Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Is het echt waar je verhaal?
Als je vreemdgaat en het condoom gaat kapot, dan ga je toch direct naar de huisarts om zwangerschap te voorkomen? Of gaat dat ook te ver voor je?
Als je het kind houdt, dan dien je eerlijk te zijn tegen je man en ook je kind. Voor die twee is het erg belangrijk om te weten wie de biologische vader is. Als je tegen abortus bent, dan kun je niet anders dan opbiechten.
Liz23liz5 schreef:
22-11-2025 15:11
Precies dit ! Als ik de openingspost van TO lees is het de enige optie. Dan heeft ze straks een koekoeksjong. Zo’n 1% van de bevolking schijnt dat te zijn, tja
Dit is de meest laffe, bedrieglijke en leugenachtige optie. Ik zou hier niet mee kunnen leven. En het zegt veel over de lafheid van mensen die dat wel kunnen.
Ik vind het verhaal nogal onwerkelijk overkomen. Maar omdat to al langer hier schrijft, voordeel van de twijfel.

Je moet het wel opbiechten als je zwanger wilt blijven. Dit kan je gewoon echt niet maken. Dat andere vrouwen dit doen, wil nog niet zeggen dat het dan wel oké is. En als moeder ben je in mijn ogen echt een slechte moeder als je je kind in het ongewisse laat.
Liz23liz5 schreef:
22-11-2025 15:11
Precies dit ! Als ik de openingspost van TO lees is het de enige optie. Dan heeft ze straks een koekoeksjong. Zo’n 1% van de bevolking schijnt dat te zijn, tja
En dan maar hopen dat het kind geen buiten-Europese voorouders heeft, waarvan de latent aanwezige kenmerken plotseling heel erg naar voren komen. Of waarvan iedereen zich afvraagt waar dat rode haar vandaan komt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Arlandria schreef:
22-11-2025 14:46
Lijkt mij helemaal niet relevant. TO geeft aan dat dit geen optie is. Waarom is dat niet voldoende?
Misschien omdat het alternatief erop neerkomt dat ze haar man en haar kind iets onvergeeflijks aandoet? Iets waarmee zij de rest van haar leven zal moeten dealen? Twee mensen in het ongeluk storten is nogal wat, zeker omdat ze het leed kan verzachten met een abortus, dus als je alle morele dilemma’s tegen elkaar afweegt vind ik het hoogverraad van een geheime ‘bastaard’ (weet even geen ander woord) niet opwegen tegen een zwangerschaps-beëindiging.

Sowieso lijkt dit me een scenario waarbij je gevoelsmatig wel weet wat je te doen staat: ofwel opbiechten, ofwel abortus (en dan leven met dát schuldgevoel, maar dat lijkt me draaglijker dan het besef dat je zoiets enorms geheim moet houden voor de mensen van wie je - in principe - het meeste houdt).
Itsnojoke schreef:
22-11-2025 15:23
Dit is de meest laffe, bedrieglijke en leugenachtige optie. Ik zou hier niet mee kunnen leven. En het zegt veel over de lafheid van mensen die dat wel kunnen.
To zegt dit:

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Dan blijven er weinig andere smaken over, behalve hopen dat het toch van haar man is
Waarom heb je geen morning after pil genomen?

Ik ben ook niet zo’n voorstander van abortussen maar in dit geval zou ik het toch serieus overwegen. Dat kan nu nog met een pil.

Dat je verliefd bent geworden op iemand, dat kan gebeuren. Maar vreemdgaan en zelfs meerdere keren is niet een zwak moment, dat is een keuze. Je moet best wel wat grenzen over hoor voor je naakt met iemand in bed beland.

Als je kiest voor een abortus heb je vooral met jezelf te leven en je eigen ‘zonden’ maar wanneer je dit kind laat komen… Dan verlogen je zijn/haar afkomt. Je liegt je man voor en je zal denk ook niet eerlijk zijn richting je vrijer.

Of je kan gewoon openkaart spelen met je man en hopen op het beste.
Ga praten met een professional, of dat dit nu met je huisarts is, de dominee, stichting FIOM etc. Zij kunnen je helpen om alles goed op een rijtje te zetten en wat de consequenties zijn van je beslissing.

Welke beslissing je gaat maken, je zal altijd mensen pijn doen.

Je hoofd in het zand stoppen en net doen of dat de zwangerschap van je man is, is uitstel van executie. Ooit zal het uitkomen.

Mocht er ooit een kind komen, dan heeft deze ook het recht om te weten wie zijn beide ouders zijn, waar de DNA vandaag komt. Zijn er erfelijke ziektes in de familie, etc.

Je zit in een kut situatie, maar ga praten. En wat je ook gaat beslissen, het zal je pijn doen.
Als je 100% zeker weten geen abortus wil dan blijven er maar twee opties over:

- eerlijk vertellen aan man, ook dat je niet zeker weet wie de verwekker is en de gevolgen dragen. Kun je tenminste je kind recht in de ogen kijken want je hebt al besloten dat je moeder gaat worden. Dat begint dan nu al, beetje degelijk moederschap.

- liegen, liegen, liegen en man en kind bedriegen. En intussen hopen dat niemand je ooit heeft gezien met die ander/die ander zijn mond houdt/niemand je man of kind een van de vele DNA-thuistesten cadeau doet en die ander vaag lijkt op je man of jou.

Die laatste optie is eigenlijk een non-optie want dan moet je behoorlijk ziek in je hoofd zijn (imo) om zo met de gevoelens van je man te spelen (gaat zich natuurlijk hechten aan het kind, hij weet niet beter) èn die van je eigen kind. Lekker veilig, zo’n moeder die alles en iedereen bedriegt en de ene leugen na de andere verzint om het vooral voor haarzelf gezellig en praktisch te houden.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Je man gaat echt wel opmerken als het kind niet op hem lijkt hoor. Als dit geen trol is, opbiechten.

Is dit wel een trol..tja
Je kunt dit sowieso niet geheim houden. Nog los van alles wat er al genoemd is, zal je minnaar er ook wel achter komen dat je zwanger bent en ook hij kan rekenen. Als het zijn kind is dan is de kans heel aanwezig dat hij ook een rol zal willen spelen in het leven van het kind, en dat hij dit dus niet zal gaan verzwijgen om jou een plezier te doen.

Als je geen abortus wil zal je dus eerlijk moeten zijn, veel meer opties zijn er niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Liz23liz5 schreef:
22-11-2025 15:49
To zegt dit:

Dan blijven er weinig andere smaken over, behalve hopen dat het toch van haar man is
Ja? En? Dat verandert toch niets aan mijn reactie of mening?
Susan schreef:
22-11-2025 16:17
Je kunt dit sowieso niet geheim houden. Nog los van alles wat er al genoemd is, zal je minnaar er ook wel achter komen dat je zwanger bent en ook hij kan rekenen. Als het zijn kind is dan is de kans heel aanwezig dat hij ook een rol zal willen spelen in het leven van het kind, en dat hij dit dus niet zal gaan verzwijgen om jou een plezier te doen.

Als je geen abortus wil zal je dus eerlijk moeten zijn, veel meer opties zijn er niet.
Meh, ik denk dat jij de vadergevoelens van de gemiddelde one night stand man wel erg rooskleurig inziet. En anders kan TO altijd nog zeggen dat ze een DNA-onderzoek heeft laten doen en dat de beeb echt echt echt van haar man is. Dat ene leugentje kan er dan immers ook nog wel bij.
Graftak!
Susan schreef:
22-11-2025 16:17

Dit.
En ook al zouden je man en minnaar op elkaar lijken, er komen genoeg momenten in het kind´s leven waarbij uit kan komen dat je man niet de vader is. Denk aan bloedgroep, ziektes etc. Dit houd je niet geheim.
Uiteraard maar 1 optie: je man inlichten.
Wie zijn gat brandt...
Neem nu voor 1 keer de juiste beslissing.
Nova schreef:
22-11-2025 16:32
Dit.
En ook al zouden je man en minnaar op elkaar lijken, er komen genoeg momenten in het kind´s leven waarbij uit kan komen dat je man niet de vader is. Denk aan bloedgroep, ziektes etc. Dit houd je niet geheim.
Precies! Dat schreef ik ook en dat man en kind er dan op zo een manier erachter moeten komen. Maar ik vraag mij af of je met zo een geheim kunt leven, zou er niet constant de angst zijn dat de waarheid boven water komt.
Dubbel,1x is genoeg!
Attraverso schreef:
Uiteraard maar 1 optie: je man inlichten.
Wie zijn gat brandt...
Neem nu voor 1 keer de juiste beslissing.
Dit.

Het verzwijgen kan toch geen serieuze optie zijn. Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren dat je niet in de hand hebt en de waarheid komt alsnog aan het licht. En de levens van kind, vader en biovader liggen dan overhoop. Dat wil je toch niet op je geweten hebben.
Ach ja, het overkomt je hè?
Honey, you should see me in a crown
Nova schreef:
Dit.
Inderdaad. Bovendien, TO kan het toch niet serieus overwegen om haar kind vanaf zijn geboorte op te laten groeien met 1 groot leugen? Te erg voor woorden. Abortus of open kaart spelen, meer opties zijn er niet.
Carola_456 schreef:
22-11-2025 17:17
Inderdaad. Bovendien, TO kan het toch niet serieus overwegen om haar kind vanaf zijn geboorte op te laten groeien met 1 groot leugen? Te erg voor woorden. Abortus of open kaart spelen, meer opties zijn er niet.
Oh jawel hoor. Ik ben opgegroeid met een leugen. Andere orde dan dit maar wel een grove onbegrijpelijke leugen. Dus ja, kennelijk is een kind op te laten groeien met een leugen voor heel wat mensen wel degelijk een optie.
Wat dus uitkomt bij iets levensbedreigends.
There is always something happening, and it's usually right now
Er is nog één andere optie, niks bekennen maar wel bij je man weggaan en een flink eind uit de buurt gaan wonen. (Dit is natuurlijk niet mogelijk als je al andere kinderen hebt samen)
Grobbekuiken_ schreef:
22-11-2025 17:25
Oh jawel hoor. Ik ben opgegroeid met een leugen. Andere orde dan dit maar wel een grove onbegrijpelijke leugen. Dus ja, kennelijk is een kind op te laten groeien met een leugen voor heel wat mensen wel degelijk een optie.
Wat dus uitkomt bij iets levensbedreigends.
Heftig, hoor. Als er al iets levensbedreigends speelt, wil je dit er al helemaal niet bij hebben.

Ik kan niet één reden verzinnen waarom ouders hun kind niet eerlijk zouden vertellen door wie ze verwekt zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand kan leven met zo'n zwaarwegend geheim.
Ik zou naar de huisarts gaan en naar iemand in real live waar je mee kunt praten.
Geheimen wegen erg zwaar.
Sterkte
Claire45 schreef:
22-11-2025 17:34
Heftig, hoor. Als er al iets levensbedreigends speelt, wil je dit er al helemaal niet bij hebben.

Ik kan niet één reden verzinnen waarom ouders hun kind niet eerlijk zouden vertellen door wie ze verwekt zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand kan leven met zo'n zwaarwegend geheim.
Tsjah, het gebeurt. En soms gaat dat goed. De leugen is blijkbaar belangrijker voor de ouder dan wat het in de toekomst kan betekenen voor het kind.
Persoonlijk zou ik de gok niet willen nemen.
There is always something happening, and it's usually right now

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven