Vreemdgaan verpest alles

16-02-2022 13:31 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet dat mensen het doen. Het is het toch werkelijk nooit écht waard?

Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.

Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.

Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.

Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.

Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?

Liefs Vicky

Kans op een kind sterk laten meewegen in beslissing einde/voortgang relatie?

Totaal aantal stemmen: 302

Ja, zeker (15%)
Misschien (10%)
Nee, zeker niet (75%)
Babette2017 schreef:
16-02-2022 22:50
En: hoe sterk is je kinderwens? Want, en ik bedoel dit echt niet lullig, jullie zijn al 10 jaar samen en relatief oud om hier aan te beginnen. Wat is de keuze geweest om zo lang te wachten? Is die behoefte aan kinderen er wel echt?
En dit ja.
vittello69 schreef:
17-02-2022 08:09
waarom niet. Uiteindelijk ga je toch uit elkaar. Kan sop een kindje wordt steeds kleiner. Er zijn vele gelukkige samengestelde gezinnen. Er zijn ook veel erg teleurgestelde kinderloze dames.
Je kind is er voor altijd, je vent vaak een passant
maar een kind nemen met een bewezen hufter(/takkeheks) betekent wel jezelf en je kind een levenlang opzadelen met een hufter('/takkeheks)
Waarom zou je jezelf en je kind dat aan doen?
Babette2017 schreef:
16-02-2022 22:50
En: hoe sterk is je kinderwens? Want, en ik bedoel dit echt niet lullig, jullie zijn al 10 jaar samen en relatief oud om hier aan te beginnen. Wat is de keuze geweest om zo lang te wachten? Is die behoefte aan kinderen er wel echt?
En dit ja.
Vreemdgaan en er een jatenlange affaire opna houden is toch wel een beetje verschil, volgens mij.
Ik zeg niet dat vreemdgaan ok is, maar deze man heeft je jarenlang voorgelogen!
Geen dronken bui, geen teken van zwakheid. Berekend en met vol verstand.
Voor mij zou het niets zijn.
Gezien je leeftijd en kinderwens.... is wikken en wegen...
Ik denk dat jullie relatie het niet gaat redden en dat het kind straks de pineut is.
Aan de andere kant zijn er zat kinderen met gescheiden ouders.
Rationeel zou ik zeggen " doe het niet", maar emontioneel zou ik het gewoon doen.
Blijf bij hem totdat je hebt wat je wil. En dan zie je wel waar het schip strand.
Het is niet dat je nu al moet beslissen wat je doet als je bevallen bent.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Liever gelukkig alleen, dan ongelukkig met z’n twee (of drie incl kind…)!
je zit je leven lang vast aan zo’n hapsnurker als je een kind krijgt…
Lastige keuze. Zeker als je graag moeder wilt worden en mede door zo’n besluit misschien wel te laat bent.
3 opties;
-Je begint een nieuwe relatie en zal zwanger raken van iemand die je nog niet 100% kent
- je blijft kinderloos
- of misbruikt zijn zaad en kijkt hoe het gaat (geen zaaddonor nodig).
Blossom schreef:
17-02-2022 08:22
Dit lijkt mij nou ook niet het beste advies.
Blossom schreef:
17-02-2022 08:22
Lastige keuze. Zeker als je graag moeder wilt worden en mede door zo’n besluit misschien wel te laat bent.
3 opties;
-Je begint een nieuwe relatie en zal zwanger raken van iemand die je nog niet 100% kent
- je blijft kinderloos
Optie 4: zaaddonor
Dat kan al vrij snel geregeld worden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Gewoon niet. Als hij nu al zo onbetrouwbaar is, hoe betrouwbaar zal hij zijn naar jullie kind toe. Daarnaast zijn jullie bijna 40, sowieso rijkelijk laat voor een kind, dus hoe diep is die wens überhaupt?

Ik zou mijzelf echt meer gunnen dan iemand die mij stelselmatig voorliegt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
thanx schreef:
17-02-2022 08:48
Het is bijna carnaval, sla je slag...
thanx schreef:
Hoezo denk je dat dat snel kan? Of je moet iemand kennen aan wie je het zou willen vragen en dan moet diegene dat ook nog willen. Maar anders is er dus een jarenlange wachtlijst.
lilalinda schreef:
17-02-2022 08:17
maar een kind nemen met een bewezen hufter(/takkeheks) betekent wel jezelf en je kind een levenlang opzadelen met een hufter('/takkeheks)
Waarom zou je jezelf en je kind dat aan doen?
bewezen hufter valt wel mee. alhoewel jij altijd extreem in je mening bent. ze houdt het al 10 jaar met hem uit en hij heeft toch al geruime tijd een affaire. Toe ze het niet wist was het haar held en kwam ze niets tekort.
Hoezo zit je levenslang aan hem vast? het is haar kind die af en toe naar papa gaat. of niet zoals hier velen al ervaren
dianaf schreef:
17-02-2022 08:53
Gewoon niet. Als hij nu al zo onbetrouwbaar is, hoe betrouwbaar zal hij zijn naar jullie kind toe.
Want een vreemdganger is uiteraard ook een slechte vader :facepalm:
TO is foetsie o_o
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
vittello69 schreef:
17-02-2022 12:24
bewezen hufter valt wel mee. alhoewel jij altijd extreem in je mening bent. ze houdt het al 10 jaar met hem uit en hij heeft toch al geruime tijd een affaire. Toe ze het niet wist was het haar held en kwam ze niets tekort.
Hoezo zit je levenslang aan hem vast? het is haar kind die af en toe naar papa gaat. of niet zoals hier velen al ervaren
jep, lees de topics van vrouwen die kinderen delen met een vervelende ex erop na: je zit aan hem vast
Ik heb het gevoel dat je , als je met hem doorgaat, met zo'n vent uiteindelijk nog alleenstaande moeder zult worden. Wat een hond.
vittello69 schreef:
17-02-2022 12:25
Vreemdgaan binnen zo'n lange relatie zegt wel iets over je verantwoordelijkheidsgevoel en betrouwbaarheid ja.
vittello69 schreef:
Niet per definitie nee, maar iemand die onbetrouwbaar is, is dat vaak op meerdere vlakken. En ik zou met een kind niet het risico willen nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vittello69 schreef:
Ik denk niet dat ik aan het kind zou willen meegeven dat vreemdgaan en liegen oké is.
vreemdgaan maakt je niet perse een slechte ouder. Maar het maakt wel dat iemand liever jou niets als partner heeft

En dus geen kinderen met je moet krijgen, want anders heb je je leven lang last van diegene die je pijn gedaan heeft

Waarom zou je jezelf dat aandoen, als er nog geen kinders zijn?
Hou er rekening mee, dat de kans dat deze relatie spaak loopt, gigantisch is. En dat jouw vriend dan recht heeft op 50% tijd met jullie kind, en die mag invullen hoe hij wil. Ook met kind en zijn nieuwe vriendin samen gezinnetje spelen, waar hij jou mee bedrogen heeft.

Er is al helaas helemaal geen basis gebleken voor jullie om ouderschap op te bouwen, maar bovenstaande gedachte lijkt me zo verschrikkelijk dat ik NOOIT kinderen zou krijgen met zo iemand. Dan maar alleen of kinderloos.
phloxx wijzigde dit bericht op 17-02-2022 15:57
1.87% gewijzigd
-
Esmeralda9 schreef:
16-02-2022 16:18
Heel lastig.

Op jouw leeftijd beginnen aan kinderen vind ik persoonlijk al laat.

Ik zou het wel mee laten wegen ja. Anders word je inderdaad misschien geen moeder en dat is toch ook wel echt een groot ding wat je niet moet onderschatten.

Misschien wel samen ouders worden zonder relatie verder. Helemaal opnieuw beginnen = grote kans op een leven zonder kinderen.

ja laat maar komen de reacties....
Ik denk niet dat jij kinderen hebt?
Het geluk van mijn kind is het allerbelangrijkste voor mij op de hele wereld. Dat gaat oneindig voor op mijn eigen geluk. Ik zou er nooit voor kiezen om mijn kind willens en wetens in zo'n slechte relatie op de wereld te zetten, met al het verdriet van gescheiden of ruziënde ouders als gevolg. Dan maar geen kind. Liever ik verdriet, dan zij.
-
Phloxx schreef:
17-02-2022 15:50
Ik denk niet dat jij kinderen hebt?
Het geluk van mijn kind is het allerbelangrijkste voor mij op de hele wereld. Dat gaat oneindig voor op mijn eigen geluk.
Waarom maak je dit zo persoonlijk en de man af?

Ik zeg niet dat ze een relatie moeten houden
thanx schreef:
Nee hoor, niet via spermabank

via een bekende wel natuurlijk
Esmeralda9 schreef:
17-02-2022 16:02
Waarom maak je dit zo persoonlijk en de man af?

Ik zeg niet dat ze een relatie moeten houden
maar je houdt wel een relatie, door je kind. Oke, je woont niet meer samen. Maar je moet continue zaken afstemmen
Lees hier de topics van vrouwen met een zak van een ex. Dat is echt niet lollig
En als je nu al twijfelt aan hem, is het wijs om geen kind te krijgen samen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven