vraag

18-03-2009 18:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

ik heb een vraag, ik heb een goeie relatie met mijn vriend, we zijn al 8 jaar samen. Nu heeft hij gevoelens voor een andere vrouw gekregen, maar hij wil mij niet kwijt maar voelt ook iets voor haar, ze hebben een klik. Hoe kan dit??? Hij zegt er niet voor open te staan en weet niet wat het gevoel is! Wat wij ons nu afvragen is hoe kan iemand een gevoel krijgen voor een ander terwijl je relatie goed is?!!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook gevoelens voor een ander kunt krijgen als je relatie goed is. Het gaat er om wat je vervolgens met deze gevoelens doet.

Ziet je vriend deze vrouw vaak?
Ik denk wel dat dat kan. Na 8 jaar is de verliefdheid wel weg en dan kunnen er verliefdheidsgevoelens ontstaan voor een ander. Maar die verliefdheidsgevoelens zullen ook een uiterste houdbaarheidsdatum hebben.

Dat is een rationeel perspectief. Er zijn denk ik ook wel mensen die gek blijven voor hun partner en geen oog hebben voor anderen. Ik denk zelf dat dat heel onzekere types zijn. Want er zijn altijd interessante mensen naast je partner. Je past nooit 100% bij elkaar en iedereen heeft minpuntjes.

Maar goed, ik zou me kut voelen als ik erachter kwam. Seksuele gevoelens voor een ander interesseert me geen hol, zelfs al zou 'ie er iets mee doen. Maar dit voelt, hoewel het een irrationele gedachte is, als afwijzing van mijn hele zijn.

Hm, ik heb dus je vraag niet echt goed beantwoord.
Tjee..in veel opzichten een lastige situatie voor je!

Als ik me in jou verplaatst zou ik erg schrikken en bang zijn mijn vriend kwijt te raken en misschien zelfs (onredelijk) boos worden voor het feit dat hij dus oog had voor die persoon.

Aan de andere kant is het denk ik wel heel natuurlijk, zoals Digitalis ook al schrijft.

Erg eerlijk en open van je vriend dat hij het bespreekbaar maakt, vooral omdat daar uit blijkt dat hij er niets mee wil doen.

Maar wat doet het verder met jou? voel je je er veillig bij? vertrouw je hem?
hallo dames,

bedankt voor jullie reactie. Ik voel me op het moment natuurlijk bedrogen en denk hoe kan je, de ene keer boos en de andere keer verdrietig. Maar hij wil mij niet kwijt en als hij een keuze zou moeten maken kiest hij voor mij, Maar hem maakt het onzeker van waarom het kan die gevoelens voor een ander, stel dat het over 10 jaar weer gebeurt, heb je kinderen en een huis! Moeilijk hoor allemaal.
ja!!! echt heel moeilijk!

Natuurlijk heb je(helaas) die garantie nooit, maar dit brengt je extra uit evenwicht.

Ziet je vriend deze vrouw nog vaak? weet jij ook wie het is?
Maar is je vriend echt verliefd op deze dame? Heeft hij het zelf eerlijk verteld of ben je er zelf op de een of andere manier achter gekomen?

Als je vriend je eerlijk heeft verteld van zijn gevoelens, zonder hier iets mee gedaan te hebben richting die andere vrouw, denk ik niet dat je echt bedrogen hoeft te voelen. In feite is er dan nog niets gebeurd. Gevoelens krijgen kun je niets aan doen, dat overkomt je. Je hebt uiteraard wel de keuze hier wel/niets mee te doen.

Kan me goed voorstellen dat je verdrietig bent, alles lijkt ineens op losse schroeven te staan.
hij ziet haar niet vaak volgens mij, of hij moet het niet zeggen. ik weet wel wie het is, ken haar niet, maar weet waar ze woont en hoe ze heet en hoe ze eruit ziet! We willen elkaar niet kwijt en willen eruit komen. De garantie heb je nooit het kan iedereen overkomen, maar ja krijg dat maar uit zijn hoofd!
Wie zegt dat het bij deze vrouw blijft? Als je gevoelens krijgt voor een ander en dat ook uitspreekt is er naar mijn mening al iets mis in je relatie.

Persoonlijk zou ik nooit of te nimmer een 2e (verliefdheid)naast mij accepteren. Daarvoor ben ik teveel waard. Ik wil gewoon alles.
in iig fijn dat jullie er beiden hetzelfde over denken! jullie willen elkaar niet kwijt, en het feit dat hij juist die keuze maakt zegt natuurlijk heel veel!

Ik denk niet dat jij haar uit haar hoofd krijgt, de enige manier is denk ik dat hij bij zijn keuze moet blijven en haar voorlopig niet moet zien!

is het onderwerp goed bespreekbaar tussen jullie?
Wat voor gevoelens zijn het? Is ze seksueel aantrekkelijk en delen ze iets (postzegels verzamelen, eierdopjes schilderen, een fascinatie voor hunebedden) waardoor zo'n dame een leuke optie lijkt? Is het dat ze hem veel aandacht geeft en dat 'ie dat wel vleiend vindt en hij dat verwart met verliefdheid? Krijgt hij thuis misschien niet meer zoveel waardering, is de sekskoek een beetje op en een stilstaande sloot?
hij kan goed met haar praten en denken over dezelfde dingen hetzelfde, maar dat heeft hij ook met mij! We bespreken het vaak, het weekend nog tot laat in de nacht. We komen er niet uit en we willen elkaar niet kwijt. ze delen alleen dat ze goed kunnen praten en spontaan kunnen praten en het is gewoon gezellig. ik dacht ook altijd als hij verliefd word op een ander, de groeten en veel plezier met die ander, maar nu het zo is dan besef je hoeveel je van elkaar houd en dat je hem nooit kwijt wil! verder gaat het gewoon normaal tussen ons maar blijven met de raag, waarom gevoelens voor een ander!
quote:leinie26 schreef op 18 maart 2009 @ 18:29:

hallo dames,

bedankt voor jullie reactie. Ik voel me op het moment natuurlijk bedrogen en denk hoe kan je, de ene keer boos en de andere keer verdrietig. Maar hij wil mij niet kwijt en als hij een keuze zou moeten maken kiest hij voor mij, Maar hem maakt het onzeker van waarom het kan die gevoelens voor een ander, stel dat het over 10 jaar weer gebeurt, heb je kinderen en een huis! Moeilijk hoor allemaal.Hoezo "een keuze zou moeten maken"? Hij moet nu toch een keuze maken?
ja hij moet ook een keuze maken maar daar gaat het niet om,dat wil ik er mee zeggen, hij wil met mij verder,maar we snappen niet waarom hij gevoelens voor een ander kan krijgen terwijl hij met mij gelukkig is!
quote:leinie26 schreef op 18 maart 2009 @ 19:00:

hij kan goed met haar praten en denken over dezelfde dingen hetzelfde, maar dat heeft hij ook met mij! We bespreken het vaak, het weekend nog tot laat in de nacht. We komen er niet uit en we willen elkaar niet kwijt. ze delen alleen dat ze goed kunnen praten en spontaan kunnen praten en het is gewoon gezellig. ik dacht ook altijd als hij verliefd word op een ander, de groeten en veel plezier met die ander, maar nu het zo is dan besef je hoeveel je van elkaar houd en dat je hem nooit kwijt wil! verder gaat het gewoon normaal tussen ons maar blijven met de raag, waarom gevoelens voor een ander!

Alleen ben jij er al 8 jaar, en zij niet. Dat klinkt lullig, maar het is alsof je een nieuw heerlijk gerecht ontdekt na heel lang je lievelingskostje gegeten te hebben.

Is niet leuk, helemaal niet fijn, misschien zelfs niet eerlijk...maar dat die gevoelens er zijn, is niemands schuld.
oké dat is zo, het is niet leuk, voelt niet fijn, voel me boos en verdrietig, maar is dit dan "normaal" kan iedereen dat overkomen of zijn wij gewoon een raar koppel hihi
Dag Leinie,

Ik denk juist dat je relatie heel erg goed is doordat hij dit bespreekbaar maakt. Wat een schat van een vent! Samen komen jullie er wel hoor! Ontzettend goed dat hij er met je over kan praten. Pluim voor jou en pluim voor hem.
Oke, ze zijn dus niet verliefd op elkaar, maar kunnen gewoon goed met elkaar praten etc.

Tja, je vriend geeft zelf ook al aan dat hij voor jou kiest. Gaat hij het contact met die andere vrouw nu af houden?
Gevoelens voor een ander betekent volgens mij dat je iets mist in je huidige relatie. Dat kan ook gewoon de spaning van onbekende zijn. Zeker als je al 8 jaar samen bent ken je elkaar door en door en zijn er niet echt verrassingen meer. Dat geft aan de ene kant het gevoel van veiligheid en vertrouwen dat 'houden van"is, maar ergens is veilig ook een tikkie saai.

Betekent niet dat jij niet goed bent of iets verkeerds gedaan hebt. En hoe eng ook uiteindelijk heeft hij die gevoelens ook niet echt onder controle. Maar wel of ie er iets mee gaat doen. In ieder geval is hij er eerlijk over naar jou toe. Hij vertelt van die gevoelens , en geeft aan dat ie voor jou kiest en met jou verder gat. Vrag me wel af of hij die andere vrouw ook zijn gevoelens bekendgemakt heeeft en of er niet al iets i voorgevallen. Soms betekent "ik heb gevoelens voor een ander maar ik kies voor jou"ik ben vreemdgegan en/of die ander wees me af. Of dat in jouw geval ook is kan ik niet beoordelen. blijf in ieder geval met elkar praten en hou je ogen en oren goed open.
quote:leinie26 schreef op 18 maart 2009 @ 19:09:

oké dat is zo, het is niet leuk, voelt niet fijn, voel me boos en verdrietig, maar is dit dan "normaal" kan iedereen dat overkomen of zijn wij gewoon een raar koppel hihiIk denk dat dit heel veel voorkomt en dat het dus normaal is. Meestal zullen mensen deze gevoelens echter niet bespreken. Ik vind het knap en respectvol van je vriend dat hij eerlijk is t.o.v. jou. Dat die gevoelens ontstaan, daar kan je niet zo veel aan doen. Maar zoals eerder gezegd, wat je er mee doet heb je wel in de hand. En hij lijkt er op een goede manier mee om te gaan naar mijn mening. Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit ontzettend moeilijk is voor jou (en ook voor hem) en dat het tijd nodig heeft om je weer veilig te voelen in jullie relatie. Maar jij weet in ieder geval wel dat je een eerlijke vriend hebt!
ja hij is zeker eerlijk, maakt me ook wel bang om hem nu dan juist kwijt te raken, kan dit niet snel met iemand anders. Ik hou echt van hem en wil hem niet kwijt. We praten veel dus dat is prettig, denk dat de tijd moet leren, we veel moeten praten en hij er achter moet komen of hij er mee kan leven dat zulke gevoelens kunnen ontstaan. of zit ik mis. Ben best onzeker nu....
Leinie, ik heb er zelf geen ervaring mee (verliefdheid op iemand anders in een goede relatie), maar ik weet wel dat het heel veel mensen overkomt, dat de meesten het niet aan hun partner vertellen, en dat er maar een minderheid is die voor de nieuwe 'vlam' kiest.

Sterkte!
Even een beetje off-topic, sorry!quote:Digitalis schreef op 18 maart 2009 @ 18:15:

Er zijn denk ik ook wel mensen die gek blijven voor hun partner en geen oog hebben voor anderen. Ik denk zelf dat dat heel onzekere types zijn. Want er zijn altijd interessante mensen naast je partner. Je past nooit 100% bij elkaar en iedereen heeft minpuntjes.

.

Nu voel ik me wel een beetje beledigd, Digitalis

Ik ben al tien jaar gek op mijn partner en heb helemaal geen oog voor anderen, terwijl ik helemaal niet onzeker ben, integendeel, ik heb altijd genoeg aandacht gehad van mannen.

Maar andere mannen kunnen gewoon aan de mijne niet tippen, hun minpunten vallen me gelijk op, terwijl ik die van mijn eigen man met een vergrootglas (of is het een microscoop?) moet zoeken.

Zo, dat wou ik even rechtzetten
Hij is zo ontzettend oprecht naar je over een rot onderwerp, dat ik vermoed dat hij ook oprecht naar je is over beter nieuws, nl dat hij voor jou wil gaan. Ik bewonder het enorm dat jullie dit kunnen en het zal jullie relatie echt sterker maken en zijn respect naar jou toe zal alleen maar toenemen. Niet dat mijn mening je beter laat voelen, maar mijn respect heb je zeker al verdiend! Het zegt heel veel over jou dat jouw vriend eerlijk durft te zijn. Ik snap dat je je onzeker voelt, maar misschien kun je het feit dat hij voor jou wil knokken en bij jou wil blijven, eerlijk is en de relatie bespreekbaar maakt gebruiken om je minder onzeker te voelen. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen nog. Ik snap dat de situatie enorm veel kracht vergt. Enne het is niet raar dat je nu onzeker bent ofzo, dat is volstrekt normaal om te voelen. Boosheid ook. Blij dat jullie, al dan niet ruzie makend, het er over kunnen hebben en besluiten samen te blijven. Zijn verliefdheid gaat vanzelf over, maar zijn houden van jou is overduidelijk van blijvende aard!
quote:quadesh schreef op 18 maart 2009 @ 20:37:

Hij is zo ontzettend oprecht naar je over een rot onderwerp, dat ik vermoed dat hij ook oprecht naar je is over beter nieuws, nl dat hij voor jou wil gaan. Ik bewonder het enorm dat jullie dit kunnen en het zal jullie relatie echt sterker maken en zijn respect naar jou toe zal alleen maar toenemen. Niet dat mijn mening je beter laat voelen, maar mijn respect heb je zeker al verdiend! Het zegt heel veel over jou dat jouw vriend eerlijk durft te zijn. Ik snap dat je je onzeker voelt, maar misschien kun je het feit dat hij voor jou wil knokken en bij jou wil blijven, eerlijk is en de relatie bespreekbaar maakt gebruiken om je minder onzeker te voelen. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen nog. Ik snap dat de situatie enorm veel kracht vergt. Enne het is niet raar dat je nu onzeker bent ofzo, dat is volstrekt normaal om te voelen. Boosheid ook. Blij dat jullie, al dan niet ruzie makend, het er over kunnen hebben en besluiten samen te blijven. Zijn verliefdheid gaat vanzelf over, maar zijn houden van jou is overduidelijk van blijvende aard!Wauw mooi verwoord quadesh! en ik ben het helemaal met je eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven