Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:22
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 17:20
Waarom liet je je zoenen door een stomme jongen? Of was het er zo eentje die vond dat hij zonder aankondiging of iets wel een meisje kon zoenen? In dat geval had je hem van mij een trap in het kruis mogen geven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 15 oktober 2017 om 17:39
Wat een ongelofelijke droeftoeter!
En dan ook nog zeggen 'je zoende toch terug?' Meer een totally flabbergasted zijn en daardoor niet onmiddellijk reageren.
zondag 15 oktober 2017 om 17:44
Ja, ik had toen nog maar heel weinig ervaring, dus ik wist ook niet zo direct op zoiets te reageren.
Dus ik was zeker flabbergasted. Het was geloof ik ook de eerste keer dat ik 'echt' uit ging, in de 'nacht'.
Daarvoor was ik alleen met brugklasvriendjes naar van die disco's geweest die vroeg in de avond waren.
Dus ik had geen ervaring met hoe het er aan toe ging in zo'n 'nacht-gelegenheid'.
Dus ik was zeker flabbergasted. Het was geloof ik ook de eerste keer dat ik 'echt' uit ging, in de 'nacht'.
Daarvoor was ik alleen met brugklasvriendjes naar van die disco's geweest die vroeg in de avond waren.
Dus ik had geen ervaring met hoe het er aan toe ging in zo'n 'nacht-gelegenheid'.
zondag 15 oktober 2017 om 17:50
Jakkes en dan gelijk zo'n idioot tegen komen.Dina80 schreef: ↑15-10-2017 17:44Ja, ik had toen nog maar heel weinig ervaring, dus ik wist ook niet zo direct op zoiets te reageren.
Ik herinner me nog van een schoolexcursie naar Parijs, we waren allemaal een jaar of 16-17, en we liepen gewoon op klaarlichte dag in een metrostation. Loopt ons een kerel tegemoet die 1 van ons vol op de mond zoende! We waren zo verbaasd dat we in de lach schoten, terwijl we hem natuurlijk de huid hadden moeten vol schelden. Had niet eens in ons beste Frans gehoeven.
zondag 15 oktober 2017 om 17:55
Wat bizar! Je vraagt je dan af hoe zo iemand denkt om dat zomaar te doen, om dat zomaar te durven. Dan moet je toch ook echt gewoon door een bepaalde schaamtegrens heen gaan, waar de meeste andere mensen nooit doorheen zouden kunnen of willen gaan.tonkje schreef: ↑15-10-2017 17:50Ik herinner me nog van een schoolexcursie naar Parijs, we waren allemaal een jaar of 16-17, en we liepen gewoon op klaarlichte dag in een metrostation. Loopt ons een kerel tegemoet die 1 van ons vol op de mond zoende! We waren zo verbaasd dat we in de lach schoten, terwijl we hem natuurlijk de huid hadden moeten vol schelden. Had niet eens in ons beste Frans gehoeven.
zondag 15 oktober 2017 om 17:58
Denk je niet dat ik het als pijnlijk ervaar als ik daarvoor zou zorgen?Eslarealidad schreef: ↑15-10-2017 15:55Toen ik een jong meisje was, was ik met mijn vriendin op vakantie.
Uitgaan en lekker genieten.
Toen was er in een kroegje een jongen en het staat me áltijd weer zo bij die vroeg ons: wat is de zin in jullie leven. Ik voelde gelijk dat zwaar op de hand gevoel en voelde dat te serieus. Ik dacht huh, zo een jonge jongen.
Ik denk dat zwaar op de hand en alles overgefilosofeer gewoon niet goed is.
Wij gingen weer verder met lol maken en ik dacht altijd weer en nu ook: van alle drukte daar was hij de enige die zo een sfeer bij mij kon dóen omslaan. In die vakantie. Al deed ik het zelf, nu achteraf gezien. Was van korte duur maar zijn serieuze gepraat duwde mij weg...de weide wereld in...genieten en met humor van de vakantie.
Ik bedoel, "Weg sfeer", komt hard aan terwijl dat uiteindelijk nooit de intentie is.
Maar ik heb geen idee hoe je dat andere doet...
Aangezien ik weinig doe is de kans klein dat het zich voordoet maar als ik dan iets doe komt het daar wel op neer vrees ik.
zondag 15 oktober 2017 om 18:16
Zou het je helpen om veel te observeren? Dus wel bij een groep mensen te zitten, zelf niks te zeggen, maar te luisteren en kijken hoe het geklets verloopt?JonasV91 schreef: ↑15-10-2017 17:58Denk je niet dat ik het als pijnlijk ervaar als ik daarvoor zou zorgen?
Ik bedoel, "Weg sfeer", komt hard aan terwijl dat uiteindelijk nooit de intentie is.
Aangezien ik weinig doe is de kans klein dat het zich voordoet maar als ik dan iets doe komt het daar wel op neer vrees ik.
En ik denk eigenlijk ook dat 1 op 1 meer iets voor jou is dan meedoen aan het gebabbel in een grotere groep.
zondag 15 oktober 2017 om 18:19
Zij ervaart dat negatief, maar ik zou het juist heel grappig vinden dat iemand met een enkele opmerking de sfeer kan veranderen. Het zegt niet heel veel.JonasV91 schreef: ↑15-10-2017 17:58Denk je niet dat ik het als pijnlijk ervaar als ik daarvoor zou zorgen?
zondag 15 oktober 2017 om 18:24
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat voor Jonas juist een groep handiger is omdat hij dan niet in zijn eentje voor de helft van het gesprek verantwoordelijk is, en daardoor wellicht wat minder bang is het 'fout' te doen, en wat minder hoeft na te denken. Bovendien kan hij dan ook kijken hoe andere mensen op iets reageren, hoe die een onderwerp inbrengen, met bepaalde situaties omgaan, groepsdynamiek, etc.
zondag 15 oktober 2017 om 18:25
Ik vind het eigenlijk heel logisch. Je had veel seks en nu heb je niets. Geen seks went na verloop van tijd, maar de eerste maanden na wat gescharrel is afzien.
zondag 15 oktober 2017 om 18:26
Dat doe ik al altijd?
Maar dat neemt niet weg dat je soms wel actief wenst deel te nemen.
Alleen ga ik dan weer de serieuze toer op.
En dan wil ik mezelf wel afschieten.
Again, again and again.
Het is pijnlijk en fucking eenzaam als je altijd uit de boot valt als in niet tot de meerderheid behoort.
Eén op één is ideaal maar opnieuw weer "zwaar".
Ik val in herhaling maar koetjes en kalfjes zoals smalltalk ook omschreven kan worden valt voor mij te vergelijken met een les/vak dat totaal niet gelinkt is aan het vakgebied waar je een opleiding voor volgt. Irrelevant.
Da's te kort door de bocht want het zorgt eventueel voor meer maar die schakel ontbreekt bij mij.
Je heette daarnet iemand een 'idioot' vanwege z'n gedrag. Een ander 'droeftoeter'.
Wel, niet voor het één of het ander maar dat kan je evengoed tegen mij zeggen.
De enige reden waarom het niet over mij gezegd wordt is gewoon omdat ik hier actief ben.
zondag 15 oktober 2017 om 18:27
zondag 15 oktober 2017 om 18:28
Da's bekeken vanuit een ander perspectief en daar heb ook jij gelijk in.Dina80 schreef: ↑15-10-2017 18:24Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat voor Jonas juist een groep handiger is omdat hij dan niet in zijn eentje voor de helft van het gesprek verantwoordelijk is, en daardoor wellicht wat minder bang is het 'fout' te doen, en wat minder hoeft na te denken. Bovendien kan hij dan ook kijken hoe andere mensen op iets reageren, hoe die een onderwerp inbrengen, met bepaalde situaties omgaan, groepsdynamiek, etc.
Maar als de ander iets vlotter is en wat 'moeite' doet (bij één op één), komt het wel goed denk ik.
Het is zoals altijd maar hoe je het bekijkt.
zondag 15 oktober 2017 om 18:32
Hoezo? Dat zijn toch totaal andere situaties? Die mannen zoenden mij en de klasgenote van Tonkje ongevraagd. Zoiets zou jij toch nooit doen?
zondag 15 oktober 2017 om 18:35
Daar zit ook wat in.Dina80 schreef: ↑15-10-2017 18:24Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat voor Jonas juist een groep handiger is omdat hij dan niet in zijn eentje voor de helft van het gesprek verantwoordelijk is, en daardoor wellicht wat minder bang is het 'fout' te doen, en wat minder hoeft na te denken. Bovendien kan hij dan ook kijken hoe andere mensen op iets reageren, hoe die een onderwerp inbrengen, met bepaalde situaties omgaan, groepsdynamiek, etc.
Maar 1 op 1 is misschien wat rustiger. En je hoeft natuurlijk niet altijd voor de helft verantwoordelijk te zijn, als je een flinke kletsmajoor tegenover je hebt, hoef je niet zoveel te zeggen.
zondag 15 oktober 2017 om 18:38
Andere situaties? Qua concrete voorbeelden wel maar uiteindelijk vindt dat wel vaker plaats vermoed ik.
Ik kan op jouw laatste oprecht niet antwoorden vermits ik niet in die situaties zit.
Veel komt voor uit onhandigheid en onwetendheid.
Zolang er geen opzet als in kwade wil aanwezig is kan je het hen op zich niet kwalijk nemen.
Wat zorgt ervoor dat die jongens/mannen en omgekeerd ook meisjes/vrouwen dergelijk gedrag stellen?
Dan kan ik veel mogelijke oorzaken bedenken.
Ik ga stoppen met denken want ik moet op kot.
Ooh, wacht even, ik kan nog een hele treinrit denken, jippie yeey.
zondag 15 oktober 2017 om 18:43
Dus zolang ze geen kwade wil hebben mogen ze alles zomaar ongevraagd doen? Je vind het niet vreemd als iemand in een metrostation zomaar een vreemd meisje zoent? Ik hoop dat je dit anders bedoelt dan hoe het lees...
zondag 15 oktober 2017 om 18:46
Jonas zou je een sociale droeftoeter kunnen noemen.
Ps
Ik ben dan een relationele idioot.
zondag 15 oktober 2017 om 18:56
Sowieso ben je niet verplicht om de leegten te vullen.
Gezellig samen zwijgen.
1 op 1 lijkt mij vele malen beter.
Ik denk dat Jonas in een groep verzuipt.