Vorige week nog aan het latten, nu is het uit

10-08-2009 15:16 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik vind het erg interresant hoe iedereen zijn relatie invuld. Ik zit momenteel ook in een LAT relatie en ken ook weinig mensen die dat hebben.

Mijn vriendin is 12 jaar ouder dan ik en heeft 2 kinderen. We hebben elkaar 3 jaar geleden ontmoet, en zij had net een relatie van 18 jaar achter de rug. In dat zelfde jaar is mijn moeder overleden aan een hartinfarct. Onze omgeving zei dan ook dat we het maar moesten zien als een troost relatie. En we zijn nog steeds bij elkaar.

Ik was ook niet gelukkig met mijn huidige beroep, en zij heeft me heel erg geholpen om steward te worden, wat ik nu dus al een tijdje ben! Ook heeft ze me gholpen aan een huisje in haar woonplaats en we wonen nu 5 minuutjes bij elkaar vandaan. Voor die tijd had zij al een appartement gekocht. Dit appartement is te klein om met zijn vieren in te wonen. Vandaar dat wij dus een latrelatie hebben.

Toch vind ik sommige dingen best moeilijk. Ik heb hele onregelmatige werktijden dus soms zien we elkaar veel en soms weinig.

Ik ga eigenlijk alleen maar naar haar toe. En dit komt natuurlijk ook omdat zij 2 kids heeft. We hebben afgesproken dat ik 200 euro per maand naar haar overmaak wat puur kostendekkend moet zijn. Heeft iemand van jullie ook zulke afspraken gemaakt?

Ook boodschappen doen vind ik lastig want als ik veel bij haar ben ligt hier alles te bederven in de koelkast. Dus ik gooi alles in de vriezer, koop kleine blikjes cola. Blikken soep etc..

We besteden best veel tijd samen en dan lijkt mijn huisje soms meer op een dure kledingkast.

En waar ik moeite mee heb is het feit dat haar huis niet mijn huis is, logisch natuurlijk. Maar het is officeel niet mijn thuis. En als ik dan weer bij mij ben voel ik me ook weer niet echt thuis. Ik ken hier namelijk ook niemand verder.

Ze zegt dat ze voorlopig niet wil samenwonen, haar kinderen staan op nr 1. Is logisch en als we wel zouden gaan samenwonen moet ze de mogelijkheid hebben om mij er uit te schoppen als het ussen ons mis zou gaan.

Ik voel me dus af en toe een soort vriendje die op afroep beschikbar is haha.

Gister bij haar geslapen, vandaag moet ze werken daarna spreekt ze iets af met een vriendin. En morgen zelfde verhaal.

Ik ben zelf drie dagen vrij en heb dus geen zin om in haar huis te zijn omdat dat niet mijn huis is. Maar ik vind het wel lekker om tegen haar aan te liggen. wat dus weer een gedoe word omdat ik thuis ben. Dus slaap ik thuis terwijl ik nu eigenlijk drie dagen vrij ben. Maar ik kan ook niet van haar verwachten dat ze aldoor rekeing houd met mijn vliegrooster. Ik heb wel bij haar neergelegd dat ik het soms best moeilijk vind.

Ik weet het niet, er is nu niet echt een andere optie dan een lat relatie. En ik zie er zeker de voordelen van in. Maar samenwonen zou voor mij duidelijker zijn denk ik ofsow.

Groetjes,

Rob
quote:Rob77 schreef op 10 augustus 2009 @ 19:29:

Het gaat er zeker niet alleen maar om wat ik wil en wat ik voel. Alleen ik wil geen ongelijkwaardige relatie. Of moet ik me er bij neerleggen en de ongelijkwaardigheid maar gewoon accepteren zoals die is.

Het gaat ook wel om wat jij vind en voelt. In een gelijkwaardige relatie kom je elkaar tegemoed. En slikken of stikken is geen optie, dan zit je scheef. Je kunt de ongelijkwaardigheid accepteren, maar maakt je dat een gelukkiger mens? Want zij kan je niet gelukkig maken he, dat moet je zelf doen. Net als zij niet van jou kan verlangen dat jij haar gelukkig maakt.

In een relatie moet je zelf gelukkig zijn wil je de ander gelukkiger maken. Gelukkiger, niet gelukkig dus!
Jij zal een keuze of een beslissing moeten maken Rob.

Voor haar is de noodzaak er namelijk niet omdat alles precies gaat zoals zij het wil...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maar dat is zooooo moeilijk!!!
Dat snappen we echt wel Rob.

Hoeft ook niet morgen

Maar ik denk wel dat het heel belangrijk is de zaak heel goed open te gooien bij je vriendin

Dat je duidelijke antwoorden wilt

Dat je geen genoegen meer neemt met een

Ik wik nu nog niet samenwonen, dat je dan wilt weten wanneer dan wel!

je mag op je strepen gaan staan Rob.

JIJ bent net zo belangrijk in deze relatie als ZIJ
oke, je hebt gelijk. Ik zal alles eerst ff op een rijtje zetten. En dan ga ik het eens in de groep gooien.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

Dikke kus

Rob
Succes Rob, en laat je ons nog even weten hoe het allemaal loopt?
Titel is onthoofdletterd
Hey lieve rob :-)

Je bent niet raar, wannneer je uit deze relatie wilt, wat je erin stopt.

Zo werkt een evenredige relatie namelijk.

Snap ook wel dat ze haar veilige haven niet wil opgeven en misschien daarom niet wil samenwonen en kan ook nog wel begrijpen dat ze nu nog niet wil samenwonen ivm kinderen.

Dat je zou moeten wachten tot de kinderen de deur uit zijn, vind ik niet nodig. Situaties verschillen.

Ik denk echter wel dat samenwonen nu nog niet reeel is, want de relatie is nog niet evenredig, wanneer je kijkt dat je jezelf wegcijfert.

(zo komt dat over)

Het is moeilijk, dat snap ik wel. Maar op je tenen blijven lopen en jezelf ' tekort' doen om een ander maar niet voor het hoofd te stoten, dat vind ik echt ' niet kunnen' tegenover jezelf.

Dat jij een huurhuis hebt en geen geld en zij een koophuis en wel geld, zou in principe niet uit moeten maken. Daar kun je regelingen over treffen toch? Maar dat is van later zorg.

Dat je 200 euro geeft om de kosten te dekken omdat je daar vaak zit, vind ik heel netjes van je, maar ergens is het ook kolderiek...

Wanneer je evenredig (hebben we dat woord weer) met elkaar omgaat... hoeft niet alles op de weegschaal en gaat het om en om.

Maar goed, weer is dit mijn bescheiden mening.
Gister hier besloten om na 2 jaar samenwonen weer te gaan latten!Ik heb al 2 kinderen uit vorige relatie en samen 2 jaar geleden nog een kleintje erbij.Hebben allebei veel tijd voor onszelf nodig en dat gaat niet als je met 5en in een huis woont.

Voor geboorte van ukkie woonden we ook niet samen en dat ging super.Na geboorte is hij hier ingetrokken en helaas liepen de spanningen de laatste maanden weer erg hoog op.Van beide kanten welteverstaan.
Maar dan is het een beslissing waar jullie beide achter staan toch Coebergh?

Bij Rob en zijn vriendin is het een door haar opgelegde beslissing.

Lijkt mij trouwens nog best een lastige beslissing, besluiten om met een ukkie te gaan latten

Succes
@ coeberghmetijs:

Hoe kun je meer tijd voor jezelf hebben wanneer je toch nog met 3 kids te maken hebt, en een eigen huishouden?

Is die man erbij de ' boosdoener' dat je niet meer aan jezelf toe komt?

Lijkt me dat deze meneer de enige is die meer aan zichzelf toe komt nu er weer ge-LAT wordt....

Geheel off-topic, maar moest even reageren :-)
Goedemorgen Kier!!

Ik denk dat ze gewoon heel bang is om wat ze nu voor haar zelf heeft op te geven Dat wil ze niet.. Dat is voor haar belangrijker dan welke andere relatie dan ook.

Dus is het nog niet reeel om te gaan samenwonen.

Hierbij kan ik haar niet voor het hoofd gaan lopen stoten. Al heeft samenwonen wel weer een aantal financieele voordelen uiteraard.

Het is een lastige situatie, en ik zal ook mezelf niet weg moeten cijferen.

Ik moet als zei haar dingen heeft als ik vrij ben er voor zorgen dat ik ook iets te doen heb. Dat ik ook mijn eigen dingen heb.

Ik vind het alleen erg moeilijk om iedere keer die omschakeling te maken van een hele tijd bij haar leven naar ineens ff kijken hoe mijn kledingkast er uit ziet. Misschien is dat mijn ding en moet ik eerst die confrontatie aangaan met mezelf.

Het nadeel is dat als ik daar weer een beetje inzit ik alweer naar haar ga. blablabla

Latten is gewoon niet mijn ding!

Het voelt dan voor mij een beetje alsof ik op visite ben op 2 adressen.

En ik denk inderdaad dat als zei meer bij mij zou komen, niet volledig gericht op haar voorwaarden, wat alleen kan als ik ook mijn voorwaarden bij haar neerleg en vertel wat ik wil.

Anders bereik je natuurlijk nooit die evenredigheid, balans....

Grappige naam trouwens Kier!

Liefs,

R

Waarom heet je Kier eigenlijk?? Haha
Heeeej summerdance!!
Rob, eigenlijk zou ze dit niet van jou mogen verlangen.

Dat alles gaat zoals zij dat wil. Voelt ze zich daar niet rot over?

Wat je schreef over dat ze soms gewoon meedeelt wat ze gaat doen zonder te overleggen. Je moet je wel erg voegen naar haar leven.

En dat vind je niet leuk, toch?

Zij kan dit nu doen omdat jij je toch wel voegt. Maar ik snap niet van haar dat zij dit prettig vindt, dat zij de touwtjes in handen heeft en geen rekening houdt met jou.

En ik snap haar best hoor, ik ben ook gescheiden en heb 3 kinderen. Het is ook een hele stap om te gaan samenwonen, en natuurlijk komen de kinderen op de eerste plaats. Maar ik vind de manier zoals zij dit nu aanpakt niet eerlijk.

(Ik woon na 1 jaar LAT-ten overigens wel samen met mijn vriend.)
@Kier.Voor mijn gevoel heb ik meer tijd voor mezelf als hij er niet constant is.Krijg dan s'avonds als ik alles op bed gelegd heb, vaak het gevoel dat er nog van alles moet omdat hij hier is.

En dat levert dan spanning op waar niemand bij gebaat is.

Voor mij was de doorslag dat ik voel dat hij wel de leuke dingen van ons gezin wilt maar de rest niet.En bij mij is het alles of niets!!

Voor geboorte ging het super toen we allebei ons eigen stekkie hadden dus ik verwacht dat dat nu weer zo zal zijn.
@ Rob

Ik snap haar wel.... zit in zelfde schuitje ongeveer wanneer het aankomt op: je onafhankelijkheid niet meer willen opgeven en samenwonen... Mijn lief zegt duidelijk: Hey Kiertje... zo werkt dat niet. Het is niet JOUW relatie, maar die van ONS en dit wil ik NIET.

Maar het is GEVEN & Nemen.... zo te lezen GEEF jij enkel.

En inderdaad je eigen leven naast het hare opbouwen. Is lastig...

Ben zelf ook zo'n 11 keer verhuisd ongeveer en het is niet altijd even makkelijk om nieuwe contacten te leggen, maar je zulte wel moeten, anders ga je je ophangen aan een te beperkt groepje mensen...

En de naam KIER, is gewoon een afkorting van mijn volledige naam. Heeft geen dubbele bodem oid :-)

@ Coebergh;

Ik vat hem :-) Alhoewel jouw ' alles of niets' niet het mijne is:

Alles of niets is in mijn woordenboek: samenwonen als gezin of OVER EN SLUITEN.

Maar... als dit voor jou en hem goed werkt: DOEN natuurlijk :-D
Het zijn trouwens letterlijk haar woorden " ik heb een leuk leven en jij voegt daar iets aan toe"
quote:Rob77 schreef op 11 augustus 2009 @ 12:05:

Het zijn trouwens letterlijk haar woorden " ik heb een leuk leven en jij voegt daar iets aan toe"

Nou ja, op zich is dat mooi natuurlijk maar zoals lief van Kier het zegt (en Kier het voelt) zo hoort het eigenlijk

Het is een ONS en niet een IK.

En dat mis ik steeds meer in de verhalen over jou en je vriendin

Een ONS gevoel (waarbij ONS dan in dit geval niet staat voor One Night Stand hihihi)
@ Rob77

En wat is dat 'iets' dan?

Vraagje:

Hebben jullie gemeenschappelijke vrienden waarmee je dingen onderneemt?

Betrekt ze je verder wel bij haar leven?

En.... heb jij een kinderwens?
@ Summerdance:

Die ONS.... ik bedoel dus inderdaad echt ' hij en ik' en niet een slaapie voor de nacht :-)

Ben het verder met je eens Summer... lijkt wel of Rob77 ' voor lief' wordt genomen en dat Rob serieuzer in de relatie staat dan zijn vriendin..
Goeie vraag Kier....wat is iets dan?

Die kinderwens ook trouwens
Dat IETS moet vooral gezellig leuk en ongecompliceerd zijn. We hebben niet echt gemeenschappelijke vrienden. Ze wil leuke dingen met mij doen, met mij en de kinderen en familie, en zelf ook leuke dingen doen met haar vrienden/viendinnen. zoiets...

Vaak leuke dingen doen dus.

Denk wel dat het iets voor mij zou zijn eigen kids, maar zei heeft 2 kant en klare! En op dit moment zou ik het niet willen.

Zei wil iig geen kindjes meer vanwege haar leeftijd.

Soms is het wel lastig, ik zal altijd 2e viool blijven spelen. Doe vaak leuke dingen met ze en dit word ook als vanzelfsprekend gezien door die 2. Maar als hun echte pappa 1 keer wat leuks met ze doet zijn ze gelijk helmaal lyrisch. En dat is wel eens lullig ja. haha
Maar een volledige relatie is nou eenmaal niet altijd gezellig leuk en ongecompliceerd.

Wat gebeurt er als er eens ongezellige dingen gebeuren in jouw of haar leven, zijn jullie er dan ook voor elkaar?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 11 augustus 2009 @ 12:32:

Maar een volledige relatie is nou eenmaal niet altijd gezellig leuk en ongecompliceerd. Nee niet altijd, en we kunnen toch eigenlijk altijd wel met elkaar over alles praten.

Wat gebeurt er als er eens ongezellige dingen gebeuren in jouw of haar leven, zijn jullie er dan ook voor elkaar?Ja hoor!
@ Rob.

Het samen dingen ondernemen en ieder voor zich, klinkt heel normaal.

Maar: heb jij een kinderwens?

Dat lijkt me nou niet passen in: Leuk en ongecompliceerd.

Gewoon even een onschuldige vraag hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven