Vreemdgegaan
zaterdag 22 november 2025 om 13:24
Hoi mensen,
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
zondag 23 november 2025 om 15:43
Lilly schreef: ↑23-11-2025 15:37Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Morgen praten met de vader. Hij is vrijgezel, wat de kans vergroot dat hij betrokken wil zijn bij het kind. En als dat het geval is zal ik waarschijnlijk alsnog alles moeten opbiechten. Maar dat is dan maar zo. Voel me nu al iets krachtiger in mijn keuze.
Waarom ben jij er zo op gebrand jouw vrijgezelle vrijer in te lichten?
zondag 23 november 2025 om 15:44
Genetisch onderzoek wordt steeds gangbaarder en is ook steeds vaker openlijk beschikbaar via commerciële partijen. Ik verwacht dat dit de komende decennia steeds meer en normaler gaat worden.
Ik durf hier te beweren dat geheimhouden tot aan de dood in deze tijden niet meer kan.
Je stelt het uitkomen alleen maar uit.
Ik durf hier te beweren dat geheimhouden tot aan de dood in deze tijden niet meer kan.
Je stelt het uitkomen alleen maar uit.
zondag 23 november 2025 om 15:45
Vind je dat jij nu de prijs betaalt dan ?
En als je minnaar het aan de grote klok hangt of het op een andere manier uitkomt betaalt je zoontje toch alsnog de prijs ? Is het dan niet erg, of zo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 23 november 2025 om 15:46
Nog maar een keer: en dan maakt een scheiding en alle shit die daaruit voortvloeit niks meer uit?Lilly schreef: ↑23-11-2025 15:37Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Morgen praten met de vader. Hij is vrijgezel, wat de kans vergroot dat hij betrokken wil zijn bij het kind. En als dat het geval is zal ik waarschijnlijk alsnog alles moeten opbiechten. Maar dat is dan maar zo. Voel me nu al iets krachtiger in mijn keuze.
Berekenend en egocentrisch type ben je zeg, djeez
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 23 november 2025 om 15:47
Ik snap niet wat je hier nou eigenlijk wilde vragen als je toch al hebt besloten dat dit de enige optie voor je is.
Overigens besef je wel dat je minnaar nu wel kan zeggen dat hij geen rol hoeft in het leven van jullie kind, maar dat hij op ieder willekeurig moment van gedachte kan veranderen of zijn mond voorbij kan praten? Dus dat je vanaf nu eigenlijk je hele leven met een tijdbom leeft, want je weet nooit of er een moment komt waarop hij zich alsnog meldt en alles alsnog uitkomt? Om nog maar te zwijgen van medische onderzoeken en dergelijke waarbij dit uit kan komen?
Overigens besef je wel dat je minnaar nu wel kan zeggen dat hij geen rol hoeft in het leven van jullie kind, maar dat hij op ieder willekeurig moment van gedachte kan veranderen of zijn mond voorbij kan praten? Dus dat je vanaf nu eigenlijk je hele leven met een tijdbom leeft, want je weet nooit of er een moment komt waarop hij zich alsnog meldt en alles alsnog uitkomt? Om nog maar te zwijgen van medische onderzoeken en dergelijke waarbij dit uit kan komen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 23 november 2025 om 15:48
https://verlaatverdriet.nu/2025/01/14/d ... r-te-zijn/
Echt, hoe je met droge ogen kunt beweren dat je je zoontje geen verdriet wil doen. Je maakt mij niet wijs dat je helemaal niets afweet van de problematiek die mensen hebben als blijkt dat hun ouders niet zijn wie ze dachten dat ze waren.
Echt, hoe je met droge ogen kunt beweren dat je je zoontje geen verdriet wil doen. Je maakt mij niet wijs dat je helemaal niets afweet van de problematiek die mensen hebben als blijkt dat hun ouders niet zijn wie ze dachten dat ze waren.
zondag 23 november 2025 om 15:51
Klopt zeker 100%. Uiteindelijk wordt hij voorgelogen door zijn moeder.Lilly schreef: ↑23-11-2025 15:37Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Linksom of rechtsom is hij de dupe van jou keuze.
Ik vind blijf het bijzonder vinden dat nu ineens je gezin wel telt, maar hiervoor niet.
Ik snap dat je geen abortus wilt, maar het wel ok vind iedereen in de waan te laten dat er niks gebeurd is.
Als vader/verwekker wel contact wilt met kind, dan moet je het ook opbiechten toch aan man.
zondag 23 november 2025 om 15:57
zondag 23 november 2025 om 15:57
Je maakt het leven van werkelijk iedereen kapot in je omgeving. Verkloot dan vooral je eigen gemoedsrust en leven door dit kind niet te laten komen…Lilly schreef: ↑23-11-2025 15:37Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Hopelijk voor de ongeboren baby grijpt de natuur zelf in.
zondag 23 november 2025 om 16:01
zondag 23 november 2025 om 16:04
In Alinea 1 schrijf je wat je wil, om vervolgens in alinea 2 te schrijven hoe jij zelf de kans zo klein mogelijk gaat maken om dat te laten slagenLilly schreef: ↑23-11-2025 15:37Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.
Zie je het zelf ook TO?
zondag 23 november 2025 om 16:08
Het liefst doe ik dat niet, maar het is een te groot risico. Als hij erachter komt dat ik in verwachting ben en vermoedens heeft dat het kind van hem is, weet ik niet welke sprongen hij zal maken. Dat zou mogelijk een nog groter drama veroorzaken, daarom moet ik nu al weten tot in hoeverre hij in het kinds leven betrokken wil zijn.Lalaloepsie schreef: ↑23-11-2025 15:43Waarom ben jij er zo op gebrand jouw vrijgezelle vrijer in te lichten?
zondag 23 november 2025 om 16:13
Je snapt wel dat als hij nu zegt dat hij niet betrokken hoeft te zijn, dat precies nul garantie geeft voor de toekomst, hè? Het is niet dat hij je daarmee een belofte doet waar je hem aan kan houden. Hij kan letterlijk op ieder moment van gedachten veranderen.Lilly schreef: ↑23-11-2025 16:08Het liefst doe ik dat niet, maar het is een te groot risico. Als hij erachter komt dat ik in verwachting ben en vermoedens heeft dat het kind van hem is, weet ik niet welke sprongen hij zal maken. Dat zou mogelijk een nog groter drama veroorzaken, daarom moet ik nu al weten tot in hoeverre hij in het kinds leven betrokken wil zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Lilly schreef: ↑23-11-2025 16:08Het liefst doe ik dat niet, maar het is een te groot risico. Als hij erachter komt dat ik in verwachting ben en vermoedens heeft dat het kind van hem is, weet ik niet welke sprongen hij zal maken. Dat zou mogelijk een nog groter drama veroorzaken, daarom moet ik nu al weten tot in hoeverre hij in het kinds leven betrokken wil zijn.
Hij kan op elk moment van gedachten veranderen. Door hem in te lichten word jij chantabel.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 23-11-2025 16:14
0.10% gewijzigd
Dus hij verkeert in jullie kringen ook?Lilly schreef: ↑23-11-2025 16:08Het liefst doe ik dat niet, maar het is een te groot risico. Als hij erachter komt dat ik in verwachting ben en vermoedens heeft dat het kind van hem is, weet ik niet welke sprongen hij zal maken. Dat zou mogelijk een nog groter drama veroorzaken, daarom moet ik nu al weten tot in hoeverre hij in het kinds leven betrokken wil zijn.
Honey, you should see me in a crown
zondag 23 november 2025 om 16:14
Hij kan zich zijn hele leven ( tot op zijn sterfbed aan toe ) nog bedenken. En hij zal iemand anders maar deelgenoot maken ; nog meer risico.Lilly schreef: ↑23-11-2025 16:08Het liefst doe ik dat niet, maar het is een te groot risico. Als hij erachter komt dat ik in verwachting ben en vermoedens heeft dat het kind van hem is, weet ik niet welke sprongen hij zal maken. Dat zou mogelijk een nog groter drama veroorzaken, daarom moet ik nu al weten tot in hoeverre hij in het kinds leven betrokken wil zijn.
zondag 23 november 2025 om 16:16
Werkgever
Collega
Vriend
Aangetrouwd familielid
Buurman
Zelfde vereniging
Huisarts
Tandarts
Therapeut
Leraar zoontje
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 23-11-2025 16:17
10.63% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in