voorbij de twijfel naar het einde

30-10-2009 11:49 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie van meer dan 7 jaar. In het begin hard moeten vechten om zijn aandacht, en getrokken en gesleurd om zijn vriendin te "mogen" zijn. Dat was het einde van het middelbaar. Ondertussen zijn de universitaire studies achter de rug. Mijn diploma is gewild op de arbeidsmarkt, en ik doctoreer al twee jaar. Hij is net afgestudeerd. Dat ging met heel veel moeilijkheden. Geld problemen omdat zijn ouders arm zijn. Leerproblemen omdat hij nooit wil beginnen studeren als het nodig is. Dus ook daar, getrek en gesleur. De laatste maanden van zijn thesis heb ik vaak vrijgenomen van mijn werk om aan zijn thesis te werken, omdat hij anders zijn deadline (wat echt zijn laatste mogelijkheid was aangezien hij zo vaak was blijven zitten was) niet zou halen. Geklaag alom (van zijn kant). Hoewel hij elke dag rustig thuis kon zitten om te werken (ik deed het huishouden en de boodschappen) heeft het meer dan 2 jaar geduurd om die thesis af te krijgen. We hadden een huis gekocht met het idee dat hij dat jaar zou afstuderen en ook werken...ondertussen betaal ik de lening al meer dan een jaar alleen. Huishouden deed hij niet, de tuin deed hij niet en koken mss op 7 jaar 2 keer.

Nu zit hij al meer dan 2 maanden thuis, gewoon, werkloos te zijn. De jobs waarvoor hij heeft gesoliciteerd heb ik gevonden op het net. Als ik thuiskom moet ik nog zelf koken. Ik boos ben omdat het zo vuil ligt komt hij af met: "moet ik dan elke dag kuisen"!!!! (hoewel het al 6 weken geleden is dat ie een keer had gestofzuigd)

Dankbaarheid is ook zo iets wat compleet ontbreekt, een dank je voor alle hulp met mijn thesis, dank je dat je al de hele tijd voor mij zorgt. Een dank je aan mijn ouders die hem hier voor bijna niks (30 euro/maand) laten wonen. Een dank je aan mijn dokter-zus, die hem medicijnen heeft voorgeschreven en blijft voorschriftjes schrijven voor zijn astma...Helemaal niks. Onlangs loog ik tegen mijn ma dat hij had gezegd dat ie iets wilde kopen voor mijn zus omdat zijn longen zoveel verbeterd waren...en loog ik dat ie zijn oma in het tehuis soms een bezoekje bracht...of dat ie soms eens kookte voor mij...allemaal leugens omdat ik wou dat hij zo was. Hij doet me steeds vaker denken aan wat dr Phil zei over entitlement: hij zegt geen dank je, omdat ie denkt dat het zo hoort...of zo.

Ik word het stilaan beu, ik heb het al verschillende keren proberen stoppen, maar elke keer flipt hij en dreigt hij een einde te maken aan zijn leven.

Ik ben gewoon zo moe, zo moe van overal aan te moeten denken, zo moe van alles te moeten betalen. Het feit dat als zijn ouders oud zijn ik daar ook nog eens voor ga mogen opdraaien maakt me al helemaal gek.

Ik wil stoppen maar het lukt me gewoon niet.

Ik zeg het is gedaan maar dan gooit ie de boel op stelten en weigert hij te gaan...zodat ik niks kan doen. Ik heb echt al een paar keer gezegd dat het gedaan is, na een lang gesprek over alles wat ik voel en denk. Elke keer beloftes...die hij nooit nakomt. Net na een ruzie heeft ie dan een keer de aardappelen geschild....en ze dan laten staan.

Hij vraagt dan of ik nog van hem hou, en ja ik hou van hem, maar ik heb hem niet graag...

ik ben de wanhoop nabij, ik weet niet wat te doen, ik ben zo moe. Hoe kan ik deze relatie eindigen?
Als jij het huis op jouw naam en jouw salaris hebt gekocht kun je die klaploper toch buiten gooien? Je hebt niets aan die flapdrol, alleen maar last.
Eens
Misschien dat hij je wel serieus neemt als je de sloten vervangt en zijn spullen naar zijn ouders brengt
Vind het heel knap dat je van die jongen houdt, maar volgens mij is hij het niet waard.

Je hebt gestudeerd dus moet doorgaan voor een intelligente dame, gedraag je er dan na. Zet die gozer eruit, verander je sloten en het is jouw probleem niet meer. Je hebt lang genoeg voor hem gezorgd, dit is geen gelijkwaardige relatie. Hij heeft lang genoeg misbruik van je gemaakt.

En wat betreft die zelfmoorddreiging. Onzin, de mensen die zeggen dat ze dat doen, doen het niet. Meest belachelijke dreigement die je gewoon niet serieus moet nemen.

Gewoon doorzetten. Succes
En dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan..

Maar die dreigementen zijn wel heftig zeg...

Kan hij, denk je, bijvoorbeeld bij zn ouders terecht als je em de deur wijst?
Zou het niet kunnen dat er iets meer met je vriend aan de hand is dan dat hij alleen (vreselijk) lui is?
Ik vraag me echt af waar je de kracht vandaan hebt gehaald om zo lang met zo iemand samen te zijn.

Jij bent niet verantwoordelijk voor de plaats waar hij terecht zal komen. Pak zijn spullen in, zet ze buiten de deur en laat de sloten veranderen. Jij verdient iemand die je met respect behandelt en niet deze kleuter!
eens met voorgaanden: buiten zetten zo iemand.

en wat dat dreigen met een eind aan zijn leven maken. Hij houdt geen enkele belofte, dus waarom zou hij deze wel houden.

en als hij niet gelooft dat je hem echt buiten wilt zetten: ga leven alsof je een 1-persoonshuishouden hebt. Inkopen en koken voor 1 persoon,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Caro127 schreef op 30 oktober 2009 @ 11:59:

Zou het niet kunnen dat er iets meer met je vriend aan de hand is dan dat hij alleen (vreselijk) lui is?Zou best kunnen. Maar dat zou hij wat mij betreft lekker bij een ander op kunnen lossen.
jeetje, kun je aangeven waarom je NU (nog) van m houdt? Wat doet hij voor JOU? Of hou je van m omdat je niet beter weet?

Kies voor jezelf...denk je niet dat je veeeeeel meer en beter verdient?

Heel veel succes en wijsheid gewenst met deze moeilijke beslissingen.
@elninjoo: ik kan hem idd gewoon buitengooien, maar het verwijt dat ik hem zijn toekomst afneem, en de dreiging van zelfmoord houden me tegen...
quote:domnaiefmutsje schreef op 30 oktober 2009 @ 12:04:

[...]

Zou best kunnen. Maar dat zou hij wat mij betreft lekker bij een ander op kunnen lossen.Helemaal mee eens. Maar zou wel van invloed op to's beslissing kunnen zijn, hoe ze haar relatie kan beeindigen. Vandaar.
Meid, veel sterkte. Zet die vent aan de kant, laat hij het zelf uitzoeken! Jij bent veel meer waard.

tip: schrijf alle slechte dingen van hem op in een opsomming. Zodra je gaat twjfelen pak je die enorme lijst erbij en weet je weer dat je goed bezig bent. heel veel sterkte, succes en alles.
Volg je hart. Dat klopt.
je hebt t al een paar keer geprobeerd en ook niet zomaar dit topic geopend.

Als je zo doorgaat wordt je ook niet gelukkig...

T zal heel moeilijk worden (heel erg) en ff duren voordat je t helemaal zelf voor elkaar hebt. Maar doe het!!

Daarna ben je heel blij en trots op jezelf

Want op deze manier wil je ook niet oud worden toch?
quote:bunny_bye2 schreef op 30 oktober 2009 @ 12:06:

@elninjoo: ik kan hem idd gewoon buitengooien, maar het verwijt dat ik hem zijn toekomst afneemHij neemt nu jou je toekomst af.. Is er niet een (gezamelijke) vriend die je vriend kan "babysitten",nadat je hem hebt duidelijk gemaakt dat het klaar is?
@ iedereen;

ja ik vind dat hij profiteert.

Zijn argument dat niemand ooit zoveel van mij zal houden als hij, wil ik niet geloven.

Elke avond doet hij zo een ritueeltje, wie er het meest van mij houdt, en waarom (hij, omdat ik super ben...)

Maar het heeft geen betekenis meer.

@elninjoo: ik kan hem idd gewoon buitengooien, maar het verwijt dat ik hem zijn toekomst afneem, en de dreiging van zelfmoord houden me tegen...

Jij hem zijn toekomst afnemen??? je zou beter moeten weten!

Het is toch niet normaal dat jij zijn studieprojecten hebt moeten maken omdat meneer daar zelf te lui en/of te lomp voor is? Die kerel had met z'n eigen instelling niet eens 'n studie kunnen afronden!

Hij verdient 't dus ook zeker niet dat jij nog langer zijn zaakjes voor hem regelt! Daar is nog nooit iemand beter van geworden.

Laat hem maar flink op z'n bek gaan, misschien leert ie daar wat van en kan ie ooit over enkele jaren nog iets van z'n toekomst maken. Door hem te blijven pamperen maak je alleen 'n verwend kutjong van 'm wat nog te lui is om z'n eigen gat te krabben.
Dit is geen gelijkwaardige relatie, je bent zijn moeder geworden. En je vriend is een ontevreden, luie, sociaal onhandige puber.

Lastig, maar zeg hem dat hij eerst maar eens op zichzelf moet wonen en z'n eigen boontjes moet doppen. Kans dat je hem kwijtraakt is groot, maar dat is misschien ook niet zo erg achteraf.

sterkte!
Alleen het dreigement al zou ik hem de deur uit gooien. Kom op he. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn leven. Wil hij dat afnemen dan doet ie maar.
Jij hoeft je helemaal niet schuldig te voelen!!!! Ik begrijp uit je post dat hij gezond is en best een baan zou kunnen moeten vinden. Dat hij momenteel werkloos is, zou het probleem niet moeten zijn, dat kan iedereen gebeuren. Maar ik zou wel als ik werkloos was, zorgen dat het huis goed aan kant is als werkende partner thuis zou komen, en ja, zou ook voor hem koken.

Kijk als hij een of andere ziekte heeft waardoor hij bij wijze van spreke aan bed gekluisterd is, ja dan is het niet anders...maar in dit geval...zou ik hem laten oprotten.

Nee, je kunt hem beter jouw toekomst af laten nemen.

Want dat is hij nu aan het doen.

Hij zit thuis te wachten tot jij zijn werk(thesis) afmaakt en zijn eten kookt.

Ik heb me op een ander topic al verbaast dat moeders het werkstuk /spreekbeurt van hun (basisschool)kinderen maken.

Jouw vriend is die leeftijd ruim voorbij, maar verwacht nog steeds dat hem de moeilijke klussen uit handen wordt genomen.

en natuurlijk heeft hij geen werk, hoe zou dat kunnen als jij zijn sollicitatiegesprekken nog niet aan bent gegaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb met open mond je verhaal gelezen! Het zegt veel over de man van wie jij denkt te houden MAAR ook heeeel veel over jou. Jij had dit veel en veel eerder moeten stoppen. Je hebt het jaren toegelaten. Jij hebt je zo laten behandelen en hem daarmee het idee gegeven dat jij blijkbaar niet meer waard bent.

Vandaag is de eerste dag van je nieuwe leven! Keer het ten goede! Het is gebleken dat jij de sterkste en vooral de slimste bent van jullie 2! Speel niet langer de martelaar. Je bent meer waard dan dat!
hij is gewoon een verwende klaploper...

dat jij zijn toekomst afneemt is niet waar! dat weet jij en dat weet hij.

Dat hij zelfmoord zou plegen is een hele stomme manipulerende zin. zeg hem dat maar eens.

Dat ie niet zulke onzin moet uitkramen, en maar eens moet gaan laten zien dat hij het meest van jou houdt!

geen woorden meer maar daden!.

en ohja je helpt hem pas echt wanneer hij inziet dat alleen hij verantwoordelijk is voor zijn geluk. dus loslaten die lozer...

en als ie lullig doet, alles wat hij van jou en je familie heeft geleend terugeisen.
Hoi Bunny,

Wat een heftig verhaal zeg! Dit schiet natuurlijk helemaal niet op zo, volgens mij is jou leven veeel leuker zonder deze "vriend"...En dat dreigen van dat hij een eind aan zijn leven gaat maken als je bij hem weg gaat.Wat een zielepoot...Hebben jullie het huis samen gekocht? Als dat niet zo is kun je hem toch gewoon een maand geven om op te donderen?Misschien verstandig om een gesprek aan te gaan met nog iemand erbij, en dan dingen op papier te zetten.(Zoals vertrekdatum evt. spullen die hij mee mag nemen)En als je echt van hem af wilt is het dan wel zo slim om dan nog te zeggen dat je nog steeds om hem geeft?Weet dat het makkelijk praten is hoor....omdat ik zelf niet in die situatie zit.Maar heb iets soortgelijks meegemaakt (Die flapdrol wilde ook mijn huis niet uit)Maar met behulp van vrienden en tja ook politie..heb ik er nooit meer last van gehad.En hij zei ook altijd ik maak mezelf af hoor...blablabla meneer leeft nog steeds...

Wens je heel veel sterkte en ga ervoor want dit is niet goed voor je gezondheid lijkt me.:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven