Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)
donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
zondag 3 juni 2018 om 16:47
Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Sommige mensen begrijpen niet dat alleen thuis zijn heel fijn is. Zij denken dan gelijk: oh dat is sneu. Je moet naar buiten, dingen doen, onder de mensen komen. Veel onbegrip, misschien ook omdat de meeste mensen zo zijn. Toen ik in therapie zat, moest ik altijd vertellen wat ik had gedaan de avond of de dag ervoor. Niks, zei ik dan. Een beetje gerommeld. Dat was geen goed antwoord. Er moest van alles - vooral met mensen. Heel vreemd.strikjemetstippels schreef: ↑03-06-2018 12:37Haha, zo erg is het wellicht nu ook weer niet. Mensen bestaan ook uit facetten, zelfs ik, dus het is ook niet gezegd dat ik niet nuance kan aan brengen mbt extraverte mensen. Het is ook dat ik recent weer zo iets aan de hand had, extravert figuur, alles leuk geweldig briljant maar je wordt zo aan de kant geschoven. En dan ga je evalueren, en besef je dat die persoon eigenlijk nooit naar je echt heeft geluisterd maar je gewoon een hoofd bent in het publiek van een extravert iemand.
Ik kan mij ook wel verplaatsen in extraverte mensen hoe ze mij totaal vreemd kunnen vinden, en zelfs hypocriet of onlogisch. Ik houd ~98% van mijn emotie/denken onder mijn hersenpan dus het kan lijken dat ik tegenstrijdig ben of ronduit hypocriet.
Maar in essentie denk ik dat mensen die duidelijk introvert en duidelijk extravert zijn elkaar nooit echt kunnen begrijpen. Waar bij ik wel denk dat het voor een introvert iemand makkelijker is een heleboel van een extravert iemand te begrijpen of althans logisch te kunnen volgen, want dat volgt nu een maal uit het introvert zijn.
zondag 3 juni 2018 om 19:12
Ik vind dat niet zo vreemd.safrat schreef: ↑03-06-2018 16:47Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Sommige mensen begrijpen niet dat alleen thuis zijn heel fijn is. Zij denken dan gelijk: oh dat is sneu. Je moet naar buiten, dingen doen, onder de mensen komen. Veel onbegrip, misschien ook omdat de meeste mensen zo zijn. Toen ik in therapie zat, moest ik altijd vertellen wat ik had gedaan de avond of de dag ervoor. Niks, zei ik dan. Een beetje gerommeld. Dat was geen goed antwoord. Er moest van alles - vooral met mensen. Heel vreemd.
Er wordt mee bedoeld dat je niet gaat zitten piekeren.
Afleiding, bewegen activeert het brein.
Als jij je daar goed bij voelt is er niks mis mee.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 3 juni 2018 om 19:23
Nee esla, het was gewoon een kutherapie. Onbegrip in kapitalen.Eslarealidad schreef: ↑03-06-2018 19:12Ik vind dat niet zo vreemd.
Er wordt mee bedoeld dat je niet gaat zitten piekeren.
Afleiding, bewegen activeert het brein.
Als jij je daar goed bij voelt is er niks mis mee.
Ambivert is een ei-tje, he. Voel jij je soms zo?
zondag 3 juni 2018 om 19:34
Ben ik zeker wel van planEslarealidad schreef: ↑03-06-2018 14:46Dat is zeker wel jammer dat je het niet hebt geprobeerd.
Volgende keer dan maar?
zondag 3 juni 2018 om 22:39
Haha een beetje gerommeld, prima antwoord hoor! Dat is toch ontspanning. Het triggert een heleboel herinneringen aan momenten alleen thuis maar ook in gebouwen waar ik het leuk vond om alleen te zijn. Dat heeft me ooit een matig stage cijfer opgeleverd omdat ik daardoor te weinig met de collega's samenwerkte. Toch schat ik mezelf nu wel een echte ambivert, misschien die test eens maken.safrat schreef: ↑03-06-2018 16:47Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Sommige mensen begrijpen niet dat alleen thuis zijn heel fijn is. Zij denken dan gelijk: oh dat is sneu. Je moet naar buiten, dingen doen, onder de mensen komen. Veel onbegrip, misschien ook omdat de meeste mensen zo zijn. Toen ik in therapie zat, moest ik altijd vertellen wat ik had gedaan de avond of de dag ervoor. Niks, zei ik dan. Een beetje gerommeld. Dat was geen goed antwoord. Er moest van alles - vooral met mensen. Heel vreemd.
zondag 3 juni 2018 om 23:22
Ja lekker toch. Beetje prutsen, lanterfanten en rommelen.ooitverlegen schreef: ↑03-06-2018 22:39Haha een beetje gerommeld, prima antwoord hoor! Dat is toch ontspanning. Het triggert een heleboel herinneringen aan momenten alleen thuis maar ook in gebouwen waar ik het leuk vond om alleen te zijn. Dat heeft me ooit een matig stage cijfer opgeleverd omdat ik daardoor te weinig met de collega's samenwerkte. Toch schat ik mezelf nu wel een echte ambivert, misschien die test eens maken.
Dat je die test nog niet hebt gedaan... ik schat jou in als een ei-tje, maar uit die test komen alleen maar i-tjes en e-tjes.
zondag 3 juni 2018 om 23:28
Ja, dat snap ik wel.
Kuttherapie!
Ik had ook een keer onbegrip, niet in therapie maar ergens anders in een gesprek.
Toen dacht ik, dat jij het niet begrijpt is jouw probleem.
Ik ben zo.
Of ik een ei-tje ben?
Toevallig ga ik nu effe een eitje eten. Te vroeg gegeten en drank maakt maakt hongerig.
Lekker uit geweest.
Ja, haha ik voel me een ei-tje.
Ik snap het nu wat meer.
Jij ook een heel klein beetje toch?
Voelt dat oké?
Ik zag die man die niet weet dat hij date nog. Hij riep waar ga je heen, naar boven? Met handgebaren. Lachend schudde ik nee.
Ga jij nog een keer uit daten? Of heb je er genoeg van?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 3 juni 2018 om 23:55
Ja met 2 teetjes maar het stond er met eentje. Ik dacht ook wel zo. Schouders ophalen, wenkbrauwen omhoog, maar het is toch opvallend dat mensen uit dat vakgebied de plank elke keer zo misslaan. Al was ik zelf ook niet erg meewerkend meer. Later. Of nouja nooit geweest.Eslarealidad schreef: ↑03-06-2018 23:28Ja, dat snap ik wel.
Kuttherapie!Met 2 teetjes bedoel je toch?
Ik had ook een keer onbegrip, niet in therapie maar ergens anders in een gesprek.
Toen dacht ik, dat jij het niet begrijpt is jouw probleem.
Ik ben zo.
Of ik een ei-tje ben?![]()
Toevallig ga ik nu effe een eitje eten. Te vroeg gegeten en drank maakt maakt hongerig.
Lekker uit geweest.
Ja, haha ik voel me een ei-tje.
Ik snap het nu wat meer.![]()
Jij ook een heel klein beetje toch?
Voelt dat oké?
Ik zag die man die niet weet dat hij date nog. Hij riep waar ga je heen, naar boven? Met handgebaren. Lachend schudde ik nee.
Ga jij nog een keer uit daten? Of heb je er genoeg van?
Ik ben ook wel iets meer ei. Er zit wel veel meer i in mij dan bij jou. Misschien ben ik hardgekookt en jij zacht. Of andersom. Ik ben geen mensenhater. Vrij nieuwsgierig, maar dat is om te ontdekken hoe men is. Al snel haak ik daarna af. Met sommige mensen heb ik wel wat. Een enkeling.
Je bent uitgedate met hem toch? Het contact verdiept niet, lijkt het. Oppervlakkig met wat gebaren en veel gelach. Ik zou liever een echt gesprek willen.
Misschien moet ik weer weer keertje gaan daten. Voor de gezelligheid. Geen thuisdate en geen vervolgdate. Op de sites staan nauwelijks leuke mannen. Ook nog lastig. Allemaal gedoe. Zoveel moeite voor niks. Praten kan ik met mijn vrienden ook. En zo gaan de jaren voorbij.
Hoe vaak date jij? Ook niet regelmatig toch?
maandag 4 juni 2018 om 00:57
Ik had nooit het gevoel dat ik op mijn tenen moest lopensafrat schreef: ↑03-06-2018 16:37Ik begrijp wel dat hij zegt dat hij saai kan zijn, omdat rustig al snel als saai wordt ervaren. Aan de andere kant: ik ben ook rustig, maar saai zou niemand mij noemen. Net zo'n misverstand als denken dat een introvert iemand verlegen is.
Volgens die test was ik 97% introvert (of als Spell zou zeggen 97% kans op). Er zijn dus 3 hele procenten mensenmens in mij - wat mij toch ook ambivert maakt.![]()
Je luistert dat nummer of je kijkt naar die mooie man? Ik heb het laatste een aantal keer gedaan. Die man mag wel een keertje aanbellen. Ik leg hem gelijk aan de ketting.
Ik denk niet dat een I-tje standaard van hard rock houdt. Ik luister vooral veel klassiek. Bach. Heel wat anders. En ik hou ook van jaren 60 en 70 rock.![]()
Dat gunnen is belangrijk. De ene keer wat meer rust, de andere keer veel mensen. Dat geldt toch voor alles? Als je elkaar niets gunt dan kan je er beter mee stoppen.
Welke percentages kwamen uit jouw test?
Heb je weleens gehad dat je op je tenen moest lopen om jouw ex tegemoet te komen? Of dat je eigenlijk een ander persoon moest zijn om in de relatie te blijven? Of dat je dacht dat alle aanpassingen van jou kwamen en niet van hem?
Ik had wel het gevoel dat ex dat wel nodig had, dat ik dat zou doen.
Ik vond ook niet dat ik een ander persoon moest zijn om in de relatie te blijven.
Ik vond dat ex anders moest reageren.
Ik vond dat ex zich meer kon aanpassen.
Wat meer verzoenend zou zijn en meer affectie, toegeeflijker.
Niet negeren of dichtklappen.
Nu weet ik dat ex niet anders kon.
Ik dacht vaak dit kan niet waar zijn. Gaan we weer.
Jaaaa, zo 1 laat je gelijk niet meer gaan! Dan wel een wat oudere uitgave.
Voel me gelukkig als ik dat nummer op zet en wil gelijk dan weer gaan daten, ook een leuke man zoeken.
Een beetje dat onhandige, dat dansje maakt hem zo aantrekkelijk.
Bij mij: 39% introvert en 61% extravert.
Jij scoort hoog met introvert.
Had ik niet gedacht.
Intuïtief 73%
Assertief 67% o.a.
Ik heb 2 keer de test gedaan met wat verschil in procenten.
Bij deze scoor ik assertief wat hoger.
Nu weet ik ook gelijk jouw muziekvoorkeur.
Heb jij het gevoel gehad dat je op je tenen moest lopen?
Of dat je het gevoel had in een hoek gedrukt te worden?
Nu nog jouw kleur ogen en haar, dan heb ik helemaal een goed beeld.
maandag 4 juni 2018 om 01:04
En weer wat geleerd hier, blijft toch een tof forumstrikjemetstippels schreef: ↑03-06-2018 12:37Haha, zo erg is het wellicht nu ook weer niet. Mensen bestaan ook uit facetten, zelfs ik, dus het is ook niet gezegd dat ik niet nuance kan aan brengen mbt extraverte mensen. Het is ook dat ik recent weer zo iets aan de hand had, extravert figuur, alles leuk geweldig briljant maar je wordt zo aan de kant geschoven. En dan ga je evalueren, en besef je dat die persoon eigenlijk nooit naar je echt heeft geluisterd maar je gewoon een hoofd bent in het publiek van een extravert iemand.
Ik kan mij ook wel verplaatsen in extraverte mensen hoe ze mij totaal vreemd kunnen vinden, en zelfs hypocriet of onlogisch. Ik houd ~98% van mijn emotie/denken onder mijn hersenpan dus het kan lijken dat ik tegenstrijdig ben of ronduit hypocriet.
Maar in essentie denk ik dat mensen die duidelijk introvert en duidelijk extravert zijn elkaar nooit echt kunnen begrijpen. Waar bij ik wel denk dat het voor een introvert iemand makkelijker is een heleboel van een extravert iemand te begrijpen of althans logisch te kunnen volgen, want dat volgt nu een maal uit het introvert zijn.
maandag 4 juni 2018 om 01:06
Ik ben ook benieuwd.
Als je wat extravert bent en ook introvert dat maakt jou een ei-tje.
Een ei hoort erbij.
Ambivert.
Het 1 is niet slechter dan het andere.
maandag 4 juni 2018 om 01:32
Mijn jaren vliegen ook voorbij.safrat schreef: ↑03-06-2018 23:55Ja met 2 teetjes maar het stond er met eentje. Ik dacht ook wel zo. Schouders ophalen, wenkbrauwen omhoog, maar het is toch opvallend dat mensen uit dat vakgebied de plank elke keer zo misslaan. Al was ik zelf ook niet erg meewerkend meer. Later. Of nouja nooit geweest.![]()
Ik ben ook wel iets meer ei. Er zit wel veel meer i in mij dan bij jou. Misschien ben ik hardgekookt en jij zacht. Of andersom. Ik ben geen mensenhater. Vrij nieuwsgierig, maar dat is om te ontdekken hoe men is. Al snel haak ik daarna af. Met sommige mensen heb ik wel wat. Een enkeling.
Je bent uitgedate met hem toch? Het contact verdiept niet, lijkt het. Oppervlakkig met wat gebaren en veel gelach. Ik zou liever een echt gesprek willen.
Misschien moet ik weer weer keertje gaan daten. Voor de gezelligheid. Geen thuisdate en geen vervolgdate. Op de sites staan nauwelijks leuke mannen. Ook nog lastig. Allemaal gedoe. Zoveel moeite voor niks. Praten kan ik met mijn vrienden ook. En zo gaan de jaren voorbij.
Hoe vaak date jij? Ook niet regelmatig toch?
Ik date ook amper nog.
Dat praten vind ik ook vervelend worden. Dan staat er wie is Esla?
Vertel eens wat over jezelf?
Na jaren pfff.
Ik hou het gewoon wat kleiner nu.
Het is opvallend uit dat vakgebied dat het niet begrepen wordt.
Misschien had ze zelf een psycholoog nodig.
Soms als je problemen hebt dan verdiep je je in de psyche en je leest zoveel boeken en zo kun je zelf ook nog psycholoog worden. Omdat het je interesseert door je eigen problemen.
Zitten we vanavond te kletsen, te lachen en ik gaf wat advies.
"Gaan we de psycholoog uithangen?"
Ik dacht dat ik erin bleef.
Ik heb dat ook wel met dat afhaken maar meer omdat ze aan mij gaan trekken.
Ik vind het leuk om te praten, niet om voor het blok te worden gezet.
Ik ga weer eens op zoek naar die éne. Ik zou dat voor jou ook leuk vinden. Hardgekookt ei-tje!
maandag 4 juni 2018 om 14:46
Aangekomen het rooksignaal!
Wat leuk om van jou te horen!
Maak een hart in het zand.
maandag 4 juni 2018 om 14:53
Ik vraag me af of jouw ex niets anders kon. Dat je op dat moment niets weet te zeggen betekent niet dat je dat nooit kunt. Je zal zelf wel hebben gemerkt of het zwijgen onwil was of onvermogen dan wel onkunde. Het is ook maar net hoe je daar mee omgaat. Het gevoel dat je in een hoek wordt gedreven herken ik wel. Het heeft weinig zin om in die positie een gesprek aan te gaan.Eslarealidad schreef: ↑04-06-2018 00:57Ik had nooit het gevoel dat ik op mijn tenen moest lopen
Ik had wel het gevoel dat ex dat wel nodig had, dat ik dat zou doen.
Ik vond ook niet dat ik een ander persoon moest zijn om in de relatie te blijven.
Ik vond dat ex anders moest reageren.
Ik vond dat ex zich meer kon aanpassen.
Wat meer verzoenend zou zijn en meer affectie, toegeeflijker.
Niet negeren of dichtklappen.
Nu weet ik dat ex niet anders kon.
Ik dacht vaak dit kan niet waar zijn. Gaan we weer.
Jaaaa, zo 1 laat je gelijk niet meer gaan! Dan wel een wat oudere uitgave.
Voel me gelukkig als ik dat nummer op zet en wil gelijk dan weer gaan daten, ook een leuke man zoeken.
Een beetje dat onhandige, dat dansje maakt hem zo aantrekkelijk.Een i-tje?
Bij mij: 39% introvert en 61% extravert.
Jij scoort hoog met introvert.
Had ik niet gedacht.
Intuïtief 73%
Assertief 67% o.a.
Ik heb 2 keer de test gedaan met wat verschil in procenten.
Bij deze scoor ik assertief wat hoger.
![]()
Nu weet ik ook gelijk jouw muziekvoorkeur.
Heb jij het gevoel gehad dat je op je tenen moest lopen?
Of dat je het gevoel had in een hoek gedrukt te worden?
Nu nog jouw kleur ogen en haar, dan heb ik helemaal een goed beeld.![]()
Ik denk niet dat ik in een relatie op mijn tenen ben gaan lopen. Ik vroeg het, omdat ik me afvraag of een extravert meer moet inleveren dan een introvert. Als jij wat wilde doen en jouw vriend zei nee, dan ga je niets doen met hem. Als jij wilde praten en jouw vriend wilde niet, kan je dat gesprek niet forceren.
Ik wist wel dat ik hoog zou scoren in het i-spectrum.
Ik had als resultaat:
Individual traits: Introverted – 94%,
Role: Analyst
Strategy: Confident Individualism
En nu zie ik dat ik toch voor 6% mensenmens ben in plaats van 3%.
Ja jij houdt van emotie in muziek. Zwoele liedjes en zwijmelen? Dat Pink-nummer is helemaal niet slecht. Het uiterlijk van onze wannabe toyboy heeft niets met de kwaliteit te maken. Hoe oud schat je die man in? Als je er 20 jaar bij op wil tellen dan krijg je een gerimpelde versie. Ik vraag me af of je daar blij van wordt. Die onhandigheid is schattig ja
Zachtgekookt ei zoekt clumsy toyboy op leeftijd.
Moet kunnen plankdansen en meezwijmelen.
maandag 4 juni 2018 om 15:02
Dat is goed, en dan zet ik er flesjes citroenbier omheen. Als je wilt, mag je er ook eentje pakken. Ze zijn gekoeld.
maandag 4 juni 2018 om 15:08
Zijn jouw gesprekken vaak hetzelfde? Bij mij niet.Eslarealidad schreef: ↑04-06-2018 01:32Mijn jaren vliegen ook voorbij.
Ik date ook amper nog.
Dat praten vind ik ook vervelend worden. Dan staat er wie is Esla?
Vertel eens wat over jezelf?
Na jaren pfff.
Ik hou het gewoon wat kleiner nu.
Het is opvallend uit dat vakgebied dat het niet begrepen wordt.
Misschien had ze zelf een psycholoog nodig.
Soms als je problemen hebt dan verdiep je je in de psyche en je leest zoveel boeken en zo kun je zelf ook nog psycholoog worden. Omdat het je interesseert door je eigen problemen.
Zitten we vanavond te kletsen, te lachen en ik gaf wat advies.
"Gaan we de psycholoog uithangen?"
Ik dacht dat ik erin bleef.
Ik heb dat ook wel met dat afhaken maar meer omdat ze aan mij gaan trekken.
Ik vind het leuk om te praten, niet om voor het blok te worden gezet.
Ik ga weer eens op zoek naar die éne. Ik zou dat voor jou ook leuk vinden. Hardgekookt ei-tje!![]()
Als je op zoek gaat doe je dat via een site of ontmoet je al die mannen op straat, kroeg supermarkt?
Een vriend van mij heeft een vriend die sprekend op de toyboy lijkt. Een tijd geleden zag ik in een winkel een oudere versie. Ik dacht nog: vast een broertje van. Leuke man. Hij was met mij aan het flirten. Iemand zei dat. Ik had het zelf ook door. Heel subtiel was hij niet.
Ze zijn er wel. In overvloed. Als je echt die éne eruit moet halen... dat is een speld.