Vreemdgaan verpest alles

16-02-2022 13:31 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet dat mensen het doen. Het is het toch werkelijk nooit écht waard?

Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.

Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.

Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.

Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.

Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?

Liefs Vicky

Kans op een kind sterk laten meewegen in beslissing einde/voortgang relatie?

Totaal aantal stemmen: 302

Ja, zeker (15%)
Misschien (10%)
Nee, zeker niet (75%)
Pioen00 schreef:
05-03-2022 09:51
Omdat je tenminste een kind hebt plus iemand die de rekening betaalt en om het weekend zorgt dat je tijd voor jezelf hebt. Ik zeg het maar even hard want als je zwanger wordt van een donor heb je dat niet.
En dan noemen ze mensen zonder kinderen egoïstisch 😕
lilalinda schreef:
18-02-2022 12:14
ik begrijp, dat een kinderwens sterk is. Maar een mens heeft hersenen, om wijze besluiten te nemen
Blijkt dat 90% dat niet doet, anders zouden er in heel veel omstandigheden en relaties er geen kinderen (meer) geboren worden. Die hersenen werken blijkbaar nogal beperkt onder invloed van hormonen. Helaas zou ik willen zeggen
Singlejingle schreef:
06-03-2022 13:02
Blijkt dat 90% dat niet doet, anders zouden er in heel veel omstandigheden en relaties er geen kinderen (meer) geboren worden. Die hersenen werken blijkbaar nogal beperkt onder invloed van hormonen. Helaas zou ik willen zeggen
Mwah dit lijkt me echt wel een nobrainer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven