Vreemd whatsapp bericht
woensdag 26 september 2018 om 08:46
Hallo, vanochtend had ik van mijn man drie whatsapp berichten.
*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep
Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.
Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.
*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep
Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.
Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.

donderdag 27 september 2018 om 10:25
+1
Wil die aangifte weleens zien straks

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

donderdag 27 september 2018 om 10:30
Dat is ook iets wat hij met de politie wil overleggen, ik heb geen idee of dergelijke sites benaderbaar zijn hiervoor.Framberry schreef: ↑27-09-2018 10:21Wow TO, wat een verhaal zeg!
Misschien lukt het om de sites waar zijn foto opstaat te benaderen en aan te geven dat er contact is geweest met de politie en of ze in ieder geval zijn foto kunnen verwijderen?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het hele Whatsappberichten-gedoe voor mij nog steeds niet echt helder is. Blijft hij volhouden dat hij niets gestuurd heeft? En dat die skype-account ook nep is?
Dat whatsapp bericht vind ik ook nog steeds vreemd ja... Skype account weet ik niet, het is niet van hem zegt hij en ik heb zelf geen skype, dus weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt.

donderdag 27 september 2018 om 10:33
fashionvictim schreef: ↑26-09-2018 22:56Ja, maar het verneukeratieve is natuurlijk dat als je zelf niet liegt er altijd een deel van je is dat gewoon niet kan geloven dat degene die van je zegt te houden je zo kan belazeren. En tja, dergelijke leugenaars kunnen ook heel geloofwaardig liegen dat ze echt niet weten hoe ze nou op die sekssite komen. Dus je gaat aan jezelf twijfelen, en langzaam maar zeker tast vooral die twijfel je eigen kern aan. Als een soort erosie.
Goed omschreven. Dit is ook mijn ervaring geweest.
Het zal me niet nog eens gebeuren. Nu vertrouw ik op mijn eigen waarneming en logica.
Daarom zeg ik: het zegt vooral iets heel fundamenteels over iemands karakter. Iemand die wél te vertrouwen is, die wél respect voor zijn partner heeft, die wél loyaal en trouw is en wél van de ander houdt zou zoiets nooit doen. Die zou misschien een gesprek aan gaan om te zeggen dat ie niet echt happy meer is, of aangeven dat ie worstelt met bepaalde zaken, of het bij zichzelf zoeken en naar een coach of psycholoog of een beste vriend gaan, maar die zou in ieder geval niet wachten tot zijn partner naar bed ging om vunzige praat met een vreemde te gaan uitwisselen. Het is zo ongelooflijk respectloos. Ik ken gelukkig voldoende mensen die zoiets echt nooit zouden kunnen doen. En mensen die dat wel kunnen doen, die deugen dus gewoon niet. Weg ermee.
donderdag 27 september 2018 om 10:33
Ik denk dat degenen die erachter zitten geld willen en chanteren en druk gaan uitoefenen door dit soort kunstjes zodat hij blijft betalen.
Goed dat rosawinde het nu weet nu kunnen ze er samen iets tegen doen.
Dus heeft ie met zijn piemel naar een stel criminelen staan zwaaien op webcam ipv naar een arm gescheiden vrouwtje.

donderdag 27 september 2018 om 10:38
Ja afschriften gezien, het moest ook steeds naar andere rekeningen....
Nou het was een hele stapel berichten, dat heb je niet in een uurtje in elkaar.
donderdag 27 september 2018 om 10:40
Ik zou met hem naar de politie gaan
En woest zijn dat hij gisteren glashard heeft gelogen
Dat hij nog steeds beweert niks van de appjes te weten? Wedden dat hij morgen weer een ander verhaal heeft.
Overigens met aangifte is het volgens mij mogelijk om allerlei dingen te laten verwijderen, inclusief Google results
En woest zijn dat hij gisteren glashard heeft gelogen
Dat hij nog steeds beweert niks van de appjes te weten? Wedden dat hij morgen weer een ander verhaal heeft.
Overigens met aangifte is het volgens mij mogelijk om allerlei dingen te laten verwijderen, inclusief Google results

donderdag 27 september 2018 om 10:46
Ik denk serieus dat ik pissiger zou zijn dat ie zich zo dom voor 10.000 euro op heeft laten liggen dan dat ie een sekschat heeft gehad.

donderdag 27 september 2018 om 10:48
Ik snap er iets niet aan.
Dat hij is afgeperst begrijp ik. Als jij die mails hebt gezien en de afschriften, dan neem ik even aan dat dit klopt omdat hij dat niet gisteren snel verzonnen kon hebben. Althans, die mails/appjes kunnen wel snel verzonnen zijn, tenzij jij ze echt met datum en al gezien hebt. Hij had tenslotte de hele dag de tijd om zijn verhaal te fixen.
Maar dan die appjes naar jou. Al ze hem werkelijk afpersten en dreigden met het JOU te vertellen, dan is dat iets wat ze juist niet doen. Want zodra ze dat doen, is het spel uit en krijgen ze geen geld meer.
Ze zouden hooguit een ander benaderen, zoals een goede vriend van hem. Iets waarvan hij schrikt, maar iemand die het wel geheim houdt. Om hem te laten zien dat het menens is en zodat hij nog meer geld zou geven.
Maar zijn vrouw benaderen, dat betekent dat het uitkomt en dan horen ze nooit meer iets van hem. Want meer schade is eigenlijk niet mogelijk.
Dus ik vind dit een heel heel vaag gedeelte van het totaal. Ten eerste lijkt het mij voor de eerste beste afperser die hij nooit ontmoet heeft,toch echt vrij lastig om zijn telefoon te hacken. Mooi verhaal, maar #hoedan?
En als iemand zijn telefoon hackt, waarom zouden ze dan hun melkkoe om zeep helpen. Hij betaalt zoveel, 10 duizend. Daar ga je als afperser zorgvuldig mee om, want er is misschien nog meer te halen.
Dat hij is afgeperst begrijp ik. Als jij die mails hebt gezien en de afschriften, dan neem ik even aan dat dit klopt omdat hij dat niet gisteren snel verzonnen kon hebben. Althans, die mails/appjes kunnen wel snel verzonnen zijn, tenzij jij ze echt met datum en al gezien hebt. Hij had tenslotte de hele dag de tijd om zijn verhaal te fixen.
Maar dan die appjes naar jou. Al ze hem werkelijk afpersten en dreigden met het JOU te vertellen, dan is dat iets wat ze juist niet doen. Want zodra ze dat doen, is het spel uit en krijgen ze geen geld meer.
Ze zouden hooguit een ander benaderen, zoals een goede vriend van hem. Iets waarvan hij schrikt, maar iemand die het wel geheim houdt. Om hem te laten zien dat het menens is en zodat hij nog meer geld zou geven.
Maar zijn vrouw benaderen, dat betekent dat het uitkomt en dan horen ze nooit meer iets van hem. Want meer schade is eigenlijk niet mogelijk.
Dus ik vind dit een heel heel vaag gedeelte van het totaal. Ten eerste lijkt het mij voor de eerste beste afperser die hij nooit ontmoet heeft,toch echt vrij lastig om zijn telefoon te hacken. Mooi verhaal, maar #hoedan?
En als iemand zijn telefoon hackt, waarom zouden ze dan hun melkkoe om zeep helpen. Hij betaalt zoveel, 10 duizend. Daar ga je als afperser zorgvuldig mee om, want er is misschien nog meer te halen.
anoniem_332777 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 10:51
4.13% gewijzigd
donderdag 27 september 2018 om 10:48
Tuurlijk. Die €10.000 zullen wel opgegaan zijn aan webcam/seks sites. Vraag de bankafschriften eens op, of van de creditcard. Daarop moet dan de naam van die vrouw te zien zijn, maar waarschijnlijk krijg je een betaalde sekssite te zien.
En die berichten naar jou toe dan? Waarin hij zelf stuurt dat hij wel Skype heeft? Als hij echt opgelicht zou zijn, dan ben je als de dood dat dat nog een keer gebeurd en blijf je wel verre van Skype en proberen contact te leggen met anderen. Gehackt? Echt ongelofelijk dat vrouwen hierin trappen.
En die berichten naar jou toe dan? Waarin hij zelf stuurt dat hij wel Skype heeft? Als hij echt opgelicht zou zijn, dan ben je als de dood dat dat nog een keer gebeurd en blijf je wel verre van Skype en proberen contact te leggen met anderen. Gehackt? Echt ongelofelijk dat vrouwen hierin trappen.
donderdag 27 september 2018 om 10:49
Hoezo naar andere rekeningen? Een vrouw alleen heeft dat toch nooit?
Wie weet heeft hij die berichten wel ergens online gescoord of van een vriend gekregen of in de loop van de tijd al gemaakt.