Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 235 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Hallodaar schreef:
23-11-2025 10:43
Los ervan dat ik twijfel aan de echtheid van dit verhaal. Kunnen condooms wel degelijk niet 100% waterdicht raken. Kan al gebeuren tijdens het omdoen dat het condoom beschadigd raakt door een ring of lange nagel. Ik schrijf dit uit eigen ervaring. Het kan écht wel voorvallen.
Ik snap alleen waarom in dit verhaal de TO vervolgens besloot niks te ondernemen.

Ik bedoel, een paar uur later is je geile/dronken roes wel een keer gezakt toch?

En dan doe je nog steeds niks?
Nergens een Kruidvat of Etos te bekennen?
Nou ja dat dus. En TO wat voor AC gebruik je met je man? Je schrijft dat jullie vooralsnog geen plannen hebben voor een tweede.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

Als je nog niet dacht aan gezinsuitbreiding dan heb je toch voorbehoedmiddelen gebruikt, hoe ga je je man dan vertellen dat je toch zwanger bent.
Komt er weer een leugen bij. Als je zo verder gaat raak je verstrikt in je leugens en ga je niet alleen je man verdriet doen maar ook je andere kind en dan zou je wel eens allebei kwijt kunnen raken
Ga naar de huisarts, die kan je adviseren, je moet echt nu een beslissing nemen.
Het zit er pas twee weken, dan kan je om een abortuspil vragen.
Joepie40 schreef:
23-11-2025 09:57
Wat een kul verhaal.
Condooms scheuren niet, dat weet je zelf ook, dus je hebt gewoon onveilige seks gehad met die ander. Wie gokt, verliest weleens.
Het klinkt mij als of je jong én van de kerk bent met de anti-abortus kreten, je leugens, en geen verantwoordelijkheid willen nemen voor je acties.
Vertel het je pastoor en ouders en zie wat zij zeggen. Succes ermee.
Waar komt dat lulpraatje vandaan? Jij bent de tweede al die ermee aan komt zetten. Natuurlijk kunnen condooms scheuren, ik heb het zelf meerdere malen ondervonden. En ja duhuh, dan heb je onveilige seks gehad.
Graftak!
Bontebok schreef:
23-11-2025 10:17
In het belang van iedereen is abortus (en hulp zoeken voor jezelf zodat je niet meer vreemdgaat) en daarover zwijgen het beste. Dat jij dat niet wilt, is jammer voor jezelf, maar het gaat nu eenmaal niet alleen om jou, er zijn andere mensen waar je aan moet denken.
Dit. Een abortus betekent één moeilijke dag (en een nasleep die helemaal voor je eigen rekening is), terwijl zwijgen betekent dat je vier mensen in de ellende stort, jijzelf incluis. Lijkt me een simpele rekensom. Even over je morele bezwaren heen kijken en beseffen dat het alternatief moreel gezien erger is.
Lilly schreef:
23-11-2025 09:46
De gedachte was om het hem te vertellen, omdat ik vind dat hij recht heeft om te weten dat hij een kind heeft verwerkt, niet omdat ik met hem verder wil. Maar nu twijfel ik weer of het misschien toch beter is om helemaal te zwijgen. Mijn emoties gaan alle kanten op.

Mijn man en ik hebben één kind samen en nee we dachten nog niet aan gezinsuitbreiding - @degene die dit vroeg.
Ah je vond wel dat je neukertje het recht heeft om te weten dat hij vader word, maar je man heeft niet het recht om te weten dat zijn vrouw zwanger is van een andere vent?
Bijzonder.
Wat voor voorbehoedsmiddel gebruik je met je man? Want als je met hem ook condooms gebruikt, dan zal hij nooit geloven dat je van hem zwanger bent als met hem de condoom nooit gescheurd is. Dat zal hij zelf ook gemerkt hebben als dat wel het geval zou zijn geweest…

Daarnaast kan hij vast ook rekenen, en als jullie geen seks hebben gehad rond die periode is 1+1 natuurlijk 2.

Dus je kunt dit niet verborgen voor hem houden. Man up, en neem je verantwoordelijkheid door het hem te vertellen óf abortus te ondergaan (kan gewoon met pilletjes thuis) en zelf te leren leven met dit grote geheim binnen je “goede huwelijk”.
framboosje123 schreef:
23-11-2025 10:44
Volgensmij lees ik alleen belerende reacties naar TO toe. En je wilt iemand toch niet verplichten een abortus te ondergaan? Lijkt me nogal traumatisch. Die beslissing moet ze echt zelf maken.

Daarom zou ik naar FIOM of andere professional gaan die alles met je op een rijtje kan zetten TO.
Het is natuurlijk altijd een stuk minder traumatisch dan horen dat het kind waarvan je altijd dacht dat jij de vader was, geen enkele biologische connectie met je heeft.
Of wat dacht je van een kind dat, inmiddels volwassen is, ineens zelf een kind krijgt met een aangeboren familiaire afwijking, en er dan, door onderzoek achterkomt dat zijn moeder hem al die tijd heeft voorgelogen over zijn biologische vader.
Misschien moet je eerst eens kijken hoe ver je precies bent? Stel je blijkt toch al langer zwanger of juist veel korter, dan kan je in elk geval goed berekenen wat of hoe.
Dit kan je bij een VK laten doen maar ook anoniem bij een abortuskliniek.

Ik heb overigens hele goede ervaringen met een abortuskliniek. Ooit onbedoeld zwanger geworden en juist samen met de arts daar tot de Conclusie gekomen dat ik wel degelijk in staat was en de middelen had om mijn kind geboren te laten worden.

Ze zijn daar om je te helpen niet om even snel een kind uit je weg te zuigen. En ze zullen je er niet veroordelen om wat je hebt gedaan, deze verhalen zullen ze veel vaker horen, je bent heus niet de enige.
En wil je wel een abortus dan kunnen ze je in elk geval de opties geven die er zijn.
Bontebok schreef:
23-11-2025 12:47
Het is natuurlijk altijd een stuk minder traumatisch dan horen dat het kind waarvan je altijd dacht dat jij de vader was, geen enkele biologische connectie met je heeft.
Of wat dacht je van een kind dat, inmiddels volwassen is, ineens zelf een kind krijgt met een aangeboren familiaire afwijking, en er dan, door onderzoek achterkomt dat zijn moeder hem al die tijd heeft voorgelogen over zijn biologische vader.
Er is op youtube zo’n Amerikaanse familie rechter die verwandschapsvragen beantwoord. Niet zelden bleek de moeder echt overtuigd van haar eigen gelijk en bleek het toch anders te zijn…
Ik kan de zwangerschap niet verbergen voor de vader, dat krijgt hij vroeg of laat te horen. En als hij vermoedens krijgt dat het van hem is en zijn kind wil zien dan komt het alsnog uit…als hij daar serieus werk van maakt. Hoe waarschijnlijk is dit scenario? Ik kan niet inschatten hoe hij zou reageren op dit nieuws en of hij een prominente rol zou willen in het kinds leven, dus dan zou ik het toch eerst aan hem moeten vertellen om daarachter te komen.

Gewoon opbiechten aan mijn man speelt momenteel ook door mijn hoofd, maar ik maak m’n gezin daar ook mee kapot.
Lilly schreef:
23-11-2025 12:59
Ik kan de zwangerschap niet verbergen voor de vader, dat krijgt hij vroeg of laat te horen. En als hij vermoedens krijgt dat het van hem is en zijn kind wil zien dan komt het alsnog uit…als hij daar serieus werk van maakt. Hoe waarschijnlijk is dit scenario? Ik kan niet inschatten hoe hij zou reageren op dit nieuws en of hij een prominente rol zou willen in het kinds leven, dus dan zou ik het toch eerst aan hem moeten vertellen om daarachter te komen.

Gewoon opbiechten aan mijn man speelt momenteel ook door mijn hoofd, maar ik maak m’n gezin daar ook mee kapot.
Dat doe je al zodra je op je rug gaat voor een ander.
Honey, you should see me in a crown
Lilly schreef:
Dat héb je al gedaan. Je hebt het niet 'op het spel gezet', je hebt gespeeld en verloren. Kijk naar de scenario's die er liggen. Het kind houden en zwijgen - je gaat je hele leven spanning voelen over of het uitkomt (die kans is heel groot, door fysieke gelijkenis/verschillen, door een rekensom van je man, door een rekensom van minnaar, door bloedgroep misschien, door onverwachte ziekten, en ga zo maar door) en als dat zo is gaan je man en kind kapot. Door jou. Dat kan nooit echt een optie zijn toch? Toch? Je andere opties zijn verder gaan met minnaar, maak je je man ook mee kapot maar dan wel in eerlijkheid. Of abortus, gezien de situatie. Zo aan je principes vasthouden m.b.t. abortus, en dan totaal geen principes hebben naar je omgeving lijkt mij onverenigbaar en hypocriet.

Ik vind daarnaast het argument 'ik kan het niet aan als mijn leven uit elkaar valt' echt heel naar en egoïstisch en misschien wel het ergste aan wat je vertelt. Dat kun je wel degelijk aan, je zult echt niet stoppen met ademhalen en de wereld zal blijven draaien. Ja, eerlijk zijn wordt emotioneel en praktisch heel zwaar voor een fikse tijd, maar kun je het echt over je hart verkrijgen om de man waar je ooit 'ja' tegen hebt gezegd (met bijbehorende geloften en beloften) in een leugen te laten leven omdat egoïsme bij jou prevaleert boven schuld- en verantwoordelijkheidsgevoel? Als dit verhaal echt is en je ergens fatsoen hebt kun je toch niet met jezelf leven op die manier? Ik hoop althans van niet en vind het eng dat je gedachten serieus die kant uit gaan.
Je hebt je gezin al kapot gemaakt op het moment dat je besloot vreemd te gaan. Dit zijn helaas de consequenties hiervan.

Wees eerlijk naar je man en kinderen toe, en naar jezelf.
Lilly schreef:

Hoe is je gezin niet al kapot als je in verwachting raakt van een kind van een ander?

Ik zou je willen aanraden om uit je paniek te stappen en de verschillende scenario’s serieus te laten weten passeren:

- Verder met het nieuwe kind en opbiechten aan je man, dus mogelijk zonder je huwelijk. Wat betekent dat voor jou, wat voor je bestaande kind en ook: wat betekent het voor het nieuwe kind (dat als reden van het uiteenvallen van je huidige gezin gezien gaat worden - hoe onterecht dat ook is).
- Situatie opbiechten aan je man, maar verder zonder het nieuwe kind.

Niet opbiechten aan je man is net zo goed een bom onder je huwelijk en gezin leggen. Want geheimen komen vaak op het meest onhandige moment uit en dan heb je helemaal geen controle meer over de situatie. Succes!
Ik denk dat je het beste naar het FIOM kunt gaan om je gedachten op een rijtje te zetten.

In mijn ogen is er maar 1 optie en dat is eerlijk zijn. Je kan geen kind krijgen en liegen over van wie het afstamt. Elk kind heeft er recht op om te weten van wie hij of zij afstamt. En ook een man voorhouden dat het zijn kind is terwijl dat niet zo is, is zo'n beetje het ergste wat je een man aan kan doen.
Lilly schreef:

Waarom beantwoord je heel veel vragen niet?
Ik hoor je alleen maar voerde verwekker van het kind.

Nogmaals: hoe zie je het voor je om je man te laten geloven dat je van hem zwanger bent?
Wat voor voorbehoedsmiddel gebruiken jullie?
100% dat dit een keer uitkomt.
Ik begrijp niet hoe je in de veronderstelling kunt zijn dat je dit verborgen kunt houden.

Je kunt het er op gokken, maar gezien hoe je je hier uitdrukt en je gedrag omschrijft lijkt het me onwaarschijnlijk dat je er mee weg komt.

2 opties:
1: abortus en de last uitsluitend delen met een therapeut.
2: Opbiechten aan je man, en vandaaruit verder.

Dat je je zo bekommert om je man en kind gaat er bij mij niet zo in. Je bent vooral bang voor de gevolgen voor jezelf.
Assiral schreef:
23-11-2025 13:25
Waarom beantwoord je heel veel vragen niet?
Ik hoor je alleen maar voerde verwekker van het kind.

Nogmaals: hoe zie je het voor je om je man te laten geloven dat je van hem zwanger bent?
Daar valt natuurlijk best iets op te verzinnen. Moet TO wel opschieten, want dat het kind een paar weken te vroeg wordt geboren is nog aannemelijk te maken maar zelfs de meest onwetende man zal zijn vraagtekens hebben als zijn kind na zes maanden zwangerschap geboren wordt maar wel voldragen blijkt.
Graftak!
Lilly schreef:

Dat risico om je gezin kapot te maken heb je al genomen, dus dat kan nu geen overweging zijn. Als je de zwangerschap doorzet, dan kan je natuurlijk op een briefje schrijven dat het uitkomt plus dat het ook nog eens compleet immoreel is en asociaal voor je kinderen en je man.
Truud schreef:
23-11-2025 13:28
100% dat dit een keer uitkomt.
Ik begrijp niet hoe je in de veronderstelling kunt zijn dat je dit verborgen kunt houden.

Je kunt het er op gokken, maar gezien hoe je je hier uitdrukt en je gedrag omschrijft lijkt het me onwaarschijnlijk dat je er mee weg komt.

2 opties:
1: abortus en de last uitsluitend delen met een therapeut.
2: Opbiechten aan je man, en vandaaruit verder.

Dat je je zo bekommert om je man en kind gaat er bij mij niet zo in. Je bent vooral bang voor de gevolgen voor jezelf.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik lees geen enkele overweging in het belang van de man of het kind dat er al is of het ongeboren kind. Het gaat alleen maar over de TO zelf.
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2025 13:30
Daar valt natuurlijk best iets op te verzinnen. Moet TO wel opschieten, want dat het kind een paar weken te vroeg wordt geboren is nog aannemelijk te maken maar zelfs de meest onwetende man zal zijn vraagtekens hebben als zijn kind na zes maanden zwangerschap geboren wordt maar wel voldragen blijkt.
Wat wil ze verzinnen dan?
Als zij condooms gebruikt met haar man, is haar man ook niet achterlijk lijkt mij.
Daarnaast kan het zijn dat zij en haar man helemaal geen seks meer hebben, of weinig, of niet rond die periode.

Daarom vraag ik om meer context.
Assiral schreef:
23-11-2025 13:42
Als zij condooms gebruikt met haar man, is haar man ook niet achterlijk lijkt mij.
Daarnaast kan het zijn dat zij en haar man helemaal geen seks meer hebben, of weinig, of niet rond die periode.

Dan moet ze ook eerst een gaatje prikken in een condoom, dan haar man verleiden, oepsiepoepsie zwanger raken en vervolgens wordt de liefdesbeeb totaal onverwacht een paar weken te vroeg geboren. Maar voor hetzelfde geld heeft die man zich stiekem laten steriliseren en dan zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar.
Graftak!
Valt het anderen ook nogal op dat de TO vooral bezig is met de mogelijke verwekker van deze vrucht?. Hoe zijn reactie zal zijn etc. Of hij de pappa wil zijn. Hem al steeds 'de vader' noemen, en ondertussen nauwelijks eigen man en kind ter sprake brengen..
Ik krijg er persoonlijk een beetje de rillingen van.
Sorry, maar je zult ermee getrouwd zijn en er al een kind mee hebben.
Assiral schreef:
23-11-2025 13:42

Een condoom kan ook ongemerkt beschadigd zijn geraakt, scheurtje door een nagel is zo gebeurd, dat hoeft die man niet per se te hebben opgemerkt. Sowieso komen ongelukjes vrij vaak voor, het probleem is hier alleen dat het een ongelukje was met een andere man, waardoor TO een dubbele leugen moet verkopen.
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2025 13:50
Dan moet ze ook eerst een gaatje prikken in een condoom, dan haar man verleiden, oepsiepoepsie zwanger raken en vervolgens wordt de liefdesbeeb totaal onverwacht een paar weken te vroeg geboren. Maar voor hetzelfde geld heeft die man zich stiekem laten steriliseren en dan zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar.

Oh breng haar niet op ideeën😅.

Een paar weken te vroeg geboren lijkt me sowieso niet kunnen. Die man gaat vast ook mee naar echo’s waar ze het aantal weken benoemen, en men zien het verschil tussen een baby dat te vroeg geboren is, en een baby dat op tijd geboren is echt wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven