Vreemdgegaan
zaterdag 22 november 2025 om 13:24
Hoi mensen,
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
zondag 23 november 2025 om 16:19
Juist. Nog triester vreemdgaan met iemand die je hele gezin kent of kan tegenkomen.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-11-2025 16:16Werkgever
Collega
Vriend
Aangetrouwd familielid
Buurman
Zelfde vereniging
Huisarts
Tandarts
Therapeut
Leraar zoontje
Honey, you should see me in a crown
zondag 23 november 2025 om 16:22
Lilly schreef: ↑23-11-2025 14:35Mijn man zou er veel verdriet van hebben als we gaan scheiden en de gevolgen daarvan voor ons kind. Ons zoontje is alles voor hem. Ik ga het eerst vertellen aan de vader en als hij er vrede mee heeft, kies ik denk ik toch ervoor het geheim te bewaren.
Bedankt voor alle reacties.
Ik ken een moeder die ook verzwegen heeft dat haar kind niet van haar partner was. Zijn leven ligt behoorlijk in puin sinds hij dit weet (via via gehoord). Hij komt er wel weer overheen hoor, met therapie. Maar met zijn moeder wil hij niets meer te maken hebben. Ik moet zeggen, ik viel ook van m'n stoel toen ik het hoorde.
Dus ik wens je veel geluk en plezier met je zogenaamd gelukkige gezinnetje, tot de dag dat het uitkomt. Bereid je er op voor dat je als verrader wordt gezien, door je partner, je nu nog ongeboren kind en het kind dat je al hebt.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
zondag 23 november 2025 om 16:25
https://www.ambtadvocaten.nl/kennisbank ... aderschap/
Om nog maar eens een fijn scenario te schetsen ….
Om nog maar eens een fijn scenario te schetsen ….
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 23 november 2025 om 16:26
Hoe weet je dat???Fantasy schreef: ↑23-11-2025 16:22Ik ken een moeder die ook verzwegen heeft dat haar kind niet van haar partner was. Zijn leven ligt behoorlijk in puin sinds hij dit weet (via via gehoord). Hij komt er wel weer overheen hoor, met therapie. Maar met zijn moeder wil hij niets meer te maken hebben. Ik moet zeggen, ik viel ook van m'n stoel toen ik het hoorde.
Dus ik wens je veel geluk en plezier met je zogenaamd gelukkige gezinnetje, tot de dag dat het uitkomt. Bereid je er op voor dat je als verrader wordt gezien, door je partner, je nu nog ongeboren kind en het kind dat je al hebt.
zondag 23 november 2025 om 16:45
Terwijl het verre van simpel is . Het houdt niet op bij “ niet vertellen “ .
Stel je maar eens voor dat kind er na zoveel jaar achter komt dat zijn vader niet zijn biologische vader is en dat zijn biologische pa overleden is ; dan kan hij alsnog een ( deel ) erfenis claimen. Wat wellicht een enorme shock is voor dat andere gezin.
https://teamadvocaten.nl/artikelen/dna- ... testament/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 23 november 2025 om 16:56
Lilly schreef: ↑23-11-2025 15:37Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Morgen praten met de vader. Hij is vrijgezel, wat de kans vergroot dat hij betrokken wil zijn bij het kind. En als dat het geval is zal ik waarschijnlijk alsnog alles moeten opbiechten. Maar dat is dan maar zo. Voel me nu al iets krachtiger in mijn keuze.
Hoe zit het met het recht op de waarheid voor je man en kind? Of heeft alleen je minnaar dat recht?
zondag 23 november 2025 om 17:10
Blijkbaar is die minnaar het belangrijkst. Want daar gaat ze wel mee praten. Misschien is het de tweelingbroer van haar man. Dat zou dan nog geluk zijn.nerdopviva schreef: ↑23-11-2025 16:56Hoe zit het met het recht op de waarheid voor je man en kind? Of heeft alleen je minnaar dat recht?
zondag 23 november 2025 om 17:14
zondag 23 november 2025 om 17:28
Begrijp ook niet waarom TO zo fel tegen abortus is. In dit geval is het een godsgeschenk dat de mogelijkheid er is in Nederland. In principe voor TO de enige mogelijkheid om nog haar huwelijk te redden, mits TO niet wil dat er een scheiding komt. TO hoort op haar knieën dankbaar te zijn dat ze een abortus kan plegen!
Maar ik heb sterk het gevoel dat ze liever met enorm verraad en leugens rondloopt...
Maar ik heb sterk het gevoel dat ze liever met enorm verraad en leugens rondloopt...
zondag 23 november 2025 om 17:29
Dat risico loop ik sowieso al. Dat is het punt. Gelukkig is het een hele lieve man, ik denk dat we met een goed gesprek wel tot gemeenschappelijke grond kunnen komen.
zondag 23 november 2025 om 17:30
Dan blijft het in ieder geval in de familie.
zondag 23 november 2025 om 17:31
Misschien is TO wel ontzettend religieus. Wel grappig dan dat ze zich aan dat andere gebod (gij zult geen valse getuigenis spreken) dan weer bijzonder weinig gelegen laat liggen
Graftak!
zondag 23 november 2025 om 17:31
Of TO hoopt dat minnaar zo blij is, zij samen overgaan in een relatie en ze toch gaat scheiden van man. Haar zoon heeft dan tenminste een bonus vader en is TO geen alleenstaande moeder. Dan is er nog ellende, maar niet zo erg voor haar.Carola_456 schreef: ↑23-11-2025 17:22Wanneer hou je eens op met die kut smoezen dat je je man en kind de ellende niet wilt aandoen? Je bent alleen bezig met je eigen belangen. Met abortus ligt de pijn en verdriet daar waar hij hoort: bij jou en bij niemand anders.
Edit: O lees nu dat ze wel tot afspraken komen....
Net alsof je het over een auto verkopen hebt. Blijft nog dat er gelogen wordt tegen man en zoon.
sunflower_cookie wijzigde dit bericht op 23-11-2025 17:35
13.02% gewijzigd
zondag 23 november 2025 om 17:32
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in