Vraag zusje
vrijdag 20 juni 2008 om 12:18
Ik heb hier een huilend zusje (ze is 18) naast me zitten. Ze heeft ruim een half jaar iets met een hele leuke jongen. De laatste tijd ging het iets minder (de laatste weken) tussen hen, ook vanwege examenstress etc. Nu blijkt dat hij al een poosje heen en weer zit te mailen/hyven met een ander, niks bijzonders, vrij neutrale berichten. Maar vandaag heeft ze iets heel stoms gedaan (zusje) en zijn mail gecheckt. Ik heb al gezegd dat dat echt ontzettend not done is en dat het een hele stomme fout is, maar goed, dat is niet terug te draaien. In de laatste mail van die meid stond dat ze een hele leuke camping heeft gevonden en dat ze heeft gemaild wat de prijs is, dat ie maar even moest kijken. Toen heeft hij terug gemaild dat het hem leuk lijkt en dat ze misschien wel met twee tenten kunnen gaan. Zoals je begrijpt is ze enorm geschrokken van dit alles. We kunnen nu 1000 dingen gaan bedenken over wie er in die twee tenten gaan slapen. Maar het is wel raar dat hij dit doet aangezien die meid en mijn zusje nou niet echt met elkaar op kunnen schieten. Ik weet even niet wat voor advies ik haar moet geven. Iemand wijze raad hier? Er hoeft niet ingaan te worden op dat ze zijn mail heeft gecheckt, die volle laag heeft ze van mij al wel gehad. Is ze het zelf ook helemaal mee eens en voelt zich daar ook erg schuldig over, is normaal gesproken niks voor haar.
vrijdag 20 juni 2008 om 15:36
Als jullie een 18-jarige dan nog als een kind zien ipv een een volwassen vrouw... Wat zou je zeggen als het je dochter was? Toch vooral dat ze eerlijk moest zijn? Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten...
Dat zijn tenminste normen en waarden die ik aan mijn kinderen door zou willen geven...
Dat zijn tenminste normen en waarden die ik aan mijn kinderen door zou willen geven...
vrijdag 20 juni 2008 om 15:40
quote:__justme__ schreef op 20 juni 2008 @ 15:36:
Als jullie een 18-jarige dan nog als een kind zien ipv een een volwassen vrouw... Wat zou je zeggen als het je dochter was? Toch vooral dat ze eerlijk moest zijn? Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten...
Dat zijn tenminste normen en waarden die ik aan mijn kinderen door zou willen geven...Er is een tijd geweest dat je zelfs voor de wet op je 18e niet eens volwassen was.
Dat zijn tenminste normen en waarden die ik aan mijn kinderen door zou willen geven...Er is een tijd geweest dat je zelfs voor de wet op je 18e niet eens volwassen was.
vrijdag 20 juni 2008 om 15:42
Maar waarom zou je in godsnaam een helse ruzie riskeren als je via een omweg er ook achter kan komen?
Denk dat in deze situatie door die eerlijkheid de relatie weleens heel kort gaan duren.
Ben het wel met je een _justme_ dat normen en waarden heel belangrijk zijn, maar iedereen maakt fouten en waarom zou je die jongen daar ook nogeens mee opzadelen?
het enige wat ze ermee bereikt is dat hij zijn vertrouwen ook nog eens kwijt is naar haar toe.
het meisje voelt zich al hardstikke rot nu, is dat niet genoeg?
ze heeft er in ieder geval van geleerd.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik wel heel nieuwsgierig ben wat er nu precies loos is daar
Denk dat in deze situatie door die eerlijkheid de relatie weleens heel kort gaan duren.
Ben het wel met je een _justme_ dat normen en waarden heel belangrijk zijn, maar iedereen maakt fouten en waarom zou je die jongen daar ook nogeens mee opzadelen?
het enige wat ze ermee bereikt is dat hij zijn vertrouwen ook nog eens kwijt is naar haar toe.
het meisje voelt zich al hardstikke rot nu, is dat niet genoeg?
ze heeft er in ieder geval van geleerd.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik wel heel nieuwsgierig ben wat er nu precies loos is daar
vrijdag 20 juni 2008 om 15:47
Zusje , dit doet er nou even helemaal niks toe , maar ik wil je even laten weten dat die types die je bij voorbaat niet leuk vindt de vrouwen zijn waar je later - als je relatie héél zeker is en je jezelf niet meer druk maakt om puisten en putjes enzo - dól op bent omdat ze eigenlijk heel leuk zijn ; zowel van buiten maar voornamelijk ook van binnen .
Types die je nu !!! niet mag zijn de meiden waarvan je denkt dat je vriendje ze weleens héél leuk zou kunnen vinden .
Maar ooit gaat dat over .
Zo ; weer iemand die over 30 jaar aan mijn wijze woorden terugdenkt .
Types die je nu !!! niet mag zijn de meiden waarvan je denkt dat je vriendje ze weleens héél leuk zou kunnen vinden .
Maar ooit gaat dat over .
Zo ; weer iemand die over 30 jaar aan mijn wijze woorden terugdenkt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 20 juni 2008 om 15:48
quote:superstar_2 schreef op 20 juni 2008 @ 15:40:
[...]
Er is een tijd geweest dat je zelfs voor de wet op je 18e niet eens volwassen was.
Als je volwassen genoeg bent met elkaar te slapen, moet een ruzietje op volwassen manier oplossen toch ook wel kunnen?
Snap echt niet wat er mis is met het boetekleed aantrekken... Dat zijn nu eenmaal de consequenties van domme daden, jammer maar helaas... Als ze het nu opbiecht en er komen woorden van zal ze het ook zomaar niet meer doen. Als ze het niet opbiecht en er mee wegkomt is de stap misschien klein om toevallig nog eens een keer in zijn inbox te neuzen...
[...]
Er is een tijd geweest dat je zelfs voor de wet op je 18e niet eens volwassen was.
Als je volwassen genoeg bent met elkaar te slapen, moet een ruzietje op volwassen manier oplossen toch ook wel kunnen?
Snap echt niet wat er mis is met het boetekleed aantrekken... Dat zijn nu eenmaal de consequenties van domme daden, jammer maar helaas... Als ze het nu opbiecht en er komen woorden van zal ze het ook zomaar niet meer doen. Als ze het niet opbiecht en er mee wegkomt is de stap misschien klein om toevallig nog eens een keer in zijn inbox te neuzen...
vrijdag 20 juni 2008 om 15:50
quote:eleonora schreef op 20 juni 2008 @ 15:32:
Jou misschien niet.
Geen idee , maar aangezien ik er zelf erg kriegel van zou worden als n ander het zou proberen bij mij, zou ik het ook niet bij n ander proberen
dus zal wel altijd een vraag blijven (maar als ik er n keer toch achterkom en ik dwaal hier dan nog ergens rond, en ik denk nog aan dit topic, dan zal ik t laten weten
zijn wel veel alsen dit
Jou misschien niet.
Geen idee , maar aangezien ik er zelf erg kriegel van zou worden als n ander het zou proberen bij mij, zou ik het ook niet bij n ander proberen
dus zal wel altijd een vraag blijven (maar als ik er n keer toch achterkom en ik dwaal hier dan nog ergens rond, en ik denk nog aan dit topic, dan zal ik t laten weten
zijn wel veel alsen dit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 20 juni 2008 om 16:45
@Niles, waar ik bang voor ben is dat als ze het tegen hem zegt hij het daar helemaal op gooit, jij hebt mijn mail gecheckt, hoe durf je boos op mij te zijn? Ook al heeft hij gelijk dat ze dat nooit had mogen doen, het zou nogal lullig zijn als hij er daarom mee wegkomt. Voor nu trekken we nog geen voorbarige conclusies, misschien ligt het anders, maar ik heb er geen goed gevoel over. We gaan over twee of drie uurtjes weg en naderhand zal ik nog wel even laten weten hoe t is gegaan en wat er nou aan de hand was.
@BGB, jouw voorspelling voor over 30 jaar (misschien nog wel eerder) kan echt nog wel eens waar zijn. Ik had zo'n meisje in het eerste jaar van de middelbare school, het is nu een van mijn beste vriendinnen.
@BGB, jouw voorspelling voor over 30 jaar (misschien nog wel eerder) kan echt nog wel eens waar zijn. Ik had zo'n meisje in het eerste jaar van de middelbare school, het is nu een van mijn beste vriendinnen.
vrijdag 20 juni 2008 om 18:00
Zusje is naar onze vader, ik ben thuis en krijg net een berichtje van haar dat haar vriend nu bij haar is. Hij heeft net even verteld dat hij haar vanmiddag meerdere malen wegdrukte omdat hij een gesprek had met die ander. Die ander was in tranen over haar mislukte "relatie" en vriend van mijn zusje was de enige bij wie ze haar hart kon luchten. Tuurlijk! Ik geloof er inmiddels weinig meer van. Zal gezellig worden vanavond.

vrijdag 20 juni 2008 om 18:45
quote:nlies schreef op 20 juni 2008 @ 15:50:
[...]
zijn wel veel alsen dit
De 'huil alsof je hart breekt tip' was eigenlijk een wat luchtigere benadering van het geheel. Juist omdat het hier om een 18 jarige gaat. Niet dat ik er nooit gebruik van heb gemaakt maar als serieus advies zou ik het niet snel gebruiken.
Natuurlijk moet ze eerlijk zijn en dat zal ook gebeuren. Zoals het zich het nu aan laat zien is het bal daar bij die twee en 'die ander' is nu al ter sprake gekomen ook. Er zal veel gehuild worden denk ik en niet alleen om het checken van die mail.....
[...]
zijn wel veel alsen dit
De 'huil alsof je hart breekt tip' was eigenlijk een wat luchtigere benadering van het geheel. Juist omdat het hier om een 18 jarige gaat. Niet dat ik er nooit gebruik van heb gemaakt maar als serieus advies zou ik het niet snel gebruiken.
Natuurlijk moet ze eerlijk zijn en dat zal ook gebeuren. Zoals het zich het nu aan laat zien is het bal daar bij die twee en 'die ander' is nu al ter sprake gekomen ook. Er zal veel gehuild worden denk ik en niet alleen om het checken van die mail.....
zaterdag 21 juni 2008 om 01:13
Nou ik ben terug! Pff wat een bruiloft joh, heel veel Nederlands talige muziek, keihard, dus praten was vrijwel onmogelijk. Ik heb vriend van zusje nog wel even gesproken en hij was vanavond echt poeslief voor haar. In de auto ben ik over de vakantie begonnen van mij en vriend en toen voorzichtig naar hun plannen gevraagd. Maar hij is nergens op in gegaan, heeft alleen gezegd dat ie t leuk vindt om te kamperen. Verder gaf hij aan geen plannen te hebben. Ze gaat het zo dus tegen hem zeggen en ze smst me als ze hebben gesproken.
Ik had heel dapper m'n hoge hakken aangetrokken, spijt dat ik heb Toch nog maar even douchen zo!
Ik had heel dapper m'n hoge hakken aangetrokken, spijt dat ik heb Toch nog maar even douchen zo!
zaterdag 21 juni 2008 om 13:17
T was nog wat later geworden gisteravond, vriend en ik zijn nog tot half 4 opgebleven
Maar de bom is gevallen, ze heeft het hem gisteravond verteld. Hij is vooral boos geworden om dat mail checken en heeft daar een drama van gemaakt. Terwijl hij helemaal niet onschuldig was. Zijn plan: C en J (J is de ander) zijn dus twee meiden die met A (vriend van J, verliefd op C) een weekje wilden gaan kamperen maar ze wilden nog een jongen mee zodat A niet alleen zou zijn. Maar wat gebeurt er als er twee achter elkaar aan zitten? Juist die gaan uiteindelijk met elkaar in 1 tent, dan zou je over houden vriend van zusje en J die dan, och wat vervelend, samen in 1 tent zouden doorbrengen. Hij zegt zelf natuurlijk dat hij J helemaal niet leuk vindt en zij hem ook niet. Maar die relatieproblemen met haar lover zijn nou wel toevallig. Hij had dat pas verteld als ze het al helemaal definitief zou zijn, dus als zusje er niks meer aan zou kunnen veranderen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt vind dat hij heel verkeerd bezig is en dat hij nu alles gooit op dat zusje wantrouwend en jaloers is, dat is wel heel makkelijk allemaal.
Maar de bom is gevallen, ze heeft het hem gisteravond verteld. Hij is vooral boos geworden om dat mail checken en heeft daar een drama van gemaakt. Terwijl hij helemaal niet onschuldig was. Zijn plan: C en J (J is de ander) zijn dus twee meiden die met A (vriend van J, verliefd op C) een weekje wilden gaan kamperen maar ze wilden nog een jongen mee zodat A niet alleen zou zijn. Maar wat gebeurt er als er twee achter elkaar aan zitten? Juist die gaan uiteindelijk met elkaar in 1 tent, dan zou je over houden vriend van zusje en J die dan, och wat vervelend, samen in 1 tent zouden doorbrengen. Hij zegt zelf natuurlijk dat hij J helemaal niet leuk vindt en zij hem ook niet. Maar die relatieproblemen met haar lover zijn nou wel toevallig. Hij had dat pas verteld als ze het al helemaal definitief zou zijn, dus als zusje er niks meer aan zou kunnen veranderen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt vind dat hij heel verkeerd bezig is en dat hij nu alles gooit op dat zusje wantrouwend en jaloers is, dat is wel heel makkelijk allemaal.