Vreemdgaan verpest alles
woensdag 16 februari 2022 om 13:31
Ik snap gewoon niet dat mensen het doen. Het is het toch werkelijk nooit écht waard?
Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.
Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.
Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.
Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.
Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?
Liefs Vicky
Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.
Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.
Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.
Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.
Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?
Liefs Vicky
donderdag 17 februari 2022 om 16:09
donderdag 17 februari 2022 om 16:36
Yellow-lily schreef: ↑16-02-2022 17:57Dit verschilt wel per situatie. In een slechte relatie bij elkaar blijven is ook niet fijn en geen goed voorbeeld voor de kinderen, maar gebeurt ook vaak. Maar andere discussie.![]()
En daarom zouden veel mensen wel eens wat kritischer mogen zijn over met wie ze nou precies een kind gaan maken.
donderdag 17 februari 2022 om 16:43
donderdag 17 februari 2022 om 17:09
nee hoor, ik zeg zelfs ergens dat vreemdgaan iemand geen slechte ouder maaktEsmeralda9 schreef: ↑17-02-2022 16:43Er zijn zoveel mensen die vreemdgaan en dat zijn echt niet allemaal slechte mensen/ ouders hoor
Wat jij nu eigenlijk zegt is: de man die vreemd gaat mag geen kinderen krijgen
donderdag 17 februari 2022 om 17:31
En waarom denk jij, dat het allemaal goed gaat komen? En dat TO gerust een kind met hem kan krijgen?Esmeralda9 schreef: ↑17-02-2022 17:19Nee maar je zegt dat het een zak van een ex kan zijn, dar hoeft helemaal niet
donderdag 17 februari 2022 om 17:41
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg vind dat dit je is overkomen.
Als ik in jou situatie zat zou ik met hem het gesprek aan gaan om erachter te komen wat zijn verstandshouding met die affaire precies inhoudt. Is het puur seks? Heeft hij gevoelens voor die persoon. Of is hij onzeker over zichzelf? Etc
Mannen gaan vreemd om talloze redenen. Probeer daar achter te komen en te overwegen of zijn reden ook reden genoeg is voor jou om een punt achter de relatie te zetten of dat het iets is wat jij kan verwerken en waar je hem voor kan vergeven.
Een ding weet ik wel. Als hij niet meer van je houdt en niet meer met jou wilde zijn was hij bij jou weg gegaan.
Veel mannen gaan vreemd maar gaan niet weg bij hun partner omdat ze weten dat geen ander hun partner kan evenaren.
Niemand mag jou vertellen of je bij hem moet blijven of bij hem weg moet gaan, dat is een keus die je zelf moet maken vanuit je hart.
En stel je gaat weg bij hem is het niet onmogelijk dat je een nieuwe partner vind met wie je een gezin kan stichten.
sterkte met de situatie
Als ik in jou situatie zat zou ik met hem het gesprek aan gaan om erachter te komen wat zijn verstandshouding met die affaire precies inhoudt. Is het puur seks? Heeft hij gevoelens voor die persoon. Of is hij onzeker over zichzelf? Etc
Mannen gaan vreemd om talloze redenen. Probeer daar achter te komen en te overwegen of zijn reden ook reden genoeg is voor jou om een punt achter de relatie te zetten of dat het iets is wat jij kan verwerken en waar je hem voor kan vergeven.
Een ding weet ik wel. Als hij niet meer van je houdt en niet meer met jou wilde zijn was hij bij jou weg gegaan.
Veel mannen gaan vreemd maar gaan niet weg bij hun partner omdat ze weten dat geen ander hun partner kan evenaren.
Niemand mag jou vertellen of je bij hem moet blijven of bij hem weg moet gaan, dat is een keus die je zelf moet maken vanuit je hart.
En stel je gaat weg bij hem is het niet onmogelijk dat je een nieuwe partner vind met wie je een gezin kan stichten.
sterkte met de situatie
donderdag 17 februari 2022 om 17:42
Het is niet persoonlijk of op de man, het is een vraag.Esmeralda9 schreef: ↑17-02-2022 16:02Waarom maak je dit zo persoonlijk en de man af?
Ik zeg niet dat ze een relatie moeten houden
Omdat ik als moeder het geluk van mijn kind het allerbelangrijkst vind. Daarom is alleen al het voorstel, dat ik mijn kind bewust in deze situatie zou plaatsen - laat staan 'je hoeft niet een relatie te houden' - vanwege het egoïsme dat ik anders kinderloos blijf, te bizar om te begrijpen voor mij als moeder. Ik zou nooit mijn kinds geluk opofferen voor een eigen wens, nooit. Complete ver van mn bed show.
-

donderdag 17 februari 2022 om 17:52
Eens. Maar de meeste mensen kiezen er niet bewust voor om kinderen te krijgen met iemand van wie je weet dat ie je belazert. Meestal is de volgorde net even anders.Esmeralda9 schreef: ↑17-02-2022 16:43Er zijn zoveel mensen die vreemdgaan en dat zijn echt niet allemaal slechte mensen/ ouders hoor
Wat jij nu eigenlijk zegt is: de man die vreemd gaat mag geen kinderen krijgen
There is always something happening, and it's usually right now

donderdag 17 februari 2022 om 18:00
Dit. Niet omdat een vreemdganger per definitie geen goede ouder kan zijn, maar omdat dit nu al een hoogst instabiele relatie is en een slechte basis.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?

donderdag 17 februari 2022 om 18:01
Ik denk dat een kind oneindig veel gelukkiger is in een stabiele basis in 1 woning waarin altijd regelmaat heerst met een gelukkige moeder ouder dan in een gebroken gezin met gesleep tussen 2 huizen waar andere regels en regelmaat heersen, en mama en papa ook nog eens elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
-

donderdag 17 februari 2022 om 18:01
Murgatroyd schreef: ↑17-02-2022 18:00Dit. Niet omdat een vreemdganger per definitie geen goede ouder kan zijn, maar omdat dit nu al een hoogst instabiele relatie is en een slechte basis.
Ze hoeven behalve het co-ouderschap toch ook geen relatie meer te hebben?

donderdag 17 februari 2022 om 18:02
Phloxx schreef: ↑17-02-2022 18:01Ik denk dat een kind oneindig veel gelukkiger is in een stabiele basis in 1 woning waarin altijd regelmaat heerst met een gelukkige moeder ouder dan in een gebroken gezin met gesleep tussen 2 huizen waar andere regels en regelmaat heersen, en mama en papa ook nog eens elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Onnodige dramatisering vind ik. En in welke situatie een kind het beste af is zou ik nog niet zo snel weten.

donderdag 17 februari 2022 om 18:38
Co-ouderschap is toch ook een soort relatie. Dat zou ik niet moedwillig aangaan met iemand waarvan je van tevoren op een briefje hebt dat hij niet te vertrouwen is.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
donderdag 17 februari 2022 om 19:25
Ongelooflijk, dat mensen hun kinderwens belangrijker achten dan te denken aan hun toekomstig kind. En hun kind een relatiebreuk, die je bijna ziet aankomen aan willen doen.
Blijf niet in een slechte relatie hangen, of zoek eerst uit hoe jullie verder gaan. Zonder dat de kinderwens hierin meespeelt. Wees in elk geval eerlijk. Tegen jezelf, tegen je man, en tegenover je toekomstig kind.
Blijf niet in een slechte relatie hangen, of zoek eerst uit hoe jullie verder gaan. Zonder dat de kinderwens hierin meespeelt. Wees in elk geval eerlijk. Tegen jezelf, tegen je man, en tegenover je toekomstig kind.
donderdag 17 februari 2022 om 20:07
Precies dit....Taskmaster schreef: ↑17-02-2022 16:36En daarom zouden veel mensen wel eens wat kritischer mogen zijn over met wie ze nou precies een kind gaan maken.
En regel ook een soa test TO!!