Vreemdgaan verpest alles

16-02-2022 13:31 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet dat mensen het doen. Het is het toch werkelijk nooit écht waard?

Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.

Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.

Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.

Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.

Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?

Liefs Vicky

Kans op een kind sterk laten meewegen in beslissing einde/voortgang relatie?

Totaal aantal stemmen: 302

Ja, zeker (15%)
Misschien (10%)
Nee, zeker niet (75%)
Waar is to??

Ik denk wat vaker out of de box

Ik vind en denk niks
Ik kan me alleen dingen voorstellen

Wij kennen to niet en haar vreemdgaande partner ook niet, en ook hun relatie niet

Ik denk dar alle ouders een kinderen voor zichzelf nemen dus per definitie om egoïstische redenen

Waarom zou to niet met haar toekomstige ex, niet samen een kind kunnen krijgen en samen in goed overleg als co ouders op kunnen voeden ?

Onderschat ook niet het kinderloos zijn he. Als de keuze is, met ex een kind krijgen, óf nooit moeder worden, ik kan me er een voorstelling bij maken dat je kiest voor het 1e

En hier kunnen jullie wel makkelijk zeggen dan maar geen kinderen, maar dat vind ik kort door de bocht
Esmeralda9 schreef:
17-02-2022 21:21

Onderschat ook niet het kinderloos zijn he. Als de keuze is, met ex een kind krijgen, óf nooit moeder worden, ik kan me er een voorstelling bij maken dat je kiest voor het 1e

En hier kunnen jullie wel makkelijk zeggen dan maar geen kinderen, maar dat vind ik kort door de bocht
maar de keuze om 'maar een kind te nemen omdat je anders geen moeder wordt' is net zo kort door de bocht.

lekker egoïstisch voor jezelf kiezen en je nageslacht opvoeden in een gebroken gezin (vader zal immers vrij snel het hazenpad kiezen, doet ie nu ook al regelmatig) met alle gevolgen van dien.

'maar dan heb je wel een kind' das waar, soit
RickDalton schreef:
17-02-2022 21:28
maar de keuze om 'maar een kind te nemen omdat je anders geen moeder wordt' is net zo kort door de bocht.

lekker egoïstisch voor jezelf kiezen en je nageslacht opvoeden in een gebroken gezin (vader zal immers vrij snel het hazenpad kiezen, doet ie nu ook al regelmatig) met alle gevolgen van dien.

'maar dan heb je wel een kind' das waar, soit
De keuze voor een kind is egoïstisch, je doet het voor jezelf

Alleen een kind "nemen " kan ook

En dat zeg ik: je wéét helemaal niet hoe die man is
Het kán een vreemdganger zijn maar dat zegt niks over zijn opvoed skils en vaderschap
De meeste vrouwen willen anders een kind om moeder te worden
Attraverso schreef:
16-02-2022 17:00
Uiteraard moet je rekening houden men je ongeboren kind maar dan niet zoals jij bedoelt.
Geen kind krijgen in een wankele relatie.
Door zo lang te wachten eer er aan te beginnen heb je wel een risico genomen natuurlijk...
Anders had ze nu met een kind en vreemdgaandr partner gezeten 4n het gevoel dat ze voor het kind moet blijven
lilalinda schreef:
17-02-2022 08:17
maar een kind nemen met een bewezen hufter(/takkeheks) betekent wel jezelf en je kind een levenlang opzadelen met een hufter('/takkeheks)
Waarom zou je jezelf en je kind dat aan doen?
En je kind krijgt ook 50% van zijn genen... ik zou een leukere donor uitkiezen.
lilalinda schreef:
17-02-2022 16:09
maar je houdt wel een relatie, door je kind. Oke, je woont niet meer samen. Maar je moet continue zaken afstemmen
Lees hier de topics van vrouwen met een zak van een ex. Dat is echt niet lollig
En als je nu al twijfelt aan hem, is het wijs om geen kind te krijgen samen
Jep. Ik heb best wel een redelijke ex maar wij spreken elkaar ook meerdere keren per week. Er is altijd wel iets dat besproken moet worden. En zelfs ik word daar wel eens moe van.
Esmeralda9 schreef:
17-02-2022 21:21
Waar is to??

Ik denk wat vaker out of de box

Ik vind en denk niks
Ik kan me alleen dingen voorstellen

Wij kennen to niet en haar vreemdgaande partner ook niet, en ook hun relatie niet

Ik denk dar alle ouders een kinderen voor zichzelf nemen dus per definitie om egoïstische redenen

Waarom zou to niet met haar toekomstige ex, niet samen een kind kunnen krijgen en samen in goed overleg als co ouders op kunnen voeden ?

ik heb heel bewust gewacht met kinderen krijgen, tot ik een man vond waarvan ik zeker wist dat hij een hele leuke fijne vader zou zijn
En dat we op 1 lijn zouden zitten mbt het soort opvoeding dat je mee wil geven

En ik heb ondertussen gemerkt dat samen ouders worden echt iets van je vergt. Daarom zou ik nooit iemand aanraden een kind te krijgen in een instabiele relatie

Dus inderdaad: dan maar geen kinderen krijgen! Juist uit egoisme, juist omdat je jezelf geen lastig leven gunt
Je hoeft me niet helemaal te quoten.

Jij denkt volledig uit je eigen perspectief.

Ik denk wat breder
Esmeralda9 schreef:
18-02-2022 09:28
Je hoeft me niet helemaal te quoten.

Jij denkt volledig uit je eigen perspectief.

Ik denk wat breder
en wat is dan jouw perspectief?
wat is wijsheid als je niet zwanger bent van iemand? en je vertrouwt hem niet?
is het dan slim om een kind te krijgen van hem?
Ik heb vooral heel veel vragen..
Zou je er gelukkig van worden? Een kind met deze man?
Waarom denk je dat een kind in je eentje opvoeden te zwaar zou zijn voor je?

Zou een open relatie wat kunnen zijn? Zo ver ik weet gaat dit op basis van openheid en vertrouwen, maar misschien is dit wat hij nodig heeft? Stel dat, krijg jij dan wat je nodig hebt?
Stoutehond schreef:
18-02-2022 10:40

Zou een open relatie wat kunnen zijn? Zo ver ik weet gaat dit op basis van openheid en vertrouwen, maar misschien is dit wat hij nodig heeft? Stel dat, krijg jij dan wat je nodig hebt?
een open-relatie kan alleen goed gaan in hele stabiele goede relaties
lilalinda schreef:
18-02-2022 10:43
En zelfs dan is het complex.
lilalinda schreef:
18-02-2022 10:43
Dat dacht ik al wel een beetje. Bedankt voor de aanvulling.
Mijn punt is gewoon dat een kinderwens veel sterker kan zijn dan een partnerwens.

Ik kijk in deze topic vooral naar de kinderwens, de meeste reacties gaan over het vreemdgaan.
Esmeralda9 schreef:
18-02-2022 11:36
Mijn punt is gewoon dat een kinderwens veel sterker kan zijn dan een partnerwens.

Ik kijk in deze topic vooral naar de kinderwens, de meeste reacties gaan over het vreemdgaan.
ik begrijp, dat een kinderwens sterk is. Maar een mens heeft hersenen, om wijze besluiten te nemen
Ik denk sowieso dat dit topic nep is, of iets van viva om een peiling te doen, weet niet of dat kan?

Maar een sterke kinderwens toch iets anders dan met je hersenen een besluit nemen. De vraag was zou je het mee laten spelen, ik zou het niet per definitie uitsluiten, laat ik het dan zo zeggen.

Ik kan me voorstellen dat je je kinderwens mee laat spelen in een geval als dit. Als de andere optie een kinderloos leven wordt.

jouw verhaal klinkt als super en je hebt daar veel geluk mee maar vandaag de dag is het nóg veel moeilijker een geschikte partner te vinden.
Esmeralda9 schreef:
18-02-2022 12:19
Ik denk sowieso dat dit topic nep is, of iets van viva om een peiling te doen, weet niet of dat kan?

Maar een sterke kinderwens toch iets anders dan met je hersenen een besluit nemen. De vraag was zou je het mee laten spelen, ik zou het niet per definitie uitsluiten, laat ik het dan zo zeggen.

Ik kan me voorstellen dat je je kinderwens mee laat spelen in een geval als dit. Als de andere optie een kinderloos leven wordt.

jouw verhaal klinkt als super en je hebt daar veel geluk mee maar vandaag de dag is het nóg veel moeilijker een geschikte partner te vinden.

waarom denk je dat?
Dat denk ik niet, dat is zo (een feit). Er zijn nog nooit zoveel singles geweest. Relaties worden ook anders, er wordt niet altijd meer gekozen voor een relatie, dus het is veel moeilijker nu
Esmeralda9 schreef:
18-02-2022 12:23
Dat denk ik niet, dat is zo (een feit). Er zijn nog nooit zoveel singles geweest. Relaties worden ook anders, er wordt niet altijd meer gekozen voor een relatie, dus het is veel moeilijker nu
en in welke cijfers zien we terug dat het een probleem is?
gewoon googlen, tv kijken, krant lezen etc.

Het is niet voor iedereen een probleem trouwens, niet iedereen wil huisje boompje beestje, steeds minder mensen willen dat, maar to wil dat wel denk ik, dus lastiger
Esmeralda9 schreef:
18-02-2022 12:29
gewoon googlen, tv kijken, krant lezen etc.

Het is niet voor iedereen een probleem trouwens, niet iedereen wil huisje boompje beestje, steeds minder mensen willen dat, maar to wil dat wel denk ik, dus lastiger
er zijn meer singles, maar dat is geen probleem. Heel veel mensen kiezen daar bewust voor.
https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/stati ... epage=true
mensen stichten nog steeds gezinnen, maar krijgen wel minder kinderen per gezin
Ook worden er nog steeds babies geboren
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... n-kinderen
Maar minder per gezin

De samenleving verandert, dat is zeker waar. Maar dat is niet alleen maar negatief, het betekent ook, dat steeds meer mensen de keus hebben om hun leven op hun eigen manier in te richten

Kan het zijn, dat je zelf teleurgesteld bent? Graag een gezin wilt stichten? een kinderwens hebt?
Ik nap best dat het rot is.
Echter: doen of het een maatschappelijk probleem is, maakt het niet beter

sterkte!
we hebben het niet over mij he ;-) Bedankt voor je zorgen maar niet nodig.

Inderdaad minder mensen kiezen voor een gezin, dus voor to is het dan toch lastiger.
Een relatie houden omdat je bang bent alleen te blijven, dat is niet het juiste uitgangspunt.

Vreemdgaan voor mij is direct over. (Zoenen = vreemdgaan voor mij)

Hoeveel is ook van die persoon hou, 100% vertrouwen kun je nooit meer, zo wil je niet leven.
TO... Wat belangrijk is, wil je man nog met je verder? En wil hij nog steeds een kind?
Of is dit jouw eigen plan en wil je hem "erin luizen" door perongeluk de pil te vergeten ofzo?
Het is jouw kinderwens maar het lijkt me net zo belangrijk wat je man nu van de situatie vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven