Vreemdgaan en vergeven

08-08-2022 15:39 182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie nog een inzicht waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Ik kan er niet echt met iemand over praten want ik wil het eigenlijk niet aan mijn vriendinnen vertellen. Die gaan dan vierkant achter me staan en ik wil gewoon geen gezeur of schuine ogen naar mijn vriend van hun kant. Dus ik laat ze liever in het ongewisse. Maar ik moet het even kwijt.

Ik heb dus al vijf jaar een relatie met mijn vriend en ik ben gek op hem. We hebben best wat dingen meegemaakt samen en onze relatie is -dacht ik- best solide. We zijn open naar elkaar over onze behoeftes, ook als het ongemakkelijk is. Zo heeft hij aangegeven bijvoorbeeld dat hij graag eens seks zou willen hebben met een ander. Hij mist de spanning wel eens. We zijn dus samen aan het zoeken naar iets wat voor ons werkt daarin. Ik wil liever (nog) geen open relatie oid, maar ik wil best eens samen experimenteren. We hebben het daar veel over en het is ook best leuk en spannend, maar we hebben nog niet echt daadwerkelijk iets gedaan. Het kost ook wel tijd voor mij, want het is niet iets wat ik ooit echt als optie had gezien - maar ik ben wel nieuwsgierig en ik sta er niet per se negatief tegenover of zo. Zolang het maar open en eerlijk is denk ik dat alles bespreekbaar zou moeten zijn.

Maar…

Nu is hij afgelopen week op stap geweest met vrienden. Hij vertelde me de dag erna dat hij met een meisje had gezoend…

Hij had heel veel spijt en vond het echt vreselijk dat hij dat had gedaan en dat hij me daarmee heeft gekwetst. Hij kon ook niet echt uitleggen waarom hij het heeft gedaan - wat ik heel frustrerend vindt. Waarom gebeurde dit nu ineens? Wat was er anders dan de andere keren dat hij misschien heeft geflit met een ander meisje tijdens het stappen. Ik maak me geen illusies, hij is een hartstikke leuke en knappe jongen dus dat gebeurd vaak genoeg. Maar we hebben duidelijk afgesproken dat we dit soort dingen, zoals zoenen, niet achter elkaars rug om doen. Je gaat gewoon niet vreemd, klaar. Er is wat mij betreft een duidelijke grens .Hij zegt ook hij het noooit weer zal doen en dat hij dat nu hij het heeft gedaan ook zeker weet omdat hij zich er superslecht om voelt - maar wtf? Hoezo was je mij dan vergeten ineens?? Het zit me echt dwars en heeft wel echt een deuk in het vertrouwen geslagen. Het is maar een zoen (of nouja, een paar keer zoenen op dezelfde avond - waar ook nog vrienden van hem bij waren?? Die allemaal van mij weten. Dus wtf. Eerlijk gezegd vind ik dat misschien nog wel erger?!). Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee moet dealen. Ik hou echt superveel van hem maar ik had gewoon echt niet verwacht dat hij mij dit ooit zou flikken.

Oh en leuk detail, we hebben samen net een huis gekocht. We hebben net zo’n stap gezet en dan flikt hij zoiets. Ik ben echt kwaad en teleurgesteld en ik begrijp het gewoon echt niet. Aaah. Ik kan er best rationeel over zijn, maar emotioneel voel ik me echt kloten en weet ik gewoon niet hoe ik dit een plaatsje ga geven. Iemand ervaringen? Geruststellingen? Ideeen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel vervelend voor jou en jullie relatie to, snap dat je vertrouwen een deuk heeft opgelopen. Enige credits die hij wel verdient is dat hij het direct tegen je heeft verteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
08-08-2022 17:44
Hebben mannen geen roze wolkjes?

Als de vrouw niet thuis is 🤭
Gwennie schreef:
08-08-2022 17:51
Enige credits die hij wel verdient is dat hij het direct tegen je heeft verteld.
Dat hangt er ook vanaf hoe hij verder is. Voelt TO zich hierdoor meer onder druk gezet om mee te gaan in zijn behoeftes? Wordt dit niet een gevalletje dat hij haar gaat beschuldigen van jaloezie?
Of heeft hij echt spijt en gaat hij bij zichzelf te rade? Geeft haar het gevoel nr1 te zijn en zet haar op een voetstuk? En gaan de plannen voor een open relatie voorlopig de deur uit?
Dat soort vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
08-08-2022 16:40
Dus jij koopt een huis met iemand die al aangaf seks te willen met een ander ondanks dat je eigenlijk een monogame relatie wil maar nu wil je van ons geruststelling? Je doet dit zelf hoor.
Tja, zo kan je het ook bekijken..
Alle reacties Link kopieren Quote
StardustZiggy schreef:
08-08-2022 17:57
Dat hangt er ook vanaf hoe hij verder is. Voelt TO zich hierdoor meer onder druk gezet om mee te gaan in zijn behoeftes? Wordt dit niet een gevalletje dat hij haar gaat beschuldigen van jaloezie?
Of heeft hij echt spijt en gaat hij bij zichzelf te rade? Geeft haar het gevoel nr1 te zijn en zet haar op een voetstuk? En gaan de plannen voor een open relatie voorlopig de deur uit?
Dat soort vragen.
Ja, daar zeg je het precies goed
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
08-08-2022 17:13
Mijn tekst sloeg op het deel huis kopen, dat heeft ze toch echt zelf gedaan. Dat hij een eikel is gebleken vind ik verder ook niet super verrassend.
Maar dat is toch geen antwoord op mijn vragen? Daarnaast, je gaf haar wel degelijk de schuld, was echt wel duidelijk uit jouw post dat het niet enkel deel huis kopen betrof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien heeft hij wel met haar gezoend omdat hij t benauwd heeft gekregen van de aankoop van een huis. Dat is wel een heel grote serieuze grote mensenstap. Mannen gaan ook vaak vreemd tijdens de zwangerschap, ook al iets wat bij sommige mannen ineens angst oproept.
Ik vind dat je wel groot drama maakt van zoenen. Hij heeft het je ook verteld. Jullie zijn vijf jaar samen en dan is de spanning wel weg en mannen willen spanning en een viriele man met gezond libido gaat dan vreemd. Neem het niet persoonlijk, hij zou dat ook met andere partner doen. Verder heeft hij aangegeven dat hij meer spanning wil, dus echt raar is het niet. Waarom gun je hem niet dat hij lekker even heeft gezoend met een ander? En ga samen leuke spannende dingen doen, parenclub, buitenseks, trio, keertje bdsm achtige dingen. Of je kan nog jaren in missionaris onder de dekens. Dan gaat hij binnenkort echt vreemd en vertelt hij het niet. Alle mannen gaan vroeg of laat vreemd. Als ze dat niet doen hebben ze laag libido. Neem het niet persoonlijk. Als hij verder leuk is zou ik zorgen dat jullie het samen fijn hebben in bed. En luister niet naar Viva vrouwen die hem meteen de deur uit zouden gooien. Ten eerste is dat stoere praat en ten tweede is het totaal in onnodig. Alleen als je vriend verder ook een eikel is gooi je hem er uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
08-08-2022 16:52
Het gaat niet om die zoen en hij heeft er echt niet heel erg spijt van. Dit zat er al aan te komen, want hij heeft al aangegeven dat hij meer nodig heeft dan monogame seks. Het is nog steeds een goede tijd om je huis te verkopen. Hopelijk kom je er dan zonder al te hoge kosten of schulden vanaf.
Dit. Als mijn man eens gezoend zou hebben met een ander, ach, dat is niet leuk, maar ook weer geen enorm drama. Hier is de rode vlag echter; hij heeft zich al willen indekken door aan te geven dat hij seks met een ander wil. Als jullie daar in de toekomst een modus in kunnen vinden, zoals swingen of trio of zo, prima. Maar het moet niet zo zijn dat jij je de hele relatie druk moet maken of hij vreemd zal gaan, want hij heeft je er eigenlijk al voor gewaarschuwd.
De zoen zou ik zelf prima kunnen vergeven. Maar de kans dat deze relatie nog jarenlang monogaam blijft, lijkt me niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
08-08-2022 17:42
Het is niet het eerste topic dat zo start en ook irl heb ik al zo vaak dit soort scenario’s gezien. Het zou me echt verbazen als het hier anders loopt.
Ah oké, tja, dan zal het wel een feit zijn als jij al zo vaak dit soort scenario’s hebt gezien! Gek, ik ook, alleen waren deze mensen gelukkig iets minder veroordelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 18:33
Misschien heeft hij wel met haar gezoend omdat hij t benauwd heeft gekregen van de aankoop van een huis. Dat is wel een heel grote serieuze grote mensenstap. Mannen gaan ook vaak vreemd tijdens de zwangerschap, ook al iets wat bij sommige mannen ineens angst oproept.
Ik vind dat je wel groot drama maakt van zoenen. Hij heeft het je ook verteld. Jullie zijn vijf jaar samen en dan is de spanning wel weg en mannen willen spanning en een viriele man met gezond libido gaat dan vreemd. Neem het niet persoonlijk, hij zou dat ook met andere partner doen. Verder heeft hij aangegeven dat hij meer spanning wil, dus echt raar is het niet. Waarom gun je hem niet dat hij lekker even heeft gezoend met een ander? En ga samen leuke spannende dingen doen, parenclub, buitenseks, trio, keertje bdsm achtige dingen. Of je kan nog jaren in missionaris onder de dekens. Dan gaat hij binnenkort echt vreemd en vertelt hij het niet. Alle mannen gaan vroeg of laat vreemd. Als ze dat niet doen hebben ze laag libido. Neem het niet persoonlijk. Als hij verder leuk is zou ik zorgen dat jullie het samen fijn hebben in bed. En luister niet naar Viva vrouwen die hem meteen de deur uit zouden gooien. Ten eerste is dat stoere praat en ten tweede is het totaal in onnodig. Alleen als je vriend verder ook een eikel is gooi je hem er uit.
Wow, wat kunnen de denkwijzen van mensen toch mijlenver van elkaar verschillen!
Hier ben ik het totáál niet mee eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
StardustZiggy schreef:
08-08-2022 17:57
Dat hangt er ook vanaf hoe hij verder is. Voelt TO zich hierdoor meer onder druk gezet om mee te gaan in zijn behoeftes? Wordt dit niet een gevalletje dat hij haar gaat beschuldigen van jaloezie?
Of heeft hij echt spijt en gaat hij bij zichzelf te rade? Geeft haar het gevoel nr1 te zijn en zet haar op een voetstuk? En gaan de plannen voor een open relatie voorlopig de deur uit?
Dat soort vragen.
Juist, het is allemaal niet zo zwart/wit, maar goed, sommige forummers hebben hun oordeel al duidelijk klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 18:33
Misschien heeft hij wel met haar gezoend omdat hij t benauwd heeft gekregen van de aankoop van een huis. Dat is wel een heel grote serieuze grote mensenstap. Mannen gaan ook vaak vreemd tijdens de zwangerschap, ook al iets wat bij sommige mannen ineens angst oproept.
Ik vind dat je wel groot drama maakt van zoenen. Hij heeft het je ook verteld. Jullie zijn vijf jaar samen en dan is de spanning wel weg en mannen willen spanning en een viriele man met gezond libido gaat dan vreemd. Neem het niet persoonlijk, hij zou dat ook met andere partner doen. Verder heeft hij aangegeven dat hij meer spanning wil, dus echt raar is het niet. Waarom gun je hem niet dat hij lekker even heeft gezoend met een ander? En ga samen leuke spannende dingen doen, parenclub, buitenseks, trio, keertje bdsm achtige dingen. Of je kan nog jaren in missionaris onder de dekens. Dan gaat hij binnenkort echt vreemd en vertelt hij het niet. Alle mannen gaan vroeg of laat vreemd. Als ze dat niet doen hebben ze laag libido. Neem het niet persoonlijk. Als hij verder leuk is zou ik zorgen dat jullie het samen fijn hebben in bed. En luister niet naar Viva vrouwen die hem meteen de deur uit zouden gooien. Ten eerste is dat stoere praat en ten tweede is het totaal in onnodig. Alleen als je vriend verder ook een eikel is gooi je hem er uit.

😂
Ach WW, je beeld van mannen is me ondertussen wel duidelijk. Het zijn allemaal vreemdgangers, sure en anders is er iets grondigs mis met de mannen die niet de behoefte hebben om vreemd te gaan.

Wel eens met dat ze het niet persoonlijk moet opnemen. Daar heb je een goed punt.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
08-08-2022 18:38
Juist, het is allemaal niet zo zwart/wit, maar goed, sommige forummers hebben hun oordeel al duidelijk klaar.
Deze gaat hem niet worden op de lange termijn, dat weet ik inderdaad wel zeker. Bijzonder de 100% tegenovergestelde reacties, maar dat ligt niet aan mijn vooroordelen of bekrompenheid. Ik ben helemaal niet tegen open relaties, prima als beide partners dat zien zitten, maar niet op deze manier.
Denk dat jullie nog niet toe zijn aan een vrijere invulling van jullie relatie, TO.

De vrijheid die hij zich toe eigent en het drama dat dat veroorzaakt. Niet aan beginnen voorlopig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezoend, ik dacht dat hij vreemd was gegaan…
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties allemaal tot zover! Ik vind het fijn om alle perspectieven te lezen. Ik heb niet echt hele open-minded vrienden dus dat vind ik wel eens lastig. Ik geloof niet zo in zwart-wit denken, 1 fout en de deur uit - maar het heeft me wel gekwetst. En dat moet er even uit. En een forum leek me redelijk veilig en anoniem en een plek waar verschillende denkbeelden zijn om dingen in perspectief te zetten.

Ik ben inderdaad gekwetst omdat hij het achter mn rug om deed, zonder waarschuwing. Eigenlijk boeit de zoen me niet zoveel, maar wel dat het een tijdje doorging blijkbaar. Hij was hier wel eerlijk over en ik merk wel dat hij door het stof gaat. Ik denk opzich ook niet dat hij het weer zou doen? Maar ik dacht ook niet dat hij dit zou doen.

Ik zie ook wel voordelen in een open relatie hoor. Ik heb ook wel eens lustgevoelens voor een ander, maar ik zou er niets mee doen omdat ik trouw gewoon heel belangrijk vind. Tegelijkertijd denk ik niet dat het gevoel voor mijn vriend minder zou worden als ik wel iets zou doen met een ander, dus ik ga er vanuit dat dat voor hem net zo is? Relaties zijn gewoon ingewikkeld en ik weet natuurlijk nooit precies zijn denkwijze dus het enige dat je kunt doen is erover praten, maar ik heb gewoon nog steeds niet echt een antwoord op de vraag ‘waarom’. Hij zegt het niet goed te weten. Dat snap ik gewoon niet ofzo. Iemand zei dat ik het niet persoonlijk moet nemen en dat is waarschijnlijk ook zo, maar ik weet niet goed hoe. Ik zoek toch ook altijd wel naar iets wat ik zelf misschien anders had kunnen doen maar hij zit hier gewoon fout en niet ik. Ik ben gewoon wat verward ofzo I guess
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk, wat hij gedaan heeft is niet oké.

Het zou mij nog niet eens zozeer om de zoen gaan maar vooral om het feit dat hij eerst aangeeft een open relatie te willen en jullie daar klaarblijkelijk over in gesprek zijn waardoor jij mij iemand lijkt die niet gelijk deuren dichtgooit, ook niet op dit gebied. Maar dat hij niet het geduld kan opbrengen om af te wachten hoe jij hier eventueel mee verder wil, dat vind ik getuigen van enorm egoïsme.
Om die reden zou ik boos op hem zijn, gewoon omdat hij jou compleet opzij zet voor zijn eigen ego.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Waarom? Een greep: aandacht, lust, ander vlees, de jacht, zoiets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom is de waarom vraag zo belangrijk voor je? Waarschijnlijk was het een lekker wijf en hebben ze staan flirten en toen gingen ze zoenen. Niks meer niks minder. Had je verwacht dattie je eerst ging bellen ofzo? Ik ga zo zoenen hoor..
Echt maak je niet druk. Hij heeft het verteld en gaat door t stof. Hij wil toch niet bij je weg? En jij niet bij hem? Dan zal je dit achter je moeten laten. Zoenen is natuurlijk ook niet vreemdgaan. Zoenen is.. zoenen. Leuk en spannend en je voelt je weer even aantrekkelijk. Ik besef heus dat dit voor iedereen anders is. Maar ik vind een fijne relatie opblazen over een zoen echt zonde. En jullie zijn volgens mij ook echt nog jong. En mijn theorie dat alle mannen vreemdgaan maakt heel veel mensen hier boos, maar ik vind er juist troost in. Het is niet persoonlijk. Mannen zijn zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie dat huis hebben (betrokken) gaan de ketens die hij voelt des te meer aan hem hangen en wegen.

Dus dat zie ik ook als aanleiding van zijn gedrag. De reden was dat hij niet monogaam is; dat hij eigenlijk seksueel vrij wil zijn. Dus niks toestemming; hij geeft zichzelf toestemming..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 19:30
En mijn theorie dat alle mannen vreemdgaan maakt heel veel mensen hier boos, maar ik vind er juist troost in. Het is niet persoonlijk. Mannen zijn zo.
Misschien wil je zelf boos lezen. Ik vind het beeld dat je van mannen hebt gewoon wat treurig, dat zegt vooral iets over je eigen (shitty?) ervaringen. Het is daarom wel persoonlijk, voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat hij het waarom niet weet zou mij ook frustreren. Grapjes over monkey brain ter zijde, hij is geen aap ofzo. Hoe kan hij zo zeker weten dat hij het nooit meer zal doen als hij niet eens weet wat zijn trigger is geweest?

Hij zou van mij best wat harder mogen werken om wat meer tekst en toelichting te geven op wat hem bezielde. Het is niet alleen aan jou om dit een plekje te geven.

Verder hoeft dit zeker niet einde relatie te betekenen, maar het is zeker ook niet zo dat jij je dan maar als een of andere deurmat moet laten behandelen, en meneertje met momenten kan doen en laten wat hij wil onder het mom van “dat mannen eenmaal zo zijn en dat het niks met jou te maken heeft, het is niet persoonlijk dus jij bent hier de gek dat jij je er zo rot over voelt.”

Je mag je rot voelen. En je mag best van hem vragen om iets meer zelfreflectie op te brengen.

En ik denk dat de open relatie plannen nu ook even on hold staan?
Wat een lutser.

Maar als jij dat graag wil zo'n type man, go for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 18:33
Misschien heeft hij wel met haar gezoend omdat hij t benauwd heeft gekregen van de aankoop van een huis. Dat is wel een heel grote serieuze grote mensenstap. Mannen gaan ook vaak vreemd tijdens de zwangerschap, ook al iets wat bij sommige mannen ineens angst oproept.
Ik vind dat je wel groot drama maakt van zoenen. Hij heeft het je ook verteld. Jullie zijn vijf jaar samen en dan is de spanning wel weg en mannen willen spanning en een viriele man met gezond libido gaat dan vreemd. Neem het niet persoonlijk, hij zou dat ook met andere partner doen. Verder heeft hij aangegeven dat hij meer spanning wil, dus echt raar is het niet. Waarom gun je hem niet dat hij lekker even heeft gezoend met een ander? En ga samen leuke spannende dingen doen, parenclub, buitenseks, trio, keertje bdsm achtige dingen. Of je kan nog jaren in missionaris onder de dekens. Dan gaat hij binnenkort echt vreemd en vertelt hij het niet. Alle mannen gaan vroeg of laat vreemd. Als ze dat niet doen hebben ze laag libido. Neem het niet persoonlijk. Als hij verder leuk is zou ik zorgen dat jullie het samen fijn hebben in bed. En luister niet naar Viva vrouwen die hem meteen de deur uit zouden gooien. Ten eerste is dat stoere praat en ten tweede is het totaal in onnodig. Alleen als je vriend verder ook een eikel is gooi je hem er uit.

Stand by your man... B-)
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven