Vraag zusje

20-06-2008 12:18 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een huilend zusje (ze is 18) naast me zitten. Ze heeft ruim een half jaar iets met een hele leuke jongen. De laatste tijd ging het iets minder (de laatste weken) tussen hen, ook vanwege examenstress etc. Nu blijkt dat hij al een poosje heen en weer zit te mailen/hyven met een ander, niks bijzonders, vrij neutrale berichten. Maar vandaag heeft ze iets heel stoms gedaan (zusje) en zijn mail gecheckt. Ik heb al gezegd dat dat echt ontzettend not done is en dat het een hele stomme fout is, maar goed, dat is niet terug te draaien. In de laatste mail van die meid stond dat ze een hele leuke camping heeft gevonden en dat ze heeft gemaild wat de prijs is, dat ie maar even moest kijken. Toen heeft hij terug gemaild dat het hem leuk lijkt en dat ze misschien wel met twee tenten kunnen gaan. Zoals je begrijpt is ze enorm geschrokken van dit alles. We kunnen nu 1000 dingen gaan bedenken over wie er in die twee tenten gaan slapen. Maar het is wel raar dat hij dit doet aangezien die meid en mijn zusje nou niet echt met elkaar op kunnen schieten. Ik weet even niet wat voor advies ik haar moet geven. Iemand wijze raad hier? Er hoeft niet ingaan te worden op dat ze zijn mail heeft gecheckt, die volle laag heeft ze van mij al wel gehad. Is ze het zelf ook helemaal mee eens en voelt zich daar ook erg schuldig over, is normaal gesproken niks voor haar.
quote:Charlotte69 schreef op 21 juni 2008 @ 14:40:

Dus vriend van zusje wil op vakantie met twee meiden (niet je zusje) en een vriend. Lijkt mij genoeg reden om jaloers te zijn en wantrouwend bovendien! Of had hij verwacht dat zij zou staan juichen bij dat idee? Hij zegt dat hij recht heeft op een eigen leven naast mijn zusje. Wat ik persoonlijk een rotsmoes vind. Maar hij vindt niet dat ze daar zo moeilijk over moet doen. Maar hij vindt het geen goed idee als ze elkaar ontmoeten, dat vindt ie niet nodig. Hoe meer ik er over nadenk, hoe oneerlijker ik hem vind!
Wat een gluiperd zeg.

Pas iets willen zeggen als Ambrozus er niks meer aan kan veranderen en dan met een andere meid op vakantie gaan onder het mom van een vriend helpen.

Zo ken ik er nog wel een paar......
Ja, dat denk ik ook Eleonora, ik vind het achterbaks. Hij zat gisteravond nog tegen mij te verklaren hoeveel hij van haar houdt en dat hij nooit iemand anders zou willen, bla bla bla. Ik wou dat ik haar kon helpen om zich even wat sterker en zelfverzekerder te voelen, ze neemt zo'n onderdanige rol aan!
Het doet effe zeer, maar het is maar goed dat ze daar vanaf is....
quote:misschicken schreef op 21 juni 2008 @ 14:48:

Het doet effe zeer, maar het is maar goed dat ze daar vanaf is....Ze is er dus niet vanaf he, dit gaat nog wel door. Hij wil dat ze alles doet om het goed te maken en hij manipuleert haar zo dat zij alle schuld op zich neemt, want zij had nooit in zijn mail mogen kijken. Wat hij heeft gedaan doet er verder niet toe, want hij heeft recht op zijn eigen leven.
Nou dan krijgt hij zijn eigen leven toch? Hij kan een hoop willen maar of hij het krijgt is een tweede. Wat nou goed maken, wat nou schuld nemen? Uit is uit?
Of heeft ze het niet uitgemaakt, en wil ze dit accepteren van hem, omdat ze zelf ook fout zat?
Ze heeft het dus niet uitgemaakt. Maar zij is vanmorgen naar Zeeland gereisd, naar mijn moeder, vandaar dat ik zei dat ze op een normale manier uit elkaar zijn gegaan.
Ze zijn nog hartstikke jong en hebben 'pas' een half jaar verkering. Dus een eigen leven, o.k. Als hij bijvoorbeeld met zijn ouders op vakantie zou gaan of met een groep vrienden (zonder 'vreemde' meiden), daar zou ik als Ambrozus nog begrip voor kunnen hebben.

Maar met 2 meiden en 1 vriend, echt niet!

Belachelijk plan dus, en als hij echt zoveel van haar houdt, ziet ie af van dat idee. Daar moet zij zich op focussen en zich niet aan laten praten dat zij hier de schuldige is. E-mail checken is niet netjes, maar blijkbaar heeft haar intuïtie haar niet bedrogen en hij wel. Omdat hij dat weet, gaat ie helemaal los over dat e-mail checken om de aandacht van waar het werkelijk om gaat, af te leiden.
quote:ambrosia9 schreef op 21 juni 2008 @ 14:50:

[...]

Ze is er dus niet vanaf he, dit gaat nog wel door. Hij wil dat ze alles doet om het goed te maken en hij manipuleert haar zo dat zij alle schuld op zich neemt, want zij had nooit in zijn mail mogen kijken. Wat hij heeft gedaan doet er verder niet toe, want hij heeft recht op zijn eigen leven.

En zij is jong en lief en verliefd en is het op een gegeven moment nog met hem eens ook. En zo raakt zo'n jongen verpest want hij komt er mee weg.

Ze zou paal en perk moeten stellen en hem zeggen dat als hij lekker met een vriend en twee meiden op vakantie wil gaan hij haar kwijt is. Eigen leven of niet. Hij mag hiervan leren dat hij niet stiekem moet doen, dat je dan argwaan kweekt en dat je gekonkel uit kan komen, ook al gebeurt dan niet op een nette manier, hij is zelf ook niet zo netjes.

Andersom zou hij het ook niet leuk vinden als je zus stiekem een vakantie zou organiseren met twee jongens en nog een meisje. Daar durf ik vergif op in te nemen.

Wat een puber zeg.
Helemaal eens met jullie! Ik heb zin om me er mee te bemoeien en hem te smsen of te bellen, maar ik blijf maar op mijn handen zitten Ik probeer het haar wel aan d'r hoofd te praten, dat wel! Ze is nu bij onze moeder en die zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen.
Eigen leven is prima, maar daar versta ik onder een biertje doen met vrienden, sporten, school, etc. Géén vakantie met 2 jongens en 2 meiden waar zij niet bij is, het slaat ook helemaal nergens op mi. Vakantie vieren doe je niet stiekem met een ander, dat wil je als het goed is toch met je partner?

Of samen, of alleen, of met vrienden, maar niet met een stel en één single meisje.

Sterkte voor je zusje.
Ik heb het niet tot in details gevolgd maar ze heeft hopelijk niet de huil-treatment gegeven???? Dat idee is echt te belachelijk voor woorden. Niet dat ik zeg dat je zusje belachelijk is of degenen die het idee aandroegen, maar hállo! Janken is hier niet aan de orde, die meid moet stevig blijven staan en rustig haar mannetje staan, zonder gejank. Kom op zeg, ook iemand van 18 kan assertief en helder zijn. Go zusje. Be a man. Eh.. nou ja je snapt me wel
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ze heeft de het huilidee niet gebruikt, ze heeft het gewoon in 1 keer opgebiecht.
Mooi. Daar krijgt ze i.i.g. geen spijt van
Ik weet het niet, hij gooit het nu helemaal op haar en het mailchecken. Ben bang dat ze te onzeker is en hem er mee laat wegkomen.
Laat haar even hier bijlezen dan...
Zusje:

Loose the

Ja ik baal dat ze nu weg is, die kan voorlopig even niet op internet.
Heeft je moeder geen internet?
Die vriend gaat natuurlijk eerst ff kijken of die J hem op vakantie wel bevalt,geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt gaat voor hem wel op...
quote:ambrosia9 schreef op 21 juni 2008 @ 15:42:

Ik weet het niet, hij gooit het nu helemaal op haar en het mailchecken. Ben bang dat ze te onzeker is en hem er mee laat wegkomen.Ouwe truuk. De aandacht verleggen. Wat een sneakerdjes kunnen die gastjes van 18 ook zijn zeg. Dat begint al vroeg
quote:misschicken schreef op 21 juni 2008 @ 15:48:

Heeft je moeder geen internet?Jawel maar er staat vandaag, winkelen, naar zee en uit eten op het programma begreep ik, dus t zal nog wel even duren voor ze op internet kan.
quote:Very Cherry schreef op 21 juni 2008 @ 15:49:

[...]

Ouwe truuk. De aandacht verleggen. Wat een sneakerdjes kunnen die gastjes van 18 ook zijn zeg. Dat begint al vroeg Hij is ook al 21. Maar dan nog is het sneaky en vals.
quote:ambrosia9 schreef op 21 juni 2008 @ 15:52:

[...]

Jawel maar er staat vandaag, winkelen, naar zee en uit eten op het programma begreep ik, dus t zal nog wel even duren voor ze op internet kan.Nou da's toch een TOP-daginvulling?? Laat dat internet, en ander vriend-gerelateerd-gedoe, lekker voor wat het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven