Vorige week nog aan het latten, nu is het uit

10-08-2009 15:16 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik vind het erg interresant hoe iedereen zijn relatie invuld. Ik zit momenteel ook in een LAT relatie en ken ook weinig mensen die dat hebben.

Mijn vriendin is 12 jaar ouder dan ik en heeft 2 kinderen. We hebben elkaar 3 jaar geleden ontmoet, en zij had net een relatie van 18 jaar achter de rug. In dat zelfde jaar is mijn moeder overleden aan een hartinfarct. Onze omgeving zei dan ook dat we het maar moesten zien als een troost relatie. En we zijn nog steeds bij elkaar.

Ik was ook niet gelukkig met mijn huidige beroep, en zij heeft me heel erg geholpen om steward te worden, wat ik nu dus al een tijdje ben! Ook heeft ze me gholpen aan een huisje in haar woonplaats en we wonen nu 5 minuutjes bij elkaar vandaan. Voor die tijd had zij al een appartement gekocht. Dit appartement is te klein om met zijn vieren in te wonen. Vandaar dat wij dus een latrelatie hebben.

Toch vind ik sommige dingen best moeilijk. Ik heb hele onregelmatige werktijden dus soms zien we elkaar veel en soms weinig.

Ik ga eigenlijk alleen maar naar haar toe. En dit komt natuurlijk ook omdat zij 2 kids heeft. We hebben afgesproken dat ik 200 euro per maand naar haar overmaak wat puur kostendekkend moet zijn. Heeft iemand van jullie ook zulke afspraken gemaakt?

Ook boodschappen doen vind ik lastig want als ik veel bij haar ben ligt hier alles te bederven in de koelkast. Dus ik gooi alles in de vriezer, koop kleine blikjes cola. Blikken soep etc..

We besteden best veel tijd samen en dan lijkt mijn huisje soms meer op een dure kledingkast.

En waar ik moeite mee heb is het feit dat haar huis niet mijn huis is, logisch natuurlijk. Maar het is officeel niet mijn thuis. En als ik dan weer bij mij ben voel ik me ook weer niet echt thuis. Ik ken hier namelijk ook niemand verder.

Ze zegt dat ze voorlopig niet wil samenwonen, haar kinderen staan op nr 1. Is logisch en als we wel zouden gaan samenwonen moet ze de mogelijkheid hebben om mij er uit te schoppen als het ussen ons mis zou gaan.

Ik voel me dus af en toe een soort vriendje die op afroep beschikbar is haha.

Gister bij haar geslapen, vandaag moet ze werken daarna spreekt ze iets af met een vriendin. En morgen zelfde verhaal.

Ik ben zelf drie dagen vrij en heb dus geen zin om in haar huis te zijn omdat dat niet mijn huis is. Maar ik vind het wel lekker om tegen haar aan te liggen. wat dus weer een gedoe word omdat ik thuis ben. Dus slaap ik thuis terwijl ik nu eigenlijk drie dagen vrij ben. Maar ik kan ook niet van haar verwachten dat ze aldoor rekeing houd met mijn vliegrooster. Ik heb wel bij haar neergelegd dat ik het soms best moeilijk vind.

Ik weet het niet, er is nu niet echt een andere optie dan een lat relatie. En ik zie er zeker de voordelen van in. Maar samenwonen zou voor mij duidelijker zijn denk ik ofsow.

Groetjes,

Rob
Ik denk ook niet dat het jullie relatie ten goede gaat komen

Maar denk je ook een beetje aan de relatie met jezelf Rob?

Want wat je nu aan het doen bent, is steeds je eigen grens aan het overgaan....

IK denk dat je het wel weet, maar je weet ook dat je er eigenlijk niet aan toe durft te geven....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou als ik jou was eerst goed bedenken wat je wilt, nachtje over slapen is altijd goed. Want dit kan een dealbreaker zijn. Vergeet dat niet. Zeker gezien haar ervaring. En al zou het verleden niet je toekomst moeten bepalen toch doet dit dat wel zeker als dat verleden er dusdanig inhakt.
quote:Rob77 schreef op 10 augustus 2009 @ 18:57:

Ik zei laatst nog tegen haar dat ik het een heel naar idee zou vinden om haar kwijt te raken. Dit vond zei weer een naar idee, want ze is niet bang om mij kwijt te raken. Ze wil gewoon ongecompliceerd een relatie op haar bepaalde voorwaarden.

En inderdaad waar is er dan ruimte voor mij?

Voel me een beetje een watje nu. hahaZoals je het nu schetst is die ruimte er wel voor jou maar dan puur op haar voorwaarden. Tegenvraag voor jezelf is: kun je daarmee leven. Ik denk van niet. Zeker niet omdat jij aangeeft te willen samenwonen. En misschien is zij wel nooit toe aan een leven voor 100% delen met een man. Want laten we wel zijn, bij LATTEN, deel je veel maar het is in mijn ogen 95% van je leven.
je bent geen watje hoor Rob, maar ik denk dat wat Dushi zegt waar is.

Zou jij kunnen leven met het feit dat ze wellicht NOOIT wil samenwonen?

Kan jij leven met latten als relatie vorm?
Ik weet het, ben aldoor mijn grenzen aan het verleggen eigenlijk. Maar ik hou van haar, kan het toch niet gewoon uitmaken???
Zij is niet bang om jou kwijt te raken? Wil ze wel echt een relatie eigenlijk?

Wat ik hier laatst las en een mooie uitdrukking vond: If I'm not a priority, I'm not an option.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik kan het fout hebben hoor, maar volgens mij gaat het niet alleen over latten of samenwonen, maar ook over rekening houden met elkaar, er zijn voor elkaar, moeite doen voor elkaar...? En dat dat van haar kant soms wel eens een beetje ontbreekt?
Rob ik vind het heel reeel dat je haar een maandelijks bedrag geeft, aangezien je daar min of meer 'woont'. Kan dat alleen maar waarderen dat je dat doet.

Ik begrijp ook dat het voor jou verwarrend kan zijn, je hebt zelf een huis maar zit meer in haar huis. Het lijkt me onrust geven zo heen en weer pendelen.

Ik kan haar kant ook goed begrijpen, je zegt dat jouw huis (je) maar 1 slaapkamer heeft, vind het logisch dat zij niet graag met haar 2 kinderen in jouw huisje wil zijn. Werkt erg benauwend, zo klein met kinderen, en ja dat is wat anders dan een stel honden Ik zou zelf ook niet willen samen wonen zolang mijn kinderen nog thuis wonen.

Hoezo heb jij geen geld? Je werkt toch?
quote:Rob77 schreef op 10 augustus 2009 @ 19:04:

Ik weet het, ben aldoor mijn grenzen aan het verleggen eigenlijk. Maar ik hou van haar, kan het toch niet gewoon uitmaken???

Kort door de bocht???

Ja hoor, je kan het best uitmaken

Ik vind dat je er nog een gegronde reden voor hebt ook.

En ja, ik snap ook wel dat dat hartstikke moeilijk is.

Je kan de bal ook bij haar leggen.

Zeggen dat je op deze manier niet verder wilt.

Dat je niet gemaakt bent om te latten.

Dat je dolgraag op zoek wilt naar een oplossing samen metr haar maar dat als zij wil blijven latten je voor jezelf gaat kiezen.
We hebben het er wel over gehad, maar ze wil sowiezo dat ik eerst een vaste baan heb bij de maatschappij waar ik werk. Zodat we dan misschien een huis kunnen kopen samen. Maar volgens durft ze dat helemaal niet. En dat geeft mij dan het gevoel dat ze geen vertrouwen heeft in ons ofsow, Alleen dan wil ze het wel zo regelen dat als het mis gaat tussen ons dat ze mij er dan kan uitgooien. Zij zit met 2 kids.
OK, dat snap ik nog, dat ze eerst wil wachten tot je een vaste baan hebt.

Maar dan wil ze dus nog alleen een huis kopen op haar naam?

Dat vind ik dan weer niet echt getuigen van vertrouwen.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk samen als ik vragen mag?
Ja hoor ik werk! En mag niet klagen eigenlijk! Heb alleen geen vermogen opgebouwd door dat ik 2 keer geemigreerd ben, kost een hoop centjes.

summerdance we zijn 3 jaar samen bijna
Rob, hebben jullie over dit soort dingen wel eens echt gesproken, of het er wel eens tussendoor over gehad?

Die vaste baan slaat dan weer nergens op als het toch een huis op haar naam wordt, dus ik begrijp het niet helemaal.

Stoeptegel, ik bedoel niet dat ze haar kinderen mee moet nemen naar zijn huis. Maar de kinderen zijn er regelmatig niet en dan wil zij ook niet naar hem toe komen omdat ze zich daar op visite voelt. Dat bedoelde ik, daarin zou ze toch best concessies kunnen doen. Ook al is zijn huis dan misschien kleiner, of onhandiger, het is toch logisch dat hij het ook wel eens lekker vindt om thuis te zijn?
Dat zat ik me ook net af te vragen Spijker.

Weet jouw vriendin dat jij zo in de situatie staat?

En zijn huis kan toch ook prima als de kindjes er niet zijn?
We hebben het er wel eens over ja, gister nog

Maar goed, ze wil het nu nog niet
Dat zat ik me ook net af te vragen Spijker.

Weet jouw vriendin dat jij zo in de situatie staat?

En zijn huis kan toch ook prima als de kindjes er niet zijn?

--------------------------------------------------------------------------------

quote:Rob77 schreef op 10 augustus 2009 @ 15:41:

Tamme Tuk,

Haar kinderen en zijzelf komen eigenlijk nooit bij mij. Omdat al hun vriendjes en familie bij haar in de buurt wonen. Mijn vriendin zegt zelf dat ze zich een beetje op bezoek voelt bij mij.

Haar kids staan op nr 1, en haar leven met haar kinderen is bij haar. Ik ben zelf misschien 5 soms 7 dagen bij haar in de week. En we hebben drie weken met elkaar vakantie gehad bij haar thuis. Ik ben er best veel. En 1 keer boodschappen doen kost al snel 40 euro. Ik douche daar en ze gooit ook af en toe mijn kleren in de was etc daarom die 200 euro. Puur kostendekkend lijkt me. Meestal ben ik ook bij haar als ze savonds weggaat en dan slapen we samen. Maar ik ben dan dus bij haar en dat klopt niet voor mijn gevoel want ik heb mijn eigen huis met mijn eigen spullen.
Jouw huis is perfect als je met zijn 2 bent en de kids zijn bij hun pa. Dat afwassen is zo gedaan en al is het dan niet groot je hebt wel de ruimte om lekker met zijn twee te zijn. Dat begrijp ik ook nog steeds niet in dit verhaal. Dat het makkelijk is ivm de kids dat jij daar bent begrijp ik, maar de momenten dat de kids er niet zijn kunnen jullie prima naar jouw huis. Dan is het ook meer gelijkwaardig LATTEN als je het mij vraagt.

En dat ze pas een huis wil als jij een vaste baan hebt begrijp ik tot dit punt. Het punt: maar dan komt het koophuis op mijn naam niet. (in haar ogen begrijp ik haar wel ze wil nooit meer zonder dak boven dr hoofd zitten ivm de kids) Maar jij schiet hierbij in. Want jij kan wieberen maar zit dan zonder huis. Dus dan is de situatie zoals hij nu is het beste voor jou maar ook voor hen. Het is alleen niet wat jij wilt Rob.
quote:Rob77 schreef op 10 augustus 2009 @ 19:18:

We hebben het er wel eens over ja, gister nog

Maar goed, ze wil het nu nog niet

Maar wanneer wel dan?

Lijkt me niet meer dan fair dat ze daar dan ook openheid over geeft toch?

Das van beide partijen dan water bij de wijn doen.

Jij blijft latten maar wel met uitzicht op samenwonen.

Zij kan voorlopig blijven latten tot het door haar uitgekozen moment om te gaan samenwonen.

En het feit dat ze zich op visite voelt in jouw huis is iets waar je samen wat aan kan veranderen.

Je huis een beetje opleuken naar de smaak van jullie alletwee.

Maar ergens heb ik het idee dat ze dat helemaal niet wil
Inderdaad, zijn huis lijkt me prima voor 2 volwassenen. Zou ik zelf ook geen probleem mee hebben.

Maar met mijn kinderen regelmatig in zo'n klein huisje zitten , nee dan zou ik ook kiezen voor kom dan maar naar mij. Ik denk dat Rob dat zelf ook prettiger vind?

Maar ik denk dat hierboven wel wat goede punten naar voren komen, zij lijkt tevreden te zijn hoe het nu gaat, en jij niet.
Het gaat er zeker niet alleen maar om wat ik wil en wat ik voel. Alleen ik wil geen ongelijkwaardige relatie. Of moet ik me er bij neerleggen en de ongelijkwaardigheid maar gewoon accepteren zoals die is.
Moet je perse een vermogen hebben Rob om te gaan samenwonen?
Je hoeft die ongelijkwaardigheid zeker niet te accepteren. Daarom moet je dit ook bespreken met haar, hoe je je voelt. Ook al ervaart zij dat niet zo, je kan niet deze gevoelens voor je houden en proberen te accepteren, het zal je dwars blijven zitten denk ik.
Ik heb een hartstikke leuk huis dat vind zei ook!!

Heb zelfs een tuintje!! Ik ga morgen de boel gezellig maken en in de tuin aan de slag. Bel ik wel dat ik een flesje rose heb staan. Ik vraag gewoon of ze komen eten! hmmm
quote:Rob77 schreef op 10 augustus 2009 @ 19:29:

Het gaat er zeker alleen maar om wat ik wil en wat ik voel. Alleen ik wil geen ongelijkwaardige relatie. Of moet ik me er bij neerleggen en de ongelijkwaardigheid maar gewoon accepteren zoals die is.Maar Lieve Rob, die heb je nu wel!
Zo lijkt het wel, summerdance......

Maar omdat er liefde is bestaat er geen voorbij, liefde overwint toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven