Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
01-06-2018 15:19
Dat is meer, omdat ik niemand ken die zo schrijft en reageert als jij en ik niemand ken die die test gedaan heeft en ENFP heeft en voor een ENFJ ben je niet dromerig genoeg. Het was deduceren. Het is de bedoeling dat je antwoordt conform wat je normaal zou doen, niet de uitzonderingen.

Ik heb mijn ex uiteraard ook gevraagd om het weer te proberen, maar of dat nu zoveel met eigenwaarde te maken heeft. Ik ben ook eerder 3 jaar gestopt met roken, maar toen ben ik weer begonnen. Dat had op zich niet zoveel met eigenwaarde te maken. Ik was intrinsiek niet klaar om te stoppen. Zo is dat volgens mij ook als je verliefd bent en gedumpt wordt. Je lichaam schreeuwt om die serotonine, dus wil je naar je geliefde. Het is letterlijk ziek ja, maar meer ook niet.

De vraag is of je dat ook gedaan zou hebben als je veel minder verliefd was geweest en je werd gedumpt, want dan zou het wel eens een gebrek aan eigenwaarde zijn. Ik heb verder nog nooit achter iemand aangelopen, dus daar lag het bij mij iig niet aan. Heb je dat normaal ook dat je mensen gaat overtuigen dat je wel de moeite waard bent?
Nee, natuurlijk heb ik dat normaal niet. Zei ze resoluut. :A:
Anders zou ik hier niet over klagen.
Als ik minder verliefd zou zijn geweest dan had ik dat zeker nooit gedaan.
Dan had ik mezelf zwaar toegesproken.
Daar kan een zwak afkickje niet tegenop.
Door té erg liefdesverdriet is je eigenwaarde ver te zoeken.
Ik vroeg het niet gewoon om het nog eens te proberen, ik ging overtuigen.
Best wel erg zo een serotonine gebrek hè?
Eigenlijk nu je er wat meer over weet ga je er wat anders mee om.
Ik ga bij een 'normaal' liefdesverdriet liever dood van binnen.
Toen ik een paar jaar later behoorlijk was afgekickt van ex en ex weer in mijn buurt steeds kwam was ik er veel meer tegen bestand.
Ik had mijn eigen regie weer in handen.
Stoppen met roken was een stuk minder heftig voor mij.
Toen ik er echt achter stond had ik er geen moeite mee.
Omdat ik zelf op die sigaret afgeknapt was.

Die test geeft ook aan dat ik een leider, goeroe zou zijn. Of creatief denkend. Creatief ben ik zeker niet. Misschien is creatief denken weer anders.
Kan me daar niet in vinden.
Wel in wat andere eigenschappen.

Sommige mensen hebben inderdaad echt geen humor.
Zelfs in het liefdesverdriet kon ik nog lachen. Humor verlies je nooit.

Heb jij die test 1 keer gedaan?

Op een forum leer je ook eens andere mensen kennen. :-D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
safrat schreef:
01-06-2018 18:22
Met wat? Het type waar ik bij ingedeeld ben? Een i-tje? Of dat ik misschien een e-tje ben? Met alles kan ik leven hoor. Mijn wereld vergaat niet zo snel. :D

Het heeft geen invloed op mijn zelfbeeld. Bij jou toch ook niet?

Wel makkelijk als je in een identiteitscrisis zit. Dan hoef je alleen maar te lezen wie je bent of wil zijn.

Haha grappig! :biggrin:
Ik bedoel, kun jij (samen)leven met iemand die een e-tje is.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
01-06-2018 21:53
Nee, natuurlijk heb ik dat normaal niet. Zei ze resoluut. :A:
Anders zou ik hier niet over klagen.
Als ik minder verliefd zou zijn geweest dan had ik dat zeker nooit gedaan.
Dan had ik mezelf zwaar toegesproken.
Daar kan een zwak afkickje niet tegenop.
Door té erg liefdesverdriet is je eigenwaarde ver te zoeken.
Ik vroeg het niet gewoon om het nog eens te proberen, ik ging overtuigen.
Best wel erg zo een serotonine gebrek hè?
Eigenlijk nu je er wat meer over weet ga je er wat anders mee om.
Ik ga bij een 'normaal' liefdesverdriet liever dood van binnen.
Toen ik een paar jaar later behoorlijk was afgekickt van ex en ex weer in mijn buurt steeds kwam was ik er veel meer tegen bestand.
Ik had mijn eigen regie weer in handen.
Stoppen met roken was een stuk minder heftig voor mij.
Toen ik er echt achter stond had ik er geen moeite mee.
Omdat ik zelf op die sigaret afgeknapt was.

Die test geeft ook aan dat ik een leider, goeroe zou zijn. Of creatief denkend. Creatief ben ik zeker niet. Misschien is creatief denken weer anders.
Kan me daar niet in vinden.
Wel in wat andere eigenschappen.

Sommige mensen hebben inderdaad echt geen humor.
Zelfs in het liefdesverdriet kon ik nog lachen. Humor verlies je nooit.

Heb jij die test 1 keer gedaan?

Op een forum leer je ook eens andere mensen kennen. :-D
Ik heb mezelf nooit kwalijk genomen dat ik die rare dingen gedaan heb. Ik weet dat het het gevolg van verliefdheid was, niet van wie ik was. Het lijkt me dat dat voor jou ook wel geldt. Dat maakt alles een stuk dragelijker.

Ik heb hem 4x gedaan en 4x kreeg ik ISTP. De percentages zijn wel wat veranderd. Er staat bij mij dat ik graag mijn handen vuil maak, nou, toch echt niet. En monteur zijn vind ik ook niets.

Het klopt ook nooit volledig natuurlijk. Het is maar een type, daarnaast is iedereen ook een individu die gevormd is door wat hij/zij meegemaakt heeft en de opvoeding etc. Het is om maar te begrijpen dat andere mensen anders zijn dan jij.

Ik zou goed met een ESFJ samen kunnen zijn of een ESTJ, maar een ENFJ echt niet. Een ESFP weet ik niet, die ben ik, naar ik weet nog nooit tegengekomen. Mensen met een E zijn ook nog eens heel verschillend. Ik kan het ook echt niet met een ISFJ, en dat is toch een introvert.
Glanzendhaar schreef:
01-06-2018 18:53
Precies! Oké, het is allemaal ervaring, en je leert ervan, maar toch. Liever niet gehad!
Er van leren is wel een beetje hoe het "normaal" gaat maar deze relaties waren echt niet goed voor je? Maar kwam je dan snel in relaties die geen perspectief hadden of altijd met een(zelfde) type foute man?

Mensen die nog nooit een relatie hebben gehad kunnen zich soms moeilijk voorstellen hoe anderen van de ene in de andere relatie kunnen rollen. Dat vind ik dan wel weer bijzonder, die totaal verschillende werelden.
spell68 schreef:
01-06-2018 23:49
Ik heb mezelf nooit kwalijk genomen dat ik die rare dingen gedaan heb. Ik weet dat het het gevolg van verliefdheid was, niet van wie ik was. Het lijkt me dat dat voor jou ook wel geldt. Dat maakt alles een stuk dragelijker.

Ik heb hem 4x gedaan en 4x kreeg ik ISTP. De percentages zijn wel wat veranderd. Er staat bij mij dat ik graag mijn handen vuil maak, nou, toch echt niet. En monteur zijn vind ik ook niets.

Het klopt ook nooit volledig natuurlijk. Het is maar een type, daarnaast is iedereen ook een individu die gevormd is door wat hij/zij meegemaakt heeft en de opvoeding etc. Het is om maar te begrijpen dat andere mensen anders zijn dan jij.

Ik zou goed met een ESFJ samen kunnen zijn of een ESTJ, maar een ENFJ echt niet. Een ESFP weet ik niet, die ben ik, naar ik weet nog nooit tegengekomen. Mensen met een E zijn ook nog eens heel verschillend. Ik kan het ook echt niet met een ISFJ, en dat is toch een introvert.
Ik weet niet of het voor mij dragelijk maakt als ik het zo bekijk.
Ik zou die rare ;-) dingen nooit meer over willen doen.
Die 'ziekte' (liefdesverdriet) haalde dat bij ons naar boven.
Je wordt een ander persoon.
Ik heb me echt verdiept om als ik weer in zo een situatie zou komen dat ik het anders ga doen. Ik ga dan tegen mijn tekort of teveel aan stofjes in. Mijn verstand weet dat. Hoop ik haha. Wat een gekte was dat hè?
Ik krijg gelijk een 'gevaarlijke' herinnering.
Zou een goede film zijn geweest.

Ik heb de test ook nog een keer gedaan en kwam uit op hetzelfde, alleen de -T variant.
Er zit van alle types natuurlijk wel in een mens maar dat ene type domineert dan.

Waar jij het niet mee kan, heeft diegene ook geen humor?
Zonder humor kan ik dat ook niet.
Als iemand chagrijnig is om een (realistische) grap ja dan is het einde zoek. Dan wordt dat niet gesnapt.

Mooi hoe jij er mee om kan gaan.
Jij bent dan wat milder voor jezelf in het ('rare') liefdesverdriet en ik veel strenger.
Ik kan dan echt tegen mezelf zeggen; ben jij niet goed bij je hoofd ofzo en ik wil niet meer in die emotie meegaan.
Hoe bedoel je vaag? :lol:
Dat komt omdat ik ben meegegaan in het type wat zich helemaal gaat afsluiten in een onenigheid.
Waardoor de ander een té erge zeikerd lijkt.
Je wist het van te voren.
Is gewoon niet te doen als je verliefd bent.
En dan te denken dat veranderd wel.
Ik was niet die leuke partner meer en de ander ook niet meer.
En dan wel verliefd zijn en leuke dingen doen daarnaast.
De 1 klapt in en de ander klapt uit.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 02-06-2018 17:54
0.12% gewijzigd
safrat schreef:
01-06-2018 18:15
En ik noemde bewust een hoog testosterongehalte niet, omdat er mijns inziens geen verband is tussen een hoge positie en de hormoonspiegel en als er al een verband zou zijn kan je niet met zekerheid vaststellen of oorzaak is dan wel gevolg. Een man kan best zekerder worden van zichzelf door bijvoorbeeld een promotie. Daarnaast heb je voor het verwerven van een hoge positie ook bepaalde eigenschappen nodig die niet hormoongerelateerd zijn. Omstandigheden spelen natuurlijk ook een rol.

Ik kan een hoog testosterongehalte niet aflezen aan iemand. Als je het hebt over typisch masculien gedrag dan vraag ik me af in hoeverre dat gedrag gebaseerd is op hormonen. Zijn dat niet normen en waarden, opvoeding, eigenschappen etc?

Je zou dus nooit wat willen met een bontkraagje? En dat is vooral omdat er zo weinig tussen de oren zit? Ik denk dat je jouw oordeel moet baseren op basis van een kledingstuk, maar dat is een andere discussie. :P

Wat trok jou aan in die zelfverzekerde man? En was hij alleen maar leuk voor de neuk of zag je meer in hem?
Neuh ik denk dat masculien gedrag meer biologie is.

Ik zie eigenlijk nooit meer in mensen of iig niet in mannen dan enkel voor de neuk. Ik ben echt heel misantroop en wantrouwig dus sowieso een relatie geeft mij al zo veel angst dat ik qua kosten baten analyse beter af ben bij een puur lust bevredigende situatie, met natuurlijk alle perks die komen kijken bij een vermogend man.

Ik ben een INTP trouwens en iemand zei hier dat ze liever bij die i-types zou horen: dat is niet echt garantie op een rustig leven. Wel integendeel zou ik willen zeggen want een maal los door een of andere extern input als drugs/alchohol en dan stroomt alle opgebouwde introverte zooi er uit. Wat dat betreft ben ik jaloers op die extraverte figuren, alle troep in hun hoofd blijft daar nooit lang zitten. Tot mijn grote ergernis want ik loop te vaak in de projectielbraaksel van zo'n extraverte oversharer. Brrr.
strikjemetstippels schreef:
02-06-2018 17:30

Ik zie eigenlijk nooit meer in mensen of iig niet in mannen dan enkel voor de neuk. Ik ben echt heel misantroop en wantrouwig dus sowieso een relatie geeft mij al zo veel angst dat ik qua kosten baten analyse beter af ben bij een puur lust bevredigende situatie, met natuurlijk alle perks die komen kijken bij een vermogend man.

Ik ben een INTP trouwens en iemand zei hier dat ze liever bij die i-types zou horen: dat is niet echt garantie op een rustig leven. Wel integendeel zou ik willen zeggen want een maal los door een of andere extern input als drugs/alchohol en dan stroomt alle opgebouwde introverte zooi er uit. Wat dat betreft ben ik jaloers op die extraverte figuren, alle troep in hun hoofd blijft daar nooit lang zitten. Tot mijn grote ergernis want ik loop te vaak in de projectielbraaksel van zo'n extraverte oversharer. Brrr.
Dat is een vrij zeldzaam persoonlijkheidstype, 3% van de bevolking.
Ik dacht dat ik laag was.
Van mij is 7% van de bevolking.
Zo zijn we tenminste niet doorsnee. :cheer:

Grappig, ik denk juist meer nurture in plaats van nature. Al zal het wel een combinatie zijn.

Je kan een relatie zelf vorm geven toch? Je kan best een langere tijd bij iemand zijn en toch niet meer doen dan wat neuken. Ben je misantroop geworden of zat dat al in jouw karakter? Je hebt nog nooit een lange relatie gehad, toch? Ik bekijk ook veel dingen vanuit een kosten-baten analyse. Rationeel gezien ben ik beter af in een relatie, een lat-relatie weliswaar.

Ik weet niet wat voor type een INTP is. Dat zal ik dadelijk lezen. Vind je die beschrijving kloppen?

Wat doe jij in het contact dat extraverte mensen zo tegen jou doen? Zoiets gebeurt mij zelden en als het al gebeurt stoor ik me daar niet aan. Of althans ik negeer de verhalen gewoon.
safrat schreef:
02-06-2018 18:59
Grappig, ik denk juist meer nurture in plaats van nature. Al zal het wel een combinatie zijn.

Je kan een relatie zelf vorm geven toch? Je kan best een langere tijd bij iemand zijn en toch niet meer doen dan wat neuken. Ben je misantroop geworden of zat dat al in jouw karakter? Je hebt nog nooit een lange relatie gehad, toch? Ik bekijk ook veel dingen vanuit een kosten-baten analyse. Rationeel gezien ben ik beter af in een relatie, een lat-relatie weliswaar.

Ik weet niet wat voor type een INTP is. Dat zal ik dadelijk lezen. Vind je die beschrijving kloppen?

Wat doe jij in het contact dat extraverte mensen zo tegen jou doen? Zoiets gebeurt mij zelden en als het al gebeurt stoor ik me daar niet aan. Of althans ik negeer de verhalen gewoon.
Veel extraverte mensen, zo niet allemaal, maakt het helemaal niet uit of je luistert of niet. Zelfs niet wie je bent. Dus ik zoek er geen contact mee maar omgekeerd wel, gewoon om dat ik het enige levende dan voor handen ben.

Ik ben zo geworden maar er zal ook een deel zijn in mijn karakter. Nou ja, ik mix gewoon niet goed met de meeste organismen en ik denk in patronen/kansdichtheden en zie als er iets niet klopt. Daar word je cynisch van als mensen continu onlogisch zijn of tegengestelde dingen zeggen. Heel verwarrend, irritant en blegh.

Ook voor een LAT relatie moet je toch een beetje leuke eigenschappen bezitten en ik heb te veel baalmomenten om een leuke partner te zijn. Ook wil ik heel veel gewoon in een vat met deksel er op houden, en hoe vaker je met iemand bent hoe meer kans dat ik iets vertel dat ik niet wil vertellen (onder invloed van een fles drank).
Eslarealidad schreef:
01-06-2018 22:07
Haha grappig! :biggrin:
Ik bedoel, kun jij (samen)leven met iemand die een e-tje is.
Ja ik vind jou ook grappig.
Eigenlijk is deze vraag dezelfde als de laatste he?

Maar goed, ik voel me wel aangetrokken tot e-tjes. Ik hou van energie en levendigheid. Er zijn wel meer aantrekkelijke eigenschappen die een extravert vaak heeft en een introvert zelden. Dat is in het begin. Hoe het verder zou kunnen gaan is afhankelijk van wensen en communicatie. Ik denk niet dat een I en een E per definitie kansloos zijn. Het vraagt wel veel werk, omdat je beiden wat moet inleveren. Veel begrip ook. Bij een I en een I schat ik de slagingskans wel hoger in. Stuk saaier ook. I of E zegt ook niet zoveel he. We zijn hopelijk meer dan een letter.

Als ik zou moeten kiezen... :D
02-06-2018 19:07
Veel extraverte mensen, zo niet allemaal, maakt het helemaal niet uit of je luistert of niet. Zelfs niet wie je bent. Dus ik zoek er geen contact mee maar omgekeerd wel, gewoon om dat ik het enige levende dan voor handen ben.

Ik ben zo geworden maar er zal ook een deel zijn in mijn karakter. Nou ja, ik mix gewoon niet goed met de meeste organismen en ik denk in patronen/kansdichtheden en zie als er iets niet klopt. Daar word je cynisch van als mensen continu onlogisch zijn of tegengestelde dingen zeggen. Heel verwarrend, irritant en blegh.

Ook voor een LAT relatie moet je toch een beetje leuke eigenschappen bezitten en ik heb te veel baalmomenten om een leuke partner te zijn. Ook wil ik heel veel gewoon in een vat met deksel er op houden, en hoe vaker je met iemand bent hoe meer kans dat ik iets vertel dat ik niet wil vertellen (onder invloed van een fles drank).
Eigenlijk herken ik niet wat jij schrijft. Sommige extraverte mensen zijn zo, maar er zitten ook hele leuke tussen. Sommige introverte mensen vind ik ook erg irritant. Met name als ze onlogisch zijn, maar wel pretenderen dat ze logisch kunnen nadenken - ik bedoel jou niet overigens. Ik denk ook in patronen en zie vaak ook wel hoe inconsistent mensen zijn, maar vaak is het een kwestie van lijken te zijn, want niet elke situatie is hetzelfde en de ene keer komt het gedrag voort uit principe A en de andere keer uit principe B. Wanneer wat nou van toepassing is weet diegene alleen en dat betekent voor mij dat inconsistent gedrag misschien wel consistent kan zijn. Je kan natuurlijk ook consequent inconsequent zijn. Ook heel verwarrend. :D

Jij hoeft geen lat-relatie te hebben. Een lat-relatie is voor mij althans een gewone relatie, maar je woont alleen niet samen. Zoveel anders is het niet. Maar je zou een scharrel voor altijd kunnen hebben. Een vast neukerje. Je hoeft dan niks te vertellen. Als dat jou grootste angst is. Bijzonder ook wel, dat je een relatie uit de weg gaat omdat je bang bent om te praten.

Leuke eigenschappen heb je natuurlijk wel. Meer dan de meesten zelfs, maar dat is is mijn persoonlijke voorkeur voor sommige van die eigenschappen. Je wil alleen niet, omdat je misantroop bent en zo was je vroeger niet. Zou je dan niet willen worden hoe je vroeger was?
Eslarealidad schreef:
02-06-2018 11:14
Ik weet niet of het voor mij dragelijk maakt als ik het zo bekijk.
Ik zou die rare ;-) dingen nooit meer over willen doen.
Die 'ziekte' (liefdesverdriet) haalde dat bij ons naar boven.
Je wordt een ander persoon.
Ik heb me echt verdiept om als ik weer in zo een situatie zou komen dat ik het anders ga doen. Ik ga dan tegen mijn tekort of teveel aan stofjes in. Mijn verstand weet dat. Hoop ik haha. Wat een gekte was dat hè?
Ik krijg gelijk een 'gevaarlijke' herinnering.
Zou een goede film zijn geweest.

Ik heb de test ook nog een keer gedaan en kwam uit op hetzelfde, alleen de -T variant.
Er zit van alle types natuurlijk wel in een mens maar dat ene type domineert dan.

Waar jij het niet mee kan, heeft diegene ook geen humor?
Zonder humor kan ik dat ook niet.
Als iemand chagrijnig is om een (realistische) grap ja dan is het einde zoek. Dan wordt dat niet gesnapt.

Mooi hoe jij er mee om kan gaan.
Jij bent dan wat milder voor jezelf in het ('rare') liefdesverdriet en ik veel strenger.
Ik kan dan echt tegen mezelf zeggen; ben jij niet goed bij je hoofd ofzo en ik wil niet meer in die emotie meegaan.
Hoe bedoel je vaag? :lol:
Dat komt omdat ik ben meegegaan in het type wat zich helemaal gaat afsluiten in een onenigheid.
Waardoor de ander een té erge zeikerd lijkt.
Je wist het van te voren.
Is gewoon niet te doen als je verliefd bent.
En dan te denken dat veranderd wel.
Ik was niet die leuke partner meer en de ander ook niet meer.
En dan wel verliefd zijn en leuke dingen doen daarnaast.
De 1 klapt in en de ander klapt uit.
Dat zou je ook moeten doen. Je kunt jezelf niet iets kwalijk nemen, waarvan je het nog nooit meegemaakt hebt. Als het nu weer zou gebeuren dan is het wat anders.

Ik heb overigens nog steeds wel twijfel, want als ik het gevoel van toen terughaal, dan heb ik ook meteen het idee dat het de volgende keer weer gaat gebeuren. Maar aan de andere kant denk ik (en dat geldt voor jou ook wel denk ik) dat we voldoende geleerd hebben en we er constant op letten als dat gevoel van herkenning terugkomt, we meteen actie ondernemen.

Ik was ook geen leuke partner meer hoor. Daarom neem ik haar totaal niets kwalijk. Ik was niet meer op wie zij verliefd was geworden, dus is het niet gek dat bij haar het gevoel verdwenen is. Sterker nog, ik vind het knap dat ze het zo lang volgehouden heeft, ik had mezelf al na 2 weken het huis uitgegooid. Als ik er nu nog aan denk aan hoe ik toen was, gadver. Ik ben nu echt zoveel leuker dan toen vind ik zelf.

ENFJ is alles wat ik niet ben (letterlijk, want we delen geen enkele functie). Dromers die geloven in regenbogen en eenhoorns, zien altijd het goede in mensen. Ze zeggen dat tegenpolen elkaar aantrekken, maar ik waag dat te betwijfelen.

Mensen zonder humor, die laat ik heel snel links liggen, daar heb ik echt niets mee. Maar veel soorten humor is ook niet de mijne. Daar zit ook verschil in.
[...]
Toegegeven, omdat ik pas een maand op Viva rondloop ken ik je natuurlijk nog niet zo goed, maar in mijn "introtopic" kwam je hoewel introvert redelijk vriendelijk en behulpzaam over en nu lees ik dat je eigenlijk een misantroop en extravert-ergeraar bent @(

Denk je dat het structureel is dat extraverte en introverte mensen elkaar afstoten want als "oversharer" voel ik me juist altijd zo op mijn gemak bij iemand die graag luistert en het voelt wat verwarrend dat dat bij veel mensen juist ergerniswekkend zou zijn :@@:
Ik denk dat een uiterste introvert een uiterste extravert absoluut niet trekt. Ik zie het als een schaal en er zijn weinig uitersten, daar komt vast de Bell curve weer in het spel. Kleine verschillen zijn geen probleem.
ooitverlegen schreef:
03-06-2018 11:52
Ik denk dat een uiterste introvert een uiterste extravert absoluut niet trekt. Ik zie het als een schaal en er zijn weinig uitersten, daar komt vast de Bell curve weer in het spel. Kleine verschillen zijn geen probleem.
Dank voor de uitleg :). Een enorme extravert vind ik mezelf nou ook weer niet, gewoon wat drukker dan gemiddeld. Da's natuurlijk wel mijn eigen beeld van mezelf ;). Misschien bedoelde strikje dat de meeste vormen van extravertheid haar tegenstaan?
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
03-06-2018 00:16
Toegegeven, omdat ik pas een maand op Viva rondloop ken ik je natuurlijk nog niet zo goed, maar in mijn "introtopic" kwam je hoewel introvert redelijk vriendelijk en behulpzaam over en nu lees ik dat je eigenlijk een misantroop en extravert-ergeraar bent @(

Denk je dat het structureel is dat extraverte en introverte mensen elkaar afstoten want als "oversharer" voel ik me juist altijd zo op mijn gemak bij iemand die graag luistert en het voelt wat verwarrend dat dat bij veel mensen juist ergerniswekkend zou zijn :@@:
Haha, zo erg is het wellicht nu ook weer niet. Mensen bestaan ook uit facetten, zelfs ik, dus het is ook niet gezegd dat ik niet nuance kan aan brengen mbt extraverte mensen. Het is ook dat ik recent weer zo iets aan de hand had, extravert figuur, alles leuk geweldig briljant maar je wordt zo aan de kant geschoven. En dan ga je evalueren, en besef je dat die persoon eigenlijk nooit naar je echt heeft geluisterd maar je gewoon een hoofd bent in het publiek van een extravert iemand.

Ik kan mij ook wel verplaatsen in extraverte mensen hoe ze mij totaal vreemd kunnen vinden, en zelfs hypocriet of onlogisch. Ik houd ~98% van mijn emotie/denken onder mijn hersenpan dus het kan lijken dat ik tegenstrijdig ben of ronduit hypocriet.

Maar in essentie denk ik dat mensen die duidelijk introvert en duidelijk extravert zijn elkaar nooit echt kunnen begrijpen. Waar bij ik wel denk dat het voor een introvert iemand makkelijker is een heleboel van een extravert iemand te begrijpen of althans logisch te kunnen volgen, want dat volgt nu een maal uit het introvert zijn.
03-06-2018 12:37
Haha, zo erg is het wellicht nu ook weer niet. Mensen bestaan ook uit facetten, zelfs ik, dus het is ook niet gezegd dat ik niet nuance kan aan brengen mbt extraverte mensen. Het is ook dat ik recent weer zo iets aan de hand had, extravert figuur, alles leuk geweldig briljant maar je wordt zo aan de kant geschoven. En dan ga je evalueren, en besef je dat die persoon eigenlijk nooit naar je echt heeft geluisterd maar je gewoon een hoofd bent in het publiek van een extravert iemand.

Ik kan mij ook wel verplaatsen in extraverte mensen hoe ze mij totaal vreemd kunnen vinden, en zelfs hypocriet of onlogisch. Ik houd ~98% van mijn emotie/denken onder mijn hersenpan dus het kan lijken dat ik tegenstrijdig ben of ronduit hypocriet.

Maar in essentie denk ik dat mensen die duidelijk introvert en duidelijk extravert zijn elkaar nooit echt kunnen begrijpen. Waar bij ik wel denk dat het voor een introvert iemand makkelijker is een heleboel van een extravert iemand te begrijpen of althans logisch te kunnen volgen, want dat volgt nu een maal uit het introvert zijn.
En een ambivert dan,
in plaats van een extravert? :-)-)
safrat schreef:
02-06-2018 19:13
Ja ik vind jou ook grappig.
Eigenlijk is deze vraag dezelfde als de laatste he?

Maar goed, ik voel me wel aangetrokken tot e-tjes. Ik hou van energie en levendigheid. Er zijn wel meer aantrekkelijke eigenschappen die een extravert vaak heeft en een introvert zelden. Dat is in het begin. Hoe het verder zou kunnen gaan is afhankelijk van wensen en communicatie. Ik denk niet dat een I en een E per definitie kansloos zijn. Het vraagt wel veel werk, omdat je beiden wat moet inleveren. Veel begrip ook. Bij een I en een I schat ik de slagingskans wel hoger in. Stuk saaier ook. I of E zegt ook niet zoveel he. We zijn hopelijk meer dan een letter.

Als ik zou moeten kiezen... :D
Nu snap ik waarom mijn ex zei dat hij saai zou zijn.
Ik dacht nog dat zeg je toch niet over jezelf? In het begin was dat.
Dat saaie was in mijn ogen mysterieus.
Wat verschillend denk je dan hè?

Die vraag zie ik dan als letterlijk én figuurlijk.
Net als een rugzakje. :lol:

Bij jou past misschien ook wel een ambivert.
Ik ben er zo melig van geworden van dat ambivert zijnde.
Een eye-opener.
Dat ene nummer heeft dagen in mijn hoofd gezeten.
1000 keer afgedraaid.
Weet je welke ik bedoel? ;-)
Heerlijk, muziek.
Ik heb zo het idéé dat een i-tje wat meer van hard rock houdt.
Een e-tje wil dat emotionele erin voelen. Meer soul.
Hoewel hard rock soms ook emotioneel is. De zachtere kant van hard rock.
Hier thuis hadden we dagen van i-muziek en e-muziek. :@@:
Gunden we elkaar.😎 :puh:
spell68 schreef:
02-06-2018 19:32
Dat zou je ook moeten doen. Je kunt jezelf niet iets kwalijk nemen, waarvan je het nog nooit meegemaakt hebt. Als het nu weer zou gebeuren dan is het wat anders.

Ik heb overigens nog steeds wel twijfel, want als ik het gevoel van toen terughaal, dan heb ik ook meteen het idee dat het de volgende keer weer gaat gebeuren. Maar aan de andere kant denk ik (en dat geldt voor jou ook wel denk ik) dat we voldoende geleerd hebben en we er constant op letten als dat gevoel van herkenning terugkomt, we meteen actie ondernemen.

Ik was ook geen leuke partner meer hoor. Daarom neem ik haar totaal niets kwalijk. Ik was niet meer op wie zij verliefd was geworden, dus is het niet gek dat bij haar het gevoel verdwenen is. Sterker nog, ik vind het knap dat ze het zo lang volgehouden heeft, ik had mezelf al na 2 weken het huis uitgegooid. Als ik er nu nog aan denk aan hoe ik toen was, gadver. Ik ben nu echt zoveel leuker dan toen vind ik zelf.

ENFJ is alles wat ik niet ben (letterlijk, want we delen geen enkele functie). Dromers die geloven in regenbogen en eenhoorns, zien altijd het goede in mensen. Ze zeggen dat tegenpolen elkaar aantrekken, maar ik waag dat te betwijfelen.

Mensen zonder humor, die laat ik heel snel links liggen, daar heb ik echt niets mee. Maar veel soorten humor is ook niet de mijne. Daar zit ook verschil in.

Zoals jij dat omschrijft over een ENFJ type dan zou ik ook een neiging krijgen om te laten inzien dat niet iedereen te vertrouwen is.
En iemand veranderen kun je niet, misschien een btje bijschaven.
Haha ja? had jij jezelf na 2 weken al de deur uit gegooid?
En jij zocht alleen maar bevestiging van de vrouw waar jij van hebt gehouden.
Ik wil totaal geen controle gevoel meer hebben. Over een ander. Dat krijg je ook door erge verliefdheid. Eng idée om te beseffen dat het nog eens zou kunnen gebeuren. Brrrr.
Ik denk niet snel bij mij omdat ik niet met zo een man kan leven en ik had in mijn leven ook nog nooit een vriendje gehad die zo dacht en handelde. De romantisch kant was natuurlijk ook geweldig.
Dat hield je 'samen'.
Hij heeft het wel weer bij mij geprobeerd en als het op zijn manier niet zou gaan dan kon hij dat niet handelen.
Ik heb me toen zo terug getrokken. Ik dacht, ik wil die pijn niet meer.
Ik wil niet weer mezelf verliezen.
Je bent niet aan elkaar gewaagd.
Dat behoor je in een relatie wel te zijn, vind ik.
Je weet ook dat als het vonkje weer oplaait, je weer hetzelfde gaat krijgen. Je houdt veel van de ander maar denkt te verschillend.
Er is geen samensmelten meer.
Wel meer zelfbescherming.

Ik was laatst denk ik met een i-tje aan het praten en vond zijn denkwijze best interessant.
Een soort wetenschapper.
Of is dat een e-tje? Nee toch?
Ik hou niet van Science Faction films omdat het niet echt is, zei ik tegen hem.
Hij zei daarop dat het technisch gezien mooi in elkaar is gezet, dat het hem daarom meer gaat.
Zo ben ik het nu ook meer gaan bekijken. Zo zie ik dat nu ook anders.
Yurassic park dat vond ik dan wel geweldig omdat de dinosauriërs, dinosaurussen echt hebben bestaan.
Zo leer je wat beter een type mens kennen.
Meestal ging ik er vanuit, we zijn allemaal zo een beetje hetzelfde.
Niets is minder waar.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
03-06-2018 12:13
Dank voor de uitleg :). Een enorme extravert vind ik mezelf nou ook weer niet, gewoon wat drukker dan gemiddeld. Da's natuurlijk wel mijn eigen beeld van mezelf ;). Misschien bedoelde strikje dat de meeste vormen van extravertheid haar tegenstaan?
Misschien ben jij ook een ambivert?
Omdat je zegt dat je niet 'enorm' extravert bent?
Dat ben ik ook niet 'enorm'.
Ik ken ze wel, enorm extraverte types. Leuk in de omgang, áltijd wel, lang leve de lol, ik kan me er alleen zelf niet in vinden.
Voor even dan.
Gisteren bij een erg leuk dancefeest geweest.
Jammer genoeg had ik te weinig lef om iemand aan te spreken, die mij wel leuk leek.
Dat probleem heb ik wel vaker.
Ben dan te onzeker en gereserveerd.
Erg jammer toch wel
JXL schreef:
03-06-2018 14:42
Gisteren bij een erg leuk dancefeest geweest.
Jammer genoeg had ik te weinig lef om iemand aan te spreken, die mij wel leuk leek.
Dat probleem heb ik wel vaker.
Ben dan te onzeker en gereserveerd.
Erg jammer toch wel
Dat is zeker wel jammer dat je het niet hebt geprobeerd.
Volgende keer dan maar?
Hahaha ik moet wel lachen om 'science fiction is niet leuk want niet echt.'

Ik vind al die romantische films altijd zo nep, en al die drama series en weet ik het. Dan vind ik een sentient AI of aliens een stuk geloofwaardiger.
03-06-2018 14:52
Hahaha ik moet wel lachen om 'science fiction is niet leuk want niet echt.'

Ik vind al die romantische films altijd zo nep, en al die drama series en weet ik het. Dan vind ik een sentient AI of aliens een stuk geloofwaardiger.

Haha o echt?
Die romantische films komen juist uit het echte leven met drama en al. Eerst vinden ze elkaar niks, later weer wel ja dat is een minpuntje. Die kijk ik ook niet zo. :-D
Eslarealidad schreef:
03-06-2018 13:35
Nu snap ik waarom mijn ex zei dat hij saai zou zijn.
Ik dacht nog dat zeg je toch niet over jezelf? In het begin was dat.
Dat saaie was in mijn ogen mysterieus.
Wat verschillend denk je dan hè?

Die vraag zie ik dan als letterlijk én figuurlijk.
Net als een rugzakje. :lol:

Bij jou past misschien ook wel een ambivert.
Ik ben er zo melig van geworden van dat ambivert zijnde.
Een eye-opener.
Dat ene nummer heeft dagen in mijn hoofd gezeten.
1000 keer afgedraaid.
Weet je welke ik bedoel? ;-)
Heerlijk, muziek.
Ik heb zo het idéé dat een i-tje wat meer van hard rock houdt.
Een e-tje wil dat emotionele erin voelen. Meer soul.
Hoewel hard rock soms ook emotioneel is. De zachtere kant van hard rock.
Hier thuis hadden we dagen van i-muziek en e-muziek. :@@:
Gunden we elkaar.😎 :puh:
Ik begrijp wel dat hij zegt dat hij saai kan zijn, omdat rustig al snel als saai wordt ervaren. Aan de andere kant: ik ben ook rustig, maar saai zou niemand mij noemen. Net zo'n misverstand als denken dat een introvert iemand verlegen is.
Volgens die test was ik 97% introvert (of als Spell zou zeggen 97% kans op). Er zijn dus 3 hele procenten mensenmens in mij - wat mij toch ook ambivert maakt. :D

Je luistert dat nummer of je kijkt naar die mooie man? Ik heb het laatste een aantal keer gedaan. Die man mag wel een keertje aanbellen. Ik leg hem gelijk aan de ketting.

Ik denk niet dat een I-tje standaard van hard rock houdt. Ik luister vooral veel klassiek. Bach. Heel wat anders. En ik hou ook van jaren 60 en 70 rock. :rolling:

Dat gunnen is belangrijk. De ene keer wat meer rust, de andere keer veel mensen. Dat geldt toch voor alles? Als je elkaar niets gunt dan kan je er beter mee stoppen.

Welke percentages kwamen uit jouw test?

Heb je weleens gehad dat je op je tenen moest lopen om jouw ex tegemoet te komen? Of dat je eigenlijk een ander persoon moest zijn om in de relatie te blijven? Of dat je dacht dat alle aanpassingen van jou kwamen en niet van hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven