen met een stomme zou zijn, voor het geval de wereld zou vergaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven